Modelism - RHC Forum: Yak 54 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Yak 54

#1 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 25 January 2005 - 04:56 PM

Simbata 22.01.2005 am inaugurat primul meu model cu motor cu benzina. Este vorba de modelul YAK 54, anvergura 1800mm. Motorul este MVVS de 34cmc cu aprindere electronica si carburator cu pompa de combustibil. Elicea la primele zboruri a fost un 18x10.

Din pacate nu am decit 2 poze cu modelul, rog pe cei care au fost de fata si au poze sa mi le trimita si mie
In poza modelul este tinut de colegul meu Razvan Bujor caruia ii multumesc pentru efortul de asamblare!
Aeromodelul a venit in kit ARF importat de RHC (se putea altfel :o ) si a necesitat aprox o saptamina de lucru pt aducerea pe linia de zbor.
Aripile sint construite clasic din balsa, au venit deja acoperite, si se pot scoate la transport.
Fuzelajul este din fibra de sticla si a venit complet vopsit si lacuit (!) asa cum se vede in poza.
Stabilizatorul orizontal este profilat si se poate demonta pt transport.
Kitul are o calitate mult peste medie, singura modificare pe care am fost nevoiti sa o facem dupa zborurile de proba a fost la tijele de comanda a profundorului.
Zborul a fost foarte curat, un pic CG prea in fata - ca la primele zboruri.
Motorul - O BESTIE :( :( care trebuie "stimulata" cu grija din gaz.

Fisiere atasate


Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#2 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 25 January 2005 - 04:58 PM

Multumesc lui Tudor pentru poze. Mai are cineva poze?

Fisiere atasate


Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#3 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 25 January 2005 - 05:06 PM

Poza de la furnizorul nostru. Kit-ul este identic cu cel din poza, inclusiv schema de vopsire.

Fisiere atasate


Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#4 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 25 January 2005 - 05:22 PM

Foarte frumos .. Sa ai parte de zboruri placute .. vant sub aripi .. si fara crashuri !
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#5 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2005 - 05:25 PM

Bestiilor!!!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#6 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 25 January 2005 - 05:28 PM

Valteras: Poti sa-l consideri un model pseudo electric: are 2 pack-uri de 3300mAh NiMh la bord :o :(.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#7 Useril este offline   Allex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 226
  • Inregistrat: 18-July 04
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara-Caransebes

Postat 25 January 2005 - 05:30 PM

Super adevarata bestia asta!!!! cam cat te-a costat cu tot??? daca se poate spune :o
0

#8 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2005 - 07:51 AM

Andrei, la 25 Jan 2005, 17:28, a spus:

Valteras: Poti sa-l consideri un model pseudo electric: are 2 pack-uri de 3300mAh NiMh la bord http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif :D.

Da' mah, da-s numa' pt. receptie si pornire la boton...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#9 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 26 January 2005 - 10:37 PM

Revin ....BESTIA AIA de....25cc sau cat are el, nu ar putea tracta fara probleme si planoare ..? Eventual un Calimero (-_-) ceva ...?
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#10 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 27 January 2005 - 12:10 AM

bestia ai .. banuesc ca poate sa tracteze planoare mici Din cate stiu Calimero nu e planor: )
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 January 2005 - 05:32 AM

eleronu, la 26 Jan 2005, 22:37, a spus:

Revin ....BESTIA AIA de....25cc sau cat are el, nu ar putea tracta fara probleme si planoare ..? Eventual un Calimero (-_-) ceva ...?

se rupe calimero!!
cat despre planoare eu creca yakul e prea nervos si o sa fie greu pentru pilotul remorcat sa tina pasul cu yaku'
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2005 - 08:25 AM

Bei ezaltatilor! Terminati cu ciocace de astea gen remorcaj de Calimero cu YAK-ul "Bestie". Nu va dati seama ca se spulbera numa' cand il pui in suflul elicei?

Si da, Calimero-ul de care cred ca vorbiti nu este (chiar) planor. Dar se ezicsta un Calimero care e planor (un metru anv.) HLG si e facut de AFF http://www.aff-cnc.de./
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#13 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 27 January 2005 - 09:34 AM

Pentru tractare de planoare motorul este OK - are 4.1 CP !! - dar ar trebui pus pe o platforma de zbor mult mai stabila. Un parasol de 2.5m cred ca ar fi ideal.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#14 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 27 January 2005 - 07:21 PM

Se poate afisa si un pret: la motor si la kit?(voi aveti voie!-glumeam)
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#15 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 29 January 2005 - 12:58 PM

Mototrul MvvS de 35 benzina este acesta? http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_91&p...&products_id=21
0

#16 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 31 January 2005 - 04:33 PM

Am ramas dator cu preturile

YAK-54 ARF: 327 EURO incl. TVA
MVVS 35 Benzina + aprindere electronica VLACH: 420 Euro incl. TVA

Statia RC folosita a fost Eclipse7 QPCM. Am folosit 6 canale: 2 pt eleroane, 2 pt profundor (mixate), 1 gaz, 1 directie.
Xorg: Acela este un motor mai vechi, avea aprindere electronica mai putin performanta si ca urmare nu a mai fost folosita. Performantele si descrierea motorului corespund si pentru noul motor. O sa actualizam site-ul.

Daca vreti sa-i vedeti si fratiorii Yak-ului apasati AICI sau AICI.
Am mai zburat SU-31 cu anvergura de 1700mm & Spitfire cu anvergura de 1800mm.
In cazul in care va face cu ochiul ceva il putem aduce in aprox 40 zile.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#17 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 February 2005 - 01:13 AM

Salut Andrei,


de mult ma tot invirtesc pe linga YAKul asta cu 1800 mm anvergura pentru ca am un motor 180, 30 ccm pe metanol, care zace si i-ar trebui un suport de zbor. Din cite stiu eu, motorul recomandat este 18-26 ccm 2T sau 20-23 ccm 4T, deci un motor cu o greutate de ca. 1100 g. Motorul meu cintareste ca. 1570 g, motiv pentru care inca nu am cumparat YAKul pina acum.

Da-mi te rog voie sa te intreb cite ceva in lagatura cu acest model :

Motorul pe care i-l folosesti tu cintareste peste 1500 g. Ai avut ceva probleme la reglarea CG ? Spuneai ca foloseshti doua packuri de 3300 mAh pentru receptie. Trebuiesc montate cit se poate de in spate ? Unde este rezervorul ? Pe GC ( carburator cu pompa ) sau in fata ? Ce capacitate are rezervorul ? Cum se comporta avionul in aer cu motorul la relanti ? Limita de viteza la aterizare ? Ce greutate are YAKul tau la start ?


Multumesc anticipat,


CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 February 2005 - 03:39 AM

Cred ca cel putin un acumulator este pentru aprindere. Sunt si eu foarte curios pe tema asta. De exemplu alte motoare cu benzina...Zenoah....Fuji... au nevoie de acumulator pentru aprindere ca MVVS-ul ?
0

#19 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 February 2005 - 04:03 AM

Citeaza

De exemplu alte motoare cu benzina...Zenoah....Fuji... au nevoie de acumulator pentru aprindere ca MVVS-ul ?

Daca au aprindere cu magnetou nu au nevoie de alimentare speciala. Daca au aprindere electronica, aia trebuie alimentata de undeva. Zenoahu la mama lui e cu magnetou da sunt si unii care-l modifica pentru aprindere electronica

cezar
0

#20 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 07 February 2005 - 11:08 AM

Corsair4FU, la 4 Feb 2005, 01:13, a spus:

Salut Andrei,


de mult ma tot invirtesc pe linga YAKul asta cu 1800 mm anvergura pentru ca am un motor 180, 30 ccm pe metanol, care zace si i-ar trebui un suport de zbor. Din cite stiu eu, motorul recomandat este 18-26 ccm 2T sau 20-23 ccm 4T, deci un motor cu o greutate de ca. 1100 g. Motorul meu cintareste ca. 1570 g, motiv pentru care inca nu am cumparat YAKul pina acum.

Da-mi te rog voie sa te intreb cite ceva in lagatura cu acest model :

Motorul pe care i-l folosesti tu cintareste peste 1500 g. Ai avut ceva probleme la reglarea CG ? Spuneai ca foloseshti doua packuri de 3300 mAh pentru receptie. Trebuiesc montate cit se poate de in spate ? Unde este rezervorul ? Pe GC ( carburator cu pompa ) sau in fata ? Ce capacitate are rezervorul ? Cum se comporta avionul in aer cu motorul la relanti ? Limita de viteza  la aterizare ? Ce greutate are YAKul tau la start ?


Multumesc anticipat,


CF4U

Salut Corsaire!

Motorul tau este PERFECT pt YAK. MVVS-ul are o greutate de aprox 1.5 kg daci comparabil cu al tau. Yak-ul fiind un model semiscale are problema cu CG, care daca respecti motorizarile propuse, este (foarte) in spate. Aceeasi problema am avut-o cu SU 31 care centrat ca in carte avea CG la limita maxima admisa in spate si a fost foarte "distractiv" de zburat. La YAK am mai pus si un pack de 5 celule 3300mAh NiMh pt receptie si un pack de 4 celule similare pt aprinderea electronica. Fiind stresat (din experienta anterioara cu Su31) am inghesuit pack-urile cit am putut de in fata si cu greutatea motorului am obtinut un CG in fata celui optim. Pt primele zboruri a fost foarte bine pt ca a fost foarte stabil.
Rezervorul are 500 ml si este montat in fata desi motorul are carburator cu pompa de combustibil. Cu motorul la 50% ai o autonomie de 10-15 minute.
La ralanti nu are suficienta tractiune si incepe incet sa coboare intr-o maniere foarte realista. Daca te pisca mina si incerci sa-l mentii atunci intra in limita de viteza si daca tot nu te opresti se angajeaza. Fiind cu CG in fata la angajare a avut un comportament foarte placut in sensul ca a coborit botul si a inceput sa prinda viteza. La limita de viteza manevrabilitea s-a pastrat in limite acceptabile si trebuie sa ignori semnele ca sa il angajezi. Cu motorul in ralanti panta de aterizare este accentuata si trebuie sa-l tii cu ceva viteza ca sa poti sa-l redresezi jos. Cu putin motor poti sa vii pe o panta lina (6gr). Aterizare pe trei puncte este o joaca, trebuie sa tragi progresiv de mansa si se aseaza imediat.
Limita de viteza nu o pot aprecia dar din experienta mea YAk-ul s-ar incadra la avionale ... cuminti.
Cintarit pe cintar greutatea a fost de 7.5 kg, fiind compusa din 6kg fuzelajul cu motor si electronica si 1.5 kg ambele aripi, rezervor gol.
Am dat bateriile putin mai in spate (citiva cm fata de parafoc) si astept sa zbor sa vad daca CG-ul rezultat s-a apropiat de cel optim pt zborul acrobatic.

Am pus si o poza a YAK-ului sa ai o imagine despre cit de GIGANTIC este http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Fisiere atasate


Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#21 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 07 February 2005 - 11:12 AM

Lasind gluma la o parte http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif o poza "la scara" cu echipajul Yak-ului: Razvan Bujor si subsemnatul. Multumesc lui SerbanM pt poze.

Fisiere atasate


Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu