Pagina 1 din 1
ce servo sa aleg
#1
Postat 06 November 2013 - 10:56 PM
am doua pereche de servouri.
Futaba S3151 digitale sau Futaba FP-S148 analogice.
Care ar fi mai bun pentru un Black Horse Yak 54, 120 motorizat cu OS 160FX?...
Ambele servouri se misca la fel de repese (ma rog cel digital e mai rapid cica, dar nu se simte). Numai cu servourile astea se centreaza modelul. Daca pun MG-uri pe coada, trebuie mult plumb in bot...
Greutatea totala a modelului - aproximativ 4 Kg.
Astept sfaturi, si idei.
PS - mai am prin cutii niste Toward Pro 996MG, dar parca....as pune Futaba,....
Futaba S3151 digitale sau Futaba FP-S148 analogice.
Care ar fi mai bun pentru un Black Horse Yak 54, 120 motorizat cu OS 160FX?...
Ambele servouri se misca la fel de repese (ma rog cel digital e mai rapid cica, dar nu se simte). Numai cu servourile astea se centreaza modelul. Daca pun MG-uri pe coada, trebuie mult plumb in bot...
Greutatea totala a modelului - aproximativ 4 Kg.
Astept sfaturi, si idei.
PS - mai am prin cutii niste Toward Pro 996MG, dar parca....as pune Futaba,....
#2
Postat 07 November 2013 - 12:28 AM
Tower Pro e servo de gaz sau cel mult de directie la aero. Nu are ce cauta pe profundor sau eleroane.
Cateva linii generale dupa care sa te ghidezi:
Directie: un servo puternic, precizia nu conteaza, sa reziste la preluarea socurilor din bechie
- pull-pull -> rulmentat, nylon sau metal, exclus carbonid
- tije sau bowden -> doar metalic ex. Tower Pro 996MG
Profundor: un servo precis, nu conteaza cuplul bratul pana in CG fiind mare, efortul pe servo este mic. In general servo cu rulmenti sunt mai precise. Eu am folosit pe semiprofundoare o pereche de HS-300BB si nu m-am plans.
Eleroane: servo precise si oarecum robuste. Cuplu mediu in jur de 3 - 5 Kgf. Eleroanele sunt lungi si lucreaza direct in curentul de aer al elicei. Din tot avionul, vibratiile de la motor se simt cel mai puternic in eleroane. Pinioane din nylon sau metalice cu jocuri cat mai mici cu putinta. Am avut Hitec HS5475 carbonid digitale si au crapat axurile unde se prinde bratul doar de la vibratii, fara vreun crash.
Gaz: un servo micro metalic, gen GO-17 de la Kele (foarte ok si ieftin) sau Futaba FS-500 MG, Hitec 81, 82, 85 MG
Deci, daca as avea servourile tale as pune S-148 pe semiprofundoare si S-3151 pe eleroane iar MG996 pe directie.
Cateva linii generale dupa care sa te ghidezi:
Directie: un servo puternic, precizia nu conteaza, sa reziste la preluarea socurilor din bechie
- pull-pull -> rulmentat, nylon sau metal, exclus carbonid
- tije sau bowden -> doar metalic ex. Tower Pro 996MG
Profundor: un servo precis, nu conteaza cuplul bratul pana in CG fiind mare, efortul pe servo este mic. In general servo cu rulmenti sunt mai precise. Eu am folosit pe semiprofundoare o pereche de HS-300BB si nu m-am plans.
Eleroane: servo precise si oarecum robuste. Cuplu mediu in jur de 3 - 5 Kgf. Eleroanele sunt lungi si lucreaza direct in curentul de aer al elicei. Din tot avionul, vibratiile de la motor se simt cel mai puternic in eleroane. Pinioane din nylon sau metalice cu jocuri cat mai mici cu putinta. Am avut Hitec HS5475 carbonid digitale si au crapat axurile unde se prinde bratul doar de la vibratii, fara vreun crash.
Gaz: un servo micro metalic, gen GO-17 de la Kele (foarte ok si ieftin) sau Futaba FS-500 MG, Hitec 81, 82, 85 MG
Deci, daca as avea servourile tale as pune S-148 pe semiprofundoare si S-3151 pe eleroane iar MG996 pe directie.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 07 November 2013 - 12:33 AM
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
TEL. 0726.191.725
#3
Postat 07 November 2013 - 06:55 AM
pe model sunt montate urmatoarele servouri:
- pe eleroane - 996MG;
- pe directie - 946MG;
- pe profundoare - Futaba 3151;
- pe motor - Futaba 3152.
Servourile sunt fara jocuri, 3151 au pinioanele schimbate, ca sunt recuperate de pe celalalt Yak.
In cutie doua Futaba FP148 si hitec H300, si in inca niste 5010 si 3003
Am ales varianta asta de echipare pentru ca toate sunt digitle. Ce mai am sunt analogice si nu stiu daca se impaca.
Receptorul este Futaba R607. Bec Turnigy 10A, si mai am inca unul de 5A si unul de 3A in cutie. Motorul pentru model este OS 160Ax. Acumulatorul pe receptie - nimh 1100mah, iar pentru servouri, prin bec, un 3S 2200mah.
- pe eleroane - 996MG;
- pe directie - 946MG;
- pe profundoare - Futaba 3151;
- pe motor - Futaba 3152.
Servourile sunt fara jocuri, 3151 au pinioanele schimbate, ca sunt recuperate de pe celalalt Yak.
In cutie doua Futaba FP148 si hitec H300, si in inca niste 5010 si 3003
Am ales varianta asta de echipare pentru ca toate sunt digitle. Ce mai am sunt analogice si nu stiu daca se impaca.
Receptorul este Futaba R607. Bec Turnigy 10A, si mai am inca unul de 5A si unul de 3A in cutie. Motorul pentru model este OS 160Ax. Acumulatorul pe receptie - nimh 1100mah, iar pentru servouri, prin bec, un 3S 2200mah.
#4
Postat 07 November 2013 - 07:46 AM
Servourile trebuiesc dimensionate functie de greutatea modelului in primul rand si de tipul acestuia ( 3D, Scale etc )
Cand spui aprox 4 Kg la un model clasa 120 .. te cam pune pe ganduri - asa usor ? caci poate sa fie si 3,9 kg si 4,2 kg -
Eu am Katana 120 Sebart si are 5,3 Kg
Am cautat pe net specificatii despre modelul tau :
Technical data
Wingspan: 1740mm (68.5in)
Length: 1630mm (64.2in)
Weight: 4500g~5000g ...
Engine: 120 two stroke
Radio: 6 channel 5 high torque servo & 1 standard servo
Deci servo Hight Torgue .. eu pe Katana am Hitec 7975 HB pe toate suprafetele ( cu pull pull pe directie si chiar nu sunt
probleme de ani de zile )
Nu am inteles de ce Eraser EXCLUDE carbonit-ul pe directie .. socurile din bechie nu sunt asa mari ca are si ea arcul ei plus ca se vor disipa socurile si in cablurile care sunt destul de lejere si pe lungimea respectiva .. chiar balangane ..
Bafta !
P.S.
Este un topic pe forum despre alegerea servourilor .. ceva de genul pe directie de "n" ori greutatea modelului, pe profundor ... bla bla ... etc ..
Cand spui aprox 4 Kg la un model clasa 120 .. te cam pune pe ganduri - asa usor ? caci poate sa fie si 3,9 kg si 4,2 kg -
Eu am Katana 120 Sebart si are 5,3 Kg
Am cautat pe net specificatii despre modelul tau :
Technical data
Wingspan: 1740mm (68.5in)
Length: 1630mm (64.2in)
Weight: 4500g~5000g ...
Engine: 120 two stroke
Radio: 6 channel 5 high torque servo & 1 standard servo
Deci servo Hight Torgue .. eu pe Katana am Hitec 7975 HB pe toate suprafetele ( cu pull pull pe directie si chiar nu sunt
probleme de ani de zile )
Nu am inteles de ce Eraser EXCLUDE carbonit-ul pe directie .. socurile din bechie nu sunt asa mari ca are si ea arcul ei plus ca se vor disipa socurile si in cablurile care sunt destul de lejere si pe lungimea respectiva .. chiar balangane ..
Bafta !
P.S.
Este un topic pe forum despre alegerea servourilor .. ceva de genul pe directie de "n" ori greutatea modelului, pe profundor ... bla bla ... etc ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
#5
Postat 07 November 2013 - 04:46 PM
REAL DESIGN, la 07 November 2013 - 07:46 AM, a spus:
Am cautat pe net specificatii despre modelul tau :
Technical data
Wingspan: 1740mm (68.5in)
Length: 1630mm (64.2in)
Weight: 4500g~5000g ...
Engine: 120 two stroke
Radio: 6 channel 5 high torque servo & 1 standard servo
Technical data
Wingspan: 1740mm (68.5in)
Length: 1630mm (64.2in)
Weight: 4500g~5000g ...
Engine: 120 two stroke
Radio: 6 channel 5 high torque servo & 1 standard servo
iacata - alea sunt datele pentru modelul care a murit, ma rog nu e chiar mort, e la deseuri, dar e recuperabil, sa zicem ca e in coma....
datele sunt astea:
Specificatii:
Anvergura: aprox. 1700 mm
Lungime: aprox. 1560 mm
Masa: aprox. 2750 g (neechipat)
Masa: aprox. 3900 g (total echipat)
modelul se mai comercializeaza la sierra, si e inca pe stoc. E asta
Am manualul lui, dar scrie doar de 6 servouri standard.
#9
Postat 10 November 2013 - 08:13 AM
1. eleroane: servouri ce duc 1.5 x G (unde G este greutatea modelului RTF)
2. profundoare: idem pct. 1
3. directive 2 x G
asta asa, ca stiu cum zbori
aaa, si pe gaz poti pune orice analog, carbonit metal.
spor
PS: il echipezi cu methanol pana la urma?
2. profundoare: idem pct. 1
3. directive 2 x G
asta asa, ca stiu cum zbori
aaa, si pe gaz poti pune orice analog, carbonit metal.
spor
PS: il echipezi cu methanol pana la urma?
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#10
Postat 10 November 2013 - 12:52 PM
Eu as pune d'astea peste tot: http://www.pelikanda...id=40200&lng=en
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1