ctotth,
Sigur ca deprinderea de a tine un batz pe deget o capeti mai repede decat timpul in care intelegi si scrii algoritmul ala ptr procesor, dar nu uita ca "mansarda" omului e mult mai complexa decat un biet cipan. Nu e nici o contradictie aici, suntem de aceeasi parte a gardului. :D Si multumesc ptr explicatia semnificatiei termenului "fly by wire". Nu stiam si intentionam sa intreb. Sunt modelist incepator.
jester,
Spui ca "[...] dar nu era nevoie pt ce voiam eu". Hai sa iti mai dau un exemplu.
Intra in setingurile calculatorului si umbla la sensibilitatea mouseului. Fa-l insensibil si incearca sa ajungi cat poti de repede intr-un punct fix de pe ecran. Vei ajunge destul de precis, dar cu pretul unei miscari ample pe padul mouseului.
Acum mareste sensibilitatea si fa acelasi experiment. Incearca sa ajungi cat poti de repede. Vei constata ca in cele mai multe cazuri vei depasi punctul si va trebui sa te intorci. Asta se cheama supracrestere. Fa acelasi experiment cu un calculator aflat la distanta si conexiunea este lenta. Remote desktop sharing se cheama. Vei constata ca pozitionarea va avea aceleasi "supracresteri" din cauza intarzierii. Intarzierea se traduce in defazaj. Defazajul determina instabilitate in anumite conditii si anume atunci cand, la anumite frecvente, reactia negativa se transforma in reactie pozitiva.