intrebare despre modul pinioane automodele care, ce modul e?
#1
Postat 29 February 2012 - 06:46 PM
Ma poate cineva lamuri? stiu ca e dificil doar din poza, insa macar ca principiu. Multumesc anticipat
#2
Postat 29 February 2012 - 08:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 29 February 2012 - 08:27 PM
#4
Postat 12 March 2012 - 11:29 AM
z_dorin, la 29 February 2012 - 06:46 PM, a spus:
Ma poate cineva lamuri? stiu ca e dificil doar din poza, insa macar ca principiu. Multumesc anticipat
Daca cele doua roti dintate angreneaza una cu cealalta, inseamna ca au acelasi modul la dantura. Adica, daca prin invartire, dintii se succed fara a se incalaca, inseamna ca angreneaza.
Modulul il calculezi cu formula 2a=m(Z1+Z2)
unde:
a= distanta dintre centrele celor doua roti,
Z1 si Z2 numarul de dinti al fiecarei roti.
Iar m=modulul.
Aceasta formula este valabila pentru unghiul de angrenare de 20 grade. Pentru asta ar trebui sa cunosti date despre cremaliera dupa care este facuta dantura...dar presupunem ca este de 20 grade...Ca valori standardizate, modulul poate fi 1 ; 1,25 ; 1,5 cele mai mici care apar in STAS...
Poti calcula si raportul de transmisie i=Z2 / Z1
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 12 March 2012 - 11:31 AM
#6
Postat 18 March 2012 - 08:09 PM
kinderu56, la 13 March 2012 - 02:37 PM, a spus:
mi-a facut cineva la strung un pinion cu acelasi modul ca cel mare din poza de la inceputul topicului..si facand calcule, mi-a zis ca e modul 0,605...
nu stiu daca 48Dp este modul 0,605...
repet, cele din poza de la inceputul topicului sunt cumparate din romania...de la magazine diferite , fiecare asigurandu-ma ca produsul vandut e modul 48DP...insa in realitate este o mica diferenta intre ele.
multumesc pentru ajutor.
Salut!
#7
Postat 18 March 2012 - 11:35 PM
42DP este aproximativ 0,605mm.
Daca nu gresesc sunt doua sisteme diferite de realizare a rotilor dintate. Noi folosim sistemul metric, pentru care cam avem scule.
Iti face un frezor o roata cu freza modul dar nu se pupa perfect cu aia in marcata DP. Sunt diferente mici, uneori nesesizabile, pe la zecimala a treia sau a doua, dar uneori poate conteaza.
Exista pe net formule sau linkuri cu programele care fac conversia intre DP si modul. De exemplu, asta.
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 24 March 2012 - 09:28 AM
Multumesc anticipat!
#9
Postat 24 March 2012 - 04:00 PM
O metoda aproximativa dar relativ exacta este sa masori diametrul exterior al rotii (atentie cum faci masuratoarea, sa prinzi varfurile dintilor nu golurile dintre ei) si sa faci un calcul simplu. Modulul este egal cu diametrul exterior al rotii impartit la (numarul de dinti +2).
Scris mai simplu, ar fi: m = Dext / (z+2)
Cu "z" esta notat numarul de dinti ai rotii dintate si "m" modulul
Coeficientul înălţimii capului de referinţă este 1 daca ar fi sa se respecte standardele (odata ca nu-i obligatoriu si a doua oara ca nu stii ce au altii in standarde) si presupunem deplasarea de profil fiind zero. Aici e marea problema, ca nu-ti dai seama de deplasarea "danturii" avand roata in mana si deseori se mai umbla si la diametrul exterior din greseala de executie pe strung, sau chiar ca eroare de masurare cu sublerul.
Dar de cele mai multe ori eroarea apare pe la sutimea de mm sau la zecime dar iti dai seama imediat pe ce valoare trebuie sa cazi. Daca din calcul as obtine m=1.02 eu as cam intelege ca e un modul 1 si ca ce am aproximat a fost pe aproape dar nu riguros exact.
Multa bafta.
PS.
Pentru doritori, exista Indrumare de proiectare a transmisiilor mecanice chiar si pe net. de exemplu, asta. Pe la pagina 29 sunt cateva formule legate de ce discutam noi. Valorile sunt date pentru module mari. Pentru module mici sunt alti coeficienti, dar ce-i in cartea aia e un bun punct de plecare.
Deoarece pe la magazine se merge si pe diametral pitch, e bine de folosit tabele de corespondenta, ca e posibil sa se incadreze perfect in valorile uzuale, alea gen 48DP, 42DP, chiar daca in urma socotelilor, modulul "da cu virgula". Adica un rezultat de 0,605 fie ma duce la a cere cuiva o roata cu modul 0,6 si numarul de dinti dorit fie caut in magazine direct 42DP daca se merge pe acest sistem. Zic si eu...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 March 2012 - 04:07 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 25 March 2012 - 07:20 PM
Multa, multa bafta.
#13
Postat 27 March 2012 - 03:34 PM
bitex, la 24 March 2012 - 04:00 PM, a spus:
PS.
Pentru doritori, exista Indrumare de proiectare a transmisiilor mecanice chiar si pe net. de exemplu, asta. Pe la pagina 29 sunt cateva formule legate de ce discutam noi. Valorile sunt date pentru module mari. Pentru module mici sunt alti coeficienti, dar ce-i in cartea aia e un bun punct de plecare.
Eu n-am avut ce face si am simulat in Mathcad, dupa indrumarul de proiectare de mai sus, un reductor cu o singura treapta....concluzia o trageti voi.
Fisiere atasate
-
Reductor.doc (288K)
Number of downloads: 227
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 March 2012 - 06:26 PM
#14
Postat 27 March 2012 - 06:28 PM
OldMann, la 27 March 2012 - 03:34 PM, a spus:
Nu prea stiu cum sa zic ce concluzie am tras :clapping:
La o aruncare in viteza cu privirea, ar fi de apreciat intentia.
Ai acolo in realitate doua reductoare unul pe curea si unul cu roti dintate. Legat de rotile dintate, cu exceptia unor date de intrare pe care le-as fi ales putin diferit (sa dau un singur exemplu: latimile rotilor, modulul si altele), aproape ca merge binisor calculul. Daca din considerente de rezistenta modulul minim ar fi teoretic (n-am verificat calculele am incredere ca sunt facute bine pentru datele de intrare alese) 0.13 desi am mari dubii ca poate transmite 4 kW, il alegi ca fiind in standard 1,75 apoi revii la 0,5833 ca fiind tot standard.
Apoi, ai diametrele de divizare d1 si d2 ca fiind 56 si 70 dar distanta intre axe iti rezulta din calcule 60 pe cand trebuia sa fie 63 mm. Imi par disproportionate rotile dintate cu diametre de 50-70 mm si latimi de 30-40 mm cat ai ales. Latimea se recomanda (5...12) x modulul, dar merge orice pana la urma. De regula se muta limita inferioara mai jos.
Esti pe calea cea buna, e de trecere... :yahoo:
PS. Scuze, din greseala am scris in mesajul tau crezand ca de fapt il citez. Dupa postare am observat greseala si am corectat. A ramas acolo mesaj ca am modificat. In realitate mi-am mutat textul in mesaj nou, asa cum trebuia sa fac de la inceput. Sorry.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 March 2012 - 06:42 PM
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 28 March 2012 - 06:21 AM
Multumesc pentru nota de trecere....vin la marire :yahoo: