Modelism - RHC Forum: potentiometre busite la Tx - solutii ! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

potentiometre busite la Tx - solutii !

#1 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 13 November 2012 - 12:34 PM

Tinand cont ca la a mea am constatat un comportament haotic pe pozitia de zero a manetei de acceleratie, m-am gandit ca sigur potentiometrul trebuie sa fie de vina.

Dupa ce am demontat-o si verificat potentiometrul, mi-am dat seama ca intr-adevar, pe pozitia de zero pierdea contactul din cauza unei uzuri accentuate.

Si mi-am zis, caut unul nou si il schimb. Potentiometru de 5K, liniar, cu unghi de 110 grade...
Dupa ce am cautat furibund vreo 3 zile pe tot internetul, inclusiv prin ali-baba si alte situri ale producatorilor chinezi, am realizat ca asemenea micropotentiometre nu exista pe piata.

Si tinand cont ca un Tx bun pleaca de la 100 de Euro in sus, m-am gandit ca e bine sa stie si posesorii unor asemenea bijuterii ca se pot repara.

Solutii de reparare (temporara):
- spalare cu alcool izopropilic, daca e vorba de mizerie acumulata pe stratul rezistiv.
- daca s-a dus stratul de grafit pe care freaca contactele, se mai poate face un artificiu: se indoaie contactele de pe ax un pic in lateral, astfel incat sa calce pe o zona neuzata a benzii de grafit.

Eu dupa ce le-am facut pe amandoua, am ajuns la concluzia ca trebuie sa il schimb.
Asa ca dupa ce am luat toate magazinele de electronice la rand si mi-am cumparat mai multe variante de potentiometre, am ramas la unul stereo de 2x10K, 330 grade, ale caror terminale le-am pus in paralel, sa ajung tot la 5K. Asta din motive de precizie mai mare (doua capete mai bune decat unul).
Tinand cont ca axul lui e de 6mm diametru in loc de 3 cat era cel original, a trebuit sa largesc gaura din tragaci si sa pun niste poxipol pentru refixare dupa.
Am schimbat si arcul cu unul un pic mai puternic, incat astea mai mari merg mai greu decat cele originale.
La fel, din cauza gabaritului mai mare al potentiometrului, a trebuit sa ciuntesc un pic din carcasa telecomenzii si din placa cu cablaje a Tx-ului (dintr-o zona moarta, din fericire).

Si in final, sa constat ca noul potentiometru merge de minune.
Pt ca oricum din ESC setez punctul de 0 si de maxim fata, maxim spate, nu e musai ca potul sa aiba cursa de 110 grade.

Aviz amatorilor cu Tx-uri scumpe.
Poate mai sunt si altii care au sugestii pe tema asta.

Merci.
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5162
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 13 November 2012 - 12:45 PM

statia nu are functie de "calibrare stick-uri"?...si atunci, se rezolva... problema cursei. Oricum, mecanic stick-ul nu misca mai mult de 90 de grade acel potentiometru!....

Zic si eu.
0

#3 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 13 November 2012 - 01:06 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 13 November 2012 - 12:45 PM, a spus:

statia nu are functie de "calibrare stick-uri"?...si atunci, se rezolva... problema cursei. Oricum, mecanic stick-ul nu misca mai mult de 90 de grade acel potentiometru!....

Zic si eu.


a mea e o trompetica din aia venita la pachetul RTR :)
4 trimuri simple si atat.

oricum, functioneaza ok acum. chiar si pe 90 de grade. nu se comporta ca una profesionala ca si nivel de control, dar serveste scopului (adica fun si antrenament).
cand o sa ajung si eu la nivel de competitie, atunci o sa trec pe ceva mai scump cu posibilitati mai avansate de setare/calibrare.
sau daca ma dau banii afara de pe card, imi iau intre timp.
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#4 Useril este offline   Uzzy 

  • MORENA DIN BELSUG!
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 15-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Militari
  • Interests:ai laic motosicli...

Postat 13 November 2012 - 04:23 PM

:excl: Ai sectiunea INFO TEHNIC pentru asa ceva! http://www.rhcforum....97-info-tehnic/ :excl:
Racing - Because Football, Baseball, Bowling & Golf, only require ONE BALL
-Yokomo BD7

Club
C.S.T.A. Bucuresti
M.D.T. - Militari Durango Team
0

#5 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 13 November 2012 - 05:09 PM

Unele au o procedura nedocumentata de calibrare

Ex. la dx4e am calcat peste ea din greseala, si am transpirat un pic pina i-am dat de cap (nestiind ce fac am ajuns cu statia temporar inutilizabila). Evident HH nu s-a obosit sa ma ajute.
USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu