Postat 02 November 2011 - 10:15 AM
					
					
					
						Salut....Nu stiu ce varsta si ce profesie ai, dar vreau sa-ti arat o formula simpla cu care iti vei rezolva problemele :
        
               Portanta = Densitatea . Suprafata aripii . Viteza la  patrat . CL ( coeificientul portantei ). 1/2
                          
                          Dens.  = 0,128 kg/mc 
                          
                          S.aripa= 0,7   mp  - la scara 5,5 ( by ATRO ) 
                          CL     = valoarea se ia din tabele, si este specifica fiecarui profil in parte. Ti-as sugera sa folosesti un 12% , pentru ca este cel mai putin pretentios ( acuratete in executie, finete ), in plus am notata valoarea CL. L-am folosit si eu la B-747. Pt. curiozitate, ia in calcul CL=1,5 la o incidenta de aprox. 16-18  grade. Cu aproximatie, vor fi configuratia si viteza de aterizare. Att. pentru aripa curata, fara flaps. Cu flaps, CL se apropie de 1,8 - 2,0. Nu se iau in calcul planul central si fuselajul, care duc la un plus de portanta. 
               Repet, nu stiu ce profesie ai, dar imi fac datoria : Pt. ca Flypol sa nu ne lase corijenti, precizez: in calcul sa se foloseasca , kg , m/s , mp  si se obtin Newtons. Ii imparti la 10 (9,8 mai exact), si rezulta forta portanta in kg/f. Astfel, cu o greutate estimata a modelului,prin formula de mai sus, poti obtine o viteza minima, cu sau fara flaps.
               Daca aceste lucruri sunt cunoscute, " cu atat mai bine noua, cu atat mai bine tarii ". N-am vrut sa fie o lectie stufoasa de aerodinamica, ci un lucru simplu, la indemana, un minim necesar chiar si pentru un aeromodel.