Marele Premiu al Palatului sambata si duminica 28,29 MAI
#31
Postat 30 May 2005 - 10:16 PM
Ce n-am inteles eu si am tot intrebat la pista: de ce ai pus acel plumb in zona rotilor? Ca pe undeva e foarte aproape de pozitia CG. adica nu l-ai pus nici in bot nici in coada cum s-ar spune. Care era smecheria? Ca e interesant. In mod sigur creste greutatea modelului dar nu pricep care a fost al doilea motiv. Si s-a observat ca motorul nu a facut fata, ca in zilele lui bune. N-am nici o experienta la captive, dar banuiesc ca sunt cam 3 locuri unde poti pune plumb si sa obtii efect vizibil. In coada, in bot sau la capatul aripii din exterior. Care a fost logica pentru plumbul pe roata?
Telefon: 0721 385365
#32
Postat 31 May 2005 - 08:24 AM
bitex, la 30 May 2005, 22:16, a spus:
Care a fost logica pentru plumbul pe roata?
Scriiiimarul s-a uitat pe Descoperii la emisiuni cu diltaplane si a vrut sa-i mareasca stabilitatea modelului coborandu-i cat mai mult CG.
Sau poate ca modelul zbura prea repede si trebuia incetinit cumva...
Rait?
#33
Postat 31 May 2005 - 08:33 AM
Modelul avea aripa foarte in fata si mai era si model de acrobatie pe de alta parte....
Din masuratori...mi-a iesit CG foarte sus.....iar la Pucioasa am incercat sa ii umplu botu de plumb....cam aceiasi greutate pe care o am acum....dar avea un zbor foarte instabil....asa ca am incercat sa ii cobor CG si se pare ca am reusit si acum zboara foarte bine :D
In legatura cu motoru...la primu zbor nu a mers bine ca aveam elice prea mare si cu pas prea mare....dar la al doilea zbor(i-am pus elice mai mica) incepuse sa traga avionu de mine :D si a mers foarte bine....
Valteras.....tu sti ca esti singurul care si-a dat seama d ce am facut eu acolo.....oriunde am fost cu avionu mi-au zis ca nu am facut bine si Pb se pune in bot, punct. Daca macar un singur om a inteles atunci tot e bine :D
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#34
Postat 31 May 2005 - 08:48 AM
De fapt, la captive, daca (exagerat presupunand...) montezi un Pb pe verticala CG dar f.f. jos, s-ar putea sa ai surpriza ca modelul sa ridice aripa din exterior, intrand peste tine in cerc, mai ales in zona cu vant din exterior.
Io zic sa vezi unde esti cu CG acum si sa inlociesti Pb din roti cu un echivalent in bot. Modelul va deveni astfel muuuult mai usor si mai placut de pilotat (nu pe vant).
De fapt, centarjul modelelor captive este cu totul si cu totul alta mancare de peste, din cauza particularitatilor.
#35
Postat 31 May 2005 - 08:56 AM
Screamer, la 31 May 2005, 08:33, a spus:
Screamere, vezi ca deja m-am 'nervat! Scrie si tu naibii corect!
Ce sa inteleg din "......c sa zik"? Adica ai vrut sa zici "ce sa zik" sau "ca sa zik"? Vezi ca nu functioneaza?
............
Fuai, ce m-am 'nervat si mai tare! Acuma am vazut ca ai scris "Valetaras"! Maaaama, deja spumeg!
#36
Postat 31 May 2005 - 09:21 AM
Numai ganduri tuturor modelistilor si in special ,,acrobatilor"!
#37
Postat 31 May 2005 - 01:31 PM
A doua chestie: '.......ce sa zik' a fost o scapare....mesajul l-am scris in ora de informatica si a fost scris la repezeala...iar acum, cand am ajuns acasa am observat mica greseala :D
Acum cu CG, exista o explicatie(vezi poza).... eu am urmarit sa aduc CG sub aripa si foarte putin in fata pentru ca el era deja centrat pe orizontala....cel putin din ce mi s-a zis('CG trebuie sa fie la 1/3 din aripa fata de bordul de atac')
Avionul se piloteaza foarte usor....nu are tendinte sinucigase de a o lua spre centru si nici viteza nu este foarte mare ceea ce il face foarte manevrabil....eu m-am obisnuit cu el asa si nu ii mai fac nici o modificare pentru ca, dupa parerea mea e centrat foarte bine :D
Fisiere atasate
-
explicatie.jpg (52.97K)
Number of downloads: 53
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#38
Postat 31 May 2005 - 01:57 PM
Screamer, la 31 May 2005, 13:31, a spus:
Stai bei, linistit! Doar nu crezi ca m-oi fi suparat!
Faza cu CG la 1/3 nu are nici o relevanta, daca consideram poz. CG fara a o corela cu alti factori suuuuper importanti in cazul captivelor. Acesti factori este... doi:
1. poz. axei triunghiului de comanda;
2. zona de iesire a cablurilor din aripa interioara sau, dupa caz, a ghidajelor prin care cablurile "parasesc"aripa peste/sub extrados /intrados.
Pentru ca daca de exemplu, CG este in spatele axei triunghiului si in plus, mai nasol, in "spatele" zonei de la pct. #2, atunci modelul va avea in permanenta tendinta de a intra in cerc, din cauza ca CG va avea in permanenta tendina de a se "alina" in prelungirea razei care pleaca din centrul cercului de pilotaj si trece prin "pct. #2".
Te-ai prins?
Asadar, dispunerea pe verticala a CG nu este critica, decat in lumina celor scrise cu cateva mesaje mai inainte.
Raman la sfatul meu, cu mutatul plumbului in bot.
#39
Postat 31 May 2005 - 02:03 PM
Valteras, la 30 May 2005, 10:56, a spus:
Din intamplare sau nu, la RR 2006, ati putut vedea o importanta concentratie de acrobati (F2B). Chiar daca erau doar trei, chiar daca era ploaie, au avut evolutii minunate. Unul era nen'tu Puiu (veteran - peste 70 de ani - l-a nascut ma-sa cu mansha in mana), altul era Szabo Miklos (Sf. Gheorghe - unul din cei trei "Miklosi" care zboara captive - familie cu traditie) si celalalt era Dom*Profesor, care zburand cu un aparat necunoscut (a lui Miklos) a tras un program de campionat.
In tara nu cred ca sunt acrobati mai multi decat degetele de la ambele maini, din pacate.
ba mai sunt: Sahy Gavrila (Crisul Oradea), Musca Mihai (CSU Poli Cluj), Nagy Anton III (Crisul Oradea).........vorbim de cei care fac TOT si BINE programul FAI.....
Pacat ca Dom*Prof nu a ajuns la Dej...
#40
Postat 31 May 2005 - 02:12 PM
pitts, la 31 May 2005, 15:03, a spus:
Valteras, la 30 May 2005, 10:56, a spus:
In tara nu cred ca sunt acrobati mai multi decat degetele de la ambele maini, din pacate.
ba mai sunt: Sahy Gavrila (Crisul Oradea), Musca Mihai (CSU Poli Cluj), Nagy Anton III (Crisul Oradea).........vorbim de cei care fac TOT si BINE programul FAI.....
Pitts, tot nu ai acoperit cele 10 degete de la maini...afirmatia lui Valterasu e reala...sunt putini din pacate iar proba pare a fi pe moarte.
Parca s-ar mai inviora un pic situatia daca ar exista piste pentru zborul captiv, dar acestea au disparut in totalitate aici in Bucuresti...in afara de cea de la Dej si cea de la Gherla, ar mai fi un simulacru la Pucioasa, si atat...or mai fi si altele, dar nu le stiu. Ma refer la disparitia pistelor vechi, asa cum multe au disparut in ultimii ani, nu la aparitia altora noi. E cursul firesc al timpului si multi din cei educati sa zboare captive au trecut mai repede sau mai incet la zborul radio.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 31 May 2005 - 02:53 PM
Cu rabdare si ciocan.
#41
Postat 01 June 2005 - 09:25 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#42
Postat 01 June 2005 - 09:31 AM
AAAA...acum mi-am dat seama...Pits nu poate decat sa va vorbeasca despre caracteristicile tehnice ale pistei...Pista nu a fost niciodata in posesia federatiei de modelism...oarecum se repeta povestea pistei de automodele RC de la Palat!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 01 June 2005 - 10:05 AM
Cu rabdare si ciocan.
#43
Postat 01 June 2005 - 09:46 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#44
Postat 03 June 2005 - 08:57 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#45
Postat 03 June 2005 - 09:07 AM
Initial proprietatea Palatului aceasta a ajuns la ADP, de fapt de la stat la stat....!
Singura pista care ar putea functiona dupa toate standardele ar fi cea de la CSTA Bucuresti cand va fi gata, probabil anul acesta. Tot aici se va trasa si pentru automodele. Practic exista gardul, estacada de pilotare a masinutelor, betonare 60%. Cu un efort se va rezolva problema, ASTEPTAM inaugurarea!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#46
Postat 03 June 2005 - 09:19 AM
Sau suntem in Romania unde, doar dupa ce se intampla ceva rau se gaseste vreun tap ispasitor si se inventeaza repede niste reguli, sau si mai frumos, se interzic chestiile astea, pe motiv ca sunt periculoase?...si mai si polueaza pe deasupra.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#47
Postat 03 June 2005 - 09:23 AM
Dom*PROFESOR, la 3 Jun 2005, 09:57, a spus:
Am verificat regulamentul FAI si acolo pista nu are statut separat de viteza, acrobatie si curse...pur si simplu trebuie sa aibe plasa si caracteristici impuse de dimensiune si asfaltare...la lupte, nu stiu, ca nu se tine pe suprafata betonata si deci nu pe pista special amenajata! Plasa are nu numai rol de a impiedica modelul sa paraseasca incinta si sa loveasca vre-un gura-casca-n freza daca se rup cablurile ci si invers, sa impiedice acei gura-casca sa intre in raza modelului, in timpul zborului: pateaza nasol!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 03 June 2005 - 09:27 AM
Cu rabdare si ciocan.
#48
Postat 03 June 2005 - 09:28 AM
Dom*PROFESOR, la 3 Jun 2005, 10:07, a spus:
de fapt, de la un smecher care o administreaza, la alt smecher cu oo mai mari, care si el o administreaza pana in momentul in care o sa vada ca pot iesi bani de acolo si atunci o s-o falimenteze, (sau o s-o lase sa se paragineasca) sa ii scada valoarea, s-o poata cumpara mai ieftin.
"VRETI SA FACETI CEVA PENTRU NOI,
FACETI INFARCT!"
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#49
Postat 03 June 2005 - 07:04 PM
Marinar, ca sa vorbim de FAI tre sa cam dam timpul inapoi cu fo 12 ani cand se facea cu adevarat.Eu am fost la doua campionate europene unde nu era plasa decat la viteza si curse.daca exista e binevenita oricum!
Va las cu subiectul asta ca ma furnica degetele. Eu m-am lasat de 10 ani si nu vreau sa revin, am motivele mele!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003