Buna. Am un avion PIPER CUB cu anvergura de 1020mm echipat cu motor out-runner.
Imi poate spune cineva de ce la accelerari mai mari(dupa jumatate de mansa) avionul se inclina violent spre dreapta(se inclina in directia de rotatie a elicei)? Pana la jumatate de acceleratie(aproximativ) se comporta bine(stabil in zbor).
Unghiul motor este de 3 grade dreapta si 2 grade in jos, iar CG conform specificatiilor din manualul de instalare.
Va multumesc anticipat!
Pagina 1 din 1
Nelamurire
#4
Postat 20 September 2012 - 10:14 PM
Daca o aripa e grea ea este grea tot timpul nu numai la viteza mare .
Sa te apuci sa faci mixaje .. nu prea e cazul doar pentru mers drept - trebuie intai cautate cauzele.
Intai verifica corectitudinea ampenajelor - aripa in acelasi plan cu ampenajul spate ( paralele cu solul sa spunem ) iar directia perpendiculara pe ele.
Distanta de la varf aripa la varf ampenaj orizontal spate sa fie egale staga/dreapta.
Asta ca sa nu fie ceva stramb.
Greutate diferita aripi se verifica astfel - asta doar ca o curiozitate ( nu cred ca e cazul la tine ):
- avion pus pe picat cu motor pe zero si dupa ce pica suficient se trage brusc de profundor
asa incat modelul sa iasa la orizontala - daca se inclina pe o parte se compenseaza cu plumb pe capatul aripii opuse.
ATENTIE .. pana se ia decizia se verifica facand de multe ori manevra.
In cazul de fata incearca :
1 - vezi daca la zborul lent modelul isi tine directia mergand drept si nu o ia intr-o parte - in dreapta in cazul de fata( asta ar insemna
ca directia nu este pe neutru din trim )- daca nu e bine o trimezi treptat sa traga stanga.
2 - daca nu e directia trimeza din eleroane sa elimine inclinarea pe dreapta si vezi ce face la diferite regimuri de viteza.
3 - posibil modelul sa fie deja trimat iar cand bagi viteza o tija de comanda sau chiar servoul sa cedeze sub forta de pe suprafetele
de comanda pe una din aripi si sa se anuleze trimatul respectiv curentii mutand si punand pe zero eleronul de pe una din parti - poate
fi si un joc mai mare in articulatii pe una din parti - NU OBLIGATORIU pe dreapta - poate ceda si pe stanga daca stanga il " tragea " sau
pe dreapta da aceasta parte il " impingea " .
dupa ce incerci si verifici astea mai discutam
Sa te apuci sa faci mixaje .. nu prea e cazul doar pentru mers drept - trebuie intai cautate cauzele.
Intai verifica corectitudinea ampenajelor - aripa in acelasi plan cu ampenajul spate ( paralele cu solul sa spunem ) iar directia perpendiculara pe ele.
Distanta de la varf aripa la varf ampenaj orizontal spate sa fie egale staga/dreapta.
Asta ca sa nu fie ceva stramb.
Greutate diferita aripi se verifica astfel - asta doar ca o curiozitate ( nu cred ca e cazul la tine ):
- avion pus pe picat cu motor pe zero si dupa ce pica suficient se trage brusc de profundor
asa incat modelul sa iasa la orizontala - daca se inclina pe o parte se compenseaza cu plumb pe capatul aripii opuse.
ATENTIE .. pana se ia decizia se verifica facand de multe ori manevra.
In cazul de fata incearca :
1 - vezi daca la zborul lent modelul isi tine directia mergand drept si nu o ia intr-o parte - in dreapta in cazul de fata( asta ar insemna
ca directia nu este pe neutru din trim )- daca nu e bine o trimezi treptat sa traga stanga.
2 - daca nu e directia trimeza din eleroane sa elimine inclinarea pe dreapta si vezi ce face la diferite regimuri de viteza.
3 - posibil modelul sa fie deja trimat iar cand bagi viteza o tija de comanda sau chiar servoul sa cedeze sub forta de pe suprafetele
de comanda pe una din aripi si sa se anuleze trimatul respectiv curentii mutand si punand pe zero eleronul de pe una din parti - poate
fi si un joc mai mare in articulatii pe una din parti - NU OBLIGATORIU pe dreapta - poate ceda si pe stanga daca stanga il " tragea " sau
pe dreapta da aceasta parte il " impingea " .
dupa ce incerci si verifici astea mai discutam
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
#5
Postat 23 September 2012 - 05:10 PM
Am inceput cu verificarea ampenajelor, ca de zburat nu am avut timp.
Intradevar nu sunt in acelasi plan. Ba mai mult de atat, ampenajul din coada este un pic concav si ridicat spre varfuri.
Ma mir ca nu am observat pana acum.
Intrebarea este cum pot remedia concavitatea????
Materialul este destul de subtire(polistiren) si nu este infoliat. :good:
Ce ma sfatuiti sa fac?
Intradevar nu sunt in acelasi plan. Ba mai mult de atat, ampenajul din coada este un pic concav si ridicat spre varfuri.
Ma mir ca nu am observat pana acum.
Intrebarea este cum pot remedia concavitatea????
Materialul este destul de subtire(polistiren) si nu este infoliat. :good:
Ce ma sfatuiti sa fac?
#6
Postat 23 September 2012 - 08:55 PM
Sebiak, la 23 September 2012 - 05:10 PM, a spus:
Am inceput cu verificarea ampenajelor, ca de zburat nu am avut timp.
Intradevar nu sunt in acelasi plan. Ba mai mult de atat, ampenajul din coada este un pic concav si ridicat spre varfuri.
Ma mir ca nu am observat pana acum.
Intrebarea este cum pot remedia concavitatea????
Materialul este destul de subtire(polistiren) si nu este infoliat. :crazy:
Ce ma sfatuiti sa fac?
Intradevar nu sunt in acelasi plan. Ba mai mult de atat, ampenajul din coada este un pic concav si ridicat spre varfuri.
Ma mir ca nu am observat pana acum.
Intrebarea este cum pot remedia concavitatea????
Materialul este destul de subtire(polistiren) si nu este infoliat. :crazy:
Ce ma sfatuiti sa fac?
Incearca sa faci tu niste ampenaje HOMEMADE, si vezi cum se comporta. Nu sunt asa de greu de facut si poti sa le si infoliezi.
Bafta :(
#7
Postat 24 September 2012 - 10:42 AM
Verifica si ca nu cumva sa ai zone deformabile la sarcina in sistemul de fixare al motorului (panou de foc, batiu sau chiar fuselajul). Ma gandesc la faptul ca atunci cand dai acceleratia la maxim fortele la care este supus avionul cresc considerabil. Poate ar trebui sa verifici daca problema apare numai la accelerari pronuntate sau si la crestere lina a vitezei.
Bafta.
Bafta.
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
Arata acest topic
Pagina 1 din 1