Modelism - RHC Forum: Aerodinamica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Aerodinamica notiuni generale

#1 Useril este offline   Matrix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-March 02

  Postat 27 February 2003 - 09:48 AM

Va salut modelisti si doresc sa va provoc la o discutie despre AERODINAMICA in general.
Orice aeromodel trebuie sa respecte anumite legi ale aerodinamicii (pe langa cele ale fizicii :(), RHC a "dezvoltat" un glosar de termeni care mai aduce oarece lumina, dar prea putin dupa parerea mea...
Un corp este cu atat mai aerodinamic cu cat consuma mai putina energie si are o rezistenta mai mica la inaintare. Bun! Dar de aici intervin o serie de discutii, pornind de la profile, portanta, sustentatie etc si pana la propulsie (elice, motor reactiv).
Am vazut ca sunt pe forum absolventi si/sau studenti la Constructii Aerospatiale si sper sa discutam putin despre acesti termeni.
Va multumesc.
=== The Matrix is YOU ===
0

#2 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 February 2003 - 11:02 AM

Matrix, la 27 Feb 2003, 09:48, a spus:

Am vazut ca sunt pe forum absolventi si/sau studenti la Constructii Aerospatiale si sper sa discutam putin despre acesti termeni.
Va multumesc.

...pe site-ul vechi, cineva a pornit o astfel d discutie si s-a ajuns la scantei! Se bateau cap in cap trei aeronavisti! :(
Daca ai intrebari, ar fi mai usor pentru inceput...pe urma se incing spiritele indeajuns! Ca sa faca cineva o prezentare rezumat, mai greu...
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#3 Useril este offline   mihai florian 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 18-April 02

Postat 27 February 2003 - 01:13 PM

As avea eu intrebari...
Nu m-am putut lamuri cu urmatoarele aspecte:
- proflul aripii trebuie sa fie simetric pentru acrobatie?
- diferentele modelelor cu aripa jos sau sus. pentru un trainer ce tip de model e mai potrivit?

Multam!
0

#4 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 February 2003 - 01:27 PM

...da, pentru acrobatie e nevoie de profile simetrice pentru ca de regula aeromodelul trebuie sa efectueze manevre identice si in zbor pe fata si in zbor pe spate...de regula modele se abat foarte putin de la simetrie de o parte si de alta a axei de tangaj.
Pentru trainere e mai avantajos modelul cu aripa deasupra, deoarece centrul de masa este sub punctul de aplicatie al rezultantei portantei si tinde sa readuca necomandat modelul pe zero in axa de ruliu...ca profil, plan-convex sau biconvex asimetric!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 February 2003 - 01:29 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#5 Useril este offline   mihai florian 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 18-April 02

Postat 27 February 2003 - 03:18 PM

Saru'mana sefu!
Da zi te rog in romana ce-i aia centrul de masa este sub punctul de aplicatie al rezultantei portantei si plan-convex sau biconvex asimetric ca a cazut brusc ceata peste burg
:(

Aceasta postare a fost editata de mihai florian: 27 February 2003 - 03:21 PM

0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 February 2003 - 03:45 PM

...pai vezi ca nu are sfarsit? :(
Centrul de masa=centrul de greutate (rezultanta tuturor fortelor masice de pe avion, adica punctul in care poti concentra teoretic toata masa avionului)
Portanta este forta de anulare a greutatii (conditie de echilibru...) care se naste pe aripa datorita diferentelor de presiune extrados/intrados (...ce-s astea?!!!)...conform legii lui Bernouli!
Rezultanta portantei: punctul in care poti concentra teoretic toate fortele portante date de fiecare componenta a avionului...
Convex; forma aia pe care o are castronul pe dinafara (bombaj...);
Concav-forma pe care o are castronul pe dinauntru (sapatura...);
Biconvex; doua castroane asezate buza-n buza (...rima cu meduza).
Planconvex: castronul cu fata-n jos pe masa!
Tii, ce de aerodinamica am bagat: is obosit si am fost si bolnav cand am fost mic!!! :(
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 27 February 2003 - 10:53 PM

Marinaru.m-ai omorat cu castronul ala....
adevarul e ca explicatia e buna,nimic de zis...a cam zgariat la urechi explicatia dar merge...scopul scuza mijloacele....
n-ai explicat omului cum apar diferentele alea de presiune.De exemplu pt un profil asimetric,fiind mult mai curbat pe extrados,viteza aerului e mai mare si se creaza o depresiune.Portanta nu rezulta ca urmare a unei atat de mari presiuni pe intrados cat datorita depresiunii de pe extrados...
cam nasol de explicat,sper ca mi-a iesit manevra...
cat despre duelurile dintre aeronavisti,sunt aici si gata de bataie......
Bafta multa!
Flying is my middle name...
0

#8 Useril este offline   Matrix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-March 02

Postat 28 February 2003 - 10:15 AM

Am incercat o schita cu descrierea diferitelor tipuri de profile.
O baza de date de profile este disponibila la aceasta legatura.
Insa nu stiu care tip este folosit la un anumit model si de ce... asteptam lamuririle specialistilor :(

Fisiere atasate


=== The Matrix is YOU ===
0

#9 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 28 February 2003 - 07:37 PM

Asta cu diferenta de presiune rezultata din dif de viteza e adevarata, dar se va intreba cineva: atunci cum zboara caricioplanele cu profil simetric?
ps:aceasi intrebare i-am pus-o si lu' profa' mea de fizica si s-a lasat o liniste deplina..
Asa ca bagati explicatii sa priceapa tot romanu' ! :)
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#10 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 February 2003 - 10:44 PM

Säraca profesoarä a rämas tablou :o cind a fost intrebatä de " caricioplane " :wub:
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#11 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 February 2003 - 10:54 PM

Salut Mihai,


Inchipuieto cä ai o scindurä si o bilä. Pui bila pe scindurä, in mijloc, ( aripa jos ) trebuie sä misti permanent scindura ca bila sä rämina la mijlocul scindurii. Aripa sus - legi bila cu o sfoarä scurtä sub scindurä, bila are tendinta sä atirne mereu sub scindutä. Acest sistem se stabilizeazä singur. Bun pentru incepätor !!!

Profilul planconvex, deci sus bombat, jos drept, ( aici se numeste si autoportant ) este optimal pentru incepätori.


CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#12 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 28 February 2003 - 11:36 PM

De ce zboara profilele simetrice? Teoria este destul de ampla si ca sa o luam metodic ar trebui sa incepem chiar de la teoria stratului limita. Apoi ar trebui sa exemplificam pe familii de profile, adica turbulente, semilaminare si laminare. Cred ca trebuie sa scriem cam mult pe acest forum si e cam greu. Poate tinem o coferinta pe temele astea chiar la Rapa Rosie.

BigCuProfileleLui
FROGS CAN FLY!
0

#13 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 28 February 2003 - 11:52 PM

Daca vreti notiuni de aerodinamica interesativa cand sunt ele la cursurile de planorism si zbor cu motor si veniti sa studiati.Este un profesor instructor excelent: Nutu
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#14 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 01 March 2003 - 05:49 PM

De ce zboara profilele simetrice?
De aia. Unghi pozitiv si forta de tractiune a motorului. Pe extrados apare depresiune si pe intrados presiune mai mare. Rezultanta e tot in sus. Conteaza unghiul de atac si profilul. Deci doua variabile, dar mai importanta prima. Daca modifici unghiul corespunzator, un model poate zbura si cu aripa "pe dos", adica cu extradosul in jos. Lucru care se intâmpla frecvent, la zborul pe spate. Teoria e destul de simpla. Daca umbli la amanunte ajungi si la profil. Scuze pentru cei cu mai multa experienta, am uitat de al treilea factor important, viteza. Se mai intâmpla...

PS. Si cred ca trebuia sa scriu unghi de incidenta, nu de atac. Nu-s sigur.
Cred ca vine tot de la "... suma presiunilor statica si dinamica este constanta ... "

Agarici, ceva amanunte despre cursurile alea? Unde, când, cum? Poate cine stie...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 March 2003 - 03:45 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#15 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 March 2003 - 09:50 PM

iACA CUM VAD EU TREABA cu portanta la profilele simetrice:
PROFILUL SIMETRIC PRODUCE O REZISTENTA LA INAINTARE MAI MICA DECAT 'SCANDURA' DEOARECE SCURGEREA SE FACE MAI 'LINISTITA' PE CAND LA SCANDURA SE FACE IN REGIM TURBIONAR.

CORECTATI-MA DACA GRESESC!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de teo: 03 March 2003 - 11:02 AM

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#16 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 March 2003 - 09:28 AM

...stai puitin Teo!!! Corsaru iti explica problema echilibrului iar to o confunzi cu aerodinamica!!
In legatura cu profilele simetrice, Bitex a atins bine problema: la unghiuri de incidenta nenule profilul simetric genereaza portanta!
Problema apare ca o confuzie din start referitor la unghiul de incidenta ce este luat drept unghi de calaj...unghiul de calaj este unghiul pe care il face profilul fata de axa avionului. Unghiul de incidenta este unghiul pe care il face profilul fata de directia de deplasare sau fata de viteza care vine de la inifinit, cum spun aeronavistii... (ca exemplu, pe durata unui "looping", unghiul de incidenta se schimba in permanenta...creeeeeeeste, dupa care scade...).
In conditiile in care unghiul de calaj este nul si avionul totusi zboara, cu toate ca are profil simetric, concluzia este unica: avionul se aseaza in incidenta (prin comanda la profundor) astfel incat profilul sa aibe unghi pozitiv (valori mici, aproape de 1 grd la o viteza de aprox 60-80 km/h)...avionul pare ca e totusi in ax cand de fapt el zboara cu "burta inainte" cu acel grad incidenta...

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 03 March 2003 - 10:19 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#17 Useril este offline   chiftirica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 22-April 02

Postat 03 March 2003 - 10:49 AM

Mai exista o explicatie la zborul unui avion/aeromodel cu profil simetric; si anume atunci cand axa motorului este deasupra aripii (si in mod normal asa si este), elicea mareste viteza fileurilor de aer de pe extradosul profilului astfel ca aeromodelul desi are unghiul de calaj nul si unghiul de incidenta nul totusi profilul simetric genereaza portanta. Asta e una dintre "smecheriile" inginerilor, desi toata lumea construieste in modul acesta din pura intuitie (de unde se vede clar ca intuitia nu are nici o legatura cu pregatirea profesionala ! :D ) .
Asa ca Leo, profesoara ta de fizica nu cred ca are cunostinte de aerodinamica ca sa poata explica tot ce-i trece unui tanar prin minte - la urma urmei nimeni nu poate acumula toate cunostintele existente in lume... fi si tu mai indulgent :D
Si Corsair-e profilul autoportant nu este unul si acelasi lucru cu profilul plan convex, nu-i zapaci pe bietii oameni ca uite cum vroia Leo sa-si impuste profesoara de fizica ... :D :D :D

Chiftiricus pe profil
0

#18 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 March 2003 - 11:05 AM

No, io ma refeream la portanta la profilele simetrice :D
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#19 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 March 2003 - 11:17 AM

"Asa ca Leo, profesoara ta de fizica nu cred ca are cunostinte de aerodinamica ca sa poata explica tot ce-i trece unui tanar prin minte... "

Nici al de sus nu poate explica tot ce-i trece unui tânar prin minte...
Dar daca profa ta de fizica e tinerica si dornica de imbogatire a cunostintelor, poti s-o inveti... Cine stie?
Acum pe bune, cine stie ce va trece voua prin minte la ora de fizica! Nebunilor, lasa ca va stiu eu! Am facut si eu fizica cu o profa tânara... Chimia, cu una si mai tânara!

Totul e relativ in privinta scândurii si a profilului simetric. Daca bagi niste dimensiuni si viteze, vorbim pe concret. Cred ca o tabla cu muchii drepte, nerotunjite, intâmpina mai putina rezistenta la inaintre pe directie perpendiculara pe fata ingusta, decât o minge de fotbal, care la urma urmei are tot profil simetric. E balamuc mare cu notiunile, termenii. Cred ca si scândura are profil simetric. O sa vorbim toti acelasi lucru, dar o sa ne incurcam in termeni.

Ia aminte la ce a spus chiftirica!!! E prima lectie buna pe ziua de azi! ()
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#20 Useril este offline   Virgil 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 338
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 March 2003 - 02:45 PM

Asa chifirica sa nu mai chinuie astia profi de fizica cu probleme dinastea.... "neserioase", la ei daca nu are motor, un avion nu poate sa zboare si cand il intrebi de ce nu zboara tramvaiul ca doar are si el motor saracul, se uita urat la tine (asa a patit un coleg la ora de fizica cand a intrebat proful de ce zboara avionul .... ) :) :) :)
Iar cu profesoarele aste tinere l-as ca sunt bune sa predea si materii dinastea mai "oculte" precum fizica si chimia macar nu este asa de plictisitoare "emisiunea" ....... :) :)
Virge
mai am si eu cate o idee
http://www.rhcforum....c/32151-virgil/
0

#21 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 March 2003 - 02:34 AM

Pardon,

am gresit cu profilul Chiftiricä.

Scuze http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sleep.gif
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#22 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 11 March 2003 - 08:57 AM

Tzop shi eu sa fac pe deshteptul. Profilul autoportant se foloseste la aripi zburatoare. Spun prostii?
Marius-Dan Morcov
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu