Modelism - RHC Forum: motor ars - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motor ars gaura'n piston

#1 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 04 June 2005 - 11:54 PM

Salu toturor 'motoristilor'.
Daca a-ti mai patit asa ceva, va rog sa va dati cu parerea.
Precizez ca motorul e un OS91VR-DF cu rezonator si 'ventilator intubat' Dynamax.
Vic, parca tu aveai asa ceva?

Fisiere atasate


Luci
0

#2 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 04 June 2005 - 11:59 PM

Inainte cu citeva minute s-a rupt si rezonatorul. Iar spargerea pistonului a fost precedate de o supraincalzire si o scadere in turatie a motorului.

Fisiere atasate


Luci
0

#3 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 05 June 2005 - 02:48 PM

Salut!
Tot ce pot sa iti spun : cauza posibila combustibil cu ulei putin!!!!! Eu am aceasta convingere pentru ca la 5 litri de amestec Magnum 5% aproape am executat un motor de 7,5cc aero normal.
Pistonul era negru, scotea ulei negru si mai mereu era supraincalzit indiferent de regimul de functionare! Am COMPCLETAT cu 5% ricin si fenomenul a disparut!
Cele bune!
MUGUREL.
0

#4 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 05 June 2005 - 11:54 PM

motorul lucreaza la regimuri de pana la 22 000 rpm! in turbina ramtec. Banuiesc ca si rulmentii sunt pe ace la turatia asta. Acuma analiza pozei:
A: cum gaura este chiar in mijloc este posibil ca bara de la bujie sa fi lovit in piston si sa-l fi macinat , marginea gaurii cu aspect grauntos ca de la o ruptura.
B: Daca gaura prezinta o margine cu aspect de metal topit atunci este posibil sa fi fost un defect de turnare a pistonului sau o incluziune in material .

Made in Japan foarte rar se joaca cu defecte de material , inclin spre cazul A la care asi mai adauga si bujii arse care la turatia aia spulbera filamentul sau bara in centrul pistonului si ultima bujie sa fi produs perforatia. Este totusi o actiune mecanica ce nu tine de combustibil. Daca nu avea ulei lipea pistonul de cilindru.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#5 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 06 June 2005 - 12:00 AM

Da un E-mail la OS sa vezi ce spun ei: http://www.osengines.com/
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#6 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 06 June 2005 - 12:06 AM

Filtru super fin de combustibil ai avut? ce bujii ai folosit?
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#7 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 June 2005 - 12:24 AM

Salut,


1. Cit nitromethan a avut combustibilul ?

2. Trimite-l la OS. Este cu siguranta un caz de culantza !!!


CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#8 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 June 2005 - 07:29 AM

Sau daca nu-l trimiti la OS, ma angajez sa-ti fac alt piston, free of charge...e un caz interesant...bujia in nici un caz nu cred sa fi facut damage-ul...e destul loc in camera de ardere astfel incat si rupta, o bara de bujie nu ajunge ca stand in mijlocul pistonului sa atinga peretii camerei de ardere. Cat despre filament, la temperaturile alea, este asa de moale incat nu sparge un piston si mai mult, aplic ideea ca nici el nu avea cum sa actioneze mecanic, din acelasi motiv ca si bara bujiei!
Parerea mea, temperatura ridicata!!!..motivul temperaturii poate fi speculat!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 June 2005 - 07:30 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2005 - 09:05 AM

Cand am vazut gaura, prima data m-am gandit si io la bara de la bujie (nu neapaart la filament). Dup-aia am vazut ca si Dom*Prof. a zis de bara. Oricum, temperatura pare a fi fost mare. Nu prea arata bine nici arsurile alea de pe lateratele zonei de sub chiulasa. Oricum cred ca nu "sufla" pe la garitura, ci doar se arsese combustibil prelins pe acolo. Da' cam negru, oricum.
Nu stiu cata "carne" avea pistonul in cap, dar in mod cert nu trebuia sa se sparga in halul asta, chiar si daca il pocnea bara de la bujie. Mai degraba te asteptai sa se zgarie cilindrul sau sa se "lipeasca" pe undeva prin camera de ardere. Am mai auzit si de sigurante de la boltz "scuipate" prin ferestre de baleiaj in camera de explozie...
Zic si io ca trebe povestit cu cei de la OS si eventual trimis motorul la ei. O sa ai o surpriza placuta.
Pe langa asta, ar fi de real interes daca s-ar putea "verifica" cumva procentul de ulei din combustibil...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 06 June 2005 - 12:50 PM

Bujia e intreaga (mai putin filamentul), deci nu aceasta a lovit pistonul. Este loc suficient intre bujie si piston.
Urmele sint de la combustibilul care a ars. S-a scurs la un moment dat pe la garnitura (metalica) de la chiulasa. Era foarte incins.
Rodajul l-am facut cu 5% iar in ziua cu pricina am bagat cu 10% nitro. Oricum e putin, pentru ca OS recomanda ca pentru inceput sa pun combustibil cu 10%. Ulei banuiesc si eu ca e cam putin in combustibil. Suspect e ca pe bidon nu scrie procentajul. O sa incerc sa verific cit ulei e in realitate in el.
Craterul din piston e indreptat spre bujie ca si cind a avut loc o explozie din interior. Si intr-adevar marginea lui arata topita nu rupta. Zgrumtzurii care se vad lipiti de chiulasa banuiesc ca sint bucatzele desprinse din acel loc.
Pe RCU mi-au cam zis ca amestecul a scapat cam mult inspre sarac...
A, sa nu uit, am folosit o bujie Rossi8 (recomandata in instructiunile avionului). Pe site-ul OS ei recomanda OS8 - am inteles ca nu sint la fel. Rossi8 e f rece, OS8 e mediu calda...
Oricum motorul nu, mergea prea bine de la inceput. S-ar putea sa fi fost si din cauza bujiei. Pina sa se intimple asta a mai ars 2 bujii, tot Rossi8.
Filtru era, fin.
Am raspuns cam pe sarite, dar intelegeti voi...
Luci
0

#11 Useril este offline   John 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 29-May 02

Postat 06 June 2005 - 01:03 PM

Salut ,

Poti sa imi spui ce fel de combustibil ai folosit (marca)-?
Si unde era montat motorul in momentul incidentului (in ce cofiguratie)?
Bujia Rossi R8 este perfecta pt acea aplicatie.Oricum acel motor arde citeva bujii pina se rodeaza.

Mutumesc anticipat,
John
0

#12 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 06 June 2005 - 01:18 PM

Citeaza

Suspect e ca pe bidon nu scrie procentajul. O sa incerc sa verific cit ulei e in realitate in el.

Daca nu scrie, s-ar putea sa fie doar 15%...
0

#13 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 06 June 2005 - 02:54 PM

Pe forumurile germane gasesti solutie si cazuri asemenatoare. Reszulate iti am trimis prin mail. Poate ca iti pare prea complicta, doar asta este sunt convins, mai ales dupa ce ai scris despre turatie.
0

#14 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 06 June 2005 - 02:58 PM

Eu zic sa nu ne legam de concentratia uleiului in combustibil. Poate ca nu este specificat pe bidon insa pot spune cu siguranta ca marea majoritate folosim acest produs si nu am avut probleme. Daca incidentul ar fi din cauza uleiului atunci am avea de-a face mai degraba cu un piston gripat. Fiind de fata, am observat ca scotea fum de-a binelea si inca un albastru frumos. Eu cred ca motivul a fost altul. Cat despre arderea bujiilor....eu zic ca se datoreaza supraincalzirii cu power panelul. Fiindca motorul pornea destul de greu, Luci ii cam dadea in basca cu 6 Amperi la pornire. Dupa ce startboxul lui a cedat, am aplicat pornirea cu power panelul meu care are reglaj continuu prin mosfet. La mine pornea lejer cu 4 amperi care scadea brusc la 3,2A in momentul pornirii motorului.
Inrebarea ramane deschisa...oare care a fost motivul pentru care temperatura in zona bujiei a atins temperatura de topire al aluminiului?
0

#15 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 06 June 2005 - 03:30 PM

John, la 6 Jun 2005, 13:03, a spus:

Poti sa imi spui ce fel de combustibil ai folosit (marca)-?
Si unde era montat motorul in momentul incidentului (in ce cofiguratie)?
Bujia Rossi R8 este perfecta pt acea aplicatie.

Jamara Magnum T2 - 10% nitro
Nu zice cit ulei aredar spune ca e organic.
Ma mir sa aiba mai mult de 15% ceea ce e foarte putin in comparatie cu cerintele motorului - minim18 recomandar 20-23%.

Motorul era montat in jet, cu un impeler Dynamax si un rezonator JMP. Evenimentul s-a produs la sol, in timpul incercarilor disperate de-al regla sa mearga bine.

Si eu am crezut ca Rossi8 era buna, dar dece in cartea tehnica a motorului se recomanda OS8? Care e mediu-calda fata de foarte-rece-R8.

Inca nu stiu ce sa fac daca repar sau shimb motorul, si cum draq sa mai rodez acest motor ca sa nu se mai arda.
Luci
0

#16 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 06 June 2005 - 04:58 PM

Ma bucur ca va dati cu parerea si sper ca proprietarul sa traga concluzii.
Da-ti-mi voie sa-mi exprim si eu parerea....
-prea putin ulei (min.20% sitetic)
-ca sa nu mai supraincalzesti motorul, pune-i doua garnituri in capatul pistonului (acest sfat l-am primit si eu de la un profesionist si am citit si in revista JETMODEL).
-bujie foarte rece OS nr.8 de preferat MCOY nr.7
-nitrometan maximum 15%
Eu am un exemplar care a functionat cu siguranta de la biela sarita si prinsa intre piston si cilindru, a facut doua zbor-uri fara sa-mi dau seama de defectiune (siguranta nu era originala). Ulterior am aflat de la fostul proprietar.
Am schimbat rulmentii si setul motor.
Cumpara-ti un ramtech, merge mai putin turat, nu pierzi pre mult din putere dar salvezi motorul (asa scrie in revista).

Sper sa ai succes cu urmatorul motor.
Vic
0

#17 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 06 June 2005 - 06:17 PM

vic, la 6 Jun 2005, 16:58, a spus:

min.20% sitetic
pune-i doua garnituri in capatul pistonului

Numai sintetic?? Daca e numai cu ricin sau combinat nu e bun?
Ajungem sa facem tot ce a zis si 'nitrometan': sa-l preparam singuri, ca din comertul nostru nu poti sa te bazezi ...
Te referi la 2 garnituri de chiulasa?
Luci
0

#18 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 06 June 2005 - 06:55 PM

AB17LUK, la 6 Jun 2005, 18:17, a spus:

sa-l preparam singuri, ca din comertul nostru nu poti sa te bazezi ...

Citeaza

Jamara Magnum T2 - 10% nitro


scuze de off-topic

da jamara nu prea e comertul nostru.probabil ca bidonul a fost sigilat cand l-ai primit (cumparat).eu am auzit despre acest combustibil ca de fapt are 22%ulei!
tocmai de aceea jamara nu trece compozitia pe eticheta,ca are prea mult ulei.
flying is my life...
0

#19 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 06 June 2005 - 07:13 PM

relativ offtopic: putem stabili o data pentru totdeauna ce fel de ulei si cat are combustibilul jamara?
0

#20 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 06 June 2005 - 07:16 PM

mobi, la 6 Jun 2005, 19:13, a spus:

relativ offtopic: putem stabili o data pentru totdeauna ce fel de ulei si cat are combustibilul jamara?

daca il rugam frumos pe John ne spune el.Ca s-a jucat cu combustibilul asta mai demult.dar din ce stiu eu are cam 20-22% ulei

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 06 June 2005 - 07:18 PM

flying is my life...
0

#21 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 06 June 2005 - 08:27 PM

SILVIU66, la 6 Jun 2005, 18:55, a spus:

probabil ca bidonul a fost sigilat cand l-ai primit (cumparat)

Da. Era sigilat. Nu acuz comerciantii romani de nimic.
Dar uite ca cumperi si nu stii ce. Nu scrie nimic pe el.

Citeaza

putem stabili o data pentru totdeauna ce fel de ulei si cat are combustibilul jamara?


Acum am pus la evaporat 100ml sa vad cit ulei mai ramime.
Luci
0

#22 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 06 June 2005 - 09:11 PM

din ce in ce mai mult realizez o topire a pistonului in zona bujiei. de ce? Turatie foarte mare 22000 ture, motor nou in rodaj deci comprimat. O bujie rece in conditiile astea la exploziile foarte rapide chiar se incinge bine, avand si filament gros. primele doua bujii s-au spulberat in camera de ardere dar cu precadere in dreptul bujiei.In tehnica exploziile se produc pe varfuri ascutite si parerea mea este ca exploziile au inceput din cauza particulelor de filament de bujie sa se produca pe piston si nu pe filamentul bun al bujiei. rezultatul ar fi gaura aia.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#23 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 07 June 2005 - 05:29 AM

SALUT!

Incerc si eu cateva pareri daca binenteles nu supar.
NU am o experienta prea mare la capitolul motoare de aeromodele, in schimb am vreo
20 de ani de "experiente" cu motoare in doi timpi(benzinare),turate si mai putin
turate+ceva experiente cu motoare de competitie.
Concluziile mele ar fi urmatoarele:
1.- la turatii considerate mari peste 20000 de ture orice anomalie in functionarea
motorului produce efecte dezastruoase.
2.- temperatura(regimul de lucru) al motorului trebuie sa se mentina in limitele
100-150^ daca este racit cu aer.
3.-BUJIA are un rol important in regimul de temperatura mai sus mentionat, daca este
PREA CALDA produce o ardere intensa ce provoaca chiar topirea materialelor
din componenta motorului, respectiv pistonul, inclusiv topirea bujiei.(la benzinare)
4.-arderea comb in camera de ardere se face dela sursa de aprindere(bujia) spre
circumferinta pistonului.asa se explica "gaurirea" in dreptul bujiei.
5.-loviturile cauzate de bujie in capul pistonului, in afara de niste "urme" NU
produc alceva,in schimb pot indoi biela,iremediabil si binenteles distrug bujia.
6.-"aderea" bujiei este produsa tot de rgimul prea ridicat de temperatura.

Deci concluzie:

Dupa mine distrugerea pistonului are legatura cu temperatura prea ridicata
la care a functionat motorul.

CAUZA temperaturii prea ridicate ar fi:


1. bujie prea calda!
2. turatie maxima "data peste cap"
3. amestec prea sarac (combustibilul are si rol de racire)!!
4. cantitate sub normal a uleiului din amestec(frecare=temp. marita)!!!
5. lipsa unei raciri eficiente (mentinerea in regim de tur. max. un timp
prea indelungat LA SOL! racirea facandu-se aspirat).
6. EXCLUD cauze mecanice,uzinare,turnare,rulmenti,etc.
avand in vedere firma producatoare
7. NU POATE fi "opera" bujiei prin lovire.

In speranta ca VA EXISTA O CONCLUZIE CONFIRMATA nu ar strica sa


ne anunti si pe noi!


Cu stima JIMMY.
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#24 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 June 2005 - 07:44 AM

zozo, la 6 Jun 2005, 15:58, a spus:

Eu zic sa nu ne legam de concentratia uleiului in combustibil. Poate ca nu este specificat pe bidon insa pot spune cu siguranta ca marea majoritate folosim acest produs si nu am avut probleme.

In aceleasi conditii de stress? Cred ca motorul in discutie ridica mult turatia in comparatie cu ce folosesti tu, chiar daca ai acelasi combustibil!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#25 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 07 June 2005 - 11:23 AM

In legatura cu uleiul, consider ca e destul de logic, ca un producator sa bage minimul de ulei in combustibil, pentru ca daca ar baga 20% sa zicem, ce faci in cazul in care vrei sa zbori cu doar 15%? Ce nu mi se pare insa logic, e faptul ca nu scrie pe bidon :lol:

Citeaza

CAUZA temperaturii prea ridicate ar fi:
1. bujie prea calda!

In iarna, cand aveam bujie calda pe motorul meu de 10cc, scotea uleiul negru, negru. Eu credeam ca s-a dus dracu motorul, dar dupa ce am pus bujie standard, a fost ok. Deci e clar ca bujia calda ridica mult temperatura!
0

#26 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 June 2005 - 04:03 PM

Marinaru, la 7 Jun 2005, 07:44, a spus:

zozo, la 6 Jun 2005, 15:58, a spus:

Eu zic sa nu ne legam de concentratia uleiului in combustibil. Poate ca nu este specificat pe bidon insa pot spune cu siguranta ca marea majoritate folosim acest produs si nu am avut probleme.

In aceleasi conditii de stress? Cred ca motorul in discutie ridica mult turatia in comparatie cu ce folosesti tu, chiar daca ai acelasi combustibil!!!

Atunci probabil ca nu acest tip de combustibil trebuia folosit! Motoarele "standard" au alte regimuri de turatie, este clar...insa aici trebuia specificat mai amanuntit CE SE utilizeaza...

Ca si racire pot spune un singur lucru...poate ca ar fi avut nevoie de un debit mai mare de aer, insa sa nu uitam ca motorul este intubat si ca absolut tot ceea ce este absorbit trece pe langa motor ca sa-l raceasca .

Si sa nu crede-ti ca acest motor a fost lasat la blana minute in sir...gresit! Luci a efectuat exact ceea ce fiecare din noi face: pornit, lasat sa incalzeasca, turat, mai turat, turat la maxim, reglaje, reprize scurte, turat maxim....decedat...evident...nu la prima incercare
0

#27 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 June 2005 - 04:31 PM

@ Luci

totusi la OS "ai sunat"?
flying is my life...
0

#28 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 07 June 2005 - 06:27 PM

Salut la toti.Tin sa va spun ca firma OS ofera garantie la toate motoarele aero mai putin la motoarele ducted-fan.Apoi toti cei care au folosit acest tip de motor folosesc combustibil cu cel putin 20% lubrifiant,din care cel putin (adica din lubrifiant)33% sa fie ulei de ricin.La motoarele de extrema performanta cum este si OS 91 VR-DF.trebuie sa stii EXACT ce combustibil ai si ce contine.Si asa iar ajungem la subiectul care l-am deschis acu ceva timp... :D
0

#29 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 10 June 2005 - 09:43 AM

Citeaza

totusi la OS "ai sunat"?

Inca nu am apucat sa desfac motorul ca sa vad daca mai sint si alte stricaciuni prin el. Dupa ce o sa-mi treaca supararea o sa-l desfac si o sa 'sun' la OS.

Citeaza

La motoarele de extrema performanta cum este si OS 91 VR-DF.trebuie sa stii EXACT ce combustibil ai si ce contine

Dragilor, vesti proaste:
Combustibilul folosit de mine are maxim 15% ulei!!!
Testul a fost facut de mine si de inca cineva in conditii 'total improprii si pe un esantion nereprezentativ de 3 x 100ml combustibil lasat si ajutat sa se evapore'. Rezultatele au fost foarte apropriate: 14, 15, 15%. Cum uleiul nu se evapora, marja de eroare nu poate fi decit negativa.
Ramine cu '?' si tipul si calitatea uleiului, care ramine in continuare un mister - firma producatoare refuza sa dea informatii.
Eu am ajuns la concluzia ca 2/3 din vina la ce s-a intimplat o are combustibilul si restul de 1/3 mi-o asum.
Deci, chiar daca nu am avut probleme cu acest combustibil la motoarele 'obisnuite', ...
Luci
0

#30 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 10 June 2005 - 10:30 AM

Salutare!
Problema este clara si acest lucru ma pune in garda pentru a verifica combustibilul inainte de folosire!!
Cu stima !!
MUGUREL.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu