PIPER BURTOS Nu vrea sa se ridice mai sus de 4-5 m
#1
Postat 04 April 2005 - 07:43 AM
Motorizare: Speed400 cu regulator RONDO si elice de la GUNTHER originala
ACCU: 7x1000 de la ROBBE
In rest fara tren de aterizare dar in compensare schotch negru pe burtica.
Modelul e FOOOARTE stabil poate mai stabil deciit trebuie.
A zburat feciorul cu el la simpla comanda, am zburat si eu dar mai sus de 4-5 m nu reusesc sa-l ridic.
UNDE-I BUBA?
Cit tre sa fie cursa la surafetele de comanda? (o fi de aici?)
#3
Postat 04 April 2005 - 07:58 AM
Incarcat pe ULTIMATE POWER PEAK LI deci CONTROL TOTAL al incarcarii!
#4
Postat 04 April 2005 - 08:53 AM
din cate tin eu minte burtosu lu padrino urca suuuuus de tot pe maracana asta vara cand prindea cate o urma de termica sau ceva vanticel.
urcarea o faci la inceput cand e packu full ,ca dupa ce mai scade bateria nu prea mai ai ce face
#5
Postat 04 April 2005 - 10:25 AM
in alta ordine de idei, pack-ul pe care spui ca-l folosesti, nu-mi prea inspira incredere, cam cit incarca?eu am zburat un d-asta cu un pack de sapte celule KR 600 NiCd, si mergea foarte bine, chiar mai bine decit cu pack-urile de 1ooo-11oo NiMH care se folosesc de obicei.
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#6
Postat 04 April 2005 - 10:27 AM
#7
Postat 04 April 2005 - 01:03 PM
:rolleyes:
#8
Postat 04 April 2005 - 01:18 PM
mobi, la 4 Apr 2005, 13:03, a spus:
:rolleyes:
Da.. chiar asa . De ce nu iese din stratosfera ? Si aia se chinuie cu milioane de dolari ca dobitocii sa zboare la 100 de mii de metrii ..
Verifica pacu . Sa fie incarcat cum trebuie. Daca pacu e nou mai fa niste cicluri de incarcare descarcare. Am vazut ca pacu cand e nou nout nu prea da randament. Dupa 10-15 incarcari / descarcari incepe sa dea curent cum trebuie. Asta totusi nu e o regula. La fel si cu centraju daca e greu de bot sau invers tu incerci sa il compensezi sa zboare drept. Ca atare comenzile au mai degraba rol de frana decat de directionare a modelului.
Alta faza ar fi ca nu-i nici o problema. Piperul electric e un slow fly. Ala nu o sa urce niciodata repede. Daca tu tragi de el sa incerci sa il urci sus la 45 % dupa 2 metrii se angajeaza, pune botu si se loveste de pamant. Ala tre sa il iei usor usor. Sa faci cercuri largi sa nu pierzi din viteza si usor usor ajungi sus. Repede nu se poate.
Daca vrei repede ia altceva.
#9
Postat 04 April 2005 - 03:22 PM
2. variatorul e corect setat? e initalizat?
big
#10
Postat 04 April 2005 - 03:31 PM
au mai patit si altii...
MIG-29
#11
Postat 04 April 2005 - 05:54 PM
Dragut,
Avionasu ala pare ca nu are putere sa urce?
Cam cat timp reusesti sa-l tii in aer, chiar si la 4-5 metri inaltime?
#12
Postat 04 April 2005 - 05:58 PM
Variatorul e lasat de la mama lui ca e pack de 7 si reg e RONDO asa scrie cel putin la cartea sfinta (a se citi manual)
Acu ies la teste din nou!
Deocamdata i-am schimbat elicea: am bagat un 6x6 de la ROBE pliabila (e ptr viitorul shark)
Va tin la curent! :huh:
#13
Postat 04 April 2005 - 06:25 PM
niste fante ai taiat si tu sa se aeriseasca motorul si implicit si regulatorul?
si totusi sa ne spui la 4-5 m cat timp sta in aer cu full motor.
vezi ca schimbatul elicei ii face orice da numai bine nu.
elicea 125x110 este calculata pentru motorul 400,si pentru greutatea piperului (in calculele astea intra amperajul consumat cu aceasta elice,temperatura motorului in sarcina ,etc)
mai ramane de discutat problema degetutzelor de pe manse....
#15
Postat 04 April 2005 - 07:45 PM
#16
Postat 04 April 2005 - 08:55 PM
SILVIU66, la 4 Apr 2005, 18:25, a spus:
ADICA?
FANTE NU! :huh:
Da hai sa va zic ce am constatat in fo 5-6 minute de zbor ca deacu era noapte.
Zis si facut montat elicea de la ROBBE si PLIanta fiind e muuult mai grea ...
Ca atare am mutat pakul spre spate cu fo 5 mm dar la verificarea centrajului (deja in teren) am constat ca a devenit mai greu de bot.
Cutter nu aveam la mine... NEVASTA: HAAAAAAI ACASA :D si am zis fie ce-o fi ii dau drumu...
Culmea s-a ridicat FARA PROBLEME ....
Acu intreb si eu ca am facut 2 miscari odata ce a influentat schimbarea:
- MUTAREA CG sau
- Dimensiunea elicei
Si daca e CG se pun alte 2 intrebari:
1. Unde tre sa fie CG la piperul burtos ca eu l-am fixat undeva la 1/3 din bordu de atac;
2. E POSIBIL CA UN AVION MAI GREU DE BOT SA URCE mai bine?
#17
Postat 04 April 2005 - 09:00 PM
Procedura de test poz. CG:
1. cu aripa trimata a.i. sa planeze pe o panta ortodoxa, "hand off", se induce un picaj usor, pe o panta descendenta, fo 15-20-30 grade;
2. se tine in picaj, 2-3-4 sec., sa prinda viteza;
3. se elibereaza mansa (care pana acum era pe "picat");
4. se observa comportarea modelului:
4.1. daca modelul cabreaza puternic, atunci CG e mult in fatza;
4.2. daca modelul are tendinte de picaj, CG e in spate si sincer sa fiu nu stiu cum l-ai zbuat pana acum;
4.3. daca modelul isi continua, stabil, picajul indus, CG e fix in poz. neutra si atunci tre revenit cu el un pic in fatza si totul va fi fix cum trebe.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 April 2005 - 09:03 PM
#18
Postat 04 April 2005 - 09:18 PM
DA TOTUSI DE CE DACA CG E MAI IN FATA URCA MAI BINE?
#19
Postat 04 April 2005 - 09:22 PM
Dragut, la 4 Apr 2005, 21:18, a spus:
DA TOTUSI DE CE DACA CG E MAI IN FATA URCA MAI BINE?
cum adica urca mai bine? la ce te referi cand zici ca urca mai bine? fa exact testul de care vorbeste valteras: il pui sa planeze si vezi de intra in tendinta de picaj... d
uite ce zic unii care se ocupa de chestii de centrat avioane...
Forward cg limit
The forward cg limit is determined by the elevator's power to flare the aeroplane in a landing configuration, i.e. the cg position where full-up elevator is required to obtain the moment for the high angle of attack for landing. Insufficient elevator movement will lead to an uncontrolled arrival. Also if the cg is outside the forward limit there may not be sufficient elevator authority to rotate the aircraft to the take-off aoa.
If a nose wheel undercarriage aircraft is landed in a nose heavy condition the possibility of touching down nose wheel first – wheelbarrowing – is greatly exacerbated and a slowing aircraft, pivoting on the nose wheel, is in a grossly unstable condition. The possibility of an extreme ground loop, with consequent aircraft damage, is high.
Aft cg limit
The aft limit is determined by the amount of reduction in the length of the horizontal stabiliser moment arm (which decreases the effectiveness of the moment) and the reduction in the centre of pressure moment arm, which occur as aoa increases and the cp moves forward, resulting in a nose-up pitching moment. It is the elevator authority available at low speed which determines the aft cg limit. A cg outside the aft limit will reduce the ability to recover from stalls and may, in itself, lead to a departure stall i.e. a stall shortly after starting to climb out from the airfield. A go-around with the cg near the aft limit, with flaps extended and nose-up trim applied can be particularly dangerous for the unwary pilot.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 April 2005 - 09:32 PM
#20
Postat 04 April 2005 - 09:33 PM
Cu profundoru sus....sus avea tendinta sa urce botu da nu foarte mult ... ca nu-s ce se intimpla ca la un moment dat intra singur la ORIZONTALA.
Dupa modificare: cu profundorul sus.... sus adica rezonabil isi pastreaza tendinta ascendenta...
PS: am gasit ce e cu programarea... :D da o fac miine ca acu ma stringe nevasta de git daca pornesc motoru ... :huh:
#21
Postat 04 April 2005 - 09:35 PM
Dragut, la 4 Apr 2005, 21:33, a spus:
Cu profundoru sus....sus avea tendinta sa urce botu da nu foarte mult ... ca nu-s ce se intimpla ca la un moment dat intra singur la ORIZONTALA.
Dupa modificare: cu profundorul sus.... sus adica rezonabil isi pastreaza tendinta ascendenta...
PS: am gasit ce e cu programarea... :D da o fac miine ca acu ma stringe nevasta de git daca pornesc motoru ... :huh:
ai grija cum ii dai sus sus... ca din ce scriu oamenii si din ce stiam si eu piper-ul e lenes... daca esti obisnuit sa fie aripa nu-i la fel! il poti baga in limita de viteza... eu n-am pilotat piper-uri niciodata deci e doar o parere.
MIG-29
#22
Postat 04 April 2005 - 09:46 PM
MIG-29, la 4 Apr 2005, 21:35, a spus:
Dragut, la 4 Apr 2005, 21:33, a spus:
Cu profundoru sus....sus avea tendinta sa urce botu da nu foarte mult ... ca nu-s ce se intimpla ca la un moment dat intra singur la ORIZONTALA.
Dupa modificare: cu profundorul sus.... sus adica rezonabil isi pastreaza tendinta ascendenta...
PS: am gasit ce e cu programarea... :D da o fac miine ca acu ma stringe nevasta de git daca pornesc motoru ... :huh:
ai grija cum ii dai sus sus... ca din ce scriu oamenii si din ce stiam si eu piper-ul e lenes... daca esti obisnuit sa fie aripa nu-i la fel! il poti baga in limita de viteza... eu n-am pilotat piper-uri niciodata deci e doar o parere.
MIG-29
Asta poate o fi .... da al de e al meu e naravas tare de tot .... :D
Prietenii stiu de ce si sper sa imi trimita fratii jderi (dobilanii) poze sa va arat cu urca un piper cu motor seria 300 cu reductor la 45 grade...
Aripi... inca n-am zburat .....
#23
Postat 05 April 2005 - 07:12 AM
ZOD, la 4 Apr 2005, 13:18, a spus:
mobi, la 4 Apr 2005, 13:03, a spus:
:D
Da.. chiar asa . De ce nu iese din stratosfera ? Si aia se chinuie cu milioane de dolari ca dobitocii sa zboare la 100 de mii de metrii ..
Ce vrei sa spui? ca nu ma prind neam!
Oare ca aerul este mai putin dens o data cu inaltimea?
Daca da, atunci intrebarea mea are cel mai simplu raspuns: aerul este mai rarefiat la 4 metri?
Daca nu, intrebarea mea chiar are sens!
Deci?
In alta ordine de idei, dragutz, centrul de greutate nu tre sa fie "la 1/3 din aripa fata de bordul de atac" la toate modelele! un cg mai in fata ar putea duce la fenomenul care ti se intampla tie, elevatorul neavand destula "autoritate" sa ridice modelul cu botu in sus, decat la viteze mari.
Eu cred ca un speed400 urca "800 de grame de model" la 20 de grade panta, daca e cg-ul unde trebe, si ai si oarece portanta.
#24
Postat 05 April 2005 - 07:35 AM
Multumesc pentru raspunsuri....
Cert e altceva:
Ca pe un MODEL SOLID si "stabil" se pot face MUUULTE EXPERIENTE folositoare ULTERIOR pentru modelele asa zis clasice.
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 05 April 2005 - 07:42 AM
#25
Postat 05 April 2005 - 11:57 AM
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Guest11: 05 April 2005 - 12:03 PM
#26
Postat 05 April 2005 - 07:06 PM
Cauze 2 la numar:
1. Setarea regulatorului RONDO care o facu-i abia azi (Nu stiam eu de ce motoru pornea deabia la mijlocu cursei http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif da am zi ca asa-i modelu...)
2. Echea de pe profundor isi facuse joc adica eu lipisem bine mersi bucsulita aia de la eche da la o manevra mai naravasa sau la transport s-a busit depronu si profundoru se bitia cum voia muschiu lui (inobservabil la sol dar daca il miscam un pic cu mina avea o cursa cam de 3-4 mm inoperanta , el de fapt in aer "FILFIA")
Am schimbat echea cu una de aia cu 2 suruburi si siprafata de asezare mai mare si s-a rezolvat.
TESTAT ZBOARA OK
Multumesc inca o data ptr sfaturi...
Cu stima
DC
#27
Postat 05 April 2005 - 07:51 PM
Numai bine si zbor fain!
#28
Postat 06 April 2005 - 08:23 AM
Daca nu tinea-i oleaca de profundor cu mina nu SE OBSERVA NIMIC!
OK
MULTAM FAIN INCA O DATA!
DC
#29
Postat 06 April 2005 - 07:23 PM
Big, la 4 Apr 2005, 15:22, a spus:
2. variatorul e corect setat? e initalizat?
big
Sa o crezi tu ca inchizi subiectul pana nu promiti berea la ala de ti-a oferit solutia! Si zi merci ca nu cer si fripturi la RR, ca cine ma stie intelege ;-)
BigGhicitorulInSteleVerziHainchen
#30
Postat 06 April 2005 - 08:30 PM
pai sa zica direct si precis cui datoreaza si inchidem dupa aceea .... :(
las deschis...... :D ;)