Cum se pastreaza acumulatorii?
#1
Postat 08 October 2011 - 07:40 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#2
Postat 08 October 2011 - 07:55 PM
#3
Postat 08 October 2011 - 08:18 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#4
Postat 08 October 2011 - 08:33 PM
Daca nu, cred ca ai putea sa consumi si sa masori din acumulatori cu un voltmetru, dar e o solutie primitiva.
#5
Postat 08 October 2011 - 08:59 PM
Nimh 50-40% incarcat.
Aceasta postare a fost editata de pilo: 08 October 2011 - 09:00 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#6
Postat 08 October 2011 - 09:53 PM
Pot sa spun ca am observat ca pack-urile care au dezvoltat rezistenta interna (umflate, uzate, folosite si ultra-folosite), pastrate in congelator, nu par sa aibe pierderi de tensiune, cum fac atunci cand sunt pastrati in frigider in compartimentul pentru legume. Daca incarcarea s-a terminat si am un total de 12,66V (respectiv 4.22 pe fiecare celula) pentru un lipo 3S, pana dimineata, sau seara, la urmatoarea sesiune de zbor, cand ii scot din congelator, au cam tot pe acolo (poate 12,65 - 12.64V). S-a intamplat sa las unul sau mai multe pack-uri in congelator si mai multe zile (pentru ca n-am luat la zbor modelul la care ii folosesc in zilele respective) si n-am observat scaderi semnificative de tensiune.
Acuma, habar nu am ce efect are depozitarea pack-urilor in congelator, insa de cca 2 luni procedez in acest fel si ... n-am observat cum ca le-ar dauna. As putea s-o dau in balarii chimicesti, insa adevarul este ca habar nu am ce poli-mar/poliprun/poligutui folosesc astia in acumulatori si nici ce efect au asupra acestor polipruni temperaturile negative, daca favorizeaza sau nu cristalizarea, sau ce alte dude se mai intampla la nivel molecular, care ar putea afecta intr-un fel sau altul acumulatorii.
Am mai observat insa, ca acumulatorii umflati ca niste gogoase, dupa ce ies din congelator, par a se "desumfla" intr-o buna masura, evident pentru a se umfla la loc dupa folosire, mai ales daca-i "storc" de energie, pana la ultima picatura.
Daca mai aplica, sau a mai aplicat, procedeul "congelatorul" pe acumulatorii lipo, il/ii rog frumos sa ne lamureasca asupra posibilelor efecte negativa sau pozitive!
Multumesc anticipat!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#7
Postat 08 October 2011 - 10:18 PM
Dar vad ca cel putin un producator o recomanda (sau poate diferenta dintre fridge si freezer s-o fi pierdut la traducere...pe banii nostri :) ).
http://www.kongpower...Txt01=
Si aici, cei care zic ca se strica acumulatorul daca este stocat in congelator (cuvant cheie "freeze"):
http://www.electricw...tery-guide.aspx
http://www.ehow.com/...o-battery_.html
http://www.rcheliwik...Polymer_battery
Eu personal ii tin la tensiunea de stocare, in frigider.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 08 October 2011 - 10:19 PM
#8
Postat 08 October 2011 - 11:14 PM
Nea' sarbatoare china kungpower zice ca freezer ... adica poa' sa fie si cu minus ... . Pe cine sa mai crezi?!
Mi se pare destul de logic ce zicea nea' kung asta, mai ales ca zice ca trebuie s-o tii putin la temperatura camerei, inainte s-o folosesti dupa ce a fost stocata in congelator.
Ramane sa vad si eu, ce spune bateriile in congelator (ca e sub 50 ...).
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#9
Postat 08 October 2011 - 11:27 PM
PaunFD, la 08 October 2011 - 09:53 PM, a spus:
Acuma, habar nu am ce efect are depozitarea pack-urilor in congelator, insa de cca 2 luni procedez in acest fel si ... n-am observat cum ca le-ar dauna.
KongPower a dat demult faliment din cate stiu eu. E singurul loc in care apare chestia cu congelatorul.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 09 October 2011 - 09:54 AM
"Senzorial" :p pack-ul umflat ... se desumfla si ramane asa, dupa ce-i scos de la frigider, chiar si dupa folosire - cu conditia sa nu-l storc de energie pana la ultima picatura, cand ESC-ul taie motoru'.
De asemenea, voltmetru' spune ca pack-uile isi pastreaza tensiunea, chiar si la pack-urile care au dezvoltat rezistenta interna semnificativa, dupa ce au fost depozitati in congelator 1-3zile.
Cum fac duda asta de 2-3 luni, am mai spus ca nu stiu ce efect va avea acest procedeu de pastrare, pe termen lung, mai ales ca nu am habar de chimia interna a acumulatorului, mai precis de substantele chimice folosite.
Adica daca ar fi fost apa/solutie apoasa, era clar ca afecta negativ acumulatorul destul de repede. Cum insa stim ca glicolul (antigelul) nu permite cristalizarea apei, pana la temperaturi apreciabile (in functie de concentratie), ma gandesc eu ca polimeru' asta poate s-o comporta la fel precum glicolul. De asemenea stim ca frigu' are "prostu'" obicei sa incetineze reactiile chimice, printre care se includ si cele de generare a curentului electric care au loc la nivelul acumulatorului si ... daca polimeru' nu cristalizeaza si nu se deterioreaza la frig (temperaturi cu -), cel putin teoretic, n-ar avea de ce sa-i dauneze statu' in congelator. E o presupunere personala, care dupa 2-3luni se dovedeste a fi corecta. Pentru timp mai indelungat ... cum spuneam, habar nu am, pentru ca ... eu personal, n-am mai bagat acumulatori in congelator, decat de 2-3luni incoace, deci n-am de unde sa stiu.
Mie personal, deocamdata mi se pare o idee buna, pentru ca aproape toate pack-urile mele au dezvoltat rezistenta interna demna de luat in seama si ca atare, nu mai pastreaza curentul (cei 12,66V) de seara pana dimineata daca-i tin altfel, datorita folosirii lor intense si ... nu de putine ori, pana la refuz (nu tocmai corecte ...).
De aceea am si cerut si alte pareri, presupunand ca nu sunt si nici n-am fost singurul modelist romanesc caruia i-a tunat prin cap ideea sa tina pack-urile lipo la congelator!
Din postul tau, @Stiganas, se naste o intrebare: kung-aia (cum ii cheama pe ei acolo ...) o-r fi dat faliment pentru ca au recomandat lumii sa tina acumulatorii in congelator?! Sau pe langa asta s-or mai fi adaugat si alte cauze?!
Intreb si io ... :p
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#11
Postat 09 October 2011 - 09:59 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#12
Postat 09 October 2011 - 10:03 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 09 October 2011 - 10:11 AM
Vrei sa mint?! De ce sa mint?! Ce castig?! Ma premiaza cineva?!
Poate invata si altii ... mai ales sa nu faca ca mine ...
Si nu vreau motor termic, vreau jet ... pentru cand o sa ma fac mare!!! Chiar de-ar fi sa ajung la 70 de ani (de-i apuc ...), n-o sa intru-n groapa, pana nu zbor jetu' meu .. :p
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 October 2011 - 10:16 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#14
Postat 09 October 2011 - 10:46 AM
stiti chestia AIA cu URCATUL SCULELOR IN POD..never ca se pune praful bafta
#15
Postat 09 October 2011 - 05:02 PM
Pentru motoare metanol ideal ar fi sa se scoata capacul de la carter si sa se umple carterul cu ulei de masina sa spunem si pus capacul la loc.
Altfel doar ulei after run pus in capatul pistonului prin gaura de la bujie si alea ceteva picaturi ... e frectie la picior de lemn.
Daca cineva desface acel capac de la carter ( capacul din spatele motorului ) o sa aiba acces la rulmenti biela si o sa ramana
surprin cat de ruginita poate fi acea zona , iar rugina acolo inseamna rugina si pe bilele rulmentilor care vor avea mici cratere in zonele
ruginite si o sa cam "zornaie "la mers.
Stiu ca e cam greu motorul fiind si montat pe model.
Cei meticulosi dau motoarele jos, le desfac, le curata , le reasambleaza si le conserva peste iarna - inclusiv bagand ulei unde
am precizat.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2011 - 05:03 PM
#16
Postat 09 October 2011 - 05:12 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#17
Postat 09 October 2011 - 08:40 PM
PaunFD, la 08 October 2011 - 11:14 PM, a spus:
...
[/i]Nea' sarbatoare china kungpower zice ca freezer
Sunt convins ca un not pus in fata primei de Craciun, va avea un efect mult mai profund asupra dumnealui decat a acumulatoarelor.
Plus ca ii tine si incarcati ("...ajungeau pe la 12,47V si uneori mai jos,..."), adica asa cum scrie chiar citatul in engleza sa nu faci, ca e mai rau decat temperatura...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 October 2011 - 08:43 PM
#18
Postat 09 October 2011 - 08:55 PM
Acuma revenind, cred ca cunosc destul de bine limba engleza si cand spuneam de nea' Kungpower ma refeream la link-ul asta http://www.kongpower...Txt01= unde la punctul B zice ca:
B:
If the battery is fully charged, the battery needs to be kept in the freezer. The user only needs to take it out and leave it till it is back to room temperature before using it.
It is very simple. Thanks to our senior advisor, Dr. Zhan.
Textul in care face precizarea la care faci tu referire, @renatoa ... il intelesesem destul de bine, de aceea am si intrebat "Pe cine sa mai crezi?!"
Sunt putine lucruri pe care le cunosc bine, cu adevarat, iar limba engleza este unul din ele. STANAG 4 (dat de "ei") iti spune ceva?!
Presupun insa ca nu ai avut rabdarea necesara sa citesti tot ce am scris ... si ai presupus ca ... nu stiu engleza.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 October 2011 - 08:57 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#19
Postat 09 October 2011 - 09:25 PM
Am scris ca atunci cand ii tineam in frigider, in compartimentu' pentru legume, sau in camera, pentru pana la o saptamana, cat nu foloseam pack-urile respective, pentru ca nu scoteam la zbor avioane la care sa le pot folosi, acestea pierdeau tensiune si ajungeau la 12.47 si chiar mai jos!
Cand ii tin in congelator, isi pastreaza mai bine tensiunea si rar scade sub 12,65V.
Este adevarat ca-i tin "mai rau", incarcati full, da' ii tin in congelator. Nenea ala nu zice clar ce se intampla daca-i pui totusi in congelator, pe ei, pe acumulatori, atunci cand sunt full!
Nenea kungpower insa, zice c-ar fi musai sa-i tii in "freezer", daca sunt full. Si motivul pentru care-i tin full este ca-i incarc de seara pentru a doua zi, sa nu mai stau sa pierd timp cu incarcatu' si echilibratu', atunci cand vin de la munca ... ci doar sa-i scot din congelator, imi iau ce-mi trebuie si ... fuga la terenu' de zbor! (pentru operativitate)
Intrebarea ramane: Pe cine sa crezi???? :pardon:
Cred ca cel mai bine @renatoa, era daca ne impartaseai si noua, modalitatea in care pastrezi acumulatorii ...daca se putea si cu oarece explicatii, era si mai bine!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 October 2011 - 09:27 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#20
Postat 10 October 2011 - 07:00 PM
De ce ?
Uite d'aia !
In rest face fiecare cum vrea dar pe barba lui ... ar putea sa ii si ingroape in pamant cum facea
bunicu cu sticlele de vin !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 October 2011 - 07:01 PM
#21
Postat 10 October 2011 - 07:19 PM
PaunFD, la 09 October 2011 - 09:25 PM, a spus:
Cred ca cel mai bine @renatoa, era daca ne impartaseai si noua, modalitatea in care pastrezi acumulatorii ...daca se putea si cu oarece explicatii, era si mai bine!
Asta ai adaugat-o ulterior si nu am mai prins-o, de aia nu am raspuns.
Am relatat aici cum sta treaba:
http://www.rhcforum....post__p__463393
Mai am pe undeva pe acolo si un citat catre hyperion, cu aceasi recomandare: Sto-rage !
http://www.rhcforum....ndpost&p=489792
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 October 2011 - 07:21 PM
#23
Postat 10 October 2011 - 07:58 PM
lazardominte, la 08 October 2011 - 07:40 PM, a spus:
Acum vin si eu cu o intrebare?De ce se pun acumulatori la pastrat daca a venit frigu,nu se mai zboara sau nu se mai circula cu masinute?Eu si multi altii am zburat modelele toata iarna trecuta si la temperaturi cu minus de ne inghetau mainile pe radiocomenzi.
#24
Postat 10 October 2011 - 08:15 PM
Plus ca este de unde se pune harta in cui, pe acolo iarna inseamna altceva decat in sud...
Dar probabil ca nu l-a sfatuit inca nimeni sa puna schiuri la Cessna :drinks: si ca in zapada caderile sunt mai suportabile :lol:
#25
Postat 10 October 2011 - 08:19 PM
Adica, daca am venit in seara asta de la zbor si maine voi zbura din nou, cel mai bine este ca pana maine dupa masa, sa-i aduc la tensiunea de storage si ... maine dupa masa continui incarcarea lor, pana la full si abia dupa aia-i zbor.
Desi parerea mea este ca incarcarea pana la storage, este un ciclu de incarcare, iar alt ciclu de incarcare este cel de la tensiunea de storage la tensiunea de full, pentru ca ... odata ce incarcarea la tensiunea de storage s-a terminat - rezistenta interna (oricat de mica) va incepe sa consume curent si implicit sa scada tensiunea din acumulator - evident cu ... ajutorul reactiilor chimice necesare eliberarii de energie sub forma de curent electric, am sa incerc sa vad ce rezultate obtin cu ... unii la congelator si cu unii "conform cartii" - la tensiunea de storage!
Cred eu ca totusi, inamicul cel mai mare al acumulatorilor lipo, este descarea lor la limita data de ESC, adica pana cand ESC-ul taie motorul! Cred ca asta-i "omoara" mai mult decat storage/ne-storage ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#26
Postat 10 October 2011 - 08:44 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#27
Postat 11 October 2011 - 07:34 PM
NAVOMARIUS, la 10 October 2011 - 07:58 PM, a spus:
In zona unde locuiesc eu (bine s-a spus "unde se atarna harta in cui), in perioada asta sunt vanturi cu destul de mare intensitate. Mult mai periculos mi se pare vantul, decat celelate. Iar in ultimul wekend a plouat masiv, in timpul saptamanii am serviciu (uni mai si lucreaza din pacate :good: ), in wekendul viitor se anunta ninsoare ... Nu stiu daca mai apuc vreun wekend pana la anul bun de zburat. Stiu in sud sunt temperaturi mai mari, si vantul nu isi face de cap.
Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 11 October 2011 - 07:36 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#28
Postat 23 September 2013 - 07:16 AM
Your order at unitedhobbies, #20036864 - Sat, 21 Jul 2007 03:11:34 +0800
1x #HXT10003S/2103 HXT D9 1000mAh 11.1v 20-30C Lipo variations = $16.95
pana acum a stat in frigider neatins, fara mufe (pe vremea aceea veneau fara mufe). L-am pus pe Radian. Da curent excelent, nu a pierdut nimic din capacitate. Stocatul in frigider e bun.
Mai am un acumulator nou nout tot de atunci care e inca neatins, peste 15-20 ani cand o sa-i vina randul sa munceasca o sa raportez cum se tine.
Ca fapt divers o comanda de anul asta are numarul:
Your order at HobbyKing, #2007486325
Asadar au avut 7.500.000 comenzi in 6 ani (mult mai putine la inceput, mult mai multe acum)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#29
Postat 23 September 2013 - 07:47 AM
O comanda de pe 31 Dec 2012 era 5917377, una de pe 20 sept 7736097
Deci 18/77 = 23% din toate vanzarile numai anul acesta.
Si asta in conditiile in care tot mai multa lume descopera surse alternative mai bune ca HK... sa fi explodat hobby-ul in lume ? :unsure:
#30
Postat 23 September 2013 - 07:53 AM
..327411 - 5 ian 2009
..881660 - 15 ian 2010
1.905994 - 3 ian 2011
3.757839 - 4 ian 2012
5.917377 - 1 ian 2013
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 September 2013 - 07:54 AM