Tramvaiul clasic V 09
http://trenulete.inf...ul-clasic-v-09/
Tramvaiele de acest tip au fost realizate incepand cu 1927 in Atelierele Centrale ale Societatii de Transport Bucuresti.
Am lucrat proiectul in Corel cu modificarile necesare montarii unui boghiu motorizat la care voi face si trucul dupa cum era priginalul. Am folosit diverse materiale lemnoase, respectiv placaj de la 1 mm la 3 mm grosime. Dupa cum se vede in poze, deja am montat cutiile celor doua vagoane, cel tractor si remorca, dupa uscarea aracetului am chituit si pana maine vor sta cuminti la uscare.
Cu acest model voi completa colectia mea de tramvaie clasice, pentru care deja am facut o pasiune!
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/V%2009%20392/th_V09-03.jpg
Pagina 1 din 1
Vagonul de tramvai V09
#3
Postat 09 August 2011 - 06:39 AM
Macheta mea nu e statica!
Lucrarea a avansat! Maine voi reface pantograful pentru ca mi-a iesit prea scurt! Nu aveam poze din lateral, dar intre timp am gasit numeroase pe un site dedicat tramvaielor!
http://trenulete.inf...-clasic-v-09-2/
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-06.jpg
Lucrarea a avansat! Maine voi reface pantograful pentru ca mi-a iesit prea scurt! Nu aveam poze din lateral, dar intre timp am gasit numeroase pe un site dedicat tramvaielor!
http://trenulete.inf...-clasic-v-09-2/
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-06.jpg
#4
Postat 10 August 2011 - 07:29 AM
Tramvaiul clasic V 09 -3
http://trenulete.inf...-clasic-v-09-3/
Am continuat lucrarea si am modificat pantograful orientandu-ma dupa fotografii. L-am lungit astfel incat acum e corect ca dimensiune si am adaugat amortizoarele si am modificat suportul acestuia. Pantograful este mobil si se mentine atat sus cat si jos cu ajutorului unui arculet si a unui mecanism de parghie.
La vagonul tractor am confectionat treptele mobile. La vagonul real, acestea stau in mers pliate pe langa peretele vagonului, iar la oprirea in statii, cand se deschid usile, treptele se lasa pentru a se pasi pe ele. Usile vagonului meu nu se deschid, dar treptele sunt mobile.
Am confectionat cosul salvarii si trucul impreuna cu bara de protectie.
A urmat vopsirea la care am folosit spray auto sintetic. Acoperisul este vopsit cu Revell sintetic. Dupa uscarea definitiva urmeaza corectura dungilor care nu au iesit perfecte, desi am folosit hartie de vopsit auto!
Am confectionat iluminarea la vagonul tractor. Farul central este din prisma de la resturi de kituri de casute. Carcasa este astfel facuta incat se desface de pe sasiu fara interventia pistolului de lipit, ridicandu-se cu ghidul in timp ce instalatia este fixata pe sasiu.
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-09.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-24.jpg
http://trenulete.inf...-clasic-v-09-3/
Am continuat lucrarea si am modificat pantograful orientandu-ma dupa fotografii. L-am lungit astfel incat acum e corect ca dimensiune si am adaugat amortizoarele si am modificat suportul acestuia. Pantograful este mobil si se mentine atat sus cat si jos cu ajutorului unui arculet si a unui mecanism de parghie.
La vagonul tractor am confectionat treptele mobile. La vagonul real, acestea stau in mers pliate pe langa peretele vagonului, iar la oprirea in statii, cand se deschid usile, treptele se lasa pentru a se pasi pe ele. Usile vagonului meu nu se deschid, dar treptele sunt mobile.
Am confectionat cosul salvarii si trucul impreuna cu bara de protectie.
A urmat vopsirea la care am folosit spray auto sintetic. Acoperisul este vopsit cu Revell sintetic. Dupa uscarea definitiva urmeaza corectura dungilor care nu au iesit perfecte, desi am folosit hartie de vopsit auto!
Am confectionat iluminarea la vagonul tractor. Farul central este din prisma de la resturi de kituri de casute. Carcasa este astfel facuta incat se desface de pe sasiu fara interventia pistolului de lipit, ridicandu-se cu ghidul in timp ce instalatia este fixata pe sasiu.
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-09.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-24.jpg
#5
Postat 11 August 2011 - 05:28 AM
Tramvaiul clasic V 09 -la final
http://trenulete.inf...-v-09-la-final/
Astazi am incheiat inca un capitol din viata mea de modelist amator. Am finalizat tramvaiul clasic V 09. Mai am mici corecturi la vopsea si chiar ma gandesc pentru ferestre sa fac la imprimanta personaje asezate si in picioare in tramvai, astfel incat sa apara mai interesant privitorului decat geamurile brumarii cu care am dotat primul model.
Acest ultim tramvai a iesit chiar incantator. Nu stiu daca pozele pot sa transmita ceea ce simt eu, dar vazandul atat de gingas pe diorama, este imposibil sa nu te indragostesti de el instantaneu.
Fireste ca planurile mele nu se opresc aici. Vreau sa mai lucrez un vagon despre care insa inca nu spun nimic. Totul depinde de cum fac rost de inca un boghiu motor. Sunt foarte frumoase si tramvaiele moderne, dar imposibilitarea de a procura boghie mici cu transmisie, este o mare piedica in calea realizarii unor machete de modele mai actuale. Chiar asa, marea mea pasiune fiind pentru modelele clasice, pe care le gasesc mult mai atragatoare si mai interesante, asta prezinta un inconvenient in drumul meu de pregatire a unei diorame cu tramvaie.
La final, va ofer cu drag cateva poze si o mica filmare.
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-32.jpg
http://trenulete.inf...-v-09-la-final/
Astazi am incheiat inca un capitol din viata mea de modelist amator. Am finalizat tramvaiul clasic V 09. Mai am mici corecturi la vopsea si chiar ma gandesc pentru ferestre sa fac la imprimanta personaje asezate si in picioare in tramvai, astfel incat sa apara mai interesant privitorului decat geamurile brumarii cu care am dotat primul model.
Acest ultim tramvai a iesit chiar incantator. Nu stiu daca pozele pot sa transmita ceea ce simt eu, dar vazandul atat de gingas pe diorama, este imposibil sa nu te indragostesti de el instantaneu.
Fireste ca planurile mele nu se opresc aici. Vreau sa mai lucrez un vagon despre care insa inca nu spun nimic. Totul depinde de cum fac rost de inca un boghiu motor. Sunt foarte frumoase si tramvaiele moderne, dar imposibilitarea de a procura boghie mici cu transmisie, este o mare piedica in calea realizarii unor machete de modele mai actuale. Chiar asa, marea mea pasiune fiind pentru modelele clasice, pe care le gasesc mult mai atragatoare si mai interesante, asta prezinta un inconvenient in drumul meu de pregatire a unei diorame cu tramvaie.
La final, va ofer cu drag cateva poze si o mica filmare.
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2011/08/V09-32.jpg
#6
Postat 12 August 2011 - 01:19 PM
Felicitari pentru realizare. A iesit foarte frumos si trezeste nostalgii...O fi de bine?
Te rog sa ma scuzi pentru ca sunt in balarii, dar, vorbind despre tramvaie clasice, as vrea sa te intreb daca stii ceva despre cele care au functionat in Galati pana spre 1970. Pe ele scria, parca, Tatra 1947. Acum, fiind atata amar de vreme, poate, anii nu sunt exacti, dar, asa, ca ordin de marime. Am mers foarte des cu ele, din centru la gara. Biletul costa 25 bani, mergeau incetisor, zgomotos, deraiau des, dar nu se rasturnau si spuneai ca-si dau duhul la urcarea dealului de la gara.
Multa, multa bafta si sa-ti reuseasca toate proiectele.
Te rog sa ma scuzi pentru ca sunt in balarii, dar, vorbind despre tramvaie clasice, as vrea sa te intreb daca stii ceva despre cele care au functionat in Galati pana spre 1970. Pe ele scria, parca, Tatra 1947. Acum, fiind atata amar de vreme, poate, anii nu sunt exacti, dar, asa, ca ordin de marime. Am mers foarte des cu ele, din centru la gara. Biletul costa 25 bani, mergeau incetisor, zgomotos, deraiau des, dar nu se rasturnau si spuneai ca-si dau duhul la urcarea dealului de la gara.
Multa, multa bafta si sa-ti reuseasca toate proiectele.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 August 2011 - 01:21 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1