Modelism - RHC Forum: ducted fun - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ducted fun

#1 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 31 January 2005 - 11:23 PM

salut.am si eu o intrebare. de fapt mai multe. nu stiu de ce dar mi s-a pus mie pata sa fac avion cu elice intubata. in fine. as avea nevoie de ceva care sa-mi scoata cam 400w la un diametru de 90mm sau vreo 900-1000w la 20cm. stiti cumva unde gasesc si eu ceva mai putrenice ca la tower am gasit electrice dar cea mai tare scoate 165w si unu termica dar iar nu prea scoate cine stie ce. :rolleyes:
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 31 January 2005 - 11:45 PM

aici trebuie sa raspunda valterashu!!

@jester
itzi gasesc eu da e undeva la niste mii de euro ca ordin de marime.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 31 January 2005 - 11:55 PM

DUCTED FAN (nu fun, ca nu-i de ris :rolleyes: )

O intrebare: watt-ii astia, cum se transforma in Kg forta sau cai putere? (sper ca n-am zis o prostie prea mare :D )

Pt. ca eu tocmai am cumparat un sistem ducted fan de ~13cm diametru'.

Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 01 February 2005 - 12:52 AM

Luci
0

#4 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 31 January 2005 - 11:58 PM

Un Kw este egal cu 1,4 Cp, in Kg fortza ese greu de spus depinde de multzi factori

Aceasta postare a fost editata de xorg: 01 February 2005 - 12:39 AM

0

#5 Useril este offline   Andyatf 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 21-October 03

Postat 01 February 2005 - 12:19 AM

xorg, la 31 Jan 2005, 23:58, a spus:

Un CP este egal cu 1,4 Kw, in Kg fortza ese greu de spus depinde de multzi factori

Hmm...ultima data cand am deschis cartea de fizica era fo 735.45 de W un CP....da cine stie..poate ma insel :rolleyes:
Crash is my midlle name
0

#6 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 01 February 2005 - 12:28 AM

jetser pe tine te intereseaza mai mult tractiunea (in Newtoni sau Kg fortza Kgf)
Cati wati consuma... poate varia f mult. Uitate pe situl GWS care are meritul de a da date complete despre sistememe de propulsie ce le fabrica
Ai sa vezi acolo o marime f importnta putere pe tractiune gf/W
Ai sa vezi ca cele mai eficiente siteme de propulsie au >10g/W iar elicile intubate sunt printre cele mai putin eficiente.. chiar si sub 2gf/W
Asa cai de ales dintre ceva frumos si ineficient (ducted fan) sau ceva mai putin frumos dar eficient (motor cu demultiplicator si elice bipala)

http://www.gws.com.tw/english/product/powe...tem/eps300c.htm

http://www.gws.com.tw/english/product/powe...rsystem/014.htm

Spor la treaba
0

#7 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 01 February 2005 - 12:29 AM

Da, din talonul auto cam asa iese.

Pai atunci sistemul meu: motor termic OS.91 (electric nu prea are randament) + Ducted Fan ~13cm + tunned pipe dezvolta aproximativ 8400 W (daca asta inseamna 6cp).

In Kgf are aproape 6.

Fisiere atasate


Luci
0

#8 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 01 February 2005 - 12:42 AM

Jetser e bine sa fi atent la capcane intre putere (W CP etc etc) si tractiune (N, Kf) nu exista o relatie simpala, intervin zeci si zeci de parametri care mai decare mai dubiosi
Ca nu stiu ce dracovenie consuma de 10 ori mai multa putere ca alta nu este o garantie ca are si o tractiune de 10x mai mare te poti trezi ca ce mai mic da mai multa putere ca cel mare.. etc etc
Mai mult vezi ca de multe ori tractiune e data la viteza 0, daca aeromodelul tau va zbura repede (nu stiu cat de repede acum...) treaba iar se poate modifica intr-un mod mai mult sau mai putin previzibil.. se pun elici mici cu pas mare pt aeromodele rapide si elici mari cu pas mic (eventual si demultiplicator) pt aeromodelele lente.
Si povestea poate continua...
Succes
0

#9 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2005 - 12:42 AM

Scuze am corectat raspunsul mai exact 1Kw =1.36Cp
0

#10 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 February 2005 - 09:06 AM

fii atent ca la ducted fan-ul asta conteaza f mult admisia(intake-ul) ..eu am facut teste de tractiune cu/fara mai multe intake-uri facute de mine si diferenta e aprox de 40%
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#11 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 01 February 2005 - 09:20 AM

La al meu cica se recomanda o suprafata a intake-ului de ~125% din cea a "feon-ului".
Luci
0

#12 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 01 February 2005 - 11:01 AM

Transformarea din kgf in CP se face in functzie de viteza momentana, dupa formula

P=(kgf x m/s)/75, unde
p=puterea pe care vrei sa o afli
kgf=tractiunea statica
m/s=viteza
75=.........saptezecisicinci :lol:
No brain, no headache.....
0

#13 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 01 February 2005 - 10:35 PM

bine mai fratilor. xorg mi-a zis sa scot avionul la 50g/dm2 si 0,5 c/kg
si eu asta am facut. am calculat suprafatza, greutatea implicita si puterea in w.
trctiune are 200 si ceva de gr ce am vazut eu acolo ceea ce e foarte putin
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#14 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 01 February 2005 - 10:38 PM

probabil ca fostza unui motor e data de elice in functie de pas si respul pana la puterea dedzv e viteza. nu?
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#15 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 01 February 2005 - 10:39 PM

pe tema asta ar mai trebui sa mai discut multe cu voi sa ma pun si eu la punct asa cum trebuia si dupaia sa ma apuc de lucru.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 February 2005 - 06:33 AM

jester, la 1 Feb 2005, 22:39, a spus:

pe tema asta ar mai trebui sa mai discut multe cu voi

nu uita sa strangi si niste bani in timp ce discuti,ca altfel degeaba discuti.
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 02 February 2005 - 10:46 PM

:D:D mai eu dee cand ma stiu strang bani. oricum am vazut ca e o avere motoru' ala.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu