Modelism - RHC Forum: intrebari - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

intrebari

#1 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 06 July 2005 - 11:30 PM

cred k acest subiect ar fii foarte util pentru toti cei care au intrebari in legatura cu navomodelismul. poate fii pus si in top, daca moderatorii sunt de acord
incep eu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif .
cum se construieste "chestia aia"(ma iertati dar chiar nu stiu cum se numeste) prin cate iese din coca arborele cu elice? si prin care nu intra apa ??
multumesc anticipat
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 July 2005 - 05:04 AM

da elicea o ai? daca o ai are si ax?
daca da construiesti (cauti)un lagar pentru acel ax (cauti teava de alama de ex) care sa fie fix cu un micron mai mare in diametru http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif decat axul tau.
indesi ceva vaselina siliconica si cred ca ajunge dar eu nu sunt de navo.
atentie la pozitia axului fata de orizontala!
abia dupa asta poti sa te gandesti la cum faci cuplajul axului cu motorul (vezi cuplaje cardanice)
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 07 July 2005 - 06:36 AM

Terminologia pentru acest "tub" , prin care axul elicei iese din 'nava"
se numeste TUB ETAMBOU .
Denumirea vine de la piesa care rigidizeaza pupa unei nave numita
etambou.
In practica modelistica si nu numai , acest tub parta
denumirea si de TUB PORTELICE.
0

#4 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 July 2005 - 06:57 AM

Sau daca tubul (de alama) e cu diametrul interior mai mare cu cel putin 2 mm decit diametrul axului (elicei) poti pune cite un lagar la fiecare capat al tubului. Diametrele interioare si exterioare al acestor lagare nu mai trebuie sa-ti spun ca trebuie sa se potriveasca la fix cu cele ale axului respectiv si cel interior al tubului.

Exemplu concret: eu am facut tubul si axul la o vedeta din teava alama de 6mm exterior si 5 mm interior si un electrod de sudura de inox, de 3,25mm (pe care l-am curatat de "cimentul" ala si l-am lustruit perfect cel putin la capete). Am pus lagare de bronz grafitat gasite prin unitati vechi de flopy de 5" sau prin unele CDroame vechi. Am alezat lagarele cu grija si rabdare astfel ca axul de 3,2 (subtiat un pic in urma lustruirii) sa intre fest si apoi am rodat tot ansamblul prin antrenarea cu un motor, atit cit a fost necesar si prin ungere cu ulei. La sfirsit am sters uleiul uzat si am uns cu vaselina (siliconica e rezistenta la apa).
Merge "uns". :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de navigator: 07 July 2005 - 06:58 AM



0

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 07 July 2005 - 11:46 AM

Si mai e ceva: capatul superior al tubului port elice trebuie sa fie deasupra liniei de plutite ca apa sa nu intre in coca! "Ambreajul" sau cuplajul poate fi, la motoare de putere mica, o bucata de tub de cauciuc gen ventil de bicicleta. La puteri mai mari se poate face un "cardan" dintr-un disc de cauciuc.
0

#6 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 07 July 2005 - 11:07 PM

are cineva acasa lagare pe care nu le foloseste??
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#7 Useril este offline   Puiutzu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 316
  • Inregistrat: 26-May 03

Postat 07 July 2005 - 11:35 PM

Nu e obligatoriu ca virgula capatul interior al tubului sa fie deasupra liniei de plutire. daca il realizezi asa cum spune Navigator treaba cu apa o face vaselina din tub . Am vazut la un model mai vechi un mic cazanel cu ulei care alimenta prin doua furtunase tuburile elicelor ( aveau un mic stut cositorit pe fiecare din cele doua axe ) asa ca acolo era tot timpul ulei la treaba !
daca incerci sa ridici capatul interior al tubului deasupra liniei de plutire
1 In mod sigur inclini mult prea mult axul elicei
2 ai sansa ca motorul sa-ti ajunga la nivelul puntii sau chiar sa depaseasca , depinde ce motor folosesti
Personal solutia dl Navigator o folosesc si o agreez.
la tubul in care axul este aproape fest cu interiorul ai frecare mult mai mare si-ti papa din puterea motorului si din accu .
Nu folosi cuplaje tip disc din cauciuc . dau vibratii la turatii mari si nu ai baza pe ele.
Nici cuplaje gen ventil de bicicleta nu au viata lunga. ba ai sansa sa te lase la mijlocu baltii sau cand elicea ta invarte si altceva decat apa.
pot sa-ti recomand cuplaje facute din sufa de otel gen cablu de vitezometru sau la motoare mici din arc de semering . Numa sa nu le faci pe lungime foarte mare.
Tin fara probleme , nu fac galagie mai deloc , si nu prea dau vibratii
Am avut astfel de cuplaje facute din arc de frana de bicicleta si nu m-au dezamagit . E drept ca in timp se infratisera cu rugina da asta a fost si vina mea.
De asemena am avut cuplaje din arc de semering COSITORITE DIRECT PE AXUL ELICEI SI AL MOTORULUI desigur erau motorase micute .
M-au tinut pana am distrus modelul !
.........................................Mai vezi si tu ...mai sunt idei . Alege ce ti se pare mai usor si da-i batai !
Toate bune
There are more planes in the ocean than submarines in the sky
0

#8 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 July 2005 - 08:54 AM

De acord intr-u totul cu Puiutzu. N-am vrut sa mai zic de stutzul ptr ulei sa nu te zapacesc de tot. Totusi, pentru motoare electrice mici si medii poti folosi furtun de silicon pentru alimentarea motoarelor cu explozie. Asta are peretii mai grosi si in plus, fiind din cauciuc siliconic, nu prea se deterioreaza repede. Asigura-te ca nu aluneca pe axe.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 08 July 2005 - 08:55 AM



0

#9 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 08 July 2005 - 10:07 AM

Lagare foarte bune se pot confectiona din teflon. Parerea mea este ca sunt chiar mai meseriase decat cele din bronz.
In situatia asta, umplerea tubului etambou cu vaselina este suficienta.
Diferenta de paralelism/unghi dintre motor si ax ar trebui sa fie extrem de mica inca din constructie asa ca se pot folosi cuplaje de mai multe feluri intre ax si motor in functie de puterea si felul motorului de la dua placi cu bolturi intre care se afla o placa de cauciuc cu 4 gauri dispuse la 90 grade corespunzatoare bolturilor pana la clasica cruce cardanica.
Se poate folosi si o piesa (cilindru) crestata pe mijloc cuplata cu o alta piesa (tot cilindru) la care se frezeaza lateralele astfei incat sa ramana pe mijloc o "limba" corespunzatoare cu frezarea de pe mijloc de la cealalta piesa. Cu cat suprafetele de contact dintre cele doua piese au rugozitate mai mica cu atat functioneaza mai bine.
Despre arc si cablu s-a vorbit deja.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Crios: 08 July 2005 - 10:08 AM

0

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 08 July 2005 - 02:17 PM

E bine ca teflonul sa fie grafitat! Am lucrat cu asa ceva la un pick-up si a mers excelent!
0

#11 Useril este offline   Tao 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 22-August 04

Postat 08 July 2005 - 10:19 PM

voi cum procedati ptr. a afla mijlocul ( fundul barcii) , habar nu am cum ai spune :) bpe unde scoate-ti axul ptr. a calibra directia ??????
adica sa nu traga nici stanga nici dreapta , si la ce distanta de carma poate sa fie elicea ???
0

#12 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 09 July 2005 - 09:42 AM

Tao, la 8 Jul 2005, 22:19, a spus:

voi cum procedati ptr. a afla mijlocul ( fundul barcii) , habar nu am cum ai spune :) bpe unde scoate-ti axul ptr. a calibra directia ??????
adica sa nu traga nici stanga nici dreapta , si la ce distanta de carma poate sa fie elicea ???

Mijlocul = (in cazul de fata) latimea/2.
Distanta carma fata de elice = ecuatie cu o necunoscuta la care se cunoaste doar intrebarea. Daca da cu virgula, o eroare de cativa milimetrii nu cred ca este esentiala. Cert este ca aceasta distanta nu poate fi = 0.
De regula aceasta distanta reiese din plan si poate deveni mai mare sau mai mica daca se face o barca mai mare sau mai mica fata de plan.
Bafta!
0

#13 Useril este offline   Tao 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 22-August 04

Postat 09 July 2005 - 05:09 PM

am crezut ca poti raspunde mai ferm dai aveai glume in program la ora aia
daca barca este din fibra si are unele deformatii din turnare cum nimeresti punctul fix din mijloc ? al iei pa ghicitelea ( cam aici ar trebui sa fie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_.gif )
iar cu distanta dintre elice si carma : elicea poate iesi prin partea din spate sau prin fundul barcii
si cred ca conteaza si asta
0

#14 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 10 July 2005 - 12:05 PM

Tao, la 9 Jul 2005, 17:09, a spus:

am crezut ca poti raspunde mai ferm dai aveai glume in program la ora aia
daca barca este din fibra si are unele deformatii din turnare cum nimeresti punctul fix din mijloc ? al iei pa ghicitelea ( cam aici ar trebui sa fie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_.gif )
iar cu distanta dintre elice si carma : elicea poate iesi prin partea din spate sau prin fundul barcii
si cred ca conteaza si asta

asculta-l pe crios ca stie ce zice.daca vrei viteza si implicit performanta la model ,cauta sa nu ai defecte de turnare,iar daca ai,remediaza-le.bafta
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#15 Useril este offline   Tao 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 22-August 04

Postat 10 July 2005 - 05:53 PM

bineeee...............
si sa spunem ca din cauza faptului ca axul este putin mai lung si din greseala gaura este putin intr-o parte (max 5milimetri) , deci nu este perfect perpendiculara cu mijlocul cocii , ea ( barca ) nu va trage intr-o parte pe o anumita distanta ????
cum se poate regla sau remedia ???
si cand se foloseste metoda cu elicea scoasa in spatele cocii si cand sub ea ??
0

#16 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 10 July 2005 - 06:33 PM

de fapt care este problema ta?ai coca ,axul,cirma si tot ce-ti mai trebuie?vino ca ti le fac eu daca esti asa pesimist.daca nu o sa mearga,daca nu stiu ce .... da,de plutit,pluteste?
axul se scoate prin chila ,intr-un punct anume ,in functie de inclinatia axului pe care o da pina la urma si diametrul eliciei.cu scosul axului prin oglinda,sincer nu am vazut sau auzit.se poate folosi ansamblul "z"-drive care este amplasat in pupa navomodelului,prins chiar de oglinda.
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#17 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 10 July 2005 - 09:33 PM

am uitat sa te intreb:ce model de coca vrei sa folosesti?

Aceasta postare a fost editata de stamy: 10 July 2005 - 09:36 PM

Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#18 Useril este offline   Tao 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 22-August 04

Postat 10 July 2005 - 10:33 PM

eu am o coca de chalanger, dar sincer sa-ti spun nu-mi place deloc, ptr. va vreau sa-mi fac una de viteza -am mai discutat noi
am vorbit cu un prieten care este in italia si mi-a promis ceva , dar acum.........
si mai intreb si eu la urma urmei sa mai aflu cate un chichit, ca de realizat nu-s asa greu de cap si poate mai afla si cei care sunt mai pesimisti si nu au curajul sa intrebe
oricum cand am sa-mi fac rost de o coca adevarata am sa incerc sa-ti cer ajutor ptr. ca doar tu esti cel mai aproape de mine (galati)
si stiti cu totii ca meseria se fura nu se invata si macar de pe forum sa mai prinda si altii cate ceva ok ???? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#19 Useril este offline   Butterfly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 28-April 04

Postat 11 July 2005 - 08:00 AM

Mai, daca nu ai doua maini stangi, trebuie sa te descurci.
Parerea mea (mi-am facut si eu anul trecut o barca, de la 0, fara sa am experienta, numai cu ce am aflat de aici de pe forum) este ca nu conteaza asa mult 1 mm sau 2 mm diferenta fata de jumatatea barcii, cat conteaza ca axul elici sa fie PARALEL cu chila barcii.
Daca axul e un pic cam lung, scurteaza-l . (scoti un lagar, tai un pic din ax, bagi lagarul la loc)
La mine carma e cam la 5mm de elice, si se comporta bine.
Trage un ochi la poza asta. Poza

Bafta
Lac sa fie .... ca broaste sunt destule !
0

#20 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2005 - 08:34 AM

Tao se refera la o barca de viteza si nu la una utilitara sau macheta.
Eu nu sint vitezist (am mai discutat cu Tao), dar sfatul meu e sa priveasca pozele unor barci de viteza de pe net (acolo unde poate sa vada ce-l intereseaza) si sa se inspire.
Am gasit odata pe aici pe la "navomodelism" un link sau chiar o schema cu exact ce te intereseaza : distanta cirma-elice, distanta elice-fundul barcii, pozitia motorului, inclinarea axului elicei, si parca si de elicile pozitionate in urma oglinzii barcii, era vorba.
Ca vad ca meseriasii in ale vitezei nu se prea inghesuie. (Gica-Vitezaaaa! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif )

Uita-te si la asta http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=10&t=5230&st=0 eventual intreaba-l pe calu2 ca vad ca "le are"

Aceasta postare a fost editata de navigator: 11 July 2005 - 08:39 AM



0

#21 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 11 July 2005 - 08:50 AM

@Tao http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif , aveam si glume in program la ora aia pentru ca la asa intrebare, asa raspuns :D ,da' vad ca ti la glume ceea ce nu-i rau.
Exista acolo si partea serioasa pe care a sesizat-o Stamy
Jumatatea o iei pe oglinda si o trasezi perpendicular pe chila. Linia intre asta ci varful barcii este mijlocul.
Stamy zice ca nu trebuie sa ai defecte de turnare si asa este. Si astea influienteaza traiectoria barcii ca si axul care nu este paralel cu chila dupa cum spunea Butterfly.
Carma trebuie si ea sa fie pe mijloc si perpendiculara pe chila. O deviatie a capatului carmai spre babord sau tribord da devieri de la traseu.
Bafta!

PS @navigator, unii machetisti dintre noi, n-au facut la viata lor numai machete :D
0

#22 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 11 July 2005 - 08:57 AM

Salut Tao, uite un plan care are shi ceva dimensiuni pe el, poate i-tzi faci o idee, din pacate coca nu este de chalenger. Daca am timp incerc sa pun shi-o schitza cu amplasarea eliciei la Volvoul meu

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1121065041.jpg

0

#23 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 11 July 2005 - 10:46 AM

daca ai o coca de chalenger treaba e simpla.are din constructie orificiu pt ax.foloseste coca si ai sa fii multumit.vino pe la mine si ai sa vezi una echipata.bafta
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#24 Useril este offline   Tao 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 22-August 04

Postat 11 July 2005 - 09:42 PM

am descarcat in calc. cam 5 Gb cu tot felu de scheme de asamblare , ar trebui daca ma apuc de o barca sa o fac cu ochii inchisi sau sa fiu profesor emerit , dar defapt cand crezi ca le stii pe toate -atunci nu stii nimic si inseamna ca mai ai de invatat
-sa trecem la lucruri mai serioase : vorbeam de barci de viteza , ca asta ma pasioneaza pe mine , am vazut ca cele care au gaura aia in interior in partea din spate au elicea pe mijloc si carma intr-o parte , iar cele care au aripioare alea in parti (presupun ca ptr. a nu se rasturna la curbe si tin loc de gaura aia ) au elicea si carma pe mijloc si unde am vazut pe saiturile astea periculoase e ca nu au folosit axul port elice si elicea sub barca si carma in partea din spate .
DE CE TOATE ASTEA ????????
si sa-i raspund si lui BUTTERFLY : nu am doua maini stangi , am una singura dreapta si stanga de la cot dar dreapta face si treaba ptr. stanga si ma descurc la toate ..............si la femei :( ;)
0

#25 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 11 July 2005 - 09:49 PM

eu nu stiu de ce cauti raspunsuri in alta parte;construieste,greseste,mai construieste si invata.din explicatii scrise nu ai sa inveti nici o data.
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#26 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 12 July 2005 - 08:10 AM

stamy, la 11 Jul 2005, 21:49, a spus:

eu nu stiu de ce cauti raspunsuri in alta parte;construieste,greseste,mai construieste si invata.din explicatii scrise nu ai sa inveti nici o data.

Regula de baza, e adevarat. Nimeni nu s-a nascut invatat. Are si teoria rolul ei, dar de obicei, practica ne omoara.
@Tao, Stamy s-a oferit sa te ajute lucru pe care nu-l prea face multa lume, iar Galatiul nu este un oras asa de mare sa nu va puteti intalni.
Sunt convins ca stand fata in fata, vazand si facand, lucrurile nu mai par atat de complicate. Si aruca cei 5Gb de informatie ca am constatat ca este inutila. Daca era informatie utila, chiar faceai o barca cu ochii inchisi :)
Bafta!
0

#27 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 12 July 2005 - 09:51 AM

Salut Tao, incerc sa-ti raspund cum ma pricep shi eu (din cei 5Gb de pe calculatorul meu :) ). Nu este o regula generala intre pozitia carmei, aripioarele (flapsuri navo) din spate, decupajul din pupa s.a.m.d.
Pozitia excentrica a carmei (in partea dreapta) este folosita deoarece in multe curse virajele sunt pe parte dreapta (o astfel de barca ia viraje stranse pe dreapta, in detrimentrul celor la stanga, de ce? pai atnci cand barca vireaza , ea se inclina intr-o parte iar daca ai carma montata mai in dreapta, o suprafatza mai mare a acesteia va fi folosita la controlul barci).
"Gaura aia in inerior in partea din spate" este o camera din corpul barci care se umple cu apa in cazul in care barca se rastoarna si rasuceste coca, punand astfel barca dinou in pozitie de navigatzie.
Flapsurile se folosesc pt a stabiliza barca atat pe axa transversala cat shi longitudinala. Cum de obicei eliciile shi motoarele folosite le astfel de barci sunt supradimensionate in raport cu marimea barcii, corpul acesteia tinde sa se roteasca in sens invers eliciei rezultand o tendintza de giratzie a barcii, in acest caz flapsurile se regleaza a.i. barca sa mearga drept la o anumita viteza (reglaju transversa sa-i zicem). In cazul in care barca este mai aplecata/ridicata fatza de axa longitudinala (prova-pupa) vom actiona asupra flapsurilor pt a corecta pozitia barcutzei. Totusi este bine ca aceste "reglaje" sa le facem,atunci cand putem, din pozitia "componentelor" din interiorul barcii (pozitie baterii, motor, etc) a.i. sa reglam f fin aceste aripioare, altfel ele pot infrana barcuta
Navomodele de viteza pot avea elicea montata atat in pupa (curse off shore), cat shi sub chila( FSR-uri) depinde ce vrei sa faci, numai sa fi atent ca pt fiecare exista alt tip de elice
Toate cele de mai sus le pozi combina, sau renunta la unele din ele in functie de ceea ce vrei sa faci cu barca. Sper ca n-am gafat prea mult , si ca nu este cazul sa "arunc" cei 5Gb din calculator :)
Bafta
PS Vorba lui Stamy, fatzi o barcuta, dute cu ea la balta, vezi ce nu merge, modifica, dute cu ea la balta......
0

#28 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 18 July 2005 - 01:36 PM

ma ajuta cineva cu o elice de navomodel??? pls
si de asemenea caut cea mai ieftina statie (daca este cu un sg canal) k nu am decat un servo care controleaza directie. barca este un iacht MERKUR (planul lam luat de pe http://www.mo-na-ko.net/ ) si este aproape gata. am rezolvat cu tubul etambou(cu aceasta ocazie multumesc lui silviu66 ,navigator ,anonim si z-mare). barca nu are nimic sofisticat. este facuta numai din placaj, baghete de brad , bolduri si aracet, si tot este taiat la traforaj(in afara de baghete). tinand cont ca este prima barca nu m-ar mira sa mearga stramb, sau mai rau sa nu mearga deloc. :D
multumesc anticipat
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#29 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 18 July 2005 - 01:49 PM

ma ajuta cineva cu o elice de navomodel???

Citeaza


shi cam ce fel de elice ai vrea? diametru ax?(eventual metric)? nr. de pale?diam. elice? sa cautam shi noi
0

#30 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 18 July 2005 - 01:53 PM

nu stiu. sincer. este prima barca. presupun k e cu 3 pale. http://www.mo-na-ko.net/images/LodMotorJac...htaMerkur-3.jpg . acesta este linku catre planul barcii. poate ma ajutati k nu cunosc.
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu