Incepator termice - Sedona Black Horse
#1
Postat 05 December 2011 - 07:19 PM
Motorul de mai sus ASP S52 A;
Kitul mentionat (Black Horse Sedona);
Elice APC Sport 12x6 (HK recomanda 11 x 7 sau 12 x 6);
Starter bujie Turnigy http://www.hobbyking...ghter_Tool.html ;
Bujie Robbe nr. 4 standard;
Filtru combustibil pentru metanol;
Con elice 51 mm albastru;
4 litri Tornado Flight 5 % nitrometan;
Statie Turnigy 9 x si receptorul aferent;
Mai imi trebuiesc, servo-uri standard (4 buc), pompa combustibil,furtune, demaror, acumulator receptie. Cred ca nu am omis nimic.
Cateva intrebari:
1. Motorul este nou nout, nu are rodajul facut. Pentru rodaj, trebuie un combustibil special, sau este bun cel pe care il am?
2. Oare am gresit ca am mers pe elicea maxima indicata de fabricantul motorului? Trebuia cumva una mai mica?
3. Acumulator receptie. Aici am dubii ce sa folosesc. Ori 4 acumulatori simpli AA pusi in suport (varianta cea mai ieftina). Ori un acumulator de Ni-Mh special pentru receptie (o varianta mai scumpa). Sau acumulator Li-Po cu BEC (varianta cea mai scumpa). Care ar fi cel mai indicat?
4. Servo-uri standard.Atat Art-tech E3003 cat si Futaba S3003 sunt cam la acelasi pret. Care ar fi mai indicat?
5. In loc de demaror, pot folosi o surubelnita cu acumulator careia sa ii adaptez un con de cauciuc?
6. Din piesele pe care le am, am ales ceva gresit?
Specialisti in termice aveti cuvantul. Va multumesc anticipat.
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#2
Postat 05 December 2011 - 07:43 PM
Apropos de asta: Starter bujie Turnigy http://www.hobbyking...ghter_Tool.html ; - sa-i pui un acumulator bun. Cu baterie AA nu prea face fata. Eu am si asta si incalzeste bujia cu un acumulator tot de la chinez un Low self discharge AA (il gasesti pe site la HK). Dar poti sa folosesti (e mai simplu si mai elegant) un incalzitor on-board...
Referitor la bujie, eu folosesc pe ASP bujii OS nr.8 si OS nr.6.
Aceasta postare a fost editata de Rower: 05 December 2011 - 07:44 PM
#3
Postat 05 December 2011 - 07:51 PM
lazardominte, la 05 December 2011 - 07:19 PM, a spus:
Motorul de mai sus ASP S52 A;
Kitul mentionat (Black Horse Sedona);
Elice APC Sport 12x6 (HK recomanda 11 x 7 sau 12 x 6);
Starter bujie Turnigy http://www.hobbyking...ghter_Tool.html ;
Bujie Robbe nr. 4 standard;
Filtru combustibil pentru metanol;
Con elice 51 mm albastru;
4 litri Tornado Flight 5 % nitrometan;
Statie Turnigy 9 x si receptorul aferent;
Mai imi trebuiesc, servo-uri standard (4 buc), pompa combustibil,furtune, demaror, acumulator receptie. Cred ca nu am omis nimic.
Cateva intrebari:
1. Motorul este nou nout, nu are rodajul facut. Pentru rodaj, trebuie un combustibil special, sau este bun cel pe care il am?
2. Oare am gresit ca am mers pe elicea maxima indicata de fabricantul motorului? Trebuia cumva una mai mica?
3. Acumulator receptie. Aici am dubii ce sa folosesc. Ori 4 acumulatori simpli AA pusi in suport (varianta cea mai ieftina). Ori un acumulator de Ni-Mh special pentru receptie (o varianta mai scumpa). Sau acumulator Li-Po cu BEC (varianta cea mai scumpa). Care ar fi cel mai indicat?
4. Servo-uri standard.Atat Art-tech E3003 cat si Futaba S3003 sunt cam la acelasi pret. Care ar fi mai indicat?
5. In loc de demaror, pot folosi o surubelnita cu acumulator careia sa ii adaptez un con de cauciuc?
6. Din piesele pe care le am, am ales ceva gresit?
Specialisti in termice aveti cuvantul. Va multumesc anticipat.
..step 1 .e ok ca de"ala ai
..step 2 eu as merge pe 11x6
..step 3 varianta cu acumulatori dar sa nu faci prostia sa-i pui in suport (alti au furato)..suportul are arcuri din vibratii pot sa sara si ...pa pa alimentare ..inseriati si tras banda termo pe ei
..la punctul 4 as merge pe FUTABA...
..WARNING la step five.....ia demaror e sfant ca daca treci pe la motoare mai mari ..ala ramane in custodie..
....despre combustibil as fi mers pe varianta de 10% ..
...CA RECOMANDARE ia bujii OS..n-au moarte (nr8)
#4
Postat 05 December 2011 - 07:53 PM
1. Folosesti combustibilul recomandat in manual. Ma refer la procentul de ulei si de nitro. Faci rodajul cu ceea ce vei utiliza pe urma.
2. Folosesti elicea recomandata in manual pentru rodaj.
3. Acumulator pentru receptie, de patru sau cinci celule, sau mai bine doua LiFe fara regulator.
4. Nu poti compara Futaba cu Art-Tech. Deci foloseste Futaba.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 December 2011 - 07:55 PM
#5
Postat 05 December 2011 - 07:56 PM
bujie as merge tot pe Os nr 8.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#6
Postat 05 December 2011 - 08:16 PM
dan-mitea: motorul a fos primit (cadou). Este nou nout ... insa nu are manual. Ori chinezul nu i-a pus, ori s-a pierdut pe undeva. Daca are cineva manualul ... raman dator. Pe HK exista un manual dar e pentru Magnum. Pot sa ma bazez pe ala?
Deci sa inteleg ca elicea si bujia nu sunt bune. Ok o sa incerc sa le schimb. Dar chiar nu merge deloc cu ele? Nici macar la rodaj?
Inca o intrebare: combustibilul daca a "stat" in bidon (cei drept sigilat) vreo 10 luni ... pot avea ceva surprize cu el? Si asta a fost cadou iar vechiul propietar il avea pe un raft uitat de ceva vreme ...
Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 05 December 2011 - 08:17 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#8
Postat 05 December 2011 - 08:21 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#9
Postat 05 December 2011 - 08:28 PM
lazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:
Nu compara Cessna aia de cateva sute de grame cu Sedona de 2,5 kg... dar nu e totusi o problema de netrecut. Si eu impreuna cu un amic folosim un trainer Canary 40 cu "roata de fata" si o cam indoim la fiecare aterizare (pista denivelata).
dan-mitea: motorul a fos primit (cadou). Este nou nout ... insa nu are manual. Ori chinezul nu i-a pus, ori s-a pierdut pe undeva. Daca are cineva manualul ... raman dator. Pe HK exista un manual dar e pentru Magnum. Pot sa ma bazez pe ala?
ASP si Magnum sunt una si acelasi lucru
Deci sa inteleg ca elicea si bujia nu sunt bune. Ok o sa incerc sa le schimb. Dar chiar nu merge deloc cu ele? Nici macar la rodaj?
La rodaj e bine sa folosesti o bujie mai uzata. Toate "resturile" metalice din timpul rodajului vor uza bujia, pacat de aia noua. Foloseste o elice 11x6 la rodaj, nu chinui motorul de la inceput cu 12x6.
Inca o intrebare: combustibilul daca a "stat" in bidon (cei drept sigilat) vreo 10 luni ... pot avea ceva surprize cu el? Si asta a fost cadou iar vechiul propietar il avea pe un raft uitat de ceva vreme ...
Daca e sigilat, merge si ala, in lipsa de unul mai "trufanda".
#10
Postat 06 December 2011 - 03:54 AM
#11
Postat 06 December 2011 - 11:15 AM
lazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:
cessnuta ta are 600g. la 2600g se schimba radical treaba. fortele sunt mult mai mari! tre sa ai grija sa nu aterizezi in buruieni ca se agata si se rupe. pe denivelari o sa topaie dar merge.
lazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:
nu
lazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:
in fiecare manual al oricarui motor, trebuie sa iti dea elicile cu care functioneaza corect acel motor, pt mai multe tipuri de avioane: trainer, aerobatic, sport, 3d etc. elicea pt rodaj in principiu e diferita de elicea de zbor. de obicei e mai mica. bujia merge, dar si eu recomand os no8.
lazardominte, la 05 December 2011 - 08:16 PM, a spus:
e bun. merge.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#12
Postat 06 December 2011 - 11:40 AM
Succes.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#13
Postat 06 December 2011 - 05:23 PM
hash84, la 06 December 2011 - 11:15 AM, a spus:
nu
in fiecare manual al oricarui motor, trebuie sa iti dea elicile cu care functioneaza corect acel motor, pt mai multe tipuri de avioane: trainer, aerobatic, sport, 3d etc. elicea pt rodaj in principiu e diferita de elicea de zbor. de obicei e mai mica. bujia merge, dar si eu recomand os no8.
e bun. merge.
Daca manualul de Magnum nu e bun ... cine ma ajuta si pe mine cu un manual de ASP S52A? Eventual sa il scaneze, si sa il trimita pe mail ... promit o cinste. Va rog, vreau un manual de ASP S52. Persoana care mi l-a facut cadou a zis ca s-a pierdut ...
Pentru Maverik: Turnigy e destul de laudata. Chiar nu e buna pentru acest proiect? Magazinul de unde am luat Sedona, imi recomanda un Arttech in 6 canale necomputerizata (E-Fly B62 2,4 Ghz). Arttech-ul e mai buna decat Turnigy?
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#14
Postat 06 December 2011 - 05:27 PM
lazardominte, la 06 December 2011 - 05:23 PM, a spus:
Pentru Maverik: Turnigy e destul de laudata. Chiar nu e buna pentru acest proiect? Magazinul de unde am luat Sedona, imi recomanda un Arttech in 6 canale necomputerizata (E-Fly B62 2,4 Ghz). Arttech-ul e mai buna decat Turnigy?
Este ok dar nu in configuratia originala,te sfatuiesc sa iei un modul si receptor FrSky
#16
Postat 06 December 2011 - 09:43 PM
Bagi5 sau 10 % si tot cu ala continui. Ce ai e ok!
2. Oare am gresit ca am mers pe elicea maxima indicata de fabricantul motorului? Trebuia cumva una mai mica?
APC 11x7 cu care rodezi si zbori.(vezi sa nu cumperi pt electric)
3. Acumulator receptie. Aici am dubii ce sa folosesc. Ori 4 acumulatori simpli AA pusi in suport (varianta cea mai ieftina).
Ce spui tu e catastrofa sigura. Baga Lipo 2 cel si BEC. Baga servouri si statie bune, ca omori lumea la propriu!!!
4. Servo-uri standard.Atat Art-tech E3003 cat si Futaba S3003 sunt cam la acelasi pret. Care ar fi mai indicat?
Baga S3003 daca vrei neaparat, da nu-i da`n gura. Mai bine pune metal pe profundor si deriva. (daca nu zbori pe deriva merge si s3003, dar macar pe profundor incearca un metal)
5. In loc de demaror, pot folosi o surubelnita cu acumulator careia sa ii adaptez un con de cauciuc?
Daca e bine reglat porneste cu ``masinaria`` propusa de tine. Eu zic la manutza cu manusa e sfant. Mai ales ca o sa-l ineci....
6. Din piesele pe care le am, am ales ceva gresit?
Trage tu concluzii....
PS.Nu-l ridica pana nu il ``miroase`` unul care sa verifice daca e ceva putred pe acolo...
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 06 December 2011 - 09:47 PM
#17
Postat 06 December 2011 - 09:55 PM
Deci din ce am citit:
Elicea e prea mare - no problem cumpar alta;
Statia nu e bunicica ... trebuie sa analiez mai mult aici. Oricum, imi dau seama ca un avion de 2,6 kg poate fi o arma ucigasa. O sa gasesc o solutie.
Pentru servo-uri: bun am inteles nu sunt grozave nici unele nici altele. Recomandati-mi ceva bunicele.
Combustibilul e bunicel;
Primul zbor sa nu il fac eu, ci sa caut un specialist. Aici e foarte greu ... in zona mea nu sunt zburatori experimentati, mai bine zis nu sunt deloc. Trebuie sa caut pe cineva la Suceava.
Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 06 December 2011 - 09:58 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#18
Postat 06 December 2011 - 11:05 PM
Faptul ca ai primit motorul cadou nu e un motiv sa te inhami la asemenea sarcina, mai ales ca ai inceput cu intentia de a face filmari aeriene, si aceasta abordare nu te ajuta cu nimic.
#19
Postat 07 December 2011 - 12:45 AM
S3003 pt un termic trainer mi se par ok.
Mai sunt modelisti cu experienta in judet. Vezi pe la Jurnal de zbor in Bucovina si dai de ei pe forum.
In general incearca sa fugi de componente Artech. Pt inceput si spume sunt ok. Cand schimbi clasa in care zbori trebuie sa schimbi si optica un pic vizavi de componente.
Faptul ca un magazin sau altul iti ofera "la pachet" si o statie este ca sa te momeasca sa cumperi. Daca ti-ar recomanda la kit o statie de 2000 euro crezi ca te-ar mai bate vreun gand de achizitie?
Legat strict de statie s-au purtat multe polemici pe aici, dar o parere a ramas unanima: e bine sa iti iei o statie pe care sa nu o schimbi cand schimbi modelul si e bine sa iti iei cea mai buna statie pe care ti-o permiti. Modele vei schimba mai multe, dar statia trebuie sa ramana si sa te poti baza pe ea
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#22
Postat 11 December 2011 - 08:01 AM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#23
Postat 11 December 2011 - 11:48 AM
#24
Postat 11 December 2011 - 12:34 PM
BMS-706MG Low Profile High Speed Servo (Metal Gear) 4.6kg
1. Metal gear
2. curve gear with smooth.
3. Double M9.6 ball bearing (si-oil)
4. 3 pole strong torque of motor with low signal affect and success get CE certification.
5. Rubber fitting case for waterproof
6. Same with Futaba 25 tooth spline
7. Heavy duty servo case
Weight: 32g / 1.12oz
Dimensions: 42 x 21.5 x 22 mm / 1.65 x 0.85 x 0.87 inch
Torque At 4.8V: 4.6kg/cm , 65 oz/in
Torque At 6.0V: 5.4kg/cm , 73oz/in
Speed At 4.8V: 0.13 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.11 sec / 60° at no load