Modelism - RHC Forum: Vrie (sau cade pe o aripa modelu') - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Vrie (sau cade pe o aripa modelu') fara eleroane sau deriva

#1 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 08 August 2005 - 07:11 PM

Mi se intampla asta la 3 modele pana acum, cursa la elevator o am mai mare decat cea recomandata de producator. Oricum ar fi modelul, la viteza mare sau mica, cu botu'n jos sau in sus, cand dau elevator maxim sus, deviaza brusc si brutal pe o aripa. Practic intra in vrie. Stie cineva ce-i cu fenomenu asta?

Unul dintre modele (cel care face cel mai rau) este unu' mic de tot, caruia i-am pus motor de 7.5 in loc de 4 (cmc), si muult plumb pe spate. E, modelu asta face chiar si la foarte putin elevator sus!

Cred ca are ceva de-a face cu incarcarea alara, la trainere nu mi se intampla asa ceva.

Sunt singurul care are problema asta?
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 08 August 2005 - 08:16 PM

Aceeiasi problema am avut-o la niste electrice. La Corsairul meu electric si la extra 300, tot electric al lui Padrino. Cursa profundorului era prea mare. La extra s-a manifestat mai usor dar la corsair violent chiar foarte violent. Am micsorat cursa si problema a disparut.

La corsair am miscorat cursa de la 1,5 cm la 2 mm !!!

Intradevar la mine modelele erau submotorizate dar fenomenul era fix cum il descrii tu.
DT
0

#3 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 09 August 2005 - 07:48 AM

cam asta e:

Airplanes have inertia, meaning they want to keep on moving in the direction they are traveling. Airplane A is pointed nose down, diving at 150 knots (don't try this at home!). The pilot pulled back too aggressively, forcing the wings to exceed their critical angle of attack. The airplane stalls. Wow! Imagine that. It stalls nose down at 150 knots!

logic.

Cu cat incarcarea alara si cursa elevatorului e mai mare, cu atat e mai probabil fenomenul.
La avioane cu incarcarea mare, (cum e ala din exemplul meu de mai sus) trebe pusa cursa foarte mica la elevator ca vria in viteza sa nu aibe loc.
Fenomenul are loc mai greu la trainere (elevator cu suprafata mica), si la 3d-uri (incarcare alara mica).
0

#4 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 August 2005 - 10:59 PM

Fenomenul se cheama angajare in limita de viteza. Si are de a face cu regimul de zbor la unghiuri critice. Adica atunci cand unghiul de atac creste spre critic, fileurile de are de pe extrados se desprind. Portanta nu se mai face ci doar creste brusc rezistenta la inaintare. Daca te prinde usor asimetric = vrie. Din polara profilului se poate afla in ce domeniu de unghiuri de incidenta face aripa portanta, la ce Reynolds, si cat franeaza in functie de unghiul de incidenta.

Daca centrajul e aiurea ( adica mult in spate) fenomenul devine mai pregnant, intrarea mai dura, si scoaterea uneori imposibila (vrie plata).

Trainerele au profile mai cuminti si suprafete de comnada ce se bracheaza mai putin tocmai ca sa nu ne aduca in starea de angajare atat de usor.
Si da, o incarcare alara mai mare face ca modelul sa fie mai naravash, dar aici depinde de muuulti factori. Insa vorbeam noi de exgerari de fapt.

BigVrilla
FROGS CAN FLY!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu