Modelism - RHC Forum: Incepator termice - Sedona Black Horse - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Incepator termice - Sedona Black Horse

#1 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 05 December 2011 - 07:19 PM

Dupa cateva zboruri "electrice" am decis sa trec la un avion termic. Am inceput cu un motoras pe metanol de 8,5 cmc (ASP S52A - http://www.hobbyking...edle_Valve.html). Apoi am inceput sa caut avionul. Dupa indelungi cautari am decis : Black Horse Sedona (http://www.sierra.ro...RTF-p3620p.html). Deocamdata am urmatoarele:
Motorul de mai sus ASP S52 A;
Kitul mentionat (Black Horse Sedona);
Elice APC Sport 12x6 (HK recomanda 11 x 7 sau 12 x 6);
Starter bujie Turnigy http://www.hobbyking...ghter_Tool.html ;
Bujie Robbe nr. 4 standard;
Filtru combustibil pentru metanol;
Con elice 51 mm albastru;
4 litri Tornado Flight 5 % nitrometan;
Statie Turnigy 9 x si receptorul aferent;

Mai imi trebuiesc, servo-uri standard (4 buc), pompa combustibil,furtune, demaror, acumulator receptie. Cred ca nu am omis nimic.

Cateva intrebari:
1. Motorul este nou nout, nu are rodajul facut. Pentru rodaj, trebuie un combustibil special, sau este bun cel pe care il am?
2. Oare am gresit ca am mers pe elicea maxima indicata de fabricantul motorului? Trebuia cumva una mai mica?
3. Acumulator receptie. Aici am dubii ce sa folosesc. Ori 4 acumulatori simpli AA pusi in suport (varianta cea mai ieftina). Ori un acumulator de Ni-Mh special pentru receptie (o varianta mai scumpa). Sau acumulator Li-Po cu BEC (varianta cea mai scumpa). Care ar fi cel mai indicat?
4. Servo-uri standard.Atat Art-tech E3003 cat si Futaba S3003 sunt cam la acelasi pret. Care ar fi mai indicat?
5. In loc de demaror, pot folosi o surubelnita cu acumulator careia sa ii adaptez un con de cauciuc?
6. Din piesele pe care le am, am ales ceva gresit?
Specialisti in termice aveti cuvantul. Va multumesc anticipat.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#2 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2011 - 07:43 PM

Am uitat ceva:

Apropos de asta: Starter bujie Turnigy http://www.hobbyking...ghter_Tool.html ; - sa-i pui un acumulator bun. Cu baterie AA nu prea face fata. Eu am si asta si incalzeste bujia cu un acumulator tot de la chinez un Low self discharge AA (il gasesti pe site la HK). Dar poti sa folosesti (e mai simplu si mai elegant) un incalzitor on-board...

Referitor la bujie, eu folosesc pe ASP bujii OS nr.8 si OS nr.6.

Aceasta postare a fost editata de Rower: 05 December 2011 - 07:44 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#3 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 05 December 2011 - 07:51 PM

Vezi postarealazardominte, la 05 December 2011 - 07:19 PM, a spus:

Dupa cateva zboruri "electrice" am decis sa trec la un avion termic. Am inceput cu un motoras pe metanol de 8,5 cmc (ASP S52A - http://www.hobbyking...edle_Valve.html). Apoi am inceput sa caut avionul. Dupa indelungi cautari am decis : Black Horse Sedona (http://www.sierra.ro...RTF-p3620p.html). Deocamdata am urmatoarele:
Motorul de mai sus ASP S52 A;
Kitul mentionat (Black Horse Sedona);
Elice APC Sport 12x6 (HK recomanda 11 x 7 sau 12 x 6);
Starter bujie Turnigy http://www.hobbyking...ghter_Tool.html ;
Bujie Robbe nr. 4 standard;
Filtru combustibil pentru metanol;
Con elice 51 mm albastru;
4 litri Tornado Flight 5 % nitrometan;
Statie Turnigy 9 x si receptorul aferent;

Mai imi trebuiesc, servo-uri standard (4 buc), pompa combustibil,furtune, demaror, acumulator receptie. Cred ca nu am omis nimic.

Cateva intrebari:
1. Motorul este nou nout, nu are rodajul facut. Pentru rodaj, trebuie un combustibil special, sau este bun cel pe care il am?
2. Oare am gresit ca am mers pe elicea maxima indicata de fabricantul motorului? Trebuia cumva una mai mica?
3. Acumulator receptie. Aici am dubii ce sa folosesc. Ori 4 acumulatori simpli AA pusi in suport (varianta cea mai ieftina). Ori un acumulator de Ni-Mh special pentru receptie (o varianta mai scumpa). Sau acumulator Li-Po cu BEC (varianta cea mai scumpa). Care ar fi cel mai indicat?
4. Servo-uri standard.Atat Art-tech E3003 cat si Futaba S3003 sunt cam la acelasi pret. Care ar fi mai indicat?
5. In loc de demaror, pot folosi o surubelnita cu acumulator careia sa ii adaptez un con de cauciuc?
6. Din piesele pe care le am, am ales ceva gresit?
Specialisti in termice aveti cuvantul. Va multumesc anticipat.

..step 1 .e ok ca de"ala ai
..step 2 eu as merge pe 11x6
..step 3 varianta cu acumulatori dar sa nu faci prostia sa-i pui in suport (alti au furato)..suportul are arcuri din vibratii pot sa sara si ...pa pa alimentare ..inseriati si tras banda termo pe ei
..la punctul 4 as merge pe FUTABA...
..WARNING la step five.....ia demaror e sfant ca daca treci pe la motoare mai mari ..ala ramane in custodie..
....despre combustibil as fi mers pe varianta de 10% ..
...CA RECOMANDARE ia bujii OS..n-au moarte (nr8)
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 December 2011 - 07:53 PM

Pana raspund specialistii, imi dau si eu cu parerea:
1. Folosesti combustibilul recomandat in manual. Ma refer la procentul de ulei si de nitro. Faci rodajul cu ceea ce vei utiliza pe urma.
2. Folosesti elicea recomandata in manual pentru rodaj.
3. Acumulator pentru receptie, de patru sau cinci celule, sau mai bine doua LiFe fara regulator.
4. Nu poti compara Futaba cu Art-Tech. Deci foloseste Futaba.

Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 December 2011 - 07:55 PM

0

#5 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 05 December 2011 - 07:56 PM

In primul rand eu nu as alege avion cu roata directoare fata.Sunt foarte dificil de aterizat decolat in cazul unei suprafete proaste(cum zburam noi de obicei,pe campuri).Exista posibilitatea sa se agate si dai cu el in nas de fiecare data.
bujie as merge tot pe Os nr 8.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#6 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 05 December 2011 - 08:16 PM

oachdori: Cessnuta mea are roata fata. Nu ma incomodeaza prea mult ... o mai stramb la aterizare (jamba fata) dar nu am rasturnat-o ... pana acum!
dan-mitea: motorul a fos primit (cadou). Este nou nout ... insa nu are manual. Ori chinezul nu i-a pus, ori s-a pierdut pe undeva. Daca are cineva manualul ... raman dator. Pe HK exista un manual dar e pentru Magnum. Pot sa ma bazez pe ala?
Deci sa inteleg ca elicea si bujia nu sunt bune. Ok o sa incerc sa le schimb. Dar chiar nu merge deloc cu ele? Nici macar la rodaj?
Inca o intrebare: combustibilul daca a "stat" in bidon (cei drept sigilat) vreo 10 luni ... pot avea ceva surprize cu el? Si asta a fost cadou iar vechiul propietar il avea pe un raft uitat de ceva vreme ...

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 05 December 2011 - 08:17 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#7 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 05 December 2011 - 08:16 PM

..trebuie sa inteleg ca TRAINERUL nu are jamba fata orientabila?? curios..
0

#8 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 05 December 2011 - 08:21 PM

Incepatorul ... ce ai vrut sa spui? Sedona mea are jamba fata actionata de servo-ul directiei. Cel putin asa imi arata in hartii (manual).
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#9 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2011 - 08:28 PM

Vezi postarealazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:

oachdori: Cessnuta mea are roata fata. Nu ma incomodeaza prea mult ... o mai stramb la aterizare (jamba fata) dar nu am rasturnat-o ... pana acum!
Nu compara Cessna aia de cateva sute de grame cu Sedona de 2,5 kg... dar nu e totusi o problema de netrecut. Si eu impreuna cu un amic folosim un trainer Canary 40 cu "roata de fata" si o cam indoim la fiecare aterizare (pista denivelata).
dan-mitea: motorul a fos primit (cadou). Este nou nout ... insa nu are manual. Ori chinezul nu i-a pus, ori s-a pierdut pe undeva. Daca are cineva manualul ... raman dator. Pe HK exista un manual dar e pentru Magnum. Pot sa ma bazez pe ala?
ASP si Magnum sunt una si acelasi lucru
Deci sa inteleg ca elicea si bujia nu sunt bune. Ok o sa incerc sa le schimb. Dar chiar nu merge deloc cu ele? Nici macar la rodaj?
La rodaj e bine sa folosesti o bujie mai uzata. Toate "resturile" metalice din timpul rodajului vor uza bujia, pacat de aia noua. Foloseste o elice 11x6 la rodaj, nu chinui motorul de la inceput cu 12x6.
Inca o intrebare: combustibilul daca a "stat" in bidon (cei drept sigilat) vreo 10 luni ... pot avea ceva surprize cu el? Si asta a fost cadou iar vechiul propietar il avea pe un raft uitat de ceva vreme ...
Daca e sigilat, merge si ala, in lipsa de unul mai "trufanda".

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 December 2011 - 03:54 AM

Vezi postarealazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:

Deci sa inteleg ca elicea si bujia nu sunt bune. Ok o sa incerc sa le schimb. Dar chiar nu merge deloc cu ele? Nici macar la rodaj?

Rodajul este foarte important. Deci, in special la rodaj, trebuie sa fii si mai atent.
Multa, multa bafta.
0

#11 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2011 - 11:15 AM

Vezi postarealazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:

oachdori: Cessnuta mea are roata fata. Nu ma incomodeaza prea mult ... o mai stramb la aterizare (jamba fata) dar nu am rasturnat-o ... pana acum!

cessnuta ta are 600g. la 2600g se schimba radical treaba. fortele sunt mult mai mari! tre sa ai grija sa nu aterizezi in buruieni ca se agata si se rupe. pe denivelari o sa topaie dar merge.

Vezi postarealazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:

Pe HK exista un manual dar e pentru Magnum. Pot sa ma bazez pe ala?

nu

Vezi postarealazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:

Deci sa inteleg ca elicea si bujia nu sunt bune. Ok o sa incerc sa le schimb. Dar chiar nu merge deloc cu ele? Nici macar la rodaj?

in fiecare manual al oricarui motor, trebuie sa iti dea elicile cu care functioneaza corect acel motor, pt mai multe tipuri de avioane: trainer, aerobatic, sport, 3d etc. elicea pt rodaj in principiu e diferita de elicea de zbor. de obicei e mai mica. bujia merge, dar si eu recomand os no8.

Vezi postarealazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:

Inca o intrebare: combustibilul daca a "stat" in bidon (cei drept sigilat) vreo 10 luni ... pot avea ceva surprize cu el? Si asta a fost cadou iar vechiul propietar il avea pe un raft uitat de ceva vreme ...

e bun. merge.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#12 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2011 - 11:40 AM

Ce as mai adauga eu (si stiu ca vor fi pareri contrarii) ar fi sa te gandesti si la o statie mai de doamne-ajuta daca treci la termice. Turnigy 9x e buna, dar pana la un anumit nivel de siguranta. N-ai vrea sa vezi 2,6kg care inainteaza cu 50-100km/h spre pamant sau si mai rau spre casa, masina, cap de om si tu sa dai din bete frenetic fara rezultate. Stiu cum e, nu trebuie sa se intample tot timpul, e suficient o singura data..

Succes.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#13 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 06 December 2011 - 05:23 PM

Vezi postareahash84, la 06 December 2011 - 11:15 AM, a spus:

cessnuta ta are 600g. la 2600g se schimba radical treaba. fortele sunt mult mai mari! tre sa ai grija sa nu aterizezi in buruieni ca se agata si se rupe. pe denivelari o sa topaie dar merge.


nu


in fiecare manual al oricarui motor, trebuie sa iti dea elicile cu care functioneaza corect acel motor, pt mai multe tipuri de avioane: trainer, aerobatic, sport, 3d etc. elicea pt rodaj in principiu e diferita de elicea de zbor. de obicei e mai mica. bujia merge, dar si eu recomand os no8.


e bun. merge.

Daca manualul de Magnum nu e bun ... cine ma ajuta si pe mine cu un manual de ASP S52A? Eventual sa il scaneze, si sa il trimita pe mail ... promit o cinste. Va rog, vreau un manual de ASP S52. Persoana care mi l-a facut cadou a zis ca s-a pierdut ...

Pentru Maverik: Turnigy e destul de laudata. Chiar nu e buna pentru acest proiect? Magazinul de unde am luat Sedona, imi recomanda un Arttech in 6 canale necomputerizata (E-Fly B62 2,4 Ghz). Arttech-ul e mai buna decat Turnigy?
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#14 Useril este offline   NAVOMARIUS 

  • MARIUS
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4699
  • Inregistrat: 04-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:AEROMODELE

Postat 06 December 2011 - 05:27 PM

Vezi postarealazardominte, la 06 December 2011 - 05:23 PM, a spus:

Daca manualul de Magnum nu e bun ... cine ma ajuta si pe mine cu un manual de ASP S52A? Eventual sa il scaneze, si sa il trimita pe mail ... promit o cinste. Va rog, vreau un manual de ASP S52. Persoana care mi l-a facut cadou a zis ca s-a pierdut ...

Pentru Maverik: Turnigy e destul de laudata. Chiar nu e buna pentru acest proiect? Magazinul de unde am luat Sedona, imi recomanda un Arttech in 6 canale necomputerizata (E-Fly B62 2,4 Ghz). Arttech-ul e mai buna decat Turnigy?

Este ok dar nu in configuratia originala,te sfatuiesc sa iei un modul si receptor FrSky
Tel 0740850863








Grea 6--POZE CET VEST
0

#15 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 06 December 2011 - 09:23 PM

ASP;SC;PH;Magnum,acelasi motor!
0

#16 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 06 December 2011 - 09:43 PM

1. Motorul este nou nout, nu are rodajul facut. Pentru rodaj, trebuie un combustibil special, sau este bun cel pe care il am?
Bagi5 sau 10 % si tot cu ala continui. Ce ai e ok!

2. Oare am gresit ca am mers pe elicea maxima indicata de fabricantul motorului? Trebuia cumva una mai mica?
APC 11x7 cu care rodezi si zbori.(vezi sa nu cumperi pt electric)

3. Acumulator receptie. Aici am dubii ce sa folosesc. Ori 4 acumulatori simpli AA pusi in suport (varianta cea mai ieftina).
Ce spui tu e catastrofa sigura. Baga Lipo 2 cel si BEC. Baga servouri si statie bune, ca omori lumea la propriu!!!

4. Servo-uri standard.Atat Art-tech E3003 cat si Futaba S3003 sunt cam la acelasi pret. Care ar fi mai indicat?
Baga S3003 daca vrei neaparat, da nu-i da`n gura. Mai bine pune metal pe profundor si deriva. (daca nu zbori pe deriva merge si s3003, dar macar pe profundor incearca un metal)

5. In loc de demaror, pot folosi o surubelnita cu acumulator careia sa ii adaptez un con de cauciuc?
Daca e bine reglat porneste cu ``masinaria`` propusa de tine. Eu zic la manutza cu manusa e sfant. Mai ales ca o sa-l ineci....

6. Din piesele pe care le am, am ales ceva gresit?
Trage tu concluzii....

PS.Nu-l ridica pana nu il ``miroase`` unul care sa verifice daca e ceva putred pe acolo...

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 06 December 2011 - 09:47 PM

0

#17 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 06 December 2011 - 09:55 PM

Multumesc mult tuturor.
Deci din ce am citit:
Elicea e prea mare - no problem cumpar alta;
Statia nu e bunicica ... trebuie sa analiez mai mult aici. Oricum, imi dau seama ca un avion de 2,6 kg poate fi o arma ucigasa. O sa gasesc o solutie.
Pentru servo-uri: bun am inteles nu sunt grozave nici unele nici altele. Recomandati-mi ceva bunicele.
Combustibilul e bunicel;
Primul zbor sa nu il fac eu, ci sa caut un specialist. Aici e foarte greu ... in zona mea nu sunt zburatori experimentati, mai bine zis nu sunt deloc. Trebuie sa caut pe cineva la Suceava.

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 06 December 2011 - 09:58 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 December 2011 - 11:05 PM

Pentru cineva care a inceput nici acum 3 luni (13-September 11), cred ca e un hap prea mare, parerea mea...
Faptul ca ai primit motorul cadou nu e un motiv sa te inhami la asemenea sarcina, mai ales ca ai inceput cu intentia de a face filmari aeriene, si aceasta abordare nu te ajuta cu nimic.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2011 - 12:45 AM

Artech e mai bomba decat Turnigy.
S3003 pt un termic trainer mi se par ok.
Mai sunt modelisti cu experienta in judet. Vezi pe la Jurnal de zbor in Bucovina si dai de ei pe forum.
In general incearca sa fugi de componente Artech. Pt inceput si spume sunt ok. Cand schimbi clasa in care zbori trebuie sa schimbi si optica un pic vizavi de componente.
Faptul ca un magazin sau altul iti ofera "la pachet" si o statie este ca sa te momeasca sa cumperi. Daca ti-ar recomanda la kit o statie de 2000 euro crezi ca te-ar mai bate vreun gand de achizitie?
Legat strict de statie s-au purtat multe polemici pe aici, dar o parere a ramas unanima: e bine sa iti iei o statie pe care sa nu o schimbi cand schimbi modelul si e bine sa iti iei cea mai buna statie pe care ti-o permiti. Modele vei schimba mai multe, dar statia trebuie sa ramana si sa te poti baza pe ea
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#20 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 07 December 2011 - 07:33 PM

Eu zic ca S3003 pe deriva nu e bun (jamba e legata de acel servo iar la aterizari il gasesc dracii), deci baga metal.
0

#21 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 10 December 2011 - 10:27 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la 07 December 2011 - 07:33 PM, a spus:

Eu zic ca S3003 pe deriva nu e bun (jamba e legata de acel servo iar la aterizari il gasesc dracii), deci baga metal.


De acord cu tine, HESS ! Heil HESS ! :blink:
0

#22 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 11 December 2011 - 08:01 AM

Ok, si eu sunt de acord cu voi. Recomandati-mi un servo bun pentru coada. Marca, cod ...
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#23 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2011 - 11:48 AM

Eu folosesc unul ieftin si bun (cel putin deocamdata): Power HD 1201MG.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#24 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 11 December 2011 - 12:34 PM

Uite de exemplu un servo bun la 15$, caruia nu-i mai sar dintzii cand dai cu roata prin gropi. Eu am avut si pe profundor si pe deriva la un Sonic cu 7,5cc de 2,2 Kg, puse dupa ce Futaba S 3003 a crapat in aer pe deriva si abia l-am mai adus la sol. Pe eleroane am lasat doua S3003.

BMS-706MG Low Profile High Speed Servo (Metal Gear) 4.6kg
1. Metal gear
2. curve gear with smooth.
3. Double M9.6 ball bearing (si-oil)
4. 3 pole strong torque of motor with low signal affect and success get CE certification.
5. Rubber fitting case for waterproof
6. Same with Futaba 25 tooth spline
7. Heavy duty servo case

Weight: 32g / 1.12oz
Dimensions: 42 x 21.5 x 22 mm / 1.65 x 0.85 x 0.87 inch
Torque At 4.8V: 4.6kg/cm , 65 oz/in
Torque At 6.0V: 5.4kg/cm , 73oz/in
Speed At 4.8V: 0.13 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.11 sec / 60° at no load
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu