Motor electric 480 anduranta?
#1
Postat 08 October 2005 - 05:30 PM
Cam ce durata de viata, exprimata aproximantiv in ore de utilizare, are un speed 480, de care se trage la modul domestic, adica cu putin bun simt (nu la blana tot timpul !) :D
Si cam care momentul cand trebe umblat pe la "carbuni" ?
Si cum iti dai seama de asta ? :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#2
Postat 08 October 2005 - 05:49 PM
Se pare ca sunt primul care ajunge la PC fiind intors de la Sterjnic, asa ca voi incerca sa-ti raspund:
Orele de functionare nu cred ca le-a numarat nimeni. Semnul ca ar trebui sa te uiti de un motor nou este momentul in care il montezi pe al 4-lea model, anterioarele 3 fiind rupte.
Lasand gluma, un Speed 400 / 480 (cred ca vorbim de 480 standard nu BB sau alte chestii cu periile afara) nu prea merita sa-i schimbi periile. Muncesti de-ti vine rau, nu gasesti perii, ar trebui prelucrate din unele mai mari, la remontare ai mari sanse sa nu se mai centreze bine be bucse, timing-ul se duce dracului etc. Un speed 480 standard costa, zic eu, prea putin ca sa ne pierdem timpul cu repararea lui (timpul nostru pretios, modelistic). Aaa, ca il intretii (ungere la lagare cu smac din ala special, etc) e OK. Dar altceva...
Daca, insa e vorba despre un motor Graupner 480 BB Race sau altul in genul asta, periile se vad (doar sunt afara din carcasa statorului) si te prinzi cand trebuie inlocuite.
Stima si consideratiunea
Men
#4
Postat 08 October 2005 - 07:02 PM
Costa cam cit un motor seria 400 cu reductor da se merita.
Odata la 3...4 zboruri scoti motorul si dai cu spray pe colector PRIN FANTELE DE AERISIRE!
Ai sa vezi ca TRAGE bine din nou.
Modul de folosire il vezi pe instructiuni.
#5
Postat 08 October 2005 - 07:02 PM
eu la viata mea am reusit sa termin la carbuni doar un speed300.
am un 400 cu ore multe de zbor si inca trage perfect ,dar a fost bine rodat,si unse lagarele la fiecare 4-5 zboruri.
problema e alta - te plictisesti de model pana sa apuci sa termini carbunii la motor.
daca totusi vrei sa tragi cu ochii la carbuni ,baga o lanterna prin cele 2 fante din parte de jos a carcasei si ii vezi.
ei de noi au cam 5 mm grosime.....si pe masura ce se duc ajungi la "fier pe fier" si atunci e gata motorul.
daca cauti adanc aici pe forum o sa vezi ca am incercat eu acu un an sa schimb niste carbuni si dupa ce m-am chinuit ceva am cumparat un motor nou. (motorul intra in caracteristici cu carbunii cei noi pe la 18 v :rolleyes: - si eu il vroiam pt 8,4)
#6
Postat 08 October 2005 - 07:14 PM
SILVIU66, la 8 Oct 2005, 19:02, a spus:
...
...motorul intra in caracteristici cu carbunii cei noi pe la 18 v http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif - si eu il vroiam pt 8,4)
Treaba cu unsu' e regula, CLAR! :rolleyes: B)
N-am inteles ce vrei sa spui cu intratu' in caracteristici pe la 18 V, ca si eu tot la 8,4 il folosesc!
Din fisa tehnica rezulta cam urmatoarele:
Curent de GOL = 2,4 A
Curent de sarcina = 3,5 A
Curent de blocare = 8 A
Din masuratorile practice, AM SCOS EU:
Curent de GOL = 2,4 A
Curent de sarcina = 8 A
Curent de blocare = N-AM VERIFICAT !! Mi s-a parut inutil!
Daca poti sa definesti RODAJUL la un electric 480, pls ! :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#7
Postat 08 October 2005 - 07:29 PM
domnu_doctor, la 8 Oct 2005, 19:14, a spus:
adica cu carbunii cei noi ajungeam la aceeasi tractiune doar la 18 v nicidecum la 8,4.
cat despre restu ce intrebi mai citeste aici motoare electrice
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 October 2005 - 07:30 PM
#8
Postat 09 October 2005 - 08:46 PM
Bafta

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#9
Postat 10 October 2005 - 05:38 PM
functionare la 300 de ore .Dar asta depinde si de lotul de motoare ca mai sint unele care sint mai slabe.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 10 October 2005 - 07:17 PM
Skyspy, la 10 Oct 2005, 17:38, a spus:
Ca tot veni vorba, am vazut la subiectul de la Strejnic, un device cu care se masura forta de tractiune! Din pacate nu se vad prea multe detalii! :D Rog posesorul pe aceasta cale, daca poate posta ceva date, referitoare la el! Banuiesc ca e un fel de cantar din ala cu arc, cu un pic de rezolutie mai buna ! Si daca e asa, cum se coreleaza indicatia respectiva cu forta de tractiune ? In Kgforta ?
Dispozitivul masoara forta de tractiune al ansamblului MOTOR+ELICE si cred ca e foarte practic!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#12
Postat 10 October 2005 - 09:44 PM
Eu am 2x 480-uri pe un twin care merg numai cu 10 celule! Merg f bine de aprox 2 ani si n-au nici o problema. Trebuie putin rodate si unse (lagarele) o data la ~10 zboruri.
Oricum... eu m-am saturat de perii si de metanol - draqu sa le tunda! http://rhc.ines.ro/forumrhc2/html/emoticons/ic.gif
Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 10 October 2005 - 09:45 PM