Modelism - RHC Forum: REZISTENTA sau GREUTATE redusa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

REZISTENTA sau GREUTATE redusa unde e punctul de echilibru?

#1 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 February 2005 - 07:05 PM

Mi-am pus intrebarea de multe ori de cind m-am apucat de MODELISM:
UNDE E PUNCTUL de ECHILIBRU intre greutate si rezistenta?

Ce "IMBUNTATIRI" pot fi aduse unui model ( B) asta se intimpla deseori dupa ce a suferit primul crash) incit sa devina mai rezistent?
Unde e punctul de echilibru intre folosirea unor materiale foarte rezistente dar mai "GRELE" si folosirea unor materiale usoare dar fragile?
Ce experiente a-ti facut in domeniu asta?
Cum s-au comportat avioanele fie la un nou crash dar mai ales la ZBOR?

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 24 February 2005 - 07:06 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 24 February 2005 - 11:00 PM

In principiu nu trebuie neaparat folosite materiale mai grele. Am invatat de la "grei" ca daca pui materialul usor acolo unde trebuie le ai pe amandoua.
Ex este acea bagheta de 2mm !!! de fag pusa unde trebuie pe aripa a crescut rigiditatea. Daca te uiti la structura unei aripi clasice o sa ai raspunsul acolo. Materialul luat separat nu face doi lei. Pus in aripa se schimba treaba.

"Imbunatatiri" am adus si eu la trainerul meu. S-a crapat fuselajul un pic la coada din cauza zborului agresiv si necorespunzator tipului de model. Am aplicat balsa de 1 mm peste crapatura si problema s-a rezolvat.
Uneori e de ajuns sa pui superglue pe balsa si se intareste
DT
0

#3 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 25 February 2005 - 01:44 AM

Solutia ideala pt.ECHILIBRU intre greutate si rezistenta este compromisul la limita de rupere in zborul cerut.
daca e facut un model pt a fi planor de termica nu trebuie sa-l faci rezistent ca pe un acrobat de F3A caci nu va mai fi in veci planor decat cu forma...si invers...
tot ce proiectezi trebuie gandit pt solicitari maxime in zbor..daca-l gandesti sa fie rezistent la crash...nu s-a inventat inca materialul sa-ti fie de folos...
din experienta pot sa-ti spun ca nici macar titanul nu rezista daca esti "hotarat" pe treaba...
ce rost are sa ne mai gandim cum reactioneaza molecula de balsa armata cu ce fibra vrea fiecare cand la un impact cu solul pe verticala acel model de la 1Kg in sus ,este supus unei deccelerari imense de la 150-200km/h la 0 km/h in 2-3cm...NIMIC nu rezista
important este sa fie rezistent in ansamblu...cedeaza ansamblul...inseamna ca maI TREBUIE STUDIAT un pic ...s.a.m.d.
spor la treba...B)
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 25 February 2005 - 06:40 AM

grig, la 25 Feb 2005, 01:44, a spus:

tot ce proiectezi trebuie gandit pt solicitari maxime in zbor..daca-l gandesti sa fie rezistent la crash...nu s-a inventat inca materialul sa-ti fie de folos...
din experienta pot sa-ti spun ca nici macar titanul nu rezista daca esti "hotarat" pe treaba...

exact asta ii povesteam pe YM, aseara.
aproape cuvant cu cuvant.
si pe deasupra l-am intrebat daca vrea sa-si faca aeromodele din titan ,ca oricum nu rezista nici ala....
flying is my life...
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 25 February 2005 - 08:22 AM

Se pot face modele care sa reziste scopului propus in zbor dar care sa rup foarte usor la manevrare/transport. Nu exista o relatie riguroasa valabila tuturor aeromodelelor!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 25 February 2005 - 09:27 AM

Chiar vroiam sa intreb, voi cum va testati static modelul inainte de a-l lansa in primul zbor, dpdv al rezistentei aripilor.... este un stand pt. asa ceva?

Sau se apreciaza la bunul simtz tehnic B)?

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 25 February 2005 - 09:28 AM

...audaces fortuna iuvat...
0

#7 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 25 February 2005 - 12:08 PM

Cu FOARTE PUTINE EXCEPTII, este extrem de greu sa rupi un model in zbor.
Cu aparitia materialelor compozite, la o uncarcatura unitara de ~45-50 g/dmp, s-a ajuns la F3B si F3A la un factor de suprasarcina de -ATENTIE- +/- 40G!!!!!!....fara sa se urmareasca asta....
La machete, in general, chiar si acolo unde este vorba de o greutate mica, tot se ajunge la de 4-5 ori factorul de suprasarcina al avionului mare; de exemplu, luati macheta lui Piper Cub la orice scara ar fi executata: il puteti suspenda cu mainile de ampenajul vertical sau orizontal, fara sa se rupa; la Piper Cub REAL, daca il ridici de ampenajul orizontal, IL RUPI!!!
No brain, no headache.....
0

#8 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 25 February 2005 - 12:12 PM

....parerea mea... B)
No brain, no headache.....
0

#9 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 February 2005 - 12:20 PM

Citeaza

Chiar vroiam sa intreb, voi cum va testati static modelul inainte de a-l lansa in primul zbor, dpdv al rezistentei aripilor.... este un stand pt. asa ceva?

Metoda mea ciobaneasca este sa iau aripa si sa incerc sa o indoi cu mana, la alea mai mari chiar le pun pe genunchi. O fac atunci cand montez modelul pentru prima data, dupa aterizari mai dure sau dupa crashuri. Daca aripa este fisurata va ceda si prefer sa-mi cedeze de bunavoie in maini decat in zbor.
O metoda profi este sa sprijini modelul in extremitatile aripii si sa pui greutati pe centrul acesteia. De exemplu vrei ca un model de 3kg sa reziste la 5G pui 15kg pe centrul aripii si daca cedeaza ... ghinion, trebe facuta alta. B)
0

#10 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 25 February 2005 - 12:25 PM

Citeaza

Se pot face modele care sa reziste scopului propus in zbor dar care sa rup foarte usor la manevrare/transport. Nu exista o relatie riguroasa valabila tuturor aeromodelelor!

CORECT....vezi micromodele...1-2gr....rezistente pana ai tusit langa ele...B)
0

#11 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 26 February 2005 - 09:03 AM

Mi s-a rupt o singura data aripa dela CALIMERO (polistiren) in zbor! LA UN louping cu motorul in plin!
In rest mai mult probleme IN JURUL trenului de aterizare si LA BOT!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#12 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 26 February 2005 - 11:52 AM

Motoparapanta? nu-i cine stie ce zburatoare dar are viteza mica. E o parasuta mai aerodinamica. Daca si elicea e impingatoare si motoru-i destul de protejat.

---------

Am primit un fel de baghete usoare, partial rigide, partial flexibile. Le pot indoi, rasuci si apoi indrepta, de f. multe ori, fara sa se rupa si raman in pozitia respectiva. Un "carlig" facut din ele poate tine si cateva kile bune.

Pe moto-parapanta folosit un cadru-fuselaj facut din asa ceva, la impact se deformeaza si absoarbe energia, dupa care poate fi indreptat la loc cu mana.

------
doar o parere...

cezar
0

#13 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 26 February 2005 - 02:51 PM

Picatot, la 26 Feb 2005, 09:03, a spus:

Mi s-a rupt o singura data aripa dela CALIMERO (polistiren) in zbor!

Problema aia la calimero e un bun exemplu pentru subiectul nostru. Se rezolva prin aplicarea unei benzi de scotch pe intrados. Daca ai scotch din ala cu fibra de sticla in el e perfect. Si problema e rezolvata si la greutate si la rezistenta .
DT
0

#14 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 February 2005 - 02:56 PM

ZOD, la 26 Feb 2005, 14:51, a spus:

Picatot, la 26 Feb 2005, 09:03, a spus:

Mi s-a rupt o singura data aripa dela CALIMERO (polistiren) in zbor!

Problema aia la calimero e un bun exemplu pentru subiectul nostru. Se rezolva prin aplicarea unei benzi de scotch pe intrados. Daca ai scotch din ala cu fibra de sticla in el e perfect. Si problema e rezolvata si la greutate si la rezistenta .

aripa mea s-a rupt la calugareni intr-un looping mai strans ce e drept cu tot su ditamai scociu cu fibra pe intrados.din ala lat de 10 cm.
asa ca am semiplacat cu balsa extradosu de data asta .si acu tine.
placa pe care am pus-o are fix 10 g.
flying is my life...
0

#15 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 26 February 2005 - 04:56 PM

Oops . Am crezut ca aia a rezolvat problema.
:rolleyes:
DT
0

#16 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 26 February 2005 - 10:19 PM

Corect ce zice Silviu!
Si a mea avea schotch pe INTRADOS dar se pare ca sarcina a fost MULT PREA MARE!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#17 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 27 February 2005 - 09:17 PM

Legat tot de subiect:
DE CE NU SE FOLOSESC BAGHETE DE BAMBUS in MODELISM?
E ceva nasol cu materialul asta?
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#18 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 February 2005 - 09:34 PM

Ba eu cred ca se folosesc.
Dar e mai greu cu gasitul de cumparat...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#19 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 27 February 2005 - 09:41 PM

bitex, la 27 Feb 2005, 21:34, a spus:

Ba eu cred ca se folosesc.
Dar e mai greu cu gasitul de cumparat...

Nu e greu de gasit daca stii unde sa cauti :)
APLICATII NON MODELISTICE .... ca spre exemplu betisoarele de bambus din BILLA ptr mincat orez (56 mii / 25 bucati/ bagheta 5x5). Partea nasoala e ca la un capat sunt rotunde... da cu oleaca de imaginatie s-ar putea folosi!
Un link ceva?
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#20 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 27 February 2005 - 09:41 PM

Apropo de aripi rupte in looping-uri si bagete de lemn.
Si eu am rupt de mai multe ori aripa la beaver in loopinguri. asa ca pe intrados am pus baghetele ce trebuia u sa stea oblic intre aripa si fuselaj, se pare ca asa este bine.
Zboruri placute!
0

#21 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 27 February 2005 - 09:58 PM

Un prim exempu de utilizare al bambusului:
Construction of a Wright Model
Au si planul :)
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#22 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 27 February 2005 - 10:10 PM

Si ca sa nu va chinuiti prea tare:
Totul despre BAMBUS
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#23 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 February 2005 - 10:14 PM

Curat "prim exemplu"! Lasa ca gasim planuri ceva mai recente si trecem pe structuri din bambus si polistiren!

Ca sa revin, baghete faine se gasesc in jaluzele ca au cam 2-3 mm diametru eventual sunt si unele dreptunghiulare in sectiune cu lungime de 500-600 mm, in betisoarele de frigarui ("spiedini" parca se numeau la italieni), scobitori (atentie nu toate!) si prin alte cateva produse ieftine.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#24 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 27 February 2005 - 10:28 PM

Le stiu ca am devalizat si eu un "stor" de fo 800 pe 600 si am facut rost de u manunchi bun de baghete de bamboo de 2,5 mm rotunde cu 400 mii. :)
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 February 2005 - 12:53 AM

Picatot, la 27 Feb 2005, 21:17, a spus:

Legat tot de subiect:
DE CE NU SE FOLOSESC BAGHETE DE BAMBUS in MODELISM?
E ceva nasol cu materialul asta?

Bambusul are noduri pe tulpina- ca niste inele-. Baghetele se pot face doar la lungimea intre doua noduri. Deci in mod normal sunt scurte ( ~ 500 mm ) . De aceea nu se prea folosesc.....parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 28 February 2005 - 12:55 AM

0

#26 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 05 April 2005 - 12:53 PM

Cind incepi sa nu mai rupi te plictisesti... :D
La Piperul pe care zbor eu acum am avut ceva probleme:
1. Se rupea la aterizari mai dure partea din mijloc ... poblema rezolvata cu 2 U de ondaplast lipite cu epoxi bicomponent
2. Se rupeau baghetele din bot la crashuri mai dure.

M-am nervat ... l-am dezvelit am schimbat bagetele si am bagat epoxi pe imbinarea intre bagheta si panou cu kg http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif adica s-a format si un gogoloi acolo.

Greutatea NU se SIMTE a mai cistigat fo 5-6 grame de la epoxi fo 10 de la schotch pus pe bot si fo 15 de la ondaplast!
Puse insa una peste alta s-a meritat caci SILFAXU poate sa va povesteasca NISTE CRASHURI suPER !
s-a spart reductorul de la un motor seria 400 DA AVIONUL A RAMAS INTACT!

ASA CA ACU MA PLICTISESC... :D
0

#27 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 05 April 2005 - 01:21 PM

Cu multi ani in urma lucram la o aripa. In afara de faptul ca am facut tot felul de structuri de rezistenta inutile am intins pe hartia japoneza o gramada de emaita , strat dupa strat. Ma vede dl Purice, se uita la mine ce fac, rade si incepe sa-mi explice: Tu unde zbori avionul asta? subt apa?,prin pamant? Nu , zic eu, in aer! Atunci te gandesti ca vine o pasarica si da cu ciocul in aripa si sparge invelishul?...si vine si bate cu degetul , tare in aripa : Pai daca rezista asa cum crezi tu ca aerul o sa rupa invelishul?
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#28 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 05 April 2005 - 01:33 PM

In aviatie se cauta intotdeauna constructii usoare si rezistente, in aeromodelism cu atat mai mult. Multe sunt inspirate din natura mama cum ar fi aripile pasarilor dar foarte multe structuri , desi usoare , construite intr-un mod au o rezistenta( prin cele trei solicitari la comprimare-alungire, flambare si torsiune)iar in alt mod asezate aceleasi materiale au rezistenta diferita. De la structura fagure , la grinzile cu zabrele, la structuri cheson, la alegerea speciilor de lemn si sortarea lor pe categorii(o bagheta 1ox5 de brad fara nervuri face cat una de 3x3 dar indesata de nervuri si asezata in anumit mod) s-a trecut la materiale compozite cu materiale in mai multe straturi sau folii sintetice foarte subtiri dar foarte rezistente. Nu ramane decat sa apreciati singuri, poate si cu un minim de bagaj de cunostinte de rezistenta materialelor, cum sa alegeti materialele. Eu de exemplu nu folosesc acelasi lipici la toate imbinarile, unul e elastic, altul e dur si casant, altul umple si rosturi, altul e greu dar super rezistent, in functie de ce cere structura.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#29 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 April 2005 - 11:50 PM

Dom*PROFESOR, la 5 Apr 2005, 13:33, a spus:

In aviatie se cauta intotdeauna constructii usoare si rezistente, in aeromodelism cu atat mai mult. Multe sunt inspirate din natura mama cum ar fi aripile pasarilor dar foarte multe structuri , desi usoare , construite intr-un mod au o rezistenta( prin cele trei solicitari la comprimare-alungire, flambare si torsiune)iar in alt mod asezate aceleasi materiale au rezistenta diferita. De la structura fagure , la grinzile cu zabrele, la structuri cheson, la alegerea speciilor de lemn si sortarea lor pe categorii(o bagheta 1ox5 de brad fara nervuri face cat una de 3x3 dar indesata de nervuri si asezata in anumit mod) s-a trecut la materiale compozite cu materiale in mai multe straturi sau folii sintetice foarte subtiri dar foarte rezistente. Nu ramane decat sa apreciati singuri, poate si cu un minim de bagaj de cunostinte de rezistenta materialelor, cum sa alegeti materialele. Eu de exemplu nu folosesc acelasi lipici la toate imbinarile, unul e elastic, altul e dur si casant, altul umple si rosturi, altul e greu dar super rezistent, in functie de ce cere structura.

daca ne spui profesore si ce lipiciuri folosesti... ramanem datori! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

MIG-29
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu