Modelism - RHC Forum: Model nepornit de aproape 2 ani - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Model nepornit de aproape 2 ani Revo cu motor termic OS .21

#1 Useril este offline   CSM 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 29-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2012 - 10:32 PM

Nu am mai pornit masinuta de aproape 2 ani. Motorul are doar rodajul facut. Trebuiesc facuti niste pasi obligatorii de verificare si intretinere inainte de a o porni? Masina a stat in casa, cu un sfert de rezervor de carburant tot timpul acesta.
Revo Platinum Ed. - OS.21 engine
E-Revo Brushless - EZRUN 3674SL ESC and 2350kv motor
Baja 5b stock
Sanwa M11X
Kyosho Mini-Z MR-03W LM
Kyosho Mini-Z MR-03 RM
0

#2 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2012 - 03:12 PM

In primul rand verifici daca motorul se invarte ok, bujia este ok fisa este incarcata dupa care faci ce am scris mai jos.

1 goleste rezervorul
2 pune vreo 10-20-30 ml de combustibil nou (daca si combustibilul are tot 2 ani s-ar putea sa trebuiasaca combustibil nou)
3 desfaci frutunele de la toba si de la carburator
4 sufli pe furtunul care vine de la toba spre rezervor pana se goleste din nou rezervorul. Operatiunea asta o faci ca sa fi sigur ca nu a mai ramas ulei si combustibil vechi sau combustibil incleiat pe furtune.
5 reatasezi furtunul de la carburator la loc.
6 sufli pe furtunul scos de la evacuare cu carburatorul deschis cam 5 secunde
7 scoti bujia de la motor
8 invarti motorul(pullstart rotostart etc) pana pulverizeaza pe la chiuloasa(gaura de la bujie) o ceata foarte fina
9 infiletezi bujia la loc pana la capat
10 pui fisa tragi la sfoara si ar trebui sa merga totul ok.

Spor la treaba!
0

#3 Useril este offline   CSM 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 29-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2012 - 10:59 PM

Am inteles,

trebuie sa cumpar combustibil nou ca cel care il am este si mai vechi si nu e mai mult de 700ml. Am folosit combustibil Morgan Fuel - Sidewinder 16% sau 25% (trebuie sa ma uit pe bidon) pana acum. Pot folosi si alt tip de combustibil sau merg tot pe Sidewinder? Tinand cont ca temperatura de afara a scazut, imi trebui o bujie mai rece?
Revo Platinum Ed. - OS.21 engine
E-Revo Brushless - EZRUN 3674SL ESC and 2350kv motor
Baja 5b stock
Sanwa M11X
Kyosho Mini-Z MR-03W LM
Kyosho Mini-Z MR-03 RM
0

#4 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 29 October 2012 - 11:27 PM

Daca motorul nu a fost spalat si dat cu after inainte de hibernare, eu as face asa: as scoate cele doua furtunase de la carburator si toba si le-as obtura cu doua suruburi de M4. Umplut full rezervorul cu zeama noua. Demontat bujia si bagat wd in carburator si motor (prin chiulasa).Pus bujia la loc. Tinut asa rezervorul si motorul o ora. Scos si aruncat zeama din rezervor. Scos bujia, intors motorul inspre jos si dupa ce a curs wd-ul, tras la pull de cateva ori. Remontat bujia si asta este, pregatit de un nou sezon.

PS. E bine sa scoti jiclerul H si sa il speli separat cu WD, precum si orificiile din carburator; acolo obisnuind sa se depuna lacul de ulei.
PPS. Parti de silicon le poti spala cu wd, dar sterge-le apoi ca wd-ul umfla siliconul daca sta mult in contact cu el.
Data viitoare, inainte sa hiberneze, spala-l si da-i putin after. Nu va mai fi nevoie de nici o procedura la urmatoarea pornire...

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 29 October 2012 - 11:29 PM

0

#5 Useril este offline   CSM 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 29-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2012 - 12:24 AM

In procesul de curatare carburator am observat ca burduful de la carburator este copt si dupa cateva deschideri cu mana s-a rupt. O sa continui cu restul dar nu o sa il pot porni pana nu imi comand acest burduf :)
Revo Platinum Ed. - OS.21 engine
E-Revo Brushless - EZRUN 3674SL ESC and 2350kv motor
Baja 5b stock
Sanwa M11X
Kyosho Mini-Z MR-03W LM
Kyosho Mini-Z MR-03 RM
0

#6 Useril este offline   CSM 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 29-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2012 - 03:21 PM

Am observat ca burduful de la carburatorul motorului original Traxxas de 3.3 cu care a venit Revo se potriveste pe carburatorul motorului OS, singura diferenta fiind ca cel de la Traxxas este mai subtire ca si material (are carnea mai subtire). Sper sa nu am probleme si sa mearga pana imi vine burduful original.
Am fost ieri si am cumparat carburant, tot 25%, dar nu mai este de la Morgan Fuel. In manualul motorului scrie ca daca se schimba concentratia sau/si marca ar fi bine sa se faca procesul de rodaj din nou.
Pana acum am curatat rezervolul, furtunele, carburatorul si filtrul de aer. Mai trebuie sa schimb niste burdufe pe la plaetare care sunt si ele coapte si sper ca pana in weekend sa fie pornita.'
Partea la care de fiecare data am avut probleme a fost cu reglarea carburatorului.
Revo Platinum Ed. - OS.21 engine
E-Revo Brushless - EZRUN 3674SL ESC and 2350kv motor
Baja 5b stock
Sanwa M11X
Kyosho Mini-Z MR-03W LM
Kyosho Mini-Z MR-03 RM
0

#7 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 31 October 2012 - 09:11 PM

``A se faca rodajul din nou`` este o aberatie. Daca a mancat motorul 10 galoane de zeama palmolive iar acum il schimb cu schauma, cum sa il mai rodez? Ce sa mai rodez de el, ca deja latra biela in el! Aberatii. Se reface reglajul in functie de noua zeama si mediu din ziua respectiva.
0

#8 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 01 November 2012 - 09:18 PM

Hess-ule daca tu nu procedezi asa nu ii invata si pe altii ca este aberatie. Asa este, ca nu sunt prosti aia care scriu manuale de motoare. Ai sa gasesti aceeasi informatie si in manualele motoarelor Os, Ninja si Novarossi... daca schimbi concentratia de nitro este bine sa faci din nou un "gen" de rodaj... Nu cu 8 rezervoare consumate, dar macar 25% din rodajul initial!
0

#9 Useril este offline   CSM 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 29-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2012 - 02:28 AM

Eu nu am schimbat concentratia, ci doar marca. In manual scrie ca in ambele cazuri este recomandat sa se efectueze din nou rodajul.
Revo Platinum Ed. - OS.21 engine
E-Revo Brushless - EZRUN 3674SL ESC and 2350kv motor
Baja 5b stock
Sanwa M11X
Kyosho Mini-Z MR-03W LM
Kyosho Mini-Z MR-03 RM
0

#10 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 02 November 2012 - 07:03 AM

Daca asa scrie in manual asa o fi,insa eu nu vad rostu la un nou rodaj din punct de vedere mecanic.
Piesele odata rodate,au ajuns la cotele normale de uzura pentru a putea fi exploatate la maxim,schimband concentratia de combustibil sau marca automat reglaje trebuie din nou,insa nu cred ca pistonul se umfla si trebuie rodat din nou.
Parere strict personala si rog pe cineva care stie mai bine sa argumenteze de ce trebuie facut rodaj la motor(sau 25% dintr-un rodaj complet) din nou.
If it is to be it is up to me
0

#11 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 02 November 2012 - 09:19 AM

Ma interesez exact cum sa explic stiintific... ca vad ca asta imi ceri, dar daca producatorul zice chestia asta, nu cred ca o zice "la misto"... ci probabil din cauza proprietatilor si comportamentelor diferite ale combustibililor in camera de ardere... (am inceput)!!!
0

#12 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 02 November 2012 - 11:06 PM

Vezi postareaDiesel, la 01 November 2012 - 09:18 PM, a spus:

Hess-ule daca tu nu procedezi asa nu ii invata si pe altii ca este aberatie.

Nu e aberatie, e cea mai mare absurditate. Sa refaci reglajul dupa schimbarea combustibilului, procedand ca dupa rodaj e una, iar a face rodajul dupa 5 galoane ca schimbi zeama este exact cum un popa pedofil iti spune ca e mare pacat sa mergi la curve. Rodaj corect (la abc) inseamna in realitate reprize alternante de mers inecat (nu sub 80) si sec (nu peste 110) cu scopul pe romaneste de pilire-spalare-evacuare rezid metalic. Practic in timpul procedurii de rodaj, atingerea temperaturilor alea iti spun singure cand sa incepi saracirea sau imbogatirea. Deci il pilesti frate, ``pasuirea`` pistonului cu camasa.


Ma rog, nu scriu eu legea rodajului, fiecare le rumega si le aplica cum considera si chiar nu sta lumea`n loc daca falfaie motorul dupa 2 galoane.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 02 November 2012 - 11:11 PM

0

#13 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 02 November 2012 - 11:25 PM

Am uitat sa intreb la modul serios: la segment, daca treci de la 95 la 98, faci iar 25% din rodaj?
Eu merg pe varianta ca ``25 % din rodaj`` e ceva abstract;nu poate fi masurat,nu exista. Exista motor pre-rodat// rodat// in parametri// uzat// gunoi. Dar probabil o uzura prematura prin rodaj dupa rodaj dupa rodaj ar cam fi in interesul producatorului si al fabricantilor de zeama. Dar al utilizatorului?

PS. Ma rog,,,, voi care aveti masinute va pricepeti mai bine, ca aveti; deci nu pot si nici nu vreau sa va contrazic, eu doar vad pe la altii si credeam ca pot fi de ajutor.
0

#14 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 03 November 2012 - 03:27 PM

Niste imbecili aia ca scriu asa ceva in manuale??? Niste prosti, care vor sa ne fraiereasca sa cumparam mai mult combustibil... probabil l-au ascultat pe acelasi preot de care vorbeai... Acum fiecare face cum vrea... eu am facut ca in manual si inca are compresie excelenta (dupa 5 bidoane consumate inca a luat un loc 3)... tu faci cum stii, ca procedeul mecanic il stii. Am intrebat si un PRODUCATOR de motoare daca este necesar si mi-a spus ca da... dar daca tu stii mai bine... Mi-e lene sa il intreb procedeul mecanic, sa ti-l explic si apoi sa ii dai dreptate producatorului... dar cum toti ne pricepem la a fabrica si intretine... ramane doar sa punem in practica!
0

#15 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 03 November 2012 - 04:40 PM

Mai Diesel, nu te aprinde; eu am spus si o mai repet: fiind forum de discutii, eu am venit cu parerea mea si am justificat ce am sustinut. Nu e pasiunea vietzii mele sa ma contrazic personal pe tine sau cu altcineva, ca nu castig nimic.Deasemenea nu e necesar sa scot doua sacose de motoare rodate; tot nimic nu castig. E simplu, sunt doua pareri diferite, fiecare rumega si face cum considera.
0

#16 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 03 November 2012 - 05:18 PM

When the nitro content of
the fuel is increased or the brand of fuel is changed, it
is advisable to initially run the engine with a richer
needle-valve setting, so that the optimum setting for
the new fuel may be rechecked as described in the
RUNNING-IN paragraphs

Nu mai scriu ca mi-o iei ca ofensa personala si nici macar nu ne cunoastem, d`apai motiv de cearta sa avem.... Bafta si sa ai compresii minunate! :good:

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 03 November 2012 - 05:22 PM

0

#17 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 03 November 2012 - 06:09 PM

Reglajele motorului clar se schimba... si trebuiesc optimizate conform noului combustibil folosit. Eu am preocedat exact ca in manual si totul merge inca foarte bine. Poate ca asta vrea sa spuna si in manual, nu neaparat un rodaj complet ca al unui motor nou ci sa mergi cu motorul mai inecat... procedeu pe care il faci si la un rodaj normal de altfel!
0

#18 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 03 November 2012 - 06:18 PM

Motorul tau merge bine ca asa l-a facut masa, bun si de calitate; tu daca-i faci rodaj la schimbarea de zeama nu faci altceva decat sa-l uzezi inutil si prematur.
Crede-ma pe cuvant; schimbi zeama faci doar reglaj si atat, ca de rodat nu mai ai ce, ca nu mai ai de unde.
Ca sa te convingi, poti deschide un subiect nou la tehnice su intrebarea:
` Un motor in parametri, adica cu rodaj FINALIZAT, mai are nevoie de RODAJ la inlocuirea combustibilului? ( e un pleonasm ca si formatarea la lipo)
Fiind multi care chiar se pricep, iti vor raspunde. Deci nu e o ambitie a mea in a avea dreptate, ca nu sunt banii mei, dar e pacat sa uzezi motorul degeaba, cand poti sa-l folosesti un timp mai indelungat. Valabil pt ORICE motor, nu doar abc/l/n.
0

#19 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 03 November 2012 - 08:15 PM

Daca te uiti in primul post al meu in discutia asta, exact acelasi lucru l-am spus si eu...
Probabil ca discutam de ceva vreme pe acest subiect pentru ca am inteles/exprimat gresit notiunea de rodaj in acest context.
Am spus de la bun inceput "un gen de rodaj" referindu-ma la modul la care vei consuma (in functie de preferinte) unul sau mai multe rezervoare cu noul combustibil, bineinteles CA LA RODAJ adica amestec mult mai bogat.
Rodajul propriuzis ca la un motor nou, este clar ca ar fi aberant sa il aplici. Probabil exprimarea a lasat de dorit... si de aici discutia in sine!
Sper ca a inteles initiatorul topicului ce trebuia sa inteleaga...
0

#20 Useril este offline   CSM 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 29-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2012 - 12:24 PM

Tinand cont ca motorul meu are doar rodajul facut o sa il mai fac o data cu zeama asta noua ca nu e mare lucru.
Revo Platinum Ed. - OS.21 engine
E-Revo Brushless - EZRUN 3674SL ESC and 2350kv motor
Baja 5b stock
Sanwa M11X
Kyosho Mini-Z MR-03W LM
Kyosho Mini-Z MR-03 RM
0

#21 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 04 November 2012 - 12:38 PM

Nu trebuie sa ii mai faci rodaj ci doar sa rulezi unu sau doua rezervoare cu combustibilul nou dar mult mai imbogatit amestecul... adica sa arunce si pe evacuare o parte din combustibil...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu