Bun gasit, azi, dupa ce am rezolvat problemele trenului de rulare, am incercat iar sa ma joc putin cu flaps-urile. Fara nici un mix, am redus cursa flaps-urilor la 15-20 grade, si am reusit in final sa fac cateva ture de pista la viteza mai mica si chiar 2 aterizari cu flaps-uri. Este unghiul la care modelul este la limita planarii fara motor spre aterizare. La decolare folosesc acelasi unghi, doar ca tin profundorul ridicat la maxim in primii metri pentru a evita tendinta modelului de a ara cu elicea. Cand modelul are tendinta de a ridica botul, las profundorul si modelul decoleaza pe o panta destul de lina, ( 15-20 grade). Motorul este accelerat spre 75-80 %, dupa ce ajunge la o inaltime sigura, reduc motorul si ridic flaps-urile si pentru un zbor linistit nu este nevoie de 35-40% motor.
Am facut cam 8-10 decolari, cu flaps si tot atatea aterizari din care 3 cu flaps
Dupa ce am facut mai multe teste la inaltime, cu faps-urile coborate la 20%, mi-am facut curaj sa-l aduc mai aproape de sol si sa incerc o aterizare. Am facut vreo 3 treceri aproape de sol pana am fost sigur ca modelul nu se angajeaza si sa ma acumodez putin cu viteza de siguranta. Viteza fata de aterizarile fara flaps a fost vizibil mai redusa si implicit distanta parcursa pe sol mai mica
Cea mai reusita aterizare a fost cand am ramas fara curent pentru motor ;). Pierdusem sirul decolarilor si desi aveam setat cronometru la 3 minute. La vreo 20-30secunde de la decolare am simtit ca motorul incepe sa piarda din turatie si am incercat sa compensez din stick. Mi-am dat seama imediat ca bateria e gata si nu am mai insistat, am mentinut o turatie minima pentru tractiunea necesara pozitionarii modelului spre o zona sigura si a inceput MORCOVELUL :wacko::blink: . Am ramas fara motor, modelul dansa stanga-dreapta. Am impins putin profundorul pentru a creste putin viteza, am corectat directia si cand mai avea cativa cm de la sol am rotit potentiometru flaps-urilor si modelul a mai avansat cativa metri, ridicand usor nasul si la final s-a lasat usor pe trenul posterior si apoi pe jamba si in ciuda hopurilor de pe camp s-a oprit fara tumbe sau alte figuri acrobatice la sol :good:
A fost cea mai frumoasa aterizare de cand ma stiu :yahoo:
Cu decolarile am inceput sa ma descurc mai bine, sper ca incet, incet si cu aterizarile sa fie la fel, folosind flaps-urile la unghiul optim pentru modelul meu.
Toate cele bune.