Nelamurire sasiu yokomo drift package type b/c intrebare pentru geicsu
#1
Postat 13 December 2012 - 10:36 PM
Din cite am citit lumea cind alearga dupa un sasiu de drift, cauta pe linga carbon aluminiu si neaparat bling factor, chestii de gen greutatea pe fata (motorul macar spre puntea fata, daca nu inaintea ei, daca s-ar putea monta bara ar fi si mai bine), unghi de bracaj ireal (60 de grade? doar atit?), transmisie pe curele (interzis shaft... nu n-am lamurit clar de ce, in afara de faptul ca e zgomotos, si nu trebe bibilit - ar fi o chestie, cu shaft e mai greu sa pozitionezi restul, ex. bateria transversala sau longitudinala pe ax median, motor transversal)
Ma uit la pozele de la type b si c, si vad un sasiu care vizual arata ca oricare altul (tc4, tb03 ca sa nu coborim la cele super entry), cu motor spre spate, longitudinal (torque steer anyone?) cu shaft, varianta basic nu are nici o setare, toate link-urile sint fixe
Ce are asa deosebit yokomo? E ceva ce nu se poate obtine din setari cu unul din celelalte sasie?
Intreb la modul serios, chiar daca formularea pare sa sugereze altceva
#2
Postat 14 December 2012 - 09:54 AM
Shaft/curea, motor fata/mijloc, unghi de barcare mare/mic, astea sunt lucruri care ajuta pilotul parcurga piste mai grele in timp mai scurt, la viteza mai mare, unghiuri mai mari, etc. Asta nu inseamna ca un sasiu cu shaft nu e bun. De ex. Yokomo abia au scos un sasiu nou cu shaft Yokomo DPM SSG Kit .
Sprint 2 Drift e un sasiu foarte bun si are motorul chiar spre spate si nici unghiul de barcare nu depaseste 45 de grade fara modificari.Asta nu inseamna ca nu e performant.
Sunt piste pentru care nu iti trebuie unghi mare, sunt piste pentru care nu iti trebuie one-way pe fata, sunt piste facute special pentru CS ( counter-steer ).
MR4-TC este un sasiu vechi, care a avut un real succes afara si care cu upgrade`urile necesare participa si acum in campionatele Europene
Fiecare cumpara ce i se potriveste iar pentru mine personal cumpararea acestui sasiu a fost o alegere foarte buna de aia am si continuat tot cu un sasiu Yokomo.
Nu spun ca nu se poate face performanta nu alte sasiuri, am placerea sa cunosc oameni care pot face drift cu aproeape orice sasiu, depinde foarte mult de pilot, de experienta, de talent, fiecare cumpara ce crede ca i se potriveste si continua de acolo, iar MR4-TC e o alegere buna.
Daca nu se vinde pana la prima etapa din Campionatul National de Rc Drfit organizat da HPI, poate iti faci timp sa vi pana la Cluj sau Sibiu ( asteptam noutati de la Andrei ) si il poti testa. Sau poate ai drum pe la Bucuresti .
Aceasta postare a fost editata de geicsu: 14 December 2012 - 09:58 AM
#3
Postat 14 December 2012 - 10:14 AM
Adica pot intelege chestii care le vad, de gen distributia greutatii. Dar la asta cum nu e vizibil si nu am unul in mina, te intreb ca tu ai - ce anume are el si nu au cele de touring similare ca si constructie? Punem aceleasi setari pe un sasiu de touring similar - cit de mare va fi diferenta si de ce?
(Da, stiam de dpm, daca nu ar costa 428 de euro plus transport l-as fi luat)
De acord ca un pilot bun face performanta cu un sasiu slab. Mie mi-e mult mai simplu sa invat pe un sasiu decent, am pierdut destule luni chinuindu-ma cu un sasiu (si o motorizare) slabe in loc sa ma concentrez pe condus. Ca dupa ce mai invat pot sa revin asa de chestie pe un sasiu mai slab, probabil ca da. Dar la inceput mi se pare foarte greu ca in timp ce inveti sa controlezi un derapaj, sa trebuiasca sa compensezi si pentru neajunsurile masinii (motor slab, setup prost etc.). Cam ca si cum ai face scoala de soferi pe o masina la care motorul se ineaca, ambreiajul trepideaza si patineaza, cutia nu intra in viteza - si tu cica invata sa conduci.
(Bine, sint oameni care se jura ca ei iau podium la drift cu tt01 - nu pot sa contest dar atunci de ce nu ruleaza toti pe tt01)
ps: sper intr-o zi sa se organizeze un concurs si la Timisoara... si o pista...
Aceasta postare a fost editata de DanB: 14 December 2012 - 10:15 AM
#4
Postat 14 December 2012 - 11:05 AM
Chiar si din carbon fiind un sasiu, poate avea diferite grosimi, poate fi ranforsat cu aluminiu ( vezi sasiurile SSG ), poate avea deck, poate avea locuri special concepute pentru adaugarea sau scoaterea unor suruburi pentru reglarea rigiditatii sasiului ( asa am la DRB ), poate fi usor de lucrat la el sau poate fi greu.
Si sasiurile de drift difera intre ele, de ex. Florin Plavitu de aici de pe forum ( prieten de al meu ) a cumparat intai un Yokomo DIB apoi un Yokomo D-Max ( care e shaft ) si spune ca ii place mai tare D-Max`ul si se da mai mult cu el
Nu sunt vreun inginer sa am cifre exacte dar pot sa iti spun ca am simtit pe pielea mea diferenta dintre un sasiu special de drift si unul de touring doar cu setari pentru drift.
#5
Postat 14 December 2012 - 11:50 AM
He he, deci mai sint si altii la care le place shaft. Bine, o parere o sa-mi pot da dupa ce-mi vine mst-ul si ma dau cu el.
#6
Postat 14 December 2012 - 12:42 PM
Am avut sprint2, xray si acu R31.Nu am mers cu R31-meu dar am mers cu al lui Jet si stiu.
Pentru un incepator e ok sa mergi si cu un touring cu setari drift, asta pana intradevar inveti sa te dai si cand nu mai ai ce sa ii faci decat sa schimbi masina.
Ce difera un sasiu de toruing fata de un sasiu conceput special pt drift?
E simplu.Drift va avea intotdeauna unghiuri mai mari si va avea greutatea mai mult in fata.La touring nu ai nevoie de unghiuri mari, pentru ca la unghiuri mari o sa ai si vibratii mai mari, iar la touring vibratiile nu or sa te ajute deloc.In plus, se merge cu viteza foarte mare si nu ai nevoie de unghi-uri extreme.
Distributia greutatii?La touring din cate stiu, nu am foarte multa experienta, greutatea trebuie sa fie cat mai jos si mai in centru.
De ce se merge pe curea la drift?Mai silentios si repet CS-ul se face mult mult mai usor.
Ai amintit de tc4, tc4 este singura masina de la associated care este demna de drift.
Toate ca cele amintite mai sus, sunt pentru incepatori.La fel si tt-01, si oamenii inca mai merg cu ele in afara, dar MULT MULT upgradate.
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX7TR - truggy nitro
-Mugen MBX8R - buggy nitro
-Kyosho MR04 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#7
Postat 14 December 2012 - 12:51 PM
Mai urmaresc un forum din uk, mi se pare mie sau majoritatea lor inca traiesc in lumea tt01 si silver can. Iarasi, nu am suficienta experienta ca sa ma dau stiutor, dar sa recomanzi un tt01 (si nu odata, ci cam de fiecare data) ca masina de drift pentru ca se gasesc usor piese si upgrade-uri si are toata lumea... si majoritatea se streseaza sa le arate masina bine, dar cind te uiti sub capota te apuca risul.
Si se ma si uita ciudat cind le zici ia-ti nene un combo ca lumea, ia-ti un sasiu ca lumea (wtf, cupe de plastic, nu mai sintem in 2003). Nuuu ca's scumpe, sa nu-i bati, adica stringem noi bani de fineturi si astia tremura cum sa dea ei 50 de lire pe un combo second hand ca atita a costat masina.
Mai vad si cite unul care are nu unul, ci 30 de tt01 (cu cite un tl01 sau chiar ta01 ratacit printre ele) si mai vinde ca nu mai are loc in garaj
#8
Postat 14 December 2012 - 04:44 PM
E foarte important sa iti gasesti o masina comuna printre posesori din tara te scuteste de foarte multe batai de cap. Cei care avem mai multa exeperienta am auns sa sortam prin toate particularitatile fiecarei tari unde sunt anumite reguli ex mocheta/asfalt foam/rubber, deci ce vezi pe afara trebuie sortat.
O clasa si o cultura de tamyia cu silver can este foarte ieftina, practic vrei sa te apuci, mai intai testezi cu ceva cheap si vezi daca iti place, la ei intrarea pe o pista ii costa mult mai mult decat la noi combinat cu sasiu de pro care trebuie sa fie cu un brushless se ajunge la un hobby scump.
Cand toata lumea merge cu acelasi motor si cu acelasi sasiu si nu ii costa mult atunci e fun, din acesta cauza vezi garaje de Tamiya.
Practic si driftul la noi a ajuns ca toringul sasiu scump electronica scumpa CS stand setare samd si ii descurajeaza pe toti ceilalti sa se apuce de drift.
Nu e rau ca s-a ajuns la performanta dar e rau ca nu exista clasa aceea de inceput.
#9
Postat 15 December 2012 - 09:07 AM
Dar la drift nu stiu ce sa zic, as separa doar cs vs non-cs. Pe dincolo multi am senzatia ca nu stiu ce e aia drift. Vad un video care ma face sa salivez si 10 videouri cu gicuti care baga o acceleratie in parcare, un derapaj chinuit si ieee, drift (no shit). Adica ori facem drift si asta e, investim un ban ca sa iasa ceva frumos, ori mergem la touring stock unde e ieftin.
Cit despre masina, sasiu dedicat de drift cu suport in tara stiu doar de sprint2, si (o sa se supere sandrei) nu ma satisface calitatea si nici faptul ca se vinde rtr. Piese pt mst se gasesc in europa, o sa ma doara transportul dar macar nu stau o luna pe tusa.
#10
Postat 15 December 2012 - 09:23 AM
Cele doua ramuri se aseamana dar sunt destul de diferite din punctul de al cheltuielilor.
Aceasta postare a fost editata de geicsu: 15 December 2012 - 09:24 AM
#11
Postat 16 December 2012 - 02:45 PM
DanB, la 15 December 2012 - 09:07 AM, a spus:
Dar la drift nu stiu ce sa zic, as separa doar cs vs non-cs. e dincolo multi am senzatia ca nu stiu ce e aia drift. Vad un video care ma face sa salivez si 10 videouri cu gicuti care baga o acceleratie in parcare, un derapaj chinuit si ieee, drift (no shit). Adica ori facem drift si asta e, investim un ban ca sa iasa ceva frumos, ori mergem la touring stock unde e ieftin.
Cit despre masina, sasiu dedicat de drift cu suport in tara stiu doar de sprint2, si (o sa se supere sandrei) nu ma satisface calitatea si nici faptul ca se vinde rtr. Piese pt mst se gasesc in europa, o sa ma doara transportul dar macar nu stau o luna pe tusa.
Hehe, eu nu ma supar, dar iti mai dau un exemplu pe care poate nu l-ai vazut :
http://shop.hpi-raci...kit-p-1054.html
Iar la sfarsit...daca vrei performanta maxima, trebuie platit pentru asta. Sprint2 e o masina buna, dar e o masina RTR, niciodata o masina RTR nu se va ridica la nivelul unei masini KIT de competitii care a fost gandita pentru acest lucru.Oricum ca si in orice alt domeniu sunt cativa pasi care trebuie urmati, trebuie sa fi nebun sa cumperi din prima un kit de competitii si sa nu treci prin pasii normali : un kit entry level si dupa ce inveti sa ajungi sa iei un kit de competitii.
Greseala pe care o fac multi e ca vor kit de competitii si ei nici macar nu stiu ce inseama CAMBER, TOE , KICK - UP , CASTER si altele...chestiuni de reglaj pe care fie nu le inteleg fie nu stiu cum sa si le regleze. O masina care iti permite aceasta multitudine de reglaje, dupa ce o cumperi si te inveti cu ea, daca o reglezi , se transforma intr-o masina de 2 ori mai buna, dar repet, o mare parte nu stiu sa faca lucrul acesta. Ii vad pe multi si la competitii, care nu si-au reglat masina in viata lor... Sunt multi pasi de facut, iar achizitionarea unui roller de competitii o faci dupa ce stapanesti condusul unui roller RTR si dupa ce stapanesti si cunosti documentatia in vederea reglarii unei masini, care este un mare pas inainte.
Momentan in tara gasesti suport pentru mai multe branduri, dar trebuie sa faci un pas in achizitionarea rollerului si sa stii dinainte ce!
Legat de concursuri in Timisoara, a fost in 2010 concurs si impreuna cu colegii iti putem garanta ca in 2013 nu numai ca veti avea concursuri in Timisoara,dar si o mare surpriza ;)
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#12
Postat 16 December 2012 - 06:05 PM
Am si eu gramada de lucru la invatat sa setez o masina. Barem le stiu dupa nume :)
In 2010 inca nu ma prinsese microbul si nu sint sigur ca am "remarcat" concursul altfel as fi fost prezent
Daca o sa avem o pista de drift in Timisoara, ar fi cea mai faina supriza. Spatiu unde sa ma dau indoor mai am probabil pentru o luna, dupa care ghinion. Plus ca nu e fun daca nu sintem mai multi.
#13
Postat 16 December 2012 - 10:35 PM
Aceasta postare a fost editata de cosmin65397: 16 December 2012 - 10:37 PM
#14
Postat 17 December 2012 - 12:13 PM
Un sasiu PRO de competitii nu vei gasi in jurul sumei de 200 Euro care sa fie si performant, decat imitatii chinezesti foarte slabe calitativ. La aceasta suma vei gasi kit-uri care sunt semi profesionale, iti poti indrepta atentia si catre TEAM MAGIC E4D. Transmisie pe 3 curele, diferentiale pe bile fata/spate, amortizoare aluminiu tip coilover, sasiu optimizat pentru drift, reglaje toe/camber/kick-up,etc. Masina o poti gasi RTR undeva la suma de 1100 lei si exista o multitudine de piese upgrade pentru ea.
Le-am incercat, sunt masini foarte bune, dar trebuie putin cofetarite dupa ce le scoti din cutie pentru a rula perfect, de altfel, ce trebuie facut si cu orice kit de competitii.
Daca ai ales deja MST-ul, nu ai facut o greseala, sunt niste masini foarte bune, MST fiind inventatorii FRONT MOTOR LAYOUT pentru drift, toti ceilalti copiaza dupa ei. Nu este o companie mare, sunt dedicati pietei din ASIA, la fel cum sunt si alte companii exclusiviste care produc doar pentru drift si piete locale, este dificil putin cu piesele de schimb, dar le gasesti in mare proportie la reprezentantul lor din UK. Totul depinde de tine.
Dar iti repet, orice masina este de 2 ori mai buna decat o vede vizual un incepator, masina odata ce incepi sa cunosti tainele reglajelor la ea, este complet alta mancare de peste. Intr-adevar cu TT-01 al tau va fi putin dificil sa avansezi, insa si cu acela cu upgrade-urile potrivite poti scoate performanta ATENTIE : pe mocheta sau pe asfalt , unde este aderenta maxima - NICIODATA pe suprafete lucioase - unde greutatea si echilibrarea masinii isi spune cuvantul.
La sfarsitul discutiei accentuez ideea ca fiecare trebuie , indiferent de categorie de RC, sa inceapa cu inceputul si sa urmeze pasii normali in avansarea in acest sport/hobby : un roller normal pentru incepatori/avansati, invatarea reglarii acestuia,atingerea limitelor acestuia in materie de performanta, iar la final, trecerea spre un roller mai performant, care daca nu cunosti reglaje si setari, ti se va parea mai slab ca un roller RTR, iti garantez.
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM