Doua probleme de incepator brushed si brushless
#1
Postat 12 February 2013 - 09:44 AM
Am intrat si eu timid in lumea asta fascinanta a zborului si am inceput sa ma lovesc de probleme.
Intai si intai mi-am luat o țeapa, si am platit 200 lei pe un arcus rupt bucati.
Apoi am mai dat 200 pe o statie e-fly, am luat de pe sierra un Piper cub chinezesc rtr second pe care l-am tot trantit si lipit ca sa ma conving ca imi trebuie si un simulator.
Am luat si un simulator. Acum am luat de la Stelu un Cessna la care am pus un motor brushless pe care nu scrie nimic - cu regulator Himodel de 33A.
Ei bine- problema e ca acest motor alimentat cu un acc 3S de 2,2A la 60% acceleratie se "buleste", incepe sa se invarta cand intr-un sens, cand in altul si trebuie sa scot acumulatorul si sa-l pun din nou ca sa mearga.Poate ma lamuriti voi unde gresesc.
A doua problema e arcusul pe care am reusit sa-l lipesc, dar vreau sa-i pun doua motoare brushed. Aici am inteles ca e foarte simplu:se leaga in paralel la un singur regulator pentru motoare brushed.Am incercat smecheria cu 3 regulatoare diferite si nu merge.Am legat unul singur la regulator si in mers l-am prins si pe al doilea - asa au mers. Motorasele sunt de pe o jucarie "zburatoare" care le folosea cu un NiMh de 3.6v 600mA - si bineinteles nu scrie nimic pe ele.Eu le-am pus la un LiPo 2S de 800mA 15C.
O sa pun si poze sau filmulete.
Astep cu nerabdare raspunsuri si sper sa pot zbura si eu la primavara.
Multumesc RHC Forum si baietilor buni care stau pe aici.
Toate cele bune.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#2
Postat 12 February 2013 - 10:44 AM
Bine ai venit. Incearca totusi un dialog, de tipul intrebi, si astepti o rezolvarea. Daca insiri toate problemele pe care le ai, e mai greu si pentru noi sa te ajutam eficient.
Un model din spuma, are o valoare cind e nou. Dupa aia valoarea scade, si suporta lipituri (modelul). Daca este corect si curat reparat, nu este nici o problema pina e prea greu sau nu te mai reprezinta prin aspect, la zbor. Nu trebuie sa te astepti ca cineva sa-ti vinda un produs nou, doar daca e magazin, sau scrie explicit asta (ca e nou), dar deobicei atunci si pretul este pe masura...teapa este atunci cind ti s-a prezentat o marfa, si ai primit alt ceva.
Dupa descrierea ta cu privire la comportamentul grupului propulsor brush-less, banuiesc ca elicea nu este dimensionata corect, sau ai o problema de contact electric intre ESC si motor.
La problema descrisa cu motoarele cu perii, cred ca acumulatorul folosit de tine este descarcat sau nu est bun (nu poate sustine curentul de pornire), sau ESC-ul este programat pentru 3S. In cazurile descrise, ESC-ul decupleaza sarcina principala (motorul), dar lasa BEC-ul sa mearga.
#3
Postat 12 February 2013 - 12:21 PM
Ai perfecta dreptate Vlad1 in privinta brushless-ului - am gasit un fir de la motor rupt chiar langa conector,facea contact cand si cand.
Multumesc pentru raspuns.
Teapa a fost teapa fara indoiala - mi s-a aratat o poza cu un avion intreg cu trei servouri, unu pe eleroane si doua pe profundor si deriva, si statie E-Fly cu 6 canale - si am primit un avion cu ampenajele rupte, coada rupta,2 servouri si o telecomanda cu 2 canale si nici alea proportionale.
Dar sa lasam nasoalele deoparte, oricum nu era cineva de pe forumul asta.
Ramane sa pun un accu 3S pe alimentare la bimotor sa vad daca merge.
Multumesc inca o data pentru raspuns si scuze pentru intrebarile puse cu jumatate de gura, e din cauza ca sunt constient ca nu am frunzarit nici macar un sfert din topicele de forum.


bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#4
Postat 12 February 2013 - 12:24 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#5
Postat 12 February 2013 - 12:35 PM
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
#6
Postat 12 February 2013 - 12:48 PM
scuze dar nu m-am putut abtine...
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
#7
Postat 12 February 2013 - 03:08 PM
vlad1, la 12 February 2013 - 10:44 AM, a spus:
La problema descrisa cu motoarele cu perii, cred ca acumulatorul folosit de tine este descarcat sau nu est bun (nu poate sustine curentul de pornire), sau ESC-ul este programat pentru 3S. In cazurile descrise, ESC-ul decupleaza sarcina principala (motorul), dar lasa BEC-ul sa mearga.
Si totusi cu un singur motoras merge.
Dat fiind ca acumulatorul e bun bun, nu trebuia sa mearga si cu doua?
Oricum testez diseara si cu 3S si revin.
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 12 February 2013 - 03:11 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#8
Postat 12 February 2013 - 06:42 PM
#9
Postat 12 February 2013 - 06:54 PM
Travel Air, la 12 February 2013 - 09:44 AM, a spus:
Am intrat si eu timid in lumea asta fascinanta a zborului si am inceput sa ma lovesc de probleme.
Intai si intai mi-am luat o țeapa, si am platit 200 lei pe un arcus rupt bucati.
Apoi am mai dat 200 pe o statie e-fly, am luat de pe sierra un Piper cub chinezesc rtr second pe care l-am tot trantit si lipit ca sa ma conving ca imi trebuie si un simulator.
Am luat si un simulator. Acum am luat de la Stelu un Cessna la care am pus un motor brushless pe care nu scrie nimic - cu regulator Himodel de 33A.
Ei bine- problema e ca acest motor alimentat cu un acc 3S de 2,2A la 60% acceleratie se "buleste", incepe sa se invarta cand intr-un sens, cand in altul si trebuie sa scot acumulatorul si sa-l pun din nou ca sa mearga.Poate ma lamuriti voi unde gresesc.
A doua problema e arcusul pe care am reusit sa-l lipesc, dar vreau sa-i pun doua motoare brushed. Aici am inteles ca e foarte simplu:se leaga in paralel la un singur regulator pentru motoare brushed.Am incercat smecheria cu 3 regulatoare diferite si nu merge.Am legat unul singur la regulator si in mers l-am prins si pe al doilea - asa au mers. Motorasele sunt de pe o jucarie "zburatoare" care le folosea cu un NiMh de 3.6v 600mA - si bineinteles nu scrie nimic pe ele.Eu le-am pus la un LiPo 2S de 800mA 15C.
O sa pun si poze sau filmulete.
Astep cu nerabdare raspunsuri si sper sa pot zbura si eu la primavara.
Multumesc RHC Forum si baietilor buni care stau pe aici.
Toate cele bune.
salut am si eu acelas regulator si am avut aceleasi probleme cu el
la un moment dat am renuntat iar acum cateva zile iam pus al motor de o putere mai mica si nu mai face nimic practic merge ok
cand vedem maidenul cessnei ?
daca ajungi cumva pe la Craiova iti dau vechea mea cessna din polistiren inclusiv fuselajul gratis ca o dadusem la un prieten si nu ii plac aveoanele
bafta si spor la ce faci tu acolo
#10
Postat 13 February 2013 - 08:55 AM
Mai am doar trenul de aterizare sa-l fac si pe camp cu ea.
La bimotor renunt deocamdata, nu merge nici cu accu de 3S. Cred ca nu e programat esc-ul decat pentru 2S, asa ca voi folosi doar un motoras.
Cand i-o veni timpul....
Toate cele bune, te sun cand ajung la Craiova(la vara).
P.S. daca vrea cineva un Arcus airy-780mm anv. lipit si raslipit, fara electronica, il donez.Sau il dau celui care ia incarcatorul.....
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 13 February 2013 - 08:58 AM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"