șurub trapez vs șurub cu bile dilemă.......
#1
Postat 06 June 2011 - 05:21 PM
#3
Postat 07 June 2011 - 08:45 AM
De regula suruburile trapezoidale le cam cumperi noi si le faci de la zero. Cu tot ce pui pe ele, se aduna destul. Cred ca ai urmarit, au fost destule oferte pe forum, cu suruburi complete, ieftine si bune.
Conteaza mult mediul de lucru (la impuritati ma refer), ghidajele si restul sarcinilor. Chiar daca e o masa relativ mica si sustinuta de ghidaje, o freza de 8 bagata toata in material iti solicita mult transmisia. Pe de alta parte, o sa ajungi la concluzia ca toata masina o s-o faci cam in acelasi stil. Nu cred ca o sa faci structura scumpa, o pui ghidaje de calitate, o sa faci totul OK si o sa te impiedici de alegerea surubului. Si nu o sa fie nici invers. Nu cred ca are rost sa pui surub cu bile dar sa fie ghidaje din teava de draperie.
Nu zic ca suruburile cu profil trapezoidal nu sunt bune. Ma gandesc doar ca se pot uza mai repede, in functie de grija pe care o ai sau nu, de ele. Dar la fel e si la cele cu bile.
Pana la urma e greu de dat sfaturi fiecare o sa-ti spuna in functie de conditiile pe care le are. Poate unii prefera ieftin si isi permit sa schimbe mai des pentru ca pot s-o faca, altii poate vor invers ca asa le este mai comod. Cred ca important e rezultatul prelucrarii. Precizia sau calitatea masinii (implicit pretul) nu are rost sa fie mult disproportionate fata de ce produce.
Acum ca tot nu ti-am zis nimic nou, nu mai ramane decat sa-ti urez spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 07 June 2011 - 09:24 AM
#5
Postat 07 June 2011 - 09:42 AM
Eu am o aversiune fata de combinatia rumegus-ulei, cand e vorba de scule. Adica evit cat pot ghidajele care necesita lubrifiere si transmisiile pline de ulei sau vaselina. Indiferent cata protectie au, nu imi place sa stiu ca pot veni in contact cele doua. Cred ca e o problema subiectiva, de creier. Mai mine inghit praful de lemn decat sa-l stiu pe ghidaje. Bine ca se intampla foarte rar...
Daca zici ca doar lemn s-ar prelucra si cursele sunt asa mici, eu as incerca ghidaj pe bara rotunda dar glisiera cu rulmenti incapsulati sa nu fiu nevoit sa am bara mereu unsa si ca sa pot curata mai usor transmisia (nu ca o pot proteja dar macar o pot curata), as merge pe curea dintata, lata, cu insertie de otel. Cu un motor bun si o electronica cu micropasire scoti precizie suficienta. Oricum sunt offtopic, ca nu-i surub.
Zic si eu, ca tot vine vara!:drinks:
Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 June 2011 - 09:43 AM
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 07 June 2011 - 10:35 AM
Aceasta postare a fost editata de utzy: 07 June 2011 - 10:37 AM
#8
Postat 23 June 2011 - 08:29 AM
bitex, la 07 June 2011 - 10:45 AM, a spus:
Deplasarea pe axa X a saniei se v-a face la viteza constanta , dus/intors . Ma gindeam sa o actionez cu un actuator electric cu motor , sania duce cam 5 kg total . Am contactat deja un furnizor , astept pretul . Dar cred ca o sa fie mult mai convenabila varianta surub cu bile / mpp .
#9
Postat 08 August 2011 - 08:42 PM
Isi sugerez pentru precizie sa folosesti motor pas cu pas (sunt scumpe dar nu inaccesibile), iar in legatura cu surubul pe care sa il folosesti...totul depinde de cat buget ai si de precizia la care vrei sa lucrezi, dar avand in vedere ca o sa faci 400 - 500 de curse complete in 8 ore, pentru a avea o fiabilitate mai mare a sistemului recomand sa folosesti suruburi cu bile, avantajele acestora fiind bine cunoscute
#11
Postat 30 August 2011 - 08:00 PM
Plus ca metoda cred ca e mai eficace prin prisma reducerii de material , carcase si placi mai subtiri de prindere & placi groase gaurite direct :blush:
Ce parere aveti , se preteaza ? ... pot fi aliniate corect sa functioneze perfect ? ( la surubul cu bile e dilema mare !!! )
Aceasta postare a fost editata de utzy: 30 August 2011 - 08:02 PM