Modelism - RHC Forum: Exista vreun aeromodel zburator tip Coanda 1910? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Exista vreun aeromodel zburator tip Coanda 1910?

#1 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 24 March 2013 - 01:14 AM

Exista vreun aeromodel zburator tip Coanda 1910?

A realizat cineva vreun aparat, copie la scara redusa, a reactorului construit de Henri Coanda in 1910?
Am vazut mai multe avioane Coanda 1910: la Muzeul Militar National, la aeroportul Otopeni, pe la Craiova in cimp insa nici unul nu era zburator, toate doar macheta.

Nu este clar daca Coanda a injectat intr-adevar benzina in curentul de aer suflat inapoi de compresorul montat in tubul conic din fata avionului si nici daca gazele de ardere ale motorului Clerget cu patru pistoane, care invirtea turbina propulsoare, au fost amestecate cu jetul de reactie. Cu alte cuvinte daca cineva s-ar hotari sa faca un aeromodel zburator nu ar fi foarte complicat deoarece nu trebuie decit sa intubeze o turbina intr-un trunchi de con si sa o invirteasca cu un motor cu explozie sau chiar cu unul electric.

Aceasta postare a fost editata de beamrider: 24 March 2013 - 01:15 AM

0

#2 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 25 March 2013 - 09:40 PM

A fost un grup de actiune care a vrut sa faca avionul lui Coanda 1:1 sa-l prezinte la salonul de la Paris de acum un an sau 2.
Aveau ei ceva documentatie (poze!!!) si au zis ca e usor de facut, dar au uitat ca trebuie lucrat si unul comanda (care se pricepe) si ceilalti executa.
In final nu au facut nimic doar au pierdut timpul tipic romanesc.
Era unul Sorin Ghinea parca care era un fel de sef al lor el m-a contactat si pe mine pentru constuctie (dar i-am zis ca nu ma implic in proiecte de grup ca nu merg in Romania, eu il pot face doar contra cost fara altii care sa ma bata la cap) pe el ar trebui sa-l cauti.
Poate it da ceva documentatie.
Da parca te interesa Vuia?

Ciao Sorin
0

#3 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 26 March 2013 - 01:35 AM

HENRI COANDA SI TRAIAN VUIA DENIGRATI PE WIKIPEDIA DE UN INDIVID CARE STIE LIMBA ROMANA DESI NU ESTE ETNIC ROMAN

Pentru ca tot suntem la un subiect despre Henri Coanda si sa nu mai deschid altul nou, vreau sa informez pe cei ce sunt interesati, ca pe Wikipedia exista un editor de tip administrator (cu putere de a suspenda useri) care scrie sub nume multiple (cele mai cunoscute fiind Romanianlies, Romaniantruths, Binksternet, Soundofmusicals, Andy Dingley, GraemeLeggett, BilCat). Grija numarul unu a acestei persoane este sa atace pe Vuia si Coanda inseriind cu precadere cuvintul "unsuccessful" oriunde gaseste pe Wikipedia informatii despre ei ca si alte caracterizari negative, citindu-l mereu pe istoricul controversat Gibbs-Smith.

Ultima sa contributie (sub numele de BilCat) a fost la pagina
http://en.wikipedia....Aircraft_engine
unde a adaugat cuvintul "unsuccessful" linga motorul Coanda-1910 transformindu-l in singurul propulsor fara succes dintr-o lista lunga de motoare, unele din ele ramase doar pe hirtie altele construite dar fara mai mare succes decit Coanda-1910.

Daca incerci sa angajezi discutii cu aceasta persoana, la rubrica de comentarii, nu iti accepta nici un fel de argumente dind raspunsuri in bataie de joc, se face ca nu intelege iar daca insisti si vrei sa scoti comentariile denigratoare te trezesti suspendat. Repet, situatia asta continua dinainte de 2010.

Asta asa daca este cineva interesat sau se nimereste cumva sa intre in discutie cu acest "Romanianlies", sa stie cu cine are de-a face.
0

#4 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 26 March 2013 - 01:57 AM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 25 March 2013 - 09:40 PM, a spus:

A fost un grup de actiune care a vrut sa faca avionul lui Coanda 1:1 sa-l prezinte la salonul de la Paris de acum un an sau 2.

Te referi la avionul acesta in marime naturala, a se vedea adresa:
http://www.romania-i...air-show/68157/

Am inteles ca doreau sa-l testeze cumva, rulare la sol, poate o decolare scurta de citiva metri folosind un motor cu reactie de L-29 dar nu stiu unde vreau sa pozitioneze asemenea propulsor sau poate am inteles gresit.
0

#5 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 26 March 2013 - 02:44 AM

Citeaza

eu il pot face doar contra cost fara altii care sa ma bata la cap

Poti face contra cost avionul Coanda-1910 la scara 1:1 functional, capabil sa decoleze?! sau este vorba de un aeromodel zburator sau static?

Ca sa fiu mai clar. Nu m-as apuca de construit avionul lui Coanda (nu sunt interesat de macheta statica) pina nu sunt sigur ca l-au facut altii inaintea mea si a zburat, asa cu motorul imaginat de Coanda, adica folosind acel compresor invirtit de un motor clasic.

Spre deosebure de Vuia I sau II sunt convins ca avionul Coanda-1910 zboara atita vreme cit un model aproape identic facut in 1911 dar cu elice a zburat in Franta.

Principala problema este realzarea propulsorului, adica a asa ceva:
PROPULSOR COANDA-1910 - http://preview.turbo...4121aLarger.jpg

http://www.turbosqui...3d-model/372139

Daca da tractiune suficienta la 50 CP (sau putere scalata corespunzator pentru modele diferite de scara 1:1) merita realizat avionul, daca nu, nu.

Aceasta postare a fost editata de beamrider: 26 March 2013 - 02:45 AM

0

#6 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 26 March 2013 - 08:44 AM

Discutia a inceput acum cativa ani 2-3 , nu eu am venit cu ideea, dar nu m-ar fi interesat sa fac munca voluntara cu inca vreo 100-200 de amatori sa pierdem timpul in discutii. Asa ceva a incercat un profesor de-al meu la Facultatea de Electrotehnica Timisoara, Policek se numea ,fie iertat prin,anii 90 .
Eu am spus atunci ca sa-l faci sa zboare cu motor ca cel original ar costa foarte mult cine plateste?. Motor nu gasesti,m-am interesat impreuna cu asociatul meu din Germania, si ar trebui facut de la zero etc .Nici documentatie nu era, doar poze,ar fi trebuit obtinuta de la Paris de la muzeu, sa obtii brevet pentru o bucata etc. pentru a fi cu adevarat replica. Si ar fi trebuit sa fie gata prin septembrie 2010 parca era si timpul scurt.
Nu stiu daca cu 500000 de Euro il faci sa zboare costurile sunt foarte mari.Proiectul s-ar intinde pe 2-3 ani, pai numai pana gasesti documentatia pentru motor si avion din Franta cat cheltui si cat timp pierzi.
Nu ca nu s-ar putea face, dar trebuie sa te ocupi doar de asta si trebuie sa si castigi niste bani din aceasta activitate daca nu esti milionar in Euro .
De asta din poza nu stiu nimic.
S-a mai incercat sa se construiasca un Vlaicu 2 care sa zboare, a fost facut pe la 2 fabrici de avioane daca nu ma insel,dar la fel e doar macheta are un motor Hirth ruleaza la sol, dar e foarte elastic misca in toate partile nu e rigidizat destul si nimeni nu are curaj sa zboare cu el.
Referitor la imbecilul ala, care denigreaza constructorii de avioane romani, nu stiu ce sa zic si ce s-ar putea face sa-i inchizi gura.

Ciao Sorin
0

#7 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 26 March 2013 - 11:02 AM

Ca una din ultimele intrebari pe subiect,

Crezi ca un motor de 50 CP ar putea invirti un compresor intubat suficient de repede ca jetul de aer rece suflat inapoi sa accelereze avionul Coanda-1910 (greu de vreo 500 kg) pina la viteza de decolare?

Pe cresterea de putere prin injectia de combustibil in jetul de aer nu ne putem baza prea mult deoarece avionul Caproni Campini din 1940, care functiona asemanator cu Coanda-1910 dar sigur injecta combustibil, nu obtinea din aceasta postardere, sa-i zicem asa, decit o forta capabila sa-i creasca viteza cu 40 km/h maxim, asta pentru un avion care zbura cu viteza maxima de 375 km/h.
0

#8 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 26 March 2013 - 02:10 PM

Cu mai putin de 40 CP zburau pe vremuri avioane biloc.
Mai mult ca sigur ca ar fi putut zbura era si biplan facea ceva portanta, probabil ca nu foarte mult foarte sus si foarte repede dar cred ca putea zbura.
In plus Coanda a decolat cu avionul dar a zburat putin fiindca a redus motorul,speriat de flacarile care ieseau pe langa fuselaj parca si s-a angajat nu stia nici el sa piloteze avionul a fost avariat si Coanda s-a cam spart fa fata si la dinti din cate imi amintesc.
Am pe undeva o carte in care se spune cate ceva despre avion, trimite-mi adresa de mail si iti trimit poze.

Ciao Sorin
0

#9 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 27 March 2013 - 12:53 PM

Informatii puteti gasi de exemplu in http://www.depozitul...uring-1906-1918
0

#10 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 27 March 2013 - 02:22 PM

Cam ca in imaginile :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: turbina_Coanda_1910_1.jpg
  • Imagine atasata: turbina_Coanda_1910_2.23.jpg

0

#11 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 27 March 2013 - 08:38 PM

Frumoase planuri 3D. Toata greutatea in realizarea propulsorului pare a fi turbina. Restul elementelor nu par sa ridice probleme deosebite.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu