Modelism - RHC Forum: Cum se pastreaza acumulatorii? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Cum se pastreaza acumulatorii?

#1 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 08 October 2011 - 07:40 PM

Am 4 acumulatori LiPo (3 de 7,4 V 1300mA, unul de 7,4 V 1000 mA) si 3 acumulatori NiMh (2 de 8,4 V 100mA, si 1 de 8,4 V 1100 mA). Dupa cum vad, vremea pe afara se cam inrautateste, si s-ar putea ca pana la anul sa nu ii mai folosesc. Intrebare: cum se stocheaza acesti acumulatori pentru a nu se deteriora, incarcati sau descarcati (tinand cont ca vor sta pe tusa cateva luni bune)? Voi cum ii stocati? Mentionez ca toti acumulatorii sunt relativ noi, nici unul nu are mai mult de 1 luna vechime (de cand au fost cumparati).
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#2 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 07:55 PM

Vezi aici: http://www.rhcforum....__1#entry483409
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#3 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 08 October 2011 - 08:18 PM

Multumesc de raspuns. Din ce am citit acolo atat acumulatorii LiPo cat si cei NiMh se pastreaza incarcati la 40 %. Acum apare o alta intrebare: nu am decat incarcatorul original cu care am cumparat kitrile (Art Tech Cessna 128, Wing Dragon 3). Incarcatorul de LiPo are doar un led : cand e rosu acumulatorul e descarcat, cand e verde e incarcat. Cel de NiMh nu are nici macar un led: in carte scrie ca se incarca maxim 3 ore. Cum imi dau seama cand s-a incarcat 40 %??
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#4 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 08:33 PM

Cea mai buna solutie ar fi sa-ti iei un incarcator "inteligent" care are si functia de "storage".
Daca nu, cred ca ai putea sa consumi si sa masori din acumulatori cu un voltmetru, dar e o solutie primitiva.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#5 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 08 October 2011 - 08:59 PM

Lipo 3.85V/celula
Nimh 50-40% incarcat.

Aceasta postare a fost editata de pilo: 08 October 2011 - 09:00 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#6 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 08 October 2011 - 09:53 PM

Nu stiu cat este de gresit sau de corect, insa de-o bucata de vreme pastrez/depun acumulatorii, imediat ce incarcatoarele au terminat de incarcat si echilibrat, in ... congelator.
Pot sa spun ca am observat ca pack-urile care au dezvoltat rezistenta interna (umflate, uzate, folosite si ultra-folosite), pastrate in congelator, nu par sa aibe pierderi de tensiune, cum fac atunci cand sunt pastrati in frigider in compartimentul pentru legume. Daca incarcarea s-a terminat si am un total de 12,66V (respectiv 4.22 pe fiecare celula) pentru un lipo 3S, pana dimineata, sau seara, la urmatoarea sesiune de zbor, cand ii scot din congelator, au cam tot pe acolo (poate 12,65 - 12.64V). S-a intamplat sa las unul sau mai multe pack-uri in congelator si mai multe zile (pentru ca n-am luat la zbor modelul la care ii folosesc in zilele respective) si n-am observat scaderi semnificative de tensiune.

Acuma, habar nu am ce efect are depozitarea pack-urilor in congelator, insa de cca 2 luni procedez in acest fel si ... n-am observat cum ca le-ar dauna. As putea s-o dau in balarii chimicesti, insa adevarul este ca habar nu am ce poli-mar/poliprun/poligutui folosesc astia in acumulatori si nici ce efect au asupra acestor polipruni temperaturile negative, daca favorizeaza sau nu cristalizarea, sau ce alte dude se mai intampla la nivel molecular, care ar putea afecta intr-un fel sau altul acumulatorii.
Am mai observat insa, ca acumulatorii umflati ca niste gogoase, dupa ce ies din congelator, par a se "desumfla" intr-o buna masura, evident pentru a se umfla la loc dupa folosire, mai ales daca-i "storc" de energie, pana la ultima picatura.

Daca mai aplica, sau a mai aplicat, procedeul "congelatorul" pe acumulatorii lipo, il/ii rog frumos sa ne lamureasca asupra posibilelor efecte negativa sau pozitive!
Multumesc anticipat!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#7 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 10:18 PM

Ciudat. Pana acum eram convins (citisem in cel putin 2-3 locuri) ca nu e recomandata inghetarea acumulatorilor LiPo. Deci frigider - da, congelator - nu.
Dar vad ca cel putin un producator o recomanda (sau poate diferenta dintre fridge si freezer s-o fi pierdut la traducere...pe banii nostri :) ).
http://www.kongpower...Txt01=

Si aici, cei care zic ca se strica acumulatorul daca este stocat in congelator (cuvant cheie "freeze"):
http://www.electricw...tery-guide.aspx
http://www.ehow.com/...o-battery_.html
http://www.rcheliwik...Polymer_battery

Eu personal ii tin la tensiunea de stocare, in frigider.

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 08 October 2011 - 10:19 PM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#8 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 08 October 2011 - 11:14 PM

Pai vad ca nea' sarbatoare asta zice ca: "When not using Lipo batteries for a long time, the ideal way to store a battery is to store it at 0'C (32F) at a 40% charged state. The temperature can also be room temperature as this is not too critical, but the 40% charged state is more important. You may store the battery in a refrigerator (not the freezer). Storing a battery at a 100% charged state or storing it at high temperatures will decrease battery life." Da' din cate stiu eu, in compartimetu' de legume nu-s tocmai 0 grade celsius ...

Nea' sarbatoare china kungpower zice ca freezer ... adica poa' sa fie si cu minus ... . Pe cine sa mai crezi?!
Mi se pare destul de logic ce zicea nea' kung asta, mai ales ca zice ca trebuie s-o tii putin la temperatura camerei, inainte s-o folosesti dupa ce a fost stocata in congelator.

Ramane sa vad si eu, ce spune bateriile in congelator (ca e sub 50 ...).
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#9 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 11:27 PM

Iar o da nea Paun in balarii senzoriale. Senzorial pare ca e mai bine in congelator ? sau nu aveai loc de legume si era mai liber acolo ?

Vezi postareaPaunFD, la 08 October 2011 - 09:53 PM, a spus:

Nu stiu cat este de gresit sau de corect, insa de-o bucata de vreme pastrez/depun acumulatorii, imediat ce incarcatoarele au terminat de incarcat si echilibrat, in ... congelator.

Acuma, habar nu am ce efect are depozitarea pack-urilor in congelator, insa de cca 2 luni procedez in acest fel si ... n-am observat cum ca le-ar dauna.


KongPower a dat demult faliment din cate stiu eu. E singurul loc in care apare chestia cu congelatorul.
0

#10 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 October 2011 - 09:54 AM

Habar n-am cum e mai bine!!!
"Senzorial" :p pack-ul umflat ... se desumfla si ramane asa, dupa ce-i scos de la frigider, chiar si dupa folosire - cu conditia sa nu-l storc de energie pana la ultima picatura, cand ESC-ul taie motoru'.

De asemenea, voltmetru' spune ca pack-uile isi pastreaza tensiunea, chiar si la pack-urile care au dezvoltat rezistenta interna semnificativa, dupa ce au fost depozitati in congelator 1-3zile.

Cum fac duda asta de 2-3 luni, am mai spus ca nu stiu ce efect va avea acest procedeu de pastrare, pe termen lung, mai ales ca nu am habar de chimia interna a acumulatorului, mai precis de substantele chimice folosite.
Adica daca ar fi fost apa/solutie apoasa, era clar ca afecta negativ acumulatorul destul de repede. Cum insa stim ca glicolul (antigelul) nu permite cristalizarea apei, pana la temperaturi apreciabile (in functie de concentratie), ma gandesc eu ca polimeru' asta poate s-o comporta la fel precum glicolul. De asemenea stim ca frigu' are "prostu'" obicei sa incetineze reactiile chimice, printre care se includ si cele de generare a curentului electric care au loc la nivelul acumulatorului si ... daca polimeru' nu cristalizeaza si nu se deterioreaza la frig (temperaturi cu -), cel putin teoretic, n-ar avea de ce sa-i dauneze statu' in congelator. E o presupunere personala, care dupa 2-3luni se dovedeste a fi corecta. Pentru timp mai indelungat ... cum spuneam, habar nu am, pentru ca ... eu personal, n-am mai bagat acumulatori in congelator, decat de 2-3luni incoace, deci n-am de unde sa stiu.
Mie personal, deocamdata mi se pare o idee buna, pentru ca aproape toate pack-urile mele au dezvoltat rezistenta interna demna de luat in seama si ca atare, nu mai pastreaza curentul (cei 12,66V) de seara pana dimineata daca-i tin altfel, datorita folosirii lor intense si ... nu de putine ori, pana la refuz (nu tocmai corecte ...).

De aceea am si cerut si alte pareri, presupunand ca nu sunt si nici n-am fost singurul modelist romanesc caruia i-a tunat prin cap ideea sa tina pack-urile lipo la congelator!

Din postul tau, @Stiganas, se naste o intrebare: kung-aia (cum ii cheama pe ei acolo ...) o-r fi dat faliment pentru ca au recomandat lumii sa tina acumulatorii in congelator?! Sau pe langa asta s-or mai fi adaugat si alte cauze?!
Intreb si io ... :p
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#11 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 October 2011 - 09:59 AM

Acuma, am avut bagati acumulatorii si in compartimentul de legume, dar pierdeau curent binisor, daca ii tineam mai mult de 2-3zile si de aceea am ales solutia cu congelatorul. Pastrati o saptamana ajungeau pe la 12,47V si uneori mai jos, dezechilibrandu-se semnificativ si ca sa-i folosesc din nou, trebuiau reincarcati si reechilibrati, iar asta imi lua timp ... si ma grabeam sa semnez condica la "Oierie", la zbor.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2011 - 10:03 AM

Abia astept sa-si cumpere Paun primul motor termic. Atunci o sa avem ce vedea la sfaturi senzoriale, un click la stanga, un click la dreapta si tot asa.
0

#13 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 October 2011 - 10:11 AM

Ce vrei mey?! Spun ce vad, ce observ, cum mi se pare mie, cum interpretez eu de la nivelul cunostintelor mele, acumulate in domeniu ...
Vrei sa mint?! De ce sa mint?! Ce castig?! Ma premiaza cineva?!
Poate invata si altii ... mai ales sa nu faca ca mine ...

Si nu vreau motor termic, vreau jet ... pentru cand o sa ma fac mare!!! Chiar de-ar fi sa ajung la 70 de ani (de-i apuc ...), n-o sa intru-n groapa, pana nu zbor jetu' meu .. :p

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 October 2011 - 10:16 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#14 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 09 October 2011 - 10:46 AM

..Personal zic ca complicati lucrurile..DACA la 2-3 saptamani ,cand i-ti aduci aminte de zilele frumoase cu soare ,camd te duceai la zburacit cu baeti.si la altele frumoase...cuplezi acumulatorul,asezi haveonu ...pe birou,sufragerie ,dormitor ,baie,balcon..unde vrea capusorul tau..si faci un test de sol sa mai dezmortesti in lunile de iarna rulmenti,servoaiele,balamalele...etc IN PRIMAVARA ..cand da firul ierbi si miroase a ghiocei si toporasi ..esti apt de zburaceala...si numai trebe sa decongelezi fregederul sa iei acuu de la sertar..(si in miez de iarna mai pornesc metanoalele,nu afara ci la temperatura moderata..NOTIUNEA DE AFTER RUN si STORAGE lipo pentru mine nu exista)...
stiti chestia AIA cu URCATUL SCULELOR IN POD..never ca se pune praful bafta
0

#15 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2011 - 05:02 PM

Obligatoriu Storage la LiPo - mai ales daca aveti pack-uri de peste 200 Euro bucata ( 10 S - 12S ) si cam conteaza starea lor .
Pentru motoare metanol ideal ar fi sa se scoata capacul de la carter si sa se umple carterul cu ulei de masina sa spunem si pus capacul la loc.
Altfel doar ulei after run pus in capatul pistonului prin gaura de la bujie si alea ceteva picaturi ... e frectie la picior de lemn.

Daca cineva desface acel capac de la carter ( capacul din spatele motorului ) o sa aiba acces la rulmenti biela si o sa ramana
surprin cat de ruginita poate fi acea zona , iar rugina acolo inseamna rugina si pe bilele rulmentilor care vor avea mici cratere in zonele
ruginite si o sa cam "zornaie "la mers.

Stiu ca e cam greu motorul fiind si montat pe model.

Cei meticulosi dau motoarele jos, le desfac, le curata , le reasambleaza si le conserva peste iarna - inclusiv bagand ulei unde
am precizat.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2011 - 05:03 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#16 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 09 October 2011 - 05:12 PM

Eu mereu tin pack-urile lipo in storage.Cand stiu 110% ca o sa zbor le bag la incarcat.Cand ma intorc le incarc la tensiunea de storage si asta e.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 October 2011 - 08:40 PM

Nu e nimic extrasenzorial, e necunoasterea limbii engleze.

Vezi postareaPaunFD, la 08 October 2011 - 11:14 PM, a spus:

...You may store the battery in a refrigerator (not the freezer).
...
[/i]Nea' sarbatoare china kungpower zice ca freezer


Sunt convins ca un not pus in fata primei de Craciun, va avea un efect mult mai profund asupra dumnealui decat a acumulatoarelor.

Plus ca ii tine si incarcati ("...ajungeau pe la 12,47V si uneori mai jos,..."), adica asa cum scrie chiar citatul in engleza sa nu faci, ca e mai rau decat temperatura...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 October 2011 - 08:43 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 October 2011 - 08:55 PM

Ce-i aia "prima de Craciun"??? :pardon: Ca de niste ani buni incoace, am ajuns sa cred ca-i o boala, nu cred ca-i si contagioasa ... :)

Acuma revenind, cred ca cunosc destul de bine limba engleza si cand spuneam de nea' Kungpower ma refeream la link-ul asta http://www.kongpower...Txt01= unde la punctul B zice ca:

B:
If the battery is fully charged, the battery needs to be kept in the freezer. The user only needs to take it out and leave it till it is back to room temperature before using it.

It is very simple. Thanks to our senior advisor, Dr. Zhan.

Textul in care face precizarea la care faci tu referire, @renatoa ... il intelesesem destul de bine, de aceea am si intrebat "Pe cine sa mai crezi?!"
Sunt putine lucruri pe care le cunosc bine, cu adevarat, iar limba engleza este unul din ele. STANAG 4 (dat de "ei") iti spune ceva?!
Presupun insa ca nu ai avut rabdarea necesara sa citesti tot ce am scris ... si ai presupus ca ... nu stiu engleza.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 October 2011 - 08:57 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#19 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 October 2011 - 09:25 PM

Ooooff Doamne!!! E greu ...

Am scris ca atunci cand ii tineam in frigider, in compartimentu' pentru legume, sau in camera, pentru pana la o saptamana, cat nu foloseam pack-urile respective, pentru ca nu scoteam la zbor avioane la care sa le pot folosi, acestea pierdeau tensiune si ajungeau la 12.47 si chiar mai jos!
Cand ii tin in congelator, isi pastreaza mai bine tensiunea si rar scade sub 12,65V.

Este adevarat ca-i tin "mai rau", incarcati full, da' ii tin in congelator. Nenea ala nu zice clar ce se intampla daca-i pui totusi in congelator, pe ei, pe acumulatori, atunci cand sunt full!
Nenea kungpower insa, zice c-ar fi musai sa-i tii in "freezer", daca sunt full. Si motivul pentru care-i tin full este ca-i incarc de seara pentru a doua zi, sa nu mai stau sa pierd timp cu incarcatu' si echilibratu', atunci cand vin de la munca ... ci doar sa-i scot din congelator, imi iau ce-mi trebuie si ... fuga la terenu' de zbor! (pentru operativitate)

Intrebarea ramane: Pe cine sa crezi???? :pardon:

Cred ca cel mai bine @renatoa, era daca ne impartaseai si noua, modalitatea in care pastrezi acumulatorii ...daca se putea si cu oarece explicatii, era si mai bine!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 October 2011 - 09:27 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#20 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 October 2011 - 07:00 PM

Storage Storage Storage Storage !
De ce ?
Uite d'aia !

In rest face fiecare cum vrea dar pe barba lui ... ar putea sa ii si ingroape in pamant cum facea
bunicu cu sticlele de vin !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 October 2011 - 07:01 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 October 2011 - 07:19 PM

Vezi postareaPaunFD, la 09 October 2011 - 09:25 PM, a spus:

...
Cred ca cel mai bine @renatoa, era daca ne impartaseai si noua, modalitatea in care pastrezi acumulatorii ...daca se putea si cu oarece explicatii, era si mai bine!


Asta ai adaugat-o ulterior si nu am mai prins-o, de aia nu am raspuns.
Am relatat aici cum sta treaba:

http://www.rhcforum....post__p__463393

Mai am pe undeva pe acolo si un citat catre hyperion, cu aceasi recomandare: Sto-rage !
http://www.rhcforum....ndpost&p=489792

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 October 2011 - 07:21 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#22 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 October 2011 - 07:44 PM

Multumesc mult! Sincer!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#23 Useril este offline   NAVOMARIUS 

  • MARIUS
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4699
  • Inregistrat: 04-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:AEROMODELE

Postat 10 October 2011 - 07:58 PM

Vezi postarealazardominte, la 08 October 2011 - 07:40 PM, a spus:

Am 4 acumulatori LiPo (3 de 7,4 V 1300mA, unul de 7,4 V 1000 mA) si 3 acumulatori NiMh (2 de 8,4 V 100mA, si 1 de 8,4 V 1100 mA). Dupa cum vad, vremea pe afara se cam inrautateste, si s-ar putea ca pana la anul sa nu ii mai folosesc. Intrebare: cum se stocheaza acesti acumulatori pentru a nu se deteriora, incarcati sau descarcati (tinand cont ca vor sta pe tusa cateva luni bune)? Voi cum ii stocati? Mentionez ca toti acumulatorii sunt relativ noi, nici unul nu are mai mult de 1 luna vechime (de cand au fost cumparati).

Acum vin si eu cu o intrebare?De ce se pun acumulatori la pastrat daca a venit frigu,nu se mai zboara sau nu se mai circula cu masinute?Eu si multi altii am zburat modelele toata iarna trecuta si la temperaturi cu minus de ne inghetau mainile pe radiocomenzi.
Tel 0740850863








Grea 6--POZE CET VEST
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 October 2011 - 08:15 PM

Initiatorul este incepator, din postarile lui se pare ca nu are nici 5 iesiri cu totul.
Plus ca este de unde se pune harta in cui, pe acolo iarna inseamna altceva decat in sud...
Dar probabil ca nu l-a sfatuit inca nimeni sa puna schiuri la Cessna :drinks: si ca in zapada caderile sunt mai suportabile :lol:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 October 2011 - 08:19 PM

Pai din cate am inteles eu, trebuie sa pui acumulatorii la tensiunea de storage, chiar si daca maine ii zbori din nou, pentru ca altfel (cel mai probabil) le scurtezi viata.
Adica, daca am venit in seara asta de la zbor si maine voi zbura din nou, cel mai bine este ca pana maine dupa masa, sa-i aduc la tensiunea de storage si ... maine dupa masa continui incarcarea lor, pana la full si abia dupa aia-i zbor.

Desi parerea mea este ca incarcarea pana la storage, este un ciclu de incarcare, iar alt ciclu de incarcare este cel de la tensiunea de storage la tensiunea de full, pentru ca ... odata ce incarcarea la tensiunea de storage s-a terminat - rezistenta interna (oricat de mica) va incepe sa consume curent si implicit sa scada tensiunea din acumulator - evident cu ... ajutorul reactiilor chimice necesare eliberarii de energie sub forma de curent electric, am sa incerc sa vad ce rezultate obtin cu ... unii la congelator si cu unii "conform cartii" - la tensiunea de storage!

Cred eu ca totusi, inamicul cel mai mare al acumulatorilor lipo, este descarea lor la limita data de ESC, adica pana cand ESC-ul taie motorul! Cred ca asta-i "omoara" mai mult decat storage/ne-storage ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#26 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2011 - 08:44 PM

http://www.romanianv...ilc-caldura.php
0

#27 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 11 October 2011 - 07:34 PM

Vezi postareaNAVOMARIUS, la 10 October 2011 - 07:58 PM, a spus:

Acum vin si eu cu o intrebare?De ce se pun acumulatori la pastrat daca a venit frigu,nu se mai zboara sau nu se mai circula cu masinute?Eu si multi altii am zburat modelele toata iarna trecuta si la temperaturi cu minus de ne inghetau mainile pe radiocomenzi.

In zona unde locuiesc eu (bine s-a spus "unde se atarna harta in cui), in perioada asta sunt vanturi cu destul de mare intensitate. Mult mai periculos mi se pare vantul, decat celelate. Iar in ultimul wekend a plouat masiv, in timpul saptamanii am serviciu (uni mai si lucreaza din pacate :good: ), in wekendul viitor se anunta ninsoare ... Nu stiu daca mai apuc vreun wekend pana la anul bun de zburat. Stiu in sud sunt temperaturi mai mari, si vantul nu isi face de cap.

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 11 October 2011 - 07:36 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#28 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2013 - 07:16 AM

Am scos la munca un acumulator lipo luat in 2007 de la hobbyking:

Your order at unitedhobbies, #20036864 - Sat, 21 Jul 2007 03:11:34 +0800
1x #HXT10003S/2103 HXT D9 1000mAh 11.1v 20-30C Lipo variations = $16.95

pana acum a stat in frigider neatins, fara mufe (pe vremea aceea veneau fara mufe). L-am pus pe Radian. Da curent excelent, nu a pierdut nimic din capacitate. Stocatul in frigider e bun.

Mai am un acumulator nou nout tot de atunci care e inca neatins, peste 15-20 ani cand o sa-i vina randul sa munceasca o sa raportez cum se tine.

Ca fapt divers o comanda de anul asta are numarul:
Your order at HobbyKing, #2007486325

Asadar au avut 7.500.000 comenzi in 6 ani (mult mai putine la inceput, mult mai multe acum)
0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 September 2013 - 07:47 AM

Variatie aproape exponentiala am putea spune chiar...
O comanda de pe 31 Dec 2012 era 5917377, una de pe 20 sept 7736097
Deci 18/77 = 23% din toate vanzarile numai anul acesta.
Si asta in conditiile in care tot mai multa lume descopera surse alternative mai bune ca HK... sa fi explodat hobby-ul in lume ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 September 2013 - 07:53 AM

Istoria evolutiei anuale, din comenzilor mele, arata asa...
..327411 - 5 ian 2009
..881660 - 15 ian 2010
1.905994 - 3 ian 2011
3.757839 - 4 ian 2012
5.917377 - 1 ian 2013

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 September 2013 - 07:54 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu