Aerodinamica notiuni generale
#1
Postat 27 February 2003 - 09:48 AM
Orice aeromodel trebuie sa respecte anumite legi ale aerodinamicii (pe langa cele ale fizicii :(), RHC a "dezvoltat" un glosar de termeni care mai aduce oarece lumina, dar prea putin dupa parerea mea...
Un corp este cu atat mai aerodinamic cu cat consuma mai putina energie si are o rezistenta mai mica la inaintare. Bun! Dar de aici intervin o serie de discutii, pornind de la profile, portanta, sustentatie etc si pana la propulsie (elice, motor reactiv).
Am vazut ca sunt pe forum absolventi si/sau studenti la Constructii Aerospatiale si sper sa discutam putin despre acesti termeni.
Va multumesc.
#2
Postat 27 February 2003 - 11:02 AM
Matrix, la 27 Feb 2003, 09:48, a spus:
Va multumesc.
...pe site-ul vechi, cineva a pornit o astfel d discutie si s-a ajuns la scantei! Se bateau cap in cap trei aeronavisti! :(
Daca ai intrebari, ar fi mai usor pentru inceput...pe urma se incing spiritele indeajuns! Ca sa faca cineva o prezentare rezumat, mai greu...
Cu rabdare si ciocan.
#3
Postat 27 February 2003 - 01:13 PM
Nu m-am putut lamuri cu urmatoarele aspecte:
- proflul aripii trebuie sa fie simetric pentru acrobatie?
- diferentele modelelor cu aripa jos sau sus. pentru un trainer ce tip de model e mai potrivit?
Multam!
#4
Postat 27 February 2003 - 01:27 PM
Pentru trainere e mai avantajos modelul cu aripa deasupra, deoarece centrul de masa este sub punctul de aplicatie al rezultantei portantei si tinde sa readuca necomandat modelul pe zero in axa de ruliu...ca profil, plan-convex sau biconvex asimetric!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 February 2003 - 01:29 PM
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 27 February 2003 - 03:18 PM
Da zi te rog in romana ce-i aia centrul de masa este sub punctul de aplicatie al rezultantei portantei si plan-convex sau biconvex asimetric ca a cazut brusc ceata peste burg
:(
Aceasta postare a fost editata de mihai florian: 27 February 2003 - 03:21 PM
#6
Postat 27 February 2003 - 03:45 PM
Centrul de masa=centrul de greutate (rezultanta tuturor fortelor masice de pe avion, adica punctul in care poti concentra teoretic toata masa avionului)
Portanta este forta de anulare a greutatii (conditie de echilibru...) care se naste pe aripa datorita diferentelor de presiune extrados/intrados (...ce-s astea?!!!)...conform legii lui Bernouli!
Rezultanta portantei: punctul in care poti concentra teoretic toate fortele portante date de fiecare componenta a avionului...
Convex; forma aia pe care o are castronul pe dinafara (bombaj...);
Concav-forma pe care o are castronul pe dinauntru (sapatura...);
Biconvex; doua castroane asezate buza-n buza (...rima cu meduza).
Planconvex: castronul cu fata-n jos pe masa!
Tii, ce de aerodinamica am bagat: is obosit si am fost si bolnav cand am fost mic!!! :(
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 27 February 2003 - 10:53 PM
adevarul e ca explicatia e buna,nimic de zis...a cam zgariat la urechi explicatia dar merge...scopul scuza mijloacele....
n-ai explicat omului cum apar diferentele alea de presiune.De exemplu pt un profil asimetric,fiind mult mai curbat pe extrados,viteza aerului e mai mare si se creaza o depresiune.Portanta nu rezulta ca urmare a unei atat de mari presiuni pe intrados cat datorita depresiunii de pe extrados...
cam nasol de explicat,sper ca mi-a iesit manevra...
cat despre duelurile dintre aeronavisti,sunt aici si gata de bataie......
Bafta multa!
#8
Postat 28 February 2003 - 10:15 AM
O baza de date de profile este disponibila la aceasta legatura.
Insa nu stiu care tip este folosit la un anumit model si de ce... asteptam lamuririle specialistilor :(
Fisiere atasate
-
profile.jpg (40.99K)
Number of downloads: 116
#9
Postat 28 February 2003 - 07:37 PM
ps:aceasi intrebare i-am pus-o si lu' profa' mea de fizica si s-a lasat o liniste deplina..
Asa ca bagati explicatii sa priceapa tot romanu' ! :)
#10
Postat 28 February 2003 - 10:44 PM
#11
Postat 28 February 2003 - 10:54 PM
Inchipuieto cä ai o scindurä si o bilä. Pui bila pe scindurä, in mijloc, ( aripa jos ) trebuie sä misti permanent scindura ca bila sä rämina la mijlocul scindurii. Aripa sus - legi bila cu o sfoarä scurtä sub scindurä, bila are tendinta sä atirne mereu sub scindutä. Acest sistem se stabilizeazä singur. Bun pentru incepätor !!!
Profilul planconvex, deci sus bombat, jos drept, ( aici se numeste si autoportant ) este optimal pentru incepätori.
CF4U
#12
Postat 28 February 2003 - 11:36 PM
BigCuProfileleLui
#13
Postat 28 February 2003 - 11:52 PM
#14
Postat 01 March 2003 - 05:49 PM
De aia. Unghi pozitiv si forta de tractiune a motorului. Pe extrados apare depresiune si pe intrados presiune mai mare. Rezultanta e tot in sus. Conteaza unghiul de atac si profilul. Deci doua variabile, dar mai importanta prima. Daca modifici unghiul corespunzator, un model poate zbura si cu aripa "pe dos", adica cu extradosul in jos. Lucru care se intâmpla frecvent, la zborul pe spate. Teoria e destul de simpla. Daca umbli la amanunte ajungi si la profil. Scuze pentru cei cu mai multa experienta, am uitat de al treilea factor important, viteza. Se mai intâmpla...
PS. Si cred ca trebuia sa scriu unghi de incidenta, nu de atac. Nu-s sigur.
Cred ca vine tot de la "... suma presiunilor statica si dinamica este constanta ... "
Agarici, ceva amanunte despre cursurile alea? Unde, când, cum? Poate cine stie...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 March 2003 - 03:45 PM
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 02 March 2003 - 09:50 PM
PROFILUL SIMETRIC PRODUCE O REZISTENTA LA INAINTARE MAI MICA DECAT 'SCANDURA' DEOARECE SCURGEREA SE FACE MAI 'LINISTITA' PE CAND LA SCANDURA SE FACE IN REGIM TURBIONAR.
CORECTATI-MA DACA GRESESC!
Fisiere atasate
-
PROFILE2.jpg (32.4K)
Number of downloads: 100
Aceasta postare a fost editata de teo: 03 March 2003 - 11:02 AM
#16
Postat 03 March 2003 - 09:28 AM
In legatura cu profilele simetrice, Bitex a atins bine problema: la unghiuri de incidenta nenule profilul simetric genereaza portanta!
Problema apare ca o confuzie din start referitor la unghiul de incidenta ce este luat drept unghi de calaj...unghiul de calaj este unghiul pe care il face profilul fata de axa avionului. Unghiul de incidenta este unghiul pe care il face profilul fata de directia de deplasare sau fata de viteza care vine de la inifinit, cum spun aeronavistii... (ca exemplu, pe durata unui "looping", unghiul de incidenta se schimba in permanenta...creeeeeeeste, dupa care scade...).
In conditiile in care unghiul de calaj este nul si avionul totusi zboara, cu toate ca are profil simetric, concluzia este unica: avionul se aseaza in incidenta (prin comanda la profundor) astfel incat profilul sa aibe unghi pozitiv (valori mici, aproape de 1 grd la o viteza de aprox 60-80 km/h)...avionul pare ca e totusi in ax cand de fapt el zboara cu "burta inainte" cu acel grad incidenta...
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 03 March 2003 - 10:19 AM
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 03 March 2003 - 10:49 AM
Asa ca Leo, profesoara ta de fizica nu cred ca are cunostinte de aerodinamica ca sa poata explica tot ce-i trece unui tanar prin minte - la urma urmei nimeni nu poate acumula toate cunostintele existente in lume... fi si tu mai indulgent :D
Si Corsair-e profilul autoportant nu este unul si acelasi lucru cu profilul plan convex, nu-i zapaci pe bietii oameni ca uite cum vroia Leo sa-si impuste profesoara de fizica ... :D :D :D
Chiftiricus pe profil
#18
Postat 03 March 2003 - 11:05 AM
#19
Postat 03 March 2003 - 11:17 AM
Nici al de sus nu poate explica tot ce-i trece unui tânar prin minte...
Dar daca profa ta de fizica e tinerica si dornica de imbogatire a cunostintelor, poti s-o inveti... Cine stie?
Acum pe bune, cine stie ce va trece voua prin minte la ora de fizica! Nebunilor, lasa ca va stiu eu! Am facut si eu fizica cu o profa tânara... Chimia, cu una si mai tânara!
Totul e relativ in privinta scândurii si a profilului simetric. Daca bagi niste dimensiuni si viteze, vorbim pe concret. Cred ca o tabla cu muchii drepte, nerotunjite, intâmpina mai putina rezistenta la inaintre pe directie perpendiculara pe fata ingusta, decât o minge de fotbal, care la urma urmei are tot profil simetric. E balamuc mare cu notiunile, termenii. Cred ca si scândura are profil simetric. O sa vorbim toti acelasi lucru, dar o sa ne incurcam in termeni.
Ia aminte la ce a spus chiftirica!!! E prima lectie buna pe ziua de azi! ()
Telefon: 0721 385365
#20
Postat 04 March 2003 - 02:45 PM
Iar cu profesoarele aste tinere l-as ca sunt bune sa predea si materii dinastea mai "oculte" precum fizica si chimia macar nu este asa de plictisitoare "emisiunea" ....... :) :)
#21
Postat 09 March 2003 - 02:34 AM
am gresit cu profilul Chiftiricä.
Scuze http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sleep.gif
#22
Postat 11 March 2003 - 08:57 AM