Buna ziua tuturor,
Sunt nou in ale modelismului si am nevoie de cateva explicatii/sfaturi. Ma gandesc de ceva timp la un proiect (o nebunie mai exact) si anume un automodel, pe care vreau sa-l construiesc de la zero. Ideea e ca acesta o sa fie propulsat de un motor pe benzina de kart de 50cmc si 5 CP, majoritatea pieselor pe care o sa le folosesc provin de la kart-uri. Nedumeririle mele sunt pe partea de radiocomanda a acestui "monstru" intrucat m-am gandit ca am nevoie de minim 3 canale: 1 pentru acceleratia motorului (un servo cu un cablu), 2 directie, 3 frana (sistemul de franare este hidraulic deci banuiesc ca o sa am nevoie de o pompa). Nu stiu exact ce trebuie sa cumpar; primul este sistemul de radiocomanda (telecomanda+receiver) si acum vin intrebarile pentru a putea controla acceleratia servomotorul se conecteaza direct la reciver sau mai trebuie un modul pentru ca rotatia acestuia sa fie proportionala cu apasare pe butonul telecomenzii??
Imi cer scuze daca nu am fost foarte clar dar am 1000 de intrebari.
Multumesc anticipat!
Pagina 1 din 1
Ajutor Radiocomanda
#2
Postat 29 September 2013 - 02:44 AM
Servomotorul se conecteaza direct la receiver. Dat fiind faptul ca ai in vedere un model radiocomandat foarte mare cel mai probabil iti va trebui un servo custom, in practica la asa ceva se foloseste partea electronica (de control) a unui servo normal, un etaj separat de putere si un motor electric de pe la stergatoarele de parbriz de masini 1:1.
Pentru radiocomanda doua canale iti sunt suficiente, pe unul ai directia iar pe celalalt acceleratia (misti tragaciul intr-o parte) si frana (misti tragaciul in cealalta parte). Pe toate radiocomenzile de hobby ambele canale sunt proportionale.
Pentru radiocomanda doua canale iti sunt suficiente, pe unul ai directia iar pe celalalt acceleratia (misti tragaciul intr-o parte) si frana (misti tragaciul in cealalta parte). Pe toate radiocomenzile de hobby ambele canale sunt proportionale.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
#3
Postat 29 September 2013 - 11:48 AM
Nu stiu cat de custom trebuie, daca exista azi servo-uri de 40-50kg la preturi rezonabile, sub 100$.
De asemenea, pe servocity poti gasi niste idei interesante de servo "boostere", de fapt niste demultiplcatoare care cresc momentul unui servo normal.
De asemenea, pe servocity poti gasi niste idei interesante de servo "boostere", de fapt niste demultiplcatoare care cresc momentul unui servo normal.
... cu picioarele pe pamant ...
#4
Postat 01 October 2013 - 09:21 PM
Initial si eu m-am gandit tot la un motor de la stergatoare cu reductor. O sa studiez si solutia lui renatoa.
Multumesc pentru pareri.
Multumesc pentru pareri.
#5
Postat 02 October 2013 - 05:04 AM
Daca este cart 1:1, atunci as alege solutia cu dubla comanda, adica atat comanda normala, cat si cea radio, ca la masinile de scoala. Il vei putea folosi in ambele moduri. Pe directie poti incerca adaptarea mecanismul de servo electric la 12V de la o masina de mic litraj, cu motorul comandat cum au recomandat colegii mai sus, iar acceleratia si frana cu unul sau doua servouri, unul de putere pentru ambele, cu plecare de la jumatatea cursei intr-o varianta, sau unul de putere pe frana si unul de cateva Kgf pe acceleratite in cealalta varianta, cuplate intr-un mod care sa permita actionarea comenzilor locale fara a antrena si partea de comanda dubla. Variante mecanice de intercuplare pot fi alese ori cu cablu otel multifilar, ori cu role cu canal care sa culiseze la actionare pe bratele existente ale comenzilor actionate de mecanismele servo..... chestie de imaginatie si functionalitate.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 02 October 2013 - 05:06 AM
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
Arata acest topic
Pagina 1 din 1