Modelism - RHC Forum: Motor brushless custom made - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor brushless custom made

#1 Useril este offline   Poseidon 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 14-November 06

Postat 03 October 2011 - 03:09 PM

Salut,

face cineva, pe aici, motoare electrice brushless? Am nevoie de un motor brushless mai deosebit, cu randament maxim la cca 20 rpm, putere 150W si 24V ( motor de cuplu foarte mare ). Nu gasesc asa ceva de cumparat, deci as vrea sa apelez la cineva care face asa ceva.

Multumesc
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 03 October 2011 - 03:51 PM

Nu face nimeni pentru ca nu merita. La chinezi gasesti mai ieftin si cu randament si performante mai bune decat ar putea cineva face acasa in atelier.

Randament maxim la 20rpm poti obtine doar cu reductor(si motor obisnuit) sau un motor de vreo 3m diametru si 1000 de poli...
It's difficult to make things simple!
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 October 2011 - 06:33 PM

Poti privi si la motoarele pentru biciclete. Cele facute in butucul rotii, spun si eu.
0

#4 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 09:56 PM

Ala de la pick-up-ul meu are vreo 15 cm diametru si 64 de poli. La 10W putere are un cuplu de 0.2 Nm. aici motorul vad ca are un cuplu de aproape 8Nm, cred ca iese destul de mare .
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#5 Useril este offline   Poseidon 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 14-November 06

Postat 04 October 2011 - 11:14 AM

Salut tuturor,

mersi de raspunsuri. Alternatorul este propulsat de 2 manere actionate de bratele unui om. De asta trb sa scoata cam 150W la turatii atit de reduse. Din cauza ca prima prioritate este randamentul, am abandaonat, momentan, ideea unui reductor.
De asemenea, din cauza ca tensiunea este redresata si filtrata, este nevoie de tensiuni mai mari pentru ca pierderea de tensiune pe punte sa fie minima.
0

#6 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 04 October 2011 - 12:36 PM

Vezi postareaMLGore, la 03 October 2011 - 09:56 PM, a spus:

aici motorul vad ca are un cuplu de aproape 8Nm, cred ca iese destul de mare .



P=w*M unde w-viteza unghiulara , M-cuplul si cum 1rad/s ~ 10rpm la 150W iese un cuplu de aproape 75Nm ! O forta de 7kg pe un brat de 1m !

@Poseidon deci tu vrei sa-l folosesti pe post de generator.Sa stii ca randamentul bratului uman nu e tocmai ridicat la 20rpm si o sa obosesti repede nevoit fiind sa invarti o roata de 2m cu o forta de 7kg in capat. Mai bine cresti turatia si scazi necesarul de forta.
Un reductor bun are pierderi destul de mici, nu exclude varianta pentru ca e cea mai convenabila, mult mai simpla.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 04 October 2011 - 12:37 PM

It's difficult to make things simple!
0

#7 Useril este offline   Poseidon 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 14-November 06

Postat 04 October 2011 - 12:42 PM

Salut Zen,

bratul efectueaza cica 30 grade pe miscare, 2 ori pe secunda ( deci, practic, si mai putin de 10 rpm ). Si da, forta intampinata este de cca 20 kg, la 30 cm lungimea bratului.
Incerc sa ma gandesc si eu la varianta reductorului, dar am nevoie de un randament maxim de transmisie. Poate 2 roti dintate dintr-un otel f. dur ar avea un randament de peste 90%?
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 October 2011 - 01:03 PM

Si o multiplicare cu lant ar fi interesanta. Randamentul este bun, in plus este ieftin si fiabil, dar este un pic zgomotos.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 October 2011 - 01:05 PM

0

#9 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 October 2011 - 12:03 AM

Vezi postareaZen, la 04 October 2011 - 12:36 PM, a spus:

P=w*M unde w-viteza unghiulara , M-cuplul si cum 1rad/s ~ 10rpm la 150W iese un cuplu de aproape 75Nm ! O forta de 7kg pe un brat de 1m !





Ai dreptate, am scris eu gresit. Am vrut sa scriu 8 daN*m. Ma gandeam si la un randament de 90% al motorului. Intre timp vad ca motorul a devenit alternator antrenat de un om. Pai raspunsul e simplu: cam greu sa ceri unui om sa-ti genereze 150W numai cu bratele!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#10 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 07 October 2011 - 11:37 PM

Vezi postareaPoseidon, la 04 October 2011 - 11:14 AM, a spus:

Salut tuturor,

mersi de raspunsuri. Alternatorul este propulsat de 2 manere actionate de bratele unui om. De asta trb sa scoata cam 150W la turatii atit de reduse. Din cauza ca prima prioritate este randamentul, am abandaonat, momentan, ideea unui reductor.
De asemenea, din cauza ca tensiunea este redresata si filtrata, este nevoie de tensiuni mai mari pentru ca pierderea de tensiune pe punte sa fie minima.


Salut
Ca o curiozite, pentru ce durata este necesara actionarea motorului de bratele unui om? Dupa parerea mea nu cred sa existe om care sa reziste mai mult de 30s - 60s
Intamplator fac periodic exercitii cu gantera exact de 20kg si reusesc cu o mana doar 11 repetari, cam una la 2 secunde (distanta masurata de la cot la gantera -33cm)
In cazul de fata cred ca ar trebui apelat mai degraba la picioare, poate ar putea rezulta o periada de timp mai acceptabila.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 07 October 2011 - 11:42 PM

0

#11 Useril este offline   Poseidon 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 14-November 06

Postat 09 October 2011 - 01:10 PM

Salut,

Ai dreptate cu repetarile, dar mai exerseaza cu gantera de 20 kg :), o sa faci mai multe :D, pentru ca miscarea de tragere este aceasta:

Axul angrenat de om are, la capatul celalalt, o alta maneta, care se invarte in sens opus, prin sistem de roti dintate. Deci, actionand cu 2 maini, una care impinge si alta care trage, vei realiza cei 150W ( care se vor o margine superioara ), pentru o anumita per de timp. Evident ca o asemenea putere nu o poti cere unui singur brat. In functie de rezistenta electrica, poti alege sa furnizezi puteri mai mici, in cazul in care nu rezisti.

Vezi postareaSir_Vaska, la 07 October 2011 - 11:37 PM, a spus:

Salut
Ca o curiozite, pentru ce durata este necesara actionarea motorului de bratele unui om? Dupa parerea mea nu cred sa existe om care sa reziste mai mult de 30s - 60s
Intamplator fac periodic exercitii cu gantera exact de 20kg si reusesc cu o mana doar 11 repetari, cam una la 2 secunde (distanta masurata de la cot la gantera -33cm)
In cazul de fata cred ca ar trebui apelat mai degraba la picioare, poate ar putea rezulta o periada de timp mai acceptabila.

0

#12 Useril este offline   CYCLER 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 54
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2011 - 01:36 AM

Neaparat de mana ? :)

http://en.wikipedia....cle_performance

http://www.bikeforum...p/t-385219.html

Aceasta postare a fost editata de CYCLER: 12 November 2011 - 01:40 AM

0

#13 Useril este offline   Stuffy 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 430
  • Inregistrat: 06-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Onesti
  • Interests:Automodelism
    Sporturi de Iarna

Postat 15 November 2011 - 08:43 PM

Vezi postareaCYCLER, la 12 November 2011 - 01:36 AM, a spus:


Deci un om poate produce (pe bicicleta) de la 100w pana la 200w.
Si eu ma ocup cu ciclismul si cred ca e mai eficient sa pedalezi dacat.. sa dai din maini.
Spun si eu :good:
Baftaa! :wacko:
I reject your reality and substitute my own.
0

#14 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 16 November 2011 - 07:40 PM

poate vrea sa antreneze bicepsi, tricepsi si alte chestii numa' de la buric in sus.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 16 November 2011 - 07:41 PM

0

#15 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 17 November 2011 - 09:58 PM

Citeaza

Din cauza ca prima prioritate este randamentul, am abandaonat, momentan, ideea unui reductor.


Cred ca te-ai pripit. O transmisie de bicicleta e > 90% eficienta.

"pedaland" manual nu cred ca poti sa sustii 150 de watt mai mult de o ora pe zi. Adica oricum esti intr-o zona in care utilizezi curentu foarte frugal, ca-s 150 watt-ora sau 140 watt-ora zic eu ca nu ai o diferenta care sa se simta, tot mai nimica este.

Daca scopul principal e producerea de electricitate si nu exercitiul fizic, m-as gandi si la alte variante. Un panou solar de 200watt poate fi gasit la vreo 300 euro si da in medie 200-300 wh iarna si de 3 ori mai mult vara.
Poate 300 euro pare mult dar si 365 de ore de invartit la manivela pe an e enorm, scutesti efortul cu mai putin de 1 euro ora de munca manuala, intr-un singur an.
Ce sa zic de restu 20-30 de ani sau cat o fi pana moare panoul.
0

#16 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 17 November 2011 - 10:11 PM

Citeaza

bratul efectueaza cica 30 grade pe miscare, 2 ori pe secunda ( deci, practic, si mai putin de 10 rpm ).

Gresit, doua impingeri (sau tractiuni) pe secunda pot fi traduse in 120rpm printr-un simplu mecanism biela-manivela.

Nu m-as apuca sa desenez, imagineaza-ti un pedalier de bicicleta la 1,5 metru in fata, la inaltimea pieptului. De cele doua pedale sunt fixate doua bastoane de ~1.2m lungime, cu manere in capatul celalalt, de care apuci cu mainile. Impingand (si tragand) simultan de bastoane poti sa mentii miscarea de rotatie a pedalierului, daca are o volanta. Adaugi si un multiplicator cu lant, tot de la bicicleta, in care la viteza asta nu pierzi mai mult de 5% din energie si atingi lejer 800rpm la 2 "impingeri" pe secunda.
Alternatorul - poti folosi un motor de bicicleta pe butucul rotii sau... altceva. Motoarele de bicicla sunt configurate pentru 24-36-48V.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 17 November 2011 - 10:13 PM

0

#17 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 17 November 2011 - 10:21 PM

Daca nu e clar cum merge vezi "eliptical trainer" pe youtube, e ceva fara asemanator, poti sa folosesti sistemul si fara sa dai din picioare, doar din maini.
De ex.
0

#18 Useril este offline   Poseidon 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 14-November 06

Postat 18 November 2011 - 11:20 AM

stiu cum merge bicicleta eliptica, am folosit si eu. Scopul este pur antrenament, omul produce f putina energie electrica. Tocmai pentru ca bicicleta normala transmite peste 90% din putere la roti, mi-as dori ca generatorul meu sa aiba randament mare.
Un ciclist antrenat poate furniza 250-300W la pedale timp mai indelungat, in timp ca un plus de cca 120-150w luati de la muschii din partea de sus ar fi binevenit.
Efortul pe inima ar creste, insa, foarte mult. Pare-se ca sistemul meu este f dificil de implementat din cauza faptului ca omul furnizeaza putere la cupluri mari, si nu la turatii mari. O sa merg pe o abordare pur mecanica, oricum, mersi de raspunsuri tuturor.
0

#19 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 18 November 2011 - 04:26 PM

Daca scopul e pur antrenament de ce mai e nevoie de transmisie eficienta la alternatorul brushless? E suficienta o frana magnetica reglabila, asa cum au mai toate bicicletele de camera mai noi.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 18 November 2011 - 04:27 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu