Modelism - RHC Forum: FLAPSURILE - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

FLAPSURILE Folosirea flapsurilor in mod corect.

#1 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 30 January 2012 - 09:22 PM

Bun gasit, am deschis acest topic in ideea de a primi ajutor de la aeromodelistii experimentati, in vederea folosirii flapsurilor in mod corect. Aici ma refer la modelele care au intr-adevar nevoie de ele, unghiuri corecte, cand si cum trebuie actionate, si reactiile pe care le au modelele la actionarea flapsurilor.
Problema o ridic in urma achizitiei unui model de 1,87m anvergura si 2600g, care in urma unor teste de rulare, cu flapsurile coborate, a decolat, luandu-ma prin surprindere. Urcarea a fost destul de abrupta si rapida, am incercat sa-l controlez, dar s-a angajat la fel de rapid si s-a oprit oblic in nas.
Dupa remedierea avariilor minore, am mai facut cu succes cateva decolari si aterizari fara flapsuri.
Le-am incercat la inaltime si reactia modelului este de a urca destul de abrupt. Unghiul setat este de aproximativ 30 grade cu actionare din swich. Mi-ar fi foarte utile in special la aterizare, distanta disponibila pentru rulare este destul de mica. Decolarea se face foarte rapid si in scurt fara flapsuri, dar la aterizare.....fara flapsuri vine foarte frumos fara motor, la cat e de mare nu ma asteptam. problema e ca depaseste zona limita de rulare si risc sa-i rup roata anterioara sau poate si mai rau.
Flapsuri am mai folosit doar la Pico Cub de la mpx, dar reactiona intr-un mod total diferit: lasa usor nasul in jos si incetinea putin. Cessna in schimb sare de parca ar avea un tun dedesupt, iar pe simulator nici unul dintre modele nu reactioneaza asa.
Cred ca subiectul ar fi util incepatorilor ( ca si mie de altfel) cand se decid sa treaca in grupa mijlocie.
Va multumesc anticipat.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#2 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 30 January 2012 - 10:29 PM

Iti voi raspunde din experienta mea cu flapsurile,utilizate la greu pe Funcub.Eu am utilizat la decolare flapsuri 30% iar la aterizare 60%,(procente din cursa totala cat arata pe statie).Si comportamentul mi s-a parut unul corect.Decoleaza in 5 m,iar daca bate vantul in 2 m.La fel la aterizare daca bate vantul aterizeaza ca elicopterul, daca nu, vine destul de incet la aterizare.Daca vin mai tare la aterizare si se termina prea repede pista mai folosesc si frana de tip butterfly.La primavara o sa pot sa iti spun comportamentul si la un termic de 1.8 m care are si el flapsuri in dotare.Daca comportamentul ar fi similar cu cel din aerofly nu vine tare deloc la aterizare mai ales daca se utilizeaza flapsurile,dar vom vedea...
In mod normal la actionarea flapsurilor ar trebui sa urce prin crestea portantei dar scade automat si viteza avionului ducand in mod normal la angajare,care se remediaza prin cresterea tractiunii.
Acum sa lasam specialistii sa se exprime cu toate ca s-a mai discutat acest aspect in alte topicuri. :clapping:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#3 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 30 January 2012 - 10:48 PM

E drept ca am mai gasit pe ici pe colo cate ceva, dar sper sa adunam cat mai multe pareri , sfaturi la un loc. In acest fel ne putem da seama mai bine despre cum se folosesc in functie de model, statie, etc. La Cessna le-am pus pe un swich cu o singura pozitie on-off la care pot regla minim si maxim ( pe turnigy 9x) Ar fi mai bine sa le pun pe potentiometru?
Multumesc mult.
Stima
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#4 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2012 - 11:14 PM

Eu am flapsurile pentru aterizare la unghi maxim , din buton cu 2 pozitii, dar din acelasi buton se mixeaza si un procent de profundor in jos, exact ca sa compenseze urcatul in sus de care ziceai in primul post. In felul asta, la aterizare, dupa ce reduc motorul aproape la zero, bag flapsurile cu compensarea aferenta din profundor, si vin frumos la aterizare, regland din stickul de gaz o panta corecta de coborare. La decolare folosesc butonul push, fara retinere, care coboara flapsurile cam jumatate din cursa lor, dar fara compensare de profundor. In felul asta decolez din scurt si dupa 2-3 secunde las butonul si flapsurile revin la zero.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#5 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 30 January 2012 - 11:25 PM

Vezi postareamisumat, la 30 January 2012 - 11:14 PM, a spus:

Eu am flapsurile pentru aterizare la unghi maxim , din buton cu 2 pozitii, dar din acelasi buton se mixeaza si un procent de profundor in jos, exact ca sa compenseze urcatul in sus de care ziceai in primul post. In felul asta, la aterizare, dupa ce reduc motorul aproape la zero, bag flapsurile cu compensarea aferenta din profundor, si vin frumos la aterizare, regland din stickul de gaz o panta corecta de coborare. La decolare folosesc butonul push, fara retinere, care coboara flapsurile cam jumatate din cursa lor, dar fara compensare de profundor. In felul asta decolez din scurt si dupa 2-3 secunde las butonul si flapsurile revin la zero.

Va rog sa ma luminati putin.... Butonul cu 2 pozitii este cel din dreapta mai aproape de antena? Setarile ar fi: pe mijloc flaps pe pozitie neutra, in jos mix flaps-profundor, iar in sus doar flaps?
Va multumesc mult si scuzati-mi stangaciile, dar mai am multeee de invatat.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#6 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2012 - 11:31 PM

Vezi postareaalex g, la 30 January 2012 - 11:25 PM, a spus:

Va rog sa ma luminati putin.... Butonul cu 2 pozitii este cel din dreapta mai aproape de antena? Setarile ar fi: pe mijloc flaps pe pozitie neutra, in jos mix flaps-profundor, iar in sus doar flaps?
Va multumesc mult si scuzati-mi stangaciile, dar mai am multeee de invatat.
Stima.

In primul rand depinde de statie si ce stie sa faca. Configuratia mea era doar un exemplu, se poate face in multe alte moduri depinzand de complexitatea statiei si de dorinta beneficiarului. In exemplul meu era vorba de doua butoane separate, fiecare cu cate 2 pozitii.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#7 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 30 January 2012 - 11:42 PM

Multumesc, acum inteleg, statia mea e turnigy 9x., are un singur swich cu 2 pozitii. Voi incerca sa fac ceva mixaje, incepand de la valori cat mai mici pentru a nu ma trezi iar cu surprize.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#8 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 31 January 2012 - 07:32 AM

Vezi postareaalex g, la 30 January 2012 - 11:42 PM, a spus:

Multumesc, acum inteleg, statia mea e turnigy 9x., are un singur swich cu 2 pozitii. Voi incerca sa fac ceva mixaje, incepand de la valori cat mai mici pentru a nu ma trezi iar cu surprize.
Stima.


Uite aici
0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 31 January 2012 - 07:36 PM

Atunci cand zbori cu un Boeing la Bailesti in Antalya si stai pe scaunul de langa aripa sau ma rog undeva de unde poti vedea bine flapsurile si eleroanele prin hubloul din dreptul tau o sa vezi ca atunci cand avionul incepe procedura de aterizare, "lasarea" flapsurilor se face incet, lent nu brusc intr-o secunda.

Daca reusesti sa faci asta si la modelul tau, nu o sa te mai ia prin surprindere .
Daca insa ele "sar" intr-o secunda la actionarea switch-ului de pe pozitia de zero pe cea dorita poti fi surprins de o situatie nedorita..

Acea intarziere se face simplu prin achizitionarea unui device electronic pe care il gasesti si la magazinele de la noi din tara insa :

1 - la primele zboruri NU folosesti flapsuri .. atunci ai alte belele pe cap .. verificare C.G., echilibrare dinamica , trimare , unghi motor etc.
Abia dupa ce ai rezolvat toate astea corect .. ceea ce ar insemna minim vre-o 8-10 zboruri, treci la verificarea efectelor create de actionare flapsuri .

Daca la cele 8-10 zboruri ai decolat fara flaps si a fost O.K. o faci in continuare la fel si te ocupi acum de a vedea ce efect au ele la coborare maxima pentru aterizare - franeaza brusc, se angajeaza, dispare in nori , etc .

Faci toate aceste verificari la inaltime cat mai mare dar atat de mare incat sa mai vezi si tu ceva din model - asta ca daca se intampla ceva nervos acolo sus sa mai ai timp sa il redresezi si sa nu ... sti tu .


Dupa ce te dumiresti cam ce face "nebunatica " incepi proceduri de aterizare ca sa vezi cam ce viteza are si cam cu cat ar mai trebui redusa .

De asemenea poti "negocia " la teste si unghiul de cabrare a flapsurilor .. poate nu e nevoie de unghi maxim.

Spor !


P.S.

daca ai pista scurta poti sa o mai lungesti sau sa iti iei un elicopter si sa vinzi Cessna - glumeam - dar fara glume poti incerca alta distanta si viteza de aterizare caci si cu flaps daca vii in blana pana langa buza pistei ... doar daca il legi cu ata de un tarus sa se opreasca in distanta dorita..

Prin antrenament il aterizezi si fara flaps la fel de bine .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#10 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 31 January 2012 - 07:57 PM

Explicatia aerodinamica este ca atunci cand cobori flapsurile se intampla cam 2 lucruri:
1. Creste momentul de rotatie al aripii (adica aripa are tendinta sa roteasca avionul cu botul in jos).
2. Aerul din spatele aripii este impins in jos de catre flapsuri, asa ca apasa pe profundor mai tare decat de obicei, asta inseamna ca botul este ridicat.
In functie de cat de puternice sunt cele doua momente, avionul poate sa o ia in sus, in jos sau sa ramana cum era. Concluzia e ca nu exista o reteta generala.
Cum au mai spus si altii inainte, e bine ca trecerea sa se faca treptat, iar testele se fac la inaltime suficienta.
0

#11 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 31 January 2012 - 08:30 PM

Va multumesc frumos pentru explicatii... Sunt cateva lucruri despre care habar nu avea, dar imi vor fi de mare folos in viitorul apropiat. Am sa caut acel dispozitiv de intarziere si voi mai incerca dupa aceea asa cum s-a spus la inaltime.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#12 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 31 January 2012 - 09:55 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 31 January 2012 - 07:36 PM, a spus:


Acea intarziere se face simplu prin achizitionarea unui device electronic pe care il gasesti si la magazinele de la noi din tara insa :



sau printr-o statie desteapta ca MPX :pardon: (poate or avea si altele), la mine pot certifica asta,are un delay de la 1 la 6 secunde pt flapsuri,tren aterizare,etc...

Aceasta postare a fost editata de oachidori: 31 January 2012 - 09:56 PM

Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#13 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 31 January 2012 - 10:35 PM

Sau un servo foarte puturos + raprtul dintre parghi (la servo 120gr. iar la flapsuri max.90 gr.)
0

#14 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2012 - 11:05 PM

Sau lasi flapsurile pe buton fara nici un delay cum am dat si eu exemplul, si, odata reglata statia si nivelul de compensare din profundor (reglaje care evident se fac la inaltime), avionul nu fuge nicaieri, ramane pe aceeasi panta de coborare chiar daca flapsurile sar brusc in cealalta pozitie. Cel putin asa merge la 2 dintre avioanele mele, cele care au flapsuri.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#15 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 February 2012 - 12:03 AM

Vezi postareamisumat, la 31 January 2012 - 11:05 PM, a spus:

Sau lasi flapsurile pe buton fara nici un delay cum am dat si eu exemplul, si, odata reglata statia si nivelul de compensare din profundor (reglaje care evident se fac la inaltime), avionul nu fuge nicaieri, ramane pe aceeasi panta de coborare chiar daca flapsurile sar brusc in cealalta pozitie. Cel putin asa merge la 2 dintre avioanele mele, cele care au flapsuri.

In prima faza cred ca asa voi proceda, pentru ca dispozitivul de intarziere imi e cam peste mana sa-l cumpar din tara iar aici sunt 2 asa zise magazine cu articole de modelism mare mai tot timpul nu au ce iti trebuie. Am sa incerc zilele ce urmeaza sa vad cum reusesc sa fac acest mix in casa, ca a venit iarna si la noi.
O alta varianta ar fi sa le pun pe potentiometru cum erau la pico cub si vor avea ceva intarziere, doar ca e cam greu de rotit ala si de controlat motorul sau profundorul in acelasi timp. Daca le pun pe potentiometru pot controla si unghiul de coborare.
:pardon:In final am sa incep cu potentiometrul si vad cum se comporta la actionare progresiva si unghiuri diferite. Apoi daca nu e practica metoda revin la mix flaps-profundor.
Va multumesc la toti pentru sfaturi si ideei. Am timp de acum pana se usuca putin pe afara sa incerc diferite variante, macar cand voi ajunge pe camp voi fi acomodat cu schimbarea setarilor :pardon:
Stima si numai bine va doresc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#16 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 February 2012 - 12:43 AM

Vezi postareaDDaniel, la 31 January 2012 - 07:32 AM, a spus:


Multumesc pentru clip, am reusit in sfarsit sa-l vad tot si am inteles cate ceva. Maine incerc sa fac mixajele flaps-profundor pe swich-ul cu 3 pozitii
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#17 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 01 February 2012 - 11:21 AM

M-am uitat prin forum si n-am vazut (poate ca nu m-am uitat indeajuns de mult) ceva pareri despre planorul Radian plus.
Daca se pote, oarece informatii despre el, ce stiti, cat de bun este, merita banii, cum se comporta, orice probleme cu care v-ati confruntat cu el, va raman recunoscator. Ma sageata si nu prea stiu (inca) ce sa aleg intre Radian plus si Phoenix 2000!

Va multumesc anticipat!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2012 - 08:58 PM



P.S.

http://www.sierra.ro...S01-p3968p.html
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 February 2012 - 10:37 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 01 February 2012 - 08:58 PM, a spus:


Multumesc mult pentru indrumari. Am adus modelul pe masa de lucru si incerc sa vad cam ce pot face pana voi avea si acest dispozitiv de incetinire. Incerc prima varianta cu potentiometrul sa vad daca se poate mixa ceva cu profundorul, daca nu , macar am coborarea progresiva si pot vedea si ce unghi ar fi mai potrivit.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#20 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 02 February 2012 - 11:46 PM

Am reusit in final cu mixurile, am explicat mai pe larg
http://www.rhcforum....690#entry543585
Am setat limita maxima de coborare cam la 45 grade din statie, in zbor am sa vad cum se comporta coborand flapsurile progresiv din potentiometru.
Multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor.

P.S. Cand vremea va permite, revin cu detalii despre comportamentul in aer.
Stima
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#21 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 20 February 2012 - 02:10 AM

Bun gasit, am reusit sa ies in final la a doua sedinta de zbor si inainte de a decola am fost nevoit sa dezactivez mix-ul flaps-profundor, pentru ca la rulare modelul meu ridica codita pe sus si nu vroia sa zboare :D ( flaps la aproximativ 30 grade, profundorul coborat 5%). La a doua tentativa, dau motorul spre 70-80%,( teren denivelat ), rulare 4-5m, ridic profundorul putin si avionul se ridica destul de rapid. Pe masura ce viteza creste, se accentueaza si panta de urcare. Ridic flaps-urile si reduc usor motorul spre 50% si totul a decurs fara probleme de aceasta data. La prima sedinta de zbor flaps-urile au fost coborate mai mult in timp ce faceam testele de rulare si decolarea a fost o surpriza mai putin placuta. :yahoo:
Am incercat mai apoi diferite unghiuri ale flaps-urilor si inca nu stiu sigur daca mix-ul flaps-profundor imi va fi de folos. Modelul se comporta diferit cu acelasi unghi dar cu viteze diferite, si la unghiuri de peste 30 de grade devine destul de instabil. Daca maresc viteza nu mai coboara, daca o reduc....coboara prea rapid ca sa mai poata fi numita aterizare :D
Astea sunt concluziile dupa prima sedinta de zbor mai la "rece", fara emotiile si adrenalina din prima zi, ( mai ales dupa prima tranta );)
La aterizare deocamdata ....il las sa planeza fara motor si fac cele mai bune aterizari de cand am inceput sa "zbor"
M-am mai gandit la o manevra: sa il las sa planeze tot fara motor si cand e foarte aproape de sol sa cobor incet flapsurile in loc sa ridic profundorul. In acest fel isi va reduce putin si viteza, isi ridica nasul si daca este destul de aproape de sol nu mai are cum sa se angajeze ca nu mai are unde. Cel putin asa sper si asa iese si pe G4 cu cessna de acolo cu flaps pe swich la 60 de grade.
La al meu coborarea va fi progresiva pana la cel mult 30 de grade.
Am sa fac probe la urmatorul zbor ( tot la inaltime de siguranta) sa vad daca am vreo sansa de reusita.
Alta chestie foarte importanta dupa paprerea mea este si pista. Una este o decolare cu accelerare usoara progresiva pana modelul se desprinde usor de sol la 50-60% motor, si alta e sa.l decolezi accelerat spre maxim si dupa ce se ridica sa "mixezi" din stick-uri acceleratia cu profundorul si cu flaps-urile pana reusesti sa aduci modelul pe o traiectorie cat de cat decenta.
Revin cu noi date dupa urmatorul zbor.
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#22 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 20 February 2012 - 03:26 PM

Am sa incerc sa-l zbor mai mult cu flaps-urile coborate pentru a intelege mai bine cum reactioneaza si in felul asta invat incet, incet sa-i cunosc limitele la viteza redusa.
Un mare minus il am datorita trecerii de la Pico-Cub( 1160mm, 670g) care zboara parca sta,:blink: la Cessna de 187cm si 2600g, care trebuie sa zboare ceva mai repede.:wacko:
Totul se deprinde cel mai bine prin practica.
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#23 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 27 February 2012 - 05:50 PM

Vezi postareaoachidori, la 31 January 2012 - 09:55 PM, a spus:

sau printr-o statie desteapta ca MPX :drinks: (poate or avea si altele), la mine pot certifica asta,are un delay de la 1 la 6 secunde pt flapsuri,tren aterizare,etc...


Pe Turnigy 9x cu soft ER9X se poate seta si viteza de coborare a flapsurilor. Eu pe FunCub am setat prima treapta de 30 grade sa coboare intr-o secunda iar la a doua treapta (60 grade) sa coboare in 2 secunde, se comporta bine si de obicei nu au efect de ridicare brusca a modelului decat daca sunt actionate cand motorul este in sarcina peste 70%.
Nu prea obisnuiesc sa utilizez flapsurile la decolare, in schimb aproape de fiecaredata le folosesc la aterizare. Doar daca vreau sa fac o aterizare mai lunga vin fara sa le cobor.

Aceasta postare a fost editata de adioperator: 27 February 2012 - 05:53 PM

0

#24 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 February 2012 - 09:18 PM

Flapsurile la modelele din polistiren sunt facute mai mult de amorul artei , de a crede ca ....." mama ce mare smecherie am eu ..... "
Pe de alta parte pot fi folosite si ca studiu de caz pentru a te obijnui cu asa ceva pentru atunci cand va fi chiar cu adevarat nevoie.

Daca zbori cu flaps la astfel de modele si vei ajunge la un acrobat de 1,8 - 2,2 m care nu are flaps ... va fi o problema !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#25 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 February 2012 - 11:33 PM

La modelul meu au o reactie destul de prompta si avand in vedere dimensiuniile,(1,87msi 2,6Kg) nu cred ca au fost facute doar de forma. La decolare le folosesc de fiecare data si se simte bine efectul lor de ridicare a modelului. Ca mod de actionare am ajuns la folosirea unui potentiometru pe Turnigy 9X, pentru a face coborarea treptat si la diferite unghiuri. In acest fel am ajuns la aproximativ 30 grade la decolare.
Le-am setat limita cam la 30 pana ma acomodez cu reactiile modelului, cu viteza optima, unghiul de coborare, turatia motorului. La aterizare inca nu le folosesc pentru ca mai am de exersat la inaltime.
Plus ca pe vant surprizele pot fi mai mari: modelul are vant din fata si vine coborand usor si cand vantul se opreste cade ca un sac de cartofi :wacko:.
@REAL DESIGN: chiar dvs. mi-ati recomandat in topicul deschis modelului meu sa exersez la inaltime si cand voi fi stapan pe situatie sa le folosesc daca sunt facute. Deja am inceput cu decolarile, incet, incet, le va sosi randul si la aterizari.
Cand voi avea dispozitivul pentru intarzierea actiunii servo, voi incerca iar mix-ul flaps-profundor.
Toata stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#26 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 February 2012 - 06:15 PM

Vezi postareaalex g, la 27 February 2012 - 11:33 PM, a spus:

.......................
Cand voi avea dispozitivul pentru intarzierea actiunii servo, voi incerca iar mix-ul flaps-profundor.
Toata stima.


Alex, nu inteleg la ce-ti mai trebuie "dispozitivul pentru intarzierea actiunii servo" din moment ce ai Turnigy 9X. Nu ai softul schimbat pe ea?
0

#27 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 28 February 2012 - 07:09 PM

Vezi postareaadioperator, la 28 February 2012 - 06:15 PM, a spus:

Alex, nu inteleg la ce-ti mai trebuie "dispozitivul pentru intarzierea actiunii servo" din moment ce ai Turnigy 9X. Nu ai softul schimbat pe ea?


Salut, am 9X dar cu softul original V2.
Acum daca ma gandesc mai bine....cu dispozitivul ala nu voi putea folosi mixajul flaps-profundor :D
Deocamdata le las tot pe potentiometru si am sa activez mix-ul, dar am sa merg cam cu 5%profundor in jos la 30 grade flaps-uri
Am sa vad ce iese la prima sedinta de zbor :drinks:
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#28 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 February 2012 - 08:18 PM

Intarzierea la coborare a flapsului iti da ragazul, timpul, .. sa poti reactiona si sa dai comanda profundorului in sensul ce se impune - nu ar mai fi nevoie musai de mixaj - cand sar brusc in unghi si nici nu stii reactia te cam surprinde si pana compensezi din profundor "valureste" putin dar cu timpul te obijnuiesti.

Ce te faci daca la actionarea flapsului in loc sa urce , modelul franeaza si pune botul ... daca mai il si mixezi pe impins sigur nu va fi bine.

Parerea mea este ca dupa ce va jucati cu flapsurile la acest gen de modele sa renuntati si sa exersati aterizari cat mai lente cu sprituri din acceleratie pentru a evita angajarile si o sa vedeti cum se va aseza singur jos.

Cand veti trece la warbird-uri care vin la aterizare cu 30 - 40 km/h, o sa vedeti ca e musai nevoie de flapsuri.

Daca insa veti trece la modele acrobate mai mari care nu au flaps va va vi foarte greu acomodarea.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 February 2012 - 02:20 PM

Iti reamintesc ceea ce ti-am spus de la inceput. Mi-e lene sa caut, dar iti spuneam ca pentru acest model flapsurile nu sunt necesare si, oricum, pe un incepator mai mult il incurca.
Multa, multa bafta.
0

#30 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 29 February 2012 - 05:12 PM

Vezi postareaalex g, la 28 February 2012 - 07:09 PM, a spus:

Salut, am 9X dar cu softul original V2.
Acum daca ma gandesc mai bine....cu dispozitivul ala nu voi putea folosi mixajul flaps-profundor :wacko:
Deocamdata le las tot pe potentiometru si am sa activez mix-ul, dar am sa merg cam cu 5%profundor in jos la 30 grade flaps-uri
Am sa vad ce iese la prima sedinta de zbor :)
Stima.


La cat costa Servo Slowness-ul acela iti cumperi un programator USB pentru 9x si ai facut o super treaba nu numai pentru flapsuri ;)
Treaba cu mixajul pe profuntor poate avea doua efecte: in prima instanta ar trebui sa contracareze tendinta ascendenta provocata de coborarea flapsurilor, iar in momentul in care se stabilizeaza treaba cu ascensiunea e posibil ca profundorul sa puna aeromodelul pe panta descendenta. Eu nu am mixat niciodata flapsurile, folosesc intrerupatorul cu 3 pozitii si daca este necesar compensez din profundor.

Aterizari line!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu