Modelism - RHC Forum: lipire - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

lipire

#1 Useril este offline   navo-aero 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-October 07

Postat 13 October 2013 - 07:27 PM

as vrea sa lipesc mai multe celule nimh pt a forma un pachet. Exista cineva care se ocupa cu asa ceva? Stiam ca cei de la Germanos se ocupau cu asa ceva, dar acum nu se mai ocupa. Nu as indrazni sa le lipesc, ar exista unele riscuri.
0

#2 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 13 October 2013 - 07:48 PM

Ia legatura cu cei de la gpbatteries.ro
USER BANNED BY ADMIN
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 October 2013 - 08:22 PM

Riscuri de explozie nu sunt, doar sa le distrugi prin supraincalzire.
As lua pachet gata format, sau as trece la litiu.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2114
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2013 - 09:09 PM

Vezi postareaDanB, la 13 October 2013 - 07:48 PM, a spus:

Ia legatura cu cei de la gpbatteries.ro


:good:
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#5 Useril este offline   hamsterik 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 05-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm.Valcea
  • Interests:Automodelism , offroad,
    onroad/drifting.
    Ciclism XC.

Postat 13 October 2013 - 09:46 PM

Hmm , care ar fi procedeul? Si eu vreau sa lipesc un fir dezlipit pe o celula li-po dar nu o pot aduce la o temperatura suficienta... Deja am umflat-o putin.
Auto : Hpi firestorm flux.
Navo : Homemade.
Aero : Piper J3 cub.
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 October 2013 - 08:13 AM

Atentie cu lipo, ca la astea nu e de gluma...

Depinde ce intelegi prin "fir dezlipit"... dintr-o celula lipo iese o lamela de aluminiu, aia NU se poate lipi !
Pentru a permite lipirea pe ea se sudeaza o alta lamela din material deja cositorit, si unul din cele mai frecvente defecte este ca acestea se desprind.
Daca acesta este (ne)cazul, aia nu este dezlipire, in locul ala a fost sudura ! si numai cu sudura in puncte mai poate fi refacuta...
O fotografie ar fi mai relevanta, uite aici una din care se vad destul de bine cele doua lamele.

http://www.tamiyabase.com/images/jr_lipo_redux_005.jpg
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 14 October 2013 - 09:44 AM

Terminalele celulelor lipo au si o conductivitate termica foarte buna, nu numai electrica. Si din pacate exista la ele atat terminale ce pot fi cositorite cat si terminale ce pot fi sudate doar in puncte - aliaje de aluminiu. Lipirea celor cositorite cu un letcon de putere mica va duce la rezultatul descris de RENATOA mai sus. Trebuie unul de putere mare, chiar unul tiganesc la nevoie, suprafetele bine curatate si flux decapant. Obligatoriu spalare cu solvent a lipiturii dupa racire pentru indepartarea decapantului. Lipirea trebuie sa se faca rapid, in cateva secunde, pentru a evita supraincalzirea celulei cu urmarile ei neplacute.
Este preferabil un pack nou pentru a evita riscuri inutile.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#8 Useril este offline   hamsterik 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 05-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm.Valcea
  • Interests:Automodelism , offroad,
    onroad/drifting.
    Ciclism XC.

Postat 14 October 2013 - 01:30 PM

Ok , multumesc.
Nu am stiut asta , l-am cumparat asa in necunostinta de cauza , ma gandeam ca il pot repara.
Am specificat firul , deci da , firul care sa rupt cu o bucatica din lamela. Am incercat sa il cositoresc cu diverse pistoale/letconuri fara succes. S-a umflat putin dar nu da semne ca ar avea probleme , oricum il folosesc la diverse proiecte , si nu mi se par asa periculosi lipo , am supraincarcat unul intentionat si a fasait , putin fum si aia e. Apoi am batut si cuie in el sa fie treaba treaba . Solutia am gasit-o fara lipire oricum , un clestisor(aligator) mic pus pe lamela , si acoperit cu hot glue. Il tin afara , poa' sa ia foc cat vrea , e inca funtional.
Auto : Hpi firestorm flux.
Navo : Homemade.
Aero : Piper J3 cub.
0

#9 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 14 October 2013 - 01:47 PM

Vezi postarearenatoa, la 14 October 2013 - 08:13 AM, a spus:

Atentie cu lipo, ca la astea nu e de gluma...


ba chiar e gluma. o sa postez cang gasesc pozele, cum am tot incercat noi "vestitul mit" cu explozii, foc si alte alea. e fassss. doar fum si atat.

revenind la subiect, ce a facut hamsterik e ok, chiar a procedat bine cu acel mic clestisor. sau, daca vrea ceva mai profi, fuga pana la atelierul GP ( langa piata Alba Iulia) si se rezolva (am lipis si eu la ei 2 lipo).


http://www.gpbatteri...her/contact.php
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 October 2013 - 02:04 PM

Care clestisor ? Ah, vazui, ma uitam dupa o poza...

Intre timp mitul a incetat sa mai fie o gluma, saptamana trecuta un coleg si-a ars covorul si partea frontala a televizorului, incercand sa resusciteze un pack 4s 5000 mort.
Reteta: se uita in sarcina un pack vreo 3 zile, pana il gasesti la 0.5V per celula, pe toate 3/4 cate o avea.
Il pui la incarcat pe program de NiMh, cum se face de regula, ca pe ala de LiPo nu il mai accepta chargerul, sperand ca poate, poate...
Daca ai "noroc", poate, poate... va lua foc dupa un timp !

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 October 2013 - 02:07 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 15 October 2013 - 11:25 PM

Acumulatorii Li-po/ li-ion se unesc prin lamele sudate in puncte. Bineinteles ca pt. uz casnic un astfel de aparat este prea costisitor nefiind atat de simplu pe cat pare la prima vedere : are tensiune mare / curent mic in prima faza pt. a strapunge stratul de oxid ( izolator la aluminiu), apoi scade tensiunea si creste f mult intensitatea pt. topirea metalului si asa mai departe , faze care se succed in cateva fractiuni de secunda. Pt. uz casnic de amator se poate folosi un invertor de sudura dat pe curent mic (10-20A) sau un acumulator Pb mai uzat ( procedeul "streseaza" acumulatorul si ii reduce durata de viata). Se cumpara un electrod de tungsten diametru 1,5-2mm de la magazin (aprox. 10-15lei), se taie in bucati potrivite si 2 se ascut conic (conul nu foarte ascutit pt. o buna disipare a caldurii) se fixeaza in 2 cleme de innadire a firelor (de la magazin de electrice - cleme şir) cu diametru interior cat mai fix pe electrozi. Pe aceste cleme se cositoresc firele ce duc la baterie (sectiune 4mm sau mai mare). Se lipesc clemele cu epoxi (izolator) intre ele avand distanta intre electrozii aliniati paralel nu mai mare decat latimea benzii ce va fi sudata pe baterie, si varfurile electrozilor la acelasi nivel astfel incat sa obtinem o "ansa" de sudura cu care atingem banda de tabla de nichel pe baterie simultan cu ambele varfuri (+/-) de tungsten. Se alimenteaza ansa direct sau printr-un intrerupator mai puternic (25A) iar timpul se determina experimental in functie de amperaj ( sub 1 sec.). Se recomanda ca tablita ce va fi sudata sa aiba capetele crestate in lung de forma - (H),astfel incat circuitul sa se inchida mai usor prin capacul de pe bateria li-ion deci prin punctele de sudura decat prin latimea benzii sudate. Restul depinde de indemanarea fiecaruia dar recomand sa se faca mai intai probe pe baterii distruse pt. a nu le distruge prin perforare pe cele bune. Pt. avansati se poate incropi un stand ca la bormasina cu coloana unde varfurile electrozilor sa fie aliniate dar independente si comprimate cu arcuri individuale actionate de un levier simultan astfel incat sa preseze aprox. egal pe tablita sudata. Spor la treaba!
In God we trust, all others must pay cash!
0

#12 Useril este offline   AElfo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 13-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2013 - 10:35 AM

Super ideea cu sudura. Am gasit pe net ceva interesant:
http://hackaday.com/...wn-spot-welder/
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu