Modelism - RHC Forum: energie in plus - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

energie in plus

#1 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 23 June 2005 - 04:17 PM

Am citit un subiect mai vechi initiat de Speedy 007, "Experiment, despre automentinere" si m-am gindit nu la obtinerea unui perpetuum mobile ci la prelungirea duratei de functionare a acumulatorilor prin incarcarea lor de la un dinam invirtit de motorul de propulsie (in principiu ceva asemanator cu altelnatorul de la autoturisme care mentine bateria permanent incarcata prin intermediul releului). Daca reusim sa extindem cu 10-20% durata de functionare fara sa "furam" mult din puterea motorului cred ca merita incercat.
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#2 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 23 June 2005 - 04:52 PM

Salut,
Daca e vorba de motor cu ardere interna, probabil ca merge, cu dificultatile legate de constructia reductorului de turatie. Daca e vorba de motoare electrice, nici sa nu te gandesti. Alternatorul ala nu produce energie din nimic. Tot din baterie o ia. Lantul conversiilor e mai lung, dar si randamentul scade, deci in final nu faci decat sa mai adaugi un consumator (pierderile) la baterie. Rezultatul va fi timp de functionare mai scazut. Parerea mea.
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 23 June 2005 - 07:06 PM

Citisem undeva o poveste SF cu nite omulteti verzi care pompau un strafundurile pamintului, bineinteles fara stiinta pamintenilor, tot felul de resurse energetice (tiei, carbune, uraniu, gaze). La un moment dat, unul din ei intraba: 'pina cind o sa mai facem asta?". Seful lor raspunde: "pina cind pamintenii vor intelege ca exista ...perpetuum mobile!"
Din pacate inca nu poti produce ceva cu randament peste 1!. Natura a stiut ce face! Cind mai aparte cite o astfel de idee, consultati legile mecanicii si ale termodinamicii!
Chiar daca treaba cu bateria auto pare un cistig, nu e decit aparent: daca nu ar trebui sa incarce acumulatorul, automobilul ar consuma mai putin, deci ar parcurge o distanta mai mare cu aceasi cantitate de combustibil!
0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 June 2005 - 07:31 PM

Minitechnicus, aproape sigur exista ce zici si aproape sigur functioneaza. Parerea mea e ca inca nu exista ceva aplicabil "in masa". Sunt doar unicate care functioneaza. Ca nu-i greu sa faci un mic alternator si cu o mica electronica sa incarci acumulatorii cat se poate. Trebuie cautat un optim si cred ca asta e greu de realizat. Cat sa pierzi din puterea motorului sau cat merita folosit pentru incarcarea acumulatorilor.
Daca ai gaz pentru 30 minute si acumulatorii rezista doar 10 merita sa faci o mediere cumva. Dar de regula acumulatorii rezista mult mai mult decat "gazul" si cred ca ar fi interesata o conversie din curent spre motorul cu combustibil lichid (greu de crezut ca-i usor de reusit :D ). Pe undeva ar fi ideal ca totul sa se consume aproape simultan (adica nimic supradimensionat), dar n-am ajuns noi la fineturile astea.
Poate mai interesant ar fi daca ai motor termic sa renunti complet la acumulatori, nu sa-i incarci pe care-i ai.
Ca pornesti motorul la sol apoi un mic generator poate asigura curentul pentru restul electronicii. Si puterea motorului nu e afectata mult. Trebuie doar sa functioneze totul si la turatii mici ale motorului sau la variatii mari de turatie si sa ai o cantitate de energie electrica tampon suficienta pentru aducerea modelului in siguranta la sol. Adica putin curent pentru inca 30 secunde de actionat servouri. Dar in principiu ce iei pe mere dai pe pere. Conteaza ce ai sau ce vrei mai mult. Cred ca se poate. N-am timp sa fac probe, dar urez mult succes celui care incearca!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 June 2005 - 12:51 AM

Solutii pentru tensiune electrica " on bord ".
http://www.sullivanp...ysMainFrame.htm
si solutia profi....inclusiv demaror pentru motor
http://www.sullivanp...omMainFrame.htm
0

#6 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 24 June 2005 - 10:40 PM

stiu ce vrei sa zici minitehnicus....uite acum nu am siteul la indemana dar am vazut un mini alternator de ce zicea"se poate si asa" pe la vreo 90 de para.dar era cam de-an pixu treaba....ca servourile si receiverul nu papa asa mult curent...mai rapid ramai fara benzina decat fara curent.pan acum nu am zburat termice dar zic ca nu se merita.unde se merita asa ceva....se merita cu ai postat in alt subiect cu celule foto.era un mos care o ajuns in cartea recordurilor dupa ce o captusit un model...mai bine zis aripa cu celule si zbura saracu avion de s-o plictisit :).chiar am incercat asa ceva...stiti celule de la calculator de buzunar ce purere?la voltaj din cate tin minte sunt pe la 2.5V...chai ca am schimbat subiectu...vb mai multe dincolo
0

#7 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 June 2005 - 09:13 AM

Sper sa fi inteles corect problema: ideea e ca varianta motor electric - acumulatori - generator electric pica deoarece am inventa perpetum mobile...; varianta pe care a dat-o Bitex cu motor pe gaz si generator electric cu pornirea motorului de jos ar fi plauzibila dar daca s-a oprit motorul adio control al aparatului - avantajul ar fi ca am scapa de greutatea destul de mare a acumulatorilor. Singura varianta in care ar merge ar fi motor electric si acumulatori si trecerea din zborul cu motor in zbor planat dar lasata elicea sa se invarta si atunci s-ar produce curent... Acest mit se pare ca a fost discutat pe acest forum. Nu stiu cat de mare ar fi aportul acestei solutii la incarcarea acumulatorilor pentru ca presupun ca se face pe baza pierderii de altitudine a aparatului si apoi trebuie sa consum din nou energie sa urc...
0

#8 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 27 June 2005 - 04:35 PM

Incerc sa enunt mai clar datele problemei.

1.Motor electric alimentat de la acumulator reincarcat de generator. Daca generatorul de curent produce energie electrica intr-o cantitate mai mare decit consuma energie mecanica (implicit tot electrica) inseamna ca "intoarce" in acumulator in unitatea de timp un procent din energia consumata. De exemplu motorul consuma 1A, generatorul 0.5A, rezulta un consum total de 1.5A.
Dar daca generatorul produce 0.7A inseamna ca generatorul functioneaza fara consum energetic si in plus aduce un aport de X% acumulatorului marind timpul de functionare.
Insa cruda realitate ne-a demonstrat ca inca nu s-a inventat un generator electric care sa aiba randament 1 sau superior si asta datorita disiparii energiei prin frecare in energie termica.

2.Generator electric actionat de motor cu ardere interna. Cred ca poate functiona f. bine cu conditia existentei unui acumulator tampon care sa preia consumul comenzilor in caz de oprire a motorului termic, dar evident in acest caz va creste consumul de carburant.
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu