Unghi de atac De ce?
#1
Postat 19 June 2005 - 09:33 AM
1. unghiul de atac al aripii portante se masoara fata de axa fuzelajului :o
2. in general pozitionarea aripii portante fata de fuzelaj se face in functie de mai multi factori, printre care si aspectul. Dar, avand profundor, care misca coada avionasului in sus si in jos, nu se modifica si unghiul de atac? Si deci unghiul nu e o variabila functie de pozitia profundorului, data pana la urma de pozitia mansei corespunzatoare?
Multumesc!
#2
Postat 19 June 2005 - 10:11 AM
Eu sunt cu submarinele!
Valterah nu se prea da pe site-ul asta, Silviu66 e putin plecat, iLPadrino ar putea, ce mai! Sunt sigur ca daca vad intrebarea o sa primesti o gramada de raspunsuri!
Stima,
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 19 June 2005 - 10:13 AM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#3
Postat 19 June 2005 - 10:24 AM
Ungiul de atac este masurat intre Vectorul viteza al fileurilor de aer (principiul reversibilitatii:se poate considera ca nu avionul se misca fata de fileurile de aer ci aerul se misca fata de avion) si coarda profilului. (este variabil functie de evolutie)
Ungiul de calare al aripii este ungiul intre axul longitudinal al fuselajului si coarda profilului. (este fix)
#4
Postat 19 June 2005 - 10:32 AM
Unghiul de calare al aripii este o treaba de constructie. Dar unghiul de curgere al aerului pe aripa e dat si de unghiul de calare PRECUM si de pozitia profundorului! :(
Deci revin cu intrebarea mai concreta: daca am un unghi de calare zero, si din profundor ii dau o comanda de ridicare a botului, asta nu inseamna o modificare (crestere) a unghiului de atac?
#5
Postat 19 June 2005 - 10:34 AM
in general avioanele de viteza au unghi de calare 0 iar celaalte au 1,2 grade dar in cazul aeromodelelor nu tre sa-ti bati capul cu ungiul de calare.
Aceasta postare a fost editata de setal: 19 June 2005 - 10:37 AM
#6
Postat 19 June 2005 - 10:39 AM
#8
Postat 19 June 2005 - 11:06 AM
Regulile de proiectare sunt exact aceleasi.
Nu-s specialist, dar sunt unele diferente intre alea 1:1 si astea mici tocmai datorita faptului ca prin reducere la scara a dimensiunilor nu obtii acelasi comportament in zbor. Reduci dimensiunile, dar sunt probleme cu vitezele, cu suprafetele de comanda. Avem viteze limitate si degeaba faci la 1:10 un avion de vanatoare daca-l zbori cu 50 km. Nu mai e acelasi zbor. De aici intervine modificarea planurilor astfel incat sa se ajunga la un compromis intre forma originalului (sa zicem, desi nu-i musai sa fie ceva facut dupa un model 1:1) si performantele de zbor.
Daca raspund la intrebarea 2 ("... nu se modifica si unghiul de atac? Si deci unghiul nu e o variabila functie de pozitia profundorului, data pana la urma de pozitia mansei corespunzatoare?") cam asa: "DA, ai dreptate, asa este", cu ce te incalzeste? Faci proiectare si doare problema? Si daca nu-i asa e vreo diferenta? E fain ca incepi cu inceputul.
Daca aveam o aripa fara eleron, unghiul de atac era batut in cuie si-l stabileam la constructie. Cand apar suprafetele de comanda incepe filozofia. Si eu o sa urmaresc subiectul sa vad cine o sa aiba rabdare sa lamureasca problema, ca e importanta pentru cine e interesat sau incepe sa studieze fenomenul.
Ca sa pot dormi linistit consider ca totata teoria initiala care se face este pentru unghiuri zero ale suprafetelor de comanda.
Sincer eu am invatat cu mult timp in urma ca unghiul de atac e stabilit constructiv, ala fata de axa modelului, si nu stiam de denumirea de unghi de calare. Am inceput precum muzicantii aia sa cant dupa ureche si cred ca nu am invatat toti termenii. Chiar daca m-am facut de rasul universului cosmic cu afirmatiile de mai sus, asta e adevarul. Chiar si acum mai incurc denumirile. Promit ca o sa pun mana pe o carte si o sa invat.
Telefon: 0721 385365
#9
Postat 19 June 2005 - 11:19 AM
Am rasfoit o mlutime de pagini de pe forum si nefiind de specialitate am tras niste concluzii. Poate nu sunt cele mai aproape de adevar. dar pt. ca incerc si eu "marea cu degetu'", vreu sa zic aeru', cel mai istet lucru de pana acum este sa incerc sa valorific experienta celor care au construit si au zburat si au facut cat mai putine busituri! Satisfactia maxima cred ca este atunci cand construiesti, zbori si vii acasa cu modelul intreg, fara scotch si superglue si te mai poti duce si maine daca e vreme buna. Ma preocupa rc-ul de ceva vreme si cu rabdare incerc sa comit un avionas. Inca nu m-am hotarat, ca ma vazut atatea pe net, ca nu pot lua o decizie.
Oricum incerc sa plec de la urmatorul principiu: incearca prima data sa intelegi, si dup-aia sa vezi daca ceea ce trebuia sa se intample s-a intamplat asa cum ai gandit-o! Stiu ca e putin cam teoretica treaba, dar prefer sa desenez pe hartie de 3 ori si sa tai o data! Asa-s eu, mai meticulos, un pic!
#10
Postat 19 June 2005 - 11:30 AM
#11
Postat 19 June 2005 - 11:42 AM
Am observat ca in zona ta incep sa apara din ce in ce mai multi modelisti. Sper sa fiti cat mai multi si uniti.
Nu se poate sa nu reusesti din moment ce ai ajuns la gandul de a te apuca de modelism. Ca daca nu exista un minim din toate cele, nu te apucai. Sunt sigur. Si sper sa ai si satisfactii pe masura muncii.
O sa fie nevoie de o statie RC, de un model de scoala, consumabile si mult zbor. Normal ca si cunostintele de care ziceai, poate si ceva noroc. Hai ca mai vorbim si incercam sa te ajutam daca putem.
In privinta busiturilor nu-i asa de grav, ca eu am busit unul si fara sa-l zbor. Asa ca se poate orice...
Pe undeva suntem tare "asemanatori". Si eu desenez de 3 ori si tai o singura data. Si din cauza timpului liber desenez cam rar si ajung sa nu mai tai. Nu mai vorbesc de zbor, simulatorul sa traiasca...
Sfatul meu neprofesional e intai sa tai, sa masori o singura data (si daca se poate dupa ce ai taiat), sa construiesti si sa zbori, ca nu se poate sa nu zboare daca pui tot ce trebuie. E ca o prajitura fara reteta in care pui numai lucruri bune. Putin probabil sa nu o faci buna. Bafta!.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 June 2005 - 12:05 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 19 June 2005 - 01:27 PM
bitex, la 19 Jun 2005, 11:42, a spus:
Multumesc de urare! :(
Si mai ales de sfaturi!
Sper sa vin cu mai multe "dupa ce le tai"! :o
#13
Postat 19 June 2005 - 03:11 PM
M-am gandit la Petrosani. Imi cer scuze! Nu mai modific mesajul initial.
Scuze! Incerc sa fiu mai atent!
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 20 June 2005 - 07:17 PM
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 19 June 2005 - 05:23 PM
Ma repet si-mi cer scuze pentru asta. Incearca ceva in genul http://www.hobby-lob...ld_missstik.htm
#15
Postat 19 June 2005 - 10:52 PM
foarte simplu si foarte stabil.
#16
Postat 20 June 2005 - 07:08 AM
Eu nu am priceput treaba asta : "ca incepator trebuie sa incepi cu un model simplu"
Pai pt. constructia modelului trebe alte calitati pe care un incepator in ale modelismului le are. Adica sa stie sa respecte un plan, sa fie atent la detalii si la masuratori, sa taie si sa slefuiasca cu grija, samd.
Cu zburatul, da, e alta treaba dar se invatza.
Uite ca sa va fac in ciuda, eu am inceput cu Sukhoj 26MX, desi nu am mai zburat vreodata si nici nu am mai construit vreun avion vreodata. Si nu cu caricatura de SU26MX ci cu un plan care arata identic cu originalul.
Bafta la toti si o sa va fac in ciuda cand o sa-l zbor :)
P.S. Redbeginer - O idee trebuie totusi retinuta : alege un plan de avion care a mai fost facut de cineva, care a mai zburat. In nici un caz nu inventa tu. Si dupa ce studiezi planul vreo doua zile, daca te simti in stare sa il duci pana la capat, spor la treaba.
#17
Postat 20 June 2005 - 08:35 AM
Butterfly, la 20 Jun 2005, 07:08, a spus:
Am mai explicat odata de ce e bine cu un slowflyer sau planor. E vorba de faptul ca iti trebuie oarece perioada de acomodare cu zborul RC. E vorba de reflexe pe care nu poti sa le prinzi zburand un acrobat din prima deoarece ala e instabil in zbor prin constructie si viteza mare de zbor iti lasa foarte putin loc de greseala. Tot o problema e si cu aterizarea si cu decolarea cu zborul cu modelul spre tine.
Daca tu te chinui 2-3-4 luni la un acrobat din balsa la primul zbor ai sanse foarte mari ( chiar si la un slow flyer ) sa il distrugi. De ce ? Pentru ca zborul spre deosebire de datu cu barca nu prea iti lasa loc mult de gresit. Daca la decolare nu tragi cum trebe de profundor (prea mult sau prea putin) daca nu compensezi din directie , eleroane daca motorul da un rateu daca daca daca sunt atea de multe chestii , faci praf modelul. Si nu vorbesc de o zgarietura pe fuselaj. Vorbesc de dauna 100% !!!
Asa incepi cu ceva usor de construit ca sa poti sa zbori mai mult si sa repari mai putin. Altfel nu ajungi niciodata sa inveti si sunt cazuri destule.
Mai mult un slowflyer fiind mai usor de zburat o sa ti-l duca cineva sus sa te invete, un acrobat nu.
Nu mai povestesc ca io am inceput cu un planor care aproape ca zbura singur . Avea probleme daca puneam mana pe mansa . L-am rupt de fro 10 ori pana la primul zbor complet.
Bafta la toti si o sa va fac in ciuda cand o sa-l zbor ... Daca il rupi din prima o sa ne faci in ciuda. Asa ca baga ceva zbor cu un zagi sau uun cacalimero .
#18
Postat 20 June 2005 - 08:46 AM
Adica decolare,zbor la minim 50 metri altitudine si aterizare.
Evident poate din doua, trei zboruri ca o sa trebuiasca trimat. Ideea e ca eu sunt convins ca nu dau cu el de pamant :)
Deci, daca iese cu crash, dau eu berea, daca nu o dai tu :D
Merge?
Bafta
P.S. Am terminat aripile, lucrez acum la fuselaj, deci in max. o luna o sa fie gata.
P.P.S. Daca am si o miza ar fi mai distractiv :D
#19
Postat 20 June 2005 - 11:48 AM
Butterfly, la 20 Jun 2005, 08:46, a spus:
Adica decolare,zbor la minim 50 metri altitudine si aterizare.
Evident poate din doua, trei zboruri ca o sa trebuiasca trimat. Ideea e ca eu sunt convins ca nu dau cu el de pamant :)
Deci, daca iese cu crash, dau eu berea, daca nu o dai tu :D
Merge?
Bafta
P.S. Am terminat aripile, lucrez acum la fuselaj, deci in max. o luna o sa fie gata.
P.P.S. Daca am si o miza ar fi mai distractiv :D
As face pariu ca sunt genu dar de data asta nu. Prefer sa iti spun la sfarsit "Ti-am zis io".
Si io eram convins la fel ca multi altii. N-are rost sa stricam subiectul dar as dori sa ramana mesajele pentru istoric :D si pt incepatori .
Astep cu MARE nerabdare sa te dau la forum "incepator care nu rupe modele" ....:D :D :D
#20
Postat 20 June 2005 - 07:04 PM
Ti-am facut o oferta! Astept un raspuns! In Deva sunt ceva modelisti si te pot ajuta cu tot ceea ce doresti sa afli.
MUGUREL.
#21
Postat 21 June 2005 - 07:47 PM
#22
Postat 21 June 2005 - 07:51 PM
Butterfly, la 20 Jun 2005, 08:46, a spus:
Adica decolare,zbor la minim 50 metri altitudine si aterizare.
Nu bagi o poza? :lol:
Si poate pui si o lista cu oarece parametrii, ca am si eu un pariu pe un "submarin"! Poate ne unim fortele si ma "scot" si eu! :(
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#23
Postat 21 June 2005 - 07:52 PM
La mine miza-i mai maaaaaaaaare!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal