Vreau si eu o parere despre pozitia reala a platoului ciclic.
Teoretic planul generat de swashplate ar trebui sa fie paralel cu planul palelor rotorului principal (sau perpendicular pe axul principal).
In cazul real (la rotatia palelor in sensul acelor de ceasornic) datorita cuplului antagonic generat de rotorul din coada, la decolare apare o tendinta de alunecare spre stinga, care se compenseaza din trimmer.
Problema este ca aceasta compensare este destul de mare, pozitia trimmer-ului este aproape la max. (in jur de 10 grade); Este normal??
Pagina 1 din 1
Heli - Pozitie platou ciclic
#2
Postat 10 August 2005 - 11:19 AM
Da, asa trebuie sa fie swashplate-ul.
Este normala si alunecarea dar se compenseaza din....mina !
Deasemeni fuge si coada. Asta se intimpla si la heli-urile 1:1
Daca atunci cind a intrat in hover nu mai are tendite clare pe o directie atunci este ok. :)
Daca face treaba asta permanent :
1. ai probleme de setare mecanica
2. nu ai setat corect statia
Bafta
Este normala si alunecarea dar se compenseaza din....mina !
Deasemeni fuge si coada. Asta se intimpla si la heli-urile 1:1
Daca atunci cind a intrat in hover nu mai are tendite clare pe o directie atunci este ok. :)
Daca face treaba asta permanent :
1. ai probleme de setare mecanica
2. nu ai setat corect statia
Bafta
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
Arata acest topic
Pagina 1 din 1