Expo, Dual Rate......etc Cum si de ce?
#1
Postat 11 May 2005 - 02:46 PM
Am auzit pareri impartite despre expo... dual rate ...
Unii ziceau baga un dual rate altii expo
Acolo poate in euforia intilnirii n-am bagat nimic!
Acasa m-am apucat insa sa scobesc comenzile RC si sa incerc.
La miscarile pe care le fac suprafetele de comanda ptr mine ca incepator imi e greu sa-mi dau seama cam ce se intimpla si teoria e una iar practica e cu totul alta.
Apoi am dat de + .....% expo si - .....% expo.
Ce semnifica?
Daca producatorul aeromodelului NU face nici O RECOMANDARE cum testam?
Cu cit incepem......
Cartea tehnica de la Futaba FF7 e FOARTE VAGA si asi dori citeva explicatiuni si exemple.
#2
Postat 11 May 2005 - 03:49 PM
dual rate face ce ii zice numele. adica modifica capatul de cursa la comenzi in functie de pozitia unui comutator de pe statie. asta este util la un model de acrobatie sa zicem, dar la orice model sensibil in general). la decolare si aterizare se merge cu comenzi mici iar la figurile acrobatice se merge pe comenzi mari. deci la piper nu vad la ce tiar trebui
expo face comenzile sa raspunda dupa o curba exponentiala. adica pana la jumatea cursei mansei sa zicem comanda data servomecanismului este mica iar de la jumatea mansei comanda este mare. sau invers, depinde cum se seteaza din statie. altfel spus, in prima parte a mansei misti mult de mansa si servo se misca putin iar in a doua parte misti putin de mansa si servo se misca mult. asta tiar fi util pe piper, dar nu este o conditie obligatorie.
#3
Postat 11 May 2005 - 04:46 PM
Dragut, la 11 May 2005, 14:46, a spus:
Ce semnifica?
Daca producatorul aeromodelului NU face nici O RECOMANDARE cum testam?
Cu cit incepem......
Cartea tehnica de la Futaba FF7 e FOARTE VAGA si asi dori citeva explicatiuni si exemple.
+ Se foloseste cand ai nevoie de comanda mare la inceput de cursa .
- e invers. Adica ai nevoie de comenzi fine la inceput de cursa ca sa poti controla avionul, dar iti lasa la capat de cursa comenzile la maxim, pentru acrobatie ... "violenta" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif sau 3D .
#4
Postat 11 May 2005 - 06:37 PM
Modelul aceasta raspunde agresiv la comenzi si trebuie mana de pilot cu experienta si in plus curse de comenzi trbeuie sa fie foarte mici sa nu sa nu face tonou din directia sau vrie de ampenaj orizontal.
In plus ajuta montaj de motor brushless si usurare de model cu accumulator LiPo, pentru ca modelul este destul de greu.
Cu mult Expo poti sa rezolvi ceva, cu un model mai potrivit incepatorilor rezolvi 100%.
Daca nu este vorba de modelul respectiv, atuns scuze de bruiaj.
#5
Postat 12 May 2005 - 07:58 AM
Modelul a fost SUPERSTABIL pina am apucat eu sa ma joc la el adica:
1. In loc de motor seria 400 are motor seria 300.
2. Are Li-PO pe el de 3 celule (11,1V/1300mah)
Modelul s-a usurat foarte mult si a necesitat aproape 25 grame in bot.
In plus acum la aripa "normala" i-am bagat 2 baghete de carbon ca la loopinguri intra in flutering.
Cu ocazia asta s-a redus si din unghiul diedru.
Urmeaza aripa cu eleroane (bineinteles profil modificat) si apoi un brussles echiv cu seria 400. :lol:
#6
Postat 12 May 2005 - 08:11 AM
Modelul din start este prea greu pentru dupa construirea initiala s-a mai bagat inca si inca si inca ceva "imbunatatiri". Daca modelul gata la zbor cu tot echipament nu ar fi mai greu de cat 400 gramme ar zbura bine si cu speed 400, dar in nici un caz cu speed 300.
Sint modele mai bune si de la BT sau de la alti.
Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 12 May 2005 - 08:13 AM
#7
Postat 12 May 2005 - 08:19 AM
Yak 52, la 12 May 2005, 08:11, a spus:
Aici tin sa te contrazic un pic!
Cei din Iasi s-au convins ca, cu motorul in maxim (seria 300) urca cel putin 10 m la VERICALA!
Asa ca nu putem vorbi de limita!
#8
Postat 12 May 2005 - 08:41 AM
Fara reductor si fara viteza si cu pilot incepator cade dupa simpla incercare. Am vindut peste 150 din astea si stiu despre care probleme vorbesc. Ma bucur totusi ca esti clienti ferecit la modelul aceasta.
#9
Postat 14 May 2005 - 12:17 PM
De pilot BUN inca nu-i cazul .... :)
De tras oricum sa stii ca trage super !