un fel de stabilizator pentru aeroplan astept pareri si sfaturi
#31
Postat 08 February 2012 - 01:01 PM
Daca ai o problema cu stabilitatea, roaga pe cineva sa te ajute sa reglezi avionul. Alte artificii sunt niste mânarii. Cu cat sunt mai complicate, cu atat se intorc mai repede impotriva ta.
#33
Postat 08 February 2012 - 01:12 PM
#35
Postat 08 February 2012 - 01:49 PM
Daca nu pui servo, cum aterizezi modelul? Sau va zbora pana va ramane fara energie si atunci intr-un fel sau altul va ajunge jos...
Cum spunea Dl. Dragos, un model bine echilibrat si trimat corespunzator este foarte stabil. La toate cele 4 modele pe care le am, daca au un zbor normal, (nu acrobatic) si opresc motorul planeaza foarte bne fara sa ating comanda profundorului.
O alta metoda de a avea un zbor mai linistit este sa folosesti dual rate din telecomanda. Reduce cursa suprafetelor de control fara a reduce cursa stick-urilor, si astfel avionul face manevrele mai lent.
Bafta multa.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#36
Postat 08 February 2012 - 04:25 PM
stelu82, la 08 February 2012 - 12:57 PM, a spus:
Daca legi prima parghie (cea din stanga) mai sus pe tija pendulului vei avea o cursa mai mica a profundorului si un necesar de greutate al pendulului mai mic.
In continuare nu inteleg de ce nu vrei sa legi direct pendulul printr-o singura parghie direct pe profundor, dar deasupra lui. Ansamblul suplimentar necesar modificarii directiei de actionare este nu doar inutil, ci si adauga greutate suplimentara.
De asemenea, presupunand ca ar iesi ceva viabil, daca ar fi sa montezi ansamblul pe avion, te-ar ajuta ca si pozitionare mai mult sa legi parghia deasupra profundorului, decat sa legi tot ansamblul sub nivelul profundorului.
Sunt curios cum elimini oscilatiile nedorite (cum ar fi cele generate de acceleratie). Succes
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#37
Postat 08 February 2012 - 04:29 PM
alex g, la 08 February 2012 - 01:49 PM, a spus:
Daca nu pui servo, cum aterizezi modelul? Sau va zbora pana va ramane fara energie si atunci intr-un fel sau altul va ajunge jos...
Cum spunea Dl. Dragos, un model bine echilibrat si trimat corespunzator este foarte stabil. La toate cele 4 modele pe care le am, daca au un zbor normal, (nu acrobatic) si opresc motorul planeaza foarte bne fara sa ating comanda profundorului.
O alta metoda de a avea un zbor mai linistit este sa folosesti dual rate din telecomanda. Reduce cursa suprafetelor de control fara a reduce cursa stick-urilor, si astfel avionul face manevrele mai lent.
Bafta multa.
Nu asta e ideea.
Pe om nu il intereseaza sa zboare, sa il controleze sau sa aterizeze.
El doar vrea sa il stabilizeze conform ideii.
Restul.. sunt "detalii".. :drinks:
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#38
Postat 08 February 2012 - 05:04 PM
Maverick, la 08 February 2012 - 04:29 PM, a spus:
Pe om nu il intereseaza sa zboare, sa il controleze sau sa aterizeze.
El doar vrea sa il stabilizeze conform ideii.
Restul.. sunt "detalii".. :drinks:
Pai daca umbla la detalii, gaseste si subiectul cu orientarea magnetica si o rezolva si pe cealalta directie.
Orice 10 g puse suplimentar in coada inseamna cam 70-80 g puse in bot pentru a pastra CG-ul. Adica pui aproape 100 grame pe model pentru 10 grame utile. E scump pretul platit, plus ca e complicat cu reglajele, acesta fiind aproape un sistem automat de reglare...Masa aia suspendata are o inertie, sistemul prezentat nu vad sa aiba si o amortizare...
Ideea e de apreciat, doar in spiritul dorintei de comunicare si colaborare pe o tema nobila, dar e mult de lucru pana sa se obtina ceva functional.
Prin absurd, daca sistemul ar fi 100% fezabil, unde ar fi util?
Daca folosesti RC, te incurca, daca e pentru zbor liber, e inutil. Asta e parerea mea sincera si n-as vrea sa supar.
Multa bafta si spor la treaba!
PS. Fara rautate, am o solutie verificata pentru a asigura stabilitatea modelului pe toate axele. Il lasi pe sifonier sau agatat pe perete si mai stabil de atat nu cred ca se poate.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 February 2012 - 05:08 PM
Telefon: 0721 385365
#39
Postat 08 February 2012 - 05:27 PM
Evident este necesara o suprafata de control suplimentara, in paralel cu cea comandata servo.
Mult mai utila stabilizarea ar fi pe eleroane, in general pitchul nu e chiar asa obraznic chiar daca avionul e mic.
Ca aplicatie, stabilizarea pentru filmare aeriana.
#40
Postat 08 February 2012 - 05:55 PM
Maverick, la 08 February 2012 - 04:29 PM, a spus:
Pe om nu il intereseaza sa zboare, sa il controleze sau sa aterizeze.
El doar vrea sa il stabilizeze conform ideii.
Restul.. sunt "detalii".. :wacko:
Bun, in acest caz ii dorim multa bafta, spor la treaba si sa faca si un video cu un model echipat cu astfel de stabilizator, sa vedem rezultatele reale ale dispozitivului :drinks:.
Stima si numai bine
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#41
Postat 08 February 2012 - 06:00 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#42
Postat 08 February 2012 - 06:24 PM
MLGore, la 08 February 2012 - 06:00 PM, a spus:
Si dupa parerea mea asta ar fi cea mai buna varianta. In acest fel are si stabilitate si control.
Daca totusi se doreste instalarea dispozitivului cu pendul, se poate incerca amplasarea lui in jurul CG astfel incat sa nu fie nevoie de greutati suplimentare pentru centrare. Si totusi o modalitate de control a altitudinii.
Folosind doar pendulul, nu imi dau seama cum s-ar putea controla altitudinea, poate prin accelerare si decelerare? Si apoi, la viraje modelul nu tinde sa piarda din inaltime ( mai mult sau mai putin in functie de raza virajului)?
Poate din toate ideeile expuse va iesi ceva functional :drinks:
Numai bine.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#44
Postat 08 February 2012 - 07:13 PM
Multa, multa bafta.
#45
Postat 09 February 2012 - 08:33 PM
Va mai zic o data, omul are:
- un atelier de mecanica (deci ii place mecanica si implicit mecanismele, nu electronicele)
- timp (deci poate face diverse experimente)
- dorinta de a isi vedea "piticii" impliniti
Hai ca stiti cum e cand te mananca un gand ca ai revolutionat ceva si cat de tare te bucuri cand macar si in parte functioneaza cum te-ai gandit tu. Ce importanta mai are ca nu poate fi utlizat? A iesit din mana ta si asta e tot ce conteaza :)
Ca la sfarsit:
- va iesi ceva greu ca porcul
- nu va zbura veci pururi
- mai mult va destabiliza, decat va stabiliza
- presupunand ca s-ar ridica de la sol si ar functiona in oarecare masura ar fi foarte greu de controlat efectiv modelul
sunt dupa cum spuneam.. "detalii" :)
Acum serios, ideea si dorinta sunt de apreciat, un sistem cu pendul poate ar fi util la stabilizarea unei barci, unde greutatea nu este atat de importanta (desi si acolo cred ca se pot gasi solutii mai elegante mecanic), dar la aero nu vad realizabil proiectul. (Si uite asa a picat si ultimul sustinator :) )
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#47
Postat 09 February 2012 - 10:11 PM