incepator> nu reusesc sa pornesc motoru Am motor magnum nou si habar n-am sa il
#1
Postat 29 January 2005 - 07:15 PM
Vreau sa va zic ca sunt complet incepator in domeniul asta, n-am mai pilotat nici un avion pana acum nici macar planor sau altceva care zboara.
situatie:
Am un avion model Fuego cu motor termic magnum de 2,5cmc cu combustibil nitro10% jiglorul e deschis 1,5ture acceleratia la jumate, am invartit elicea cu carburatorul opturat pana a intrat combustibil in carburator, acumulatorul de pornire e incarcat, bujia se aprinde bine.
Daca las pistonul in punctul mort superior si conectez bujia, dupa cateva secunde are o explozie si se invarte o data. Intre timp am aflat ca trebuie sa invart elicea cu bujia conectata.....incerc asta de mai multe ore dar e foarte aiurea ..practic o invart cu bucatica nicidecum intr-o miscare uniforma ...cam 1 tura la 1 - 2 secunde, cand mai are cate o aprinderese misca mult mai repede decat o invart eu si automat imi scapa.
Initial am incercat cu mana bina infofolita dar a devenit incomod si pana la urma am decis sa imi sacrific degetele si sa le bandajez dupa ...
din pacate n-am reusit sa pornesc motoru oricat am incercat...e chiar deprimant, nu stiu ce sa ii mai fac, clar gresesc ceva ....poate careva sa ma ajute putin cu chestia asta, i-as fi foarte recunoscator ...
multumesc mult.:o
#2
Postat 29 January 2005 - 07:30 PM
reglezi carburatorul cum scrie in carte. alimentezi, dar vezi sa nu ineci motorul, alimentezi bujia si dai la pala dar cu degetele infasurate pe o carpa. sau varianta :o imprumuti de la cineva un starter.
fiindca esti incepator inca nu sti ce inseamna sa iti dea halicea peste degete. este nasol de tot. nu recomand.
starterul este recomandat fiindca este iarna si motorul porneste mai greu. dar se poate si fara. tu trebuie sa invarti elicea o juma de tura pana depaseste punctul mort superior. dupa aceea feresti mana. din doua motive. daca are loc aprinderea atunci motorul pleaca si iti da peste degete. daca iti da peste degete se opreste si trebuie sa repeti emisiunea. daca nu a pornit mai invarti o data viguros de elice in acelasi mod. acum depinde de norocul tau. sar putea sa plece usor sau greu. magnumurile sunt naravase rau (unele, eu am doua, cel de 4.5cc nu sa lasat niciodata usor convins, cel de 7.5cc pleaca din prima fara starter)
#3
Postat 29 January 2005 - 08:09 PM
-daca modelul (motorul ) e nou da deoparte combustibilul pe care il ai si i-ati unul special de rodat motoare (20 %ulei fara nitro)
in acest caz uita si de demaror
- ai incercat sa-l pornesti afara ? daca da temperatura exterioara nu te ajuta deloc!! (daca e motoru nou asteapta primavara si rodezi atunci altfel il faci praf)
- daca ai garaj (atelier) vezi sa fie peste 15 grade celsius
oricum fuego nu e un avion de pilotat iarna(si al meu sta in cui),si nu e un avion pentru incepatori!!
sa nu iesi singur la zbor ca-l faci praf!
#4
Postat 29 January 2005 - 08:40 PM
am incercat si asa: am dus elicea in punctul mort si am cuplat bujia...a avut o tentativa dar doar una ..... si am facut asta 4 ore degeaba ...din tentativa in tentativa am tinut-o...si tot nimic.
Legat de frig ... IL PROBEZ ACASA LANGA CALORIFER ....nu glumesc ..imi asum riscu ..vreau macar sa il vad cum se invarte pe urma il pun in cui si il rodez la primavara ...dar nu pot sa dorm fara sa aud si eu o data macar cum paraie motoru ala
...voi spuneti ca se aprinde in timp ce invart elicea ...conteaza sa faca presiunea aia sus sau ca se invarte ..pt ca dupa cum am spus o invart dar nu asa de repede cum ar trebui , cred.
Se poate experimenta ceva? ..ma gandesc cu o sfoara cumva ca la barci sau alt sistem sa o invart ..... demarator nu am si nu stiu cum sa improvizez unu care sa nu se duca draq in caz ca totusi porneste
#5
Postat 29 January 2005 - 08:57 PM
SCHIMBA COMBUSTIBILUL PUNE FARA NITRO CU ULEI MULT!
in alta ordine de idei....
-ai umblat la surubu de amestec? daca da nu te mai pot ajuta decat meseriasii in motoare si nu pe forum!
- daca e bine reglat trebuie sa porneasca la pala - demarorul itzi poate distruge biela
-lasa acceleratia de pe statie ceva mai mult decat ralantiul si dai la pala ,daca nu pleaca ,creste progresiv din mansa de motor da nu pana la jumate.
- si sa te mai intreb ceva daca tot esti la inceput?
in ce sens invarti elicea? orar sau antiorar?
p.s. poate pui o poza cu modelul sa-l vedem si noi! cum ai prins receptia inauntru ,packul ....
de centrat l-ai centrat?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 29 January 2005 - 08:59 PM
#6
Postat 29 January 2005 - 09:15 PM
- invart elicea in sensul in care trage aer spre motor ... e sigur bine ca invers imi scuipa combustibil pe aerisirea de la carburator
- inauntru am montat totul cat mai pe centru, aripa am prins-o cu banda izolanta de avion ca elasticelea alea nu erau destul de solide, unu s-a rupt cand am incercat sa-l pun. Am lasat afara sa alimentez acumulatorul pt receptor.
- nu l-am centrat pt ca nu stiu cum se face asta
- totul pe el e nou nout din cutie
- am reglat radiocomanda cum trebuie (e programabila si mi-a dat ceva bataie de cap)
Oameni buni ..imi este foarte clar ca o sa-l busesc de la prima decolare, dar pe cuvantu meu ca abia astept sa-l vad ca se invarte ...ce n-aiba ca doar d-aia il am ...asa il tin in vitrina si gata. Normal ca o sa incerc sa fac tot posibilul sa ma port cat mai frumos cu el.
Pentru inceput vreau sa-l vad ca e viu si pe urma mai cand o sa vina caldura il scot si la plimbare
Recunosc ca ma dau batut .... cui dau o bere sa imi arate cum se porneste?
Sau altfel spus ..cate beri ma costa sa imi arate cineva cum se face si ce se face? :o)
(eu beau suc deci ies mai ieftin:)))) )
sunt din Bucuresti zona Regie-Crangasi
Thnx
#7
Postat 29 January 2005 - 11:03 PM
inauntru nu se monteaza toate cat mai pe centru
toate au locul lor
uita de banda izolanta si treci inapoi la elastice pentru prins aripa (pui si tu mai multe raduri nu unu singur ca de aia e fragil)
uite cam ashe tre sa arate pe interior ,toate intepenite bine cu polistiren si lipite,mai ales receptorul bine amortizat de burete si alte alea ca altfel vibratiile motorului tzil pot distruge.
elicea o invarti in sens ANTIORAR !!
pe batiu ai dat cu lac? metanolul o sa-ti manance batiul de lemn in timp,si crede-ma sare metanol in toate partile si pe la garnituri si pe peste tot.
si cred ca mai sunt multe de facut pana sa ajungi la faza cu pornirea motorului.
Fisiere atasate
-
DSC00937.JPG (120.65K)
Number of downloads: 124
#8
Postat 30 January 2005 - 12:49 AM
Acum gata cu laudele :o pastrez si pt mai incolo..
Inauntru ce am pus diferit e receptorul si acumulatorii pt receptor ..care sunt in spate de tot, cam pe unde sunt in poza, si sunt prinse in suspensie tot cu banda izolanta. Ma gandesc mai bine si cred ca il desfac si il rearanjez cum am vazut in poza. Te rog totusi sa imi explici ca nu imi pot da seama din poza, unde vin acumulatorii si unde receptorul ..acumulatorii vin dedesupt si receptorul infasurat in chestie din aia moale vine peste??
Alta chestie...cu motorul am facut o tziganie absoluta ... nu ma injurati ...am prins cu holzshuruburi lungi si subtiri (maxim grosimea care intra)...si nici macar nu l-am prins bine ... 3 au intrat unu nu, si din alea 3 unu a muscat asa rau incat abia a prins ...cu toate astea motorul pare foarte bine intepenit acolo, adica daca pui mana serios pe el si tragi nici nu se misca...
E putin cotit spre dreapta cum te uiti din fata avionului. Daca nu l-am prins bine singura sansa e sa il desfac si sa il prind pe o bucata de placaj pe care sa o torn la locul faptei pe urma...altfel nu vad sincer cum as putea, pt ca placile care ar trebui sa il tina nu sunt destul de apropiate incat sa nu fie distruse daca le gauresc.
Ok, sa zicem ca reamenajez prin interios si ca motorul nu o sa traga prea mult intr-o parte sau alta. Problema e ca tare mult as vrea sa il vad ca porneste..indiferent ca il ridic acum sau la primavara ...... zau ca nu mai pot ....hai ma ce naiba imaginativa si voi ...am jucarie noua visez la ea de cand am auzit ca exista stau ce ea montata in camera si ma uit la ea.........turbez pe cuvant ...am ajuns sa fac avioane de hartie :o)))))
serios vorbind, chiar vreau sa il vad ca se invarte ...m-ar motiva f tare...asa incep sa ma lase nervi invartind in gol la elice....gata m-am dat batut sunt prost , nu stiu ...asta e .... heeeelp
mi-e frica sa nu-l stric tot incercand aiurea.
Apropo de stricat ... din cate vad eu surubul pt amestec, daca e ala cu arc dedesupt, tine aerisirea carburatorului mai mult sau mai putin deschisa fortat ... deci nu e mare lucru ca l-am invartit..adica cu siguranta ca va fi in zbor , dar nu vad dc sa afecteze pornirea. Am mai invartit si de surubul ala auriu mare de la acceleratie :o:o .... ala chiar ca nu stiu ce face..
si cum invart mai oameni buni de elicea asta ca nu oricum as incerca parca nu se invarte mault o mut dintr-o pozitie in alta.... ea se misca usor dar nu o pot invarti klumea fara sa ma opresc in punctul mort si pe urma sa trec mai departe. Motorul nu e inecat, nu opune mai multa rezistenta decat ar trebui, pur si simplu nu stiu eu cum trebuie invartita, cred, ....
in legatura cu suruburile ...sa inchida careva un surub din alea de tot si numere de cate ori il deschide ..sa il "resetez" si eu pe al meu, nu merge asa?
#9
Postat 30 January 2005 - 01:28 AM
ca este rece afara zice bine silviu, asteapta pana se face mai cald. de asemenea cu demaroru zice bine silviu. nu rupi biela asa de usor, dar daca o fortezi tare atunci este posibil. dar se poate folosi demarorul fara probleme. oricum cum este rece afara si motorul nerodat cu mana se porneste taaaare greu.
combustibilul cel folosesti tu intradevar are cam mult nitro. 18% ulei e bun. eu am rodat cu 18% ulei si 5%nitro si motoru merge brici si in ziua de azi.
perseverenta multa. primul meu motor si eu lam pornit in cam 4 ore de dat la pala (nu aveam demaror cal foloseam). daca eram asistat de cineva mergea mult mai repede, asa ca incearca sa gasesti pe cineva sa te ajute.
daca nu, demarorul cand il folosnu il lasi sa invarta motorul muuult si bine. apesi scurt pe buton cat sa dea un impuls la motor. daca nu a luato mai dai un impuls. asa se face. daca motorul este innecat atunci nu fortezi cu demarorul. asa rupi biela. scoto combustibilul si dai din nou. vezi sa ai curent bun la bujie.
spor la munca
red
#10
Postat 30 January 2005 - 04:14 AM
Ce am descoperit....dupa aceea. Alimentasem bujia cu niste fire lungi si subtiri. Cu cat cadea pe fire nu mai aveam suficienta tensiune pe ea. Tu cum o alimentezi ?
Clapeta de aer sa fie deschisa cu 1/3...1/4 din cursa maxima.
Despre dat la pala. Peste tot scrie ca pala de sus sa fie putin inspre stanga atunci cand esti in PMS. Privind din fata inspre motor. Mie imi vine mai comod sa o potrivesc 10-15 grade inspre dreapta. Asa la o incercare castig ~ 30 de grade care se simt. Nu cred ca ai dat bine. Deoarece vorbesti de turatie ca nu-i constanta..... Tu atingi elicea cu degetele, te concentrezi sa simti FORTA cu tine si dai o data cat poti de repede si cu cat mai multa forta. Tragi eventual degetele. Asta-i optional :D Oricum daca le uiti s-ar putea sa ingreuneze pornire. Daca nu a pornit mai incerci o data....Deci nu se pune problema de turatie constanta...
Poti incerca si
- cateva picaturi de combustibil in carburator.
- sa sufli cu un varnis in carburator in timp ce dai la pala. Asta-i pentru masochisti daca esti singur.
Va porni sigur-sigur. O sa spui dupa aceea " Ce simplu a fost ".
Cum ai fixat aeromodelul ? Daca porneste motorul ce-l tine pe loc ? Tine cont ca trage destul de tare.
Motorul trebuie sa fie montat cu axa rotita catava grade intr-o parte si in jos ca sa compenseze tractiunea elicei. N-ai un plan ceva ? Cum te uiti inspre motor axa lui trebuie sa fie cateva grade spre stanga si in jos.
Te sfatuiesc sa invelesti receptorul intr-o punga din plastic. Este pentru a-l proteja daca va ateriza in copac ( s-au vazut cazuri :D ) si nu reusesti sa-l dai jos inainte de ploaie. Acumulatorul trebuie sa fie in fata receptorului sa nu-l striveasca la o aterizare un pic mai dura.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 30 January 2005 - 04:57 AM
#11
Postat 30 January 2005 - 08:12 AM
Spiri dus, la 30 Jan 2005, 00:49, a spus:
Alta chestie...cu motorul am facut o tziganie absoluta ... nu ma injurati ...am prins cu holzshuruburi lungi si subtiri (maxim grosimea care intra)...si nici macar nu l-am prins bine ... 3 au intrat unu nu, si din alea 3 unu a muscat asa rau incat abia a prins ...cu toate astea motorul pare foarte bine intepenit acolo, adica daca pui mana serios pe el si tragi nici nu se misca...
E putin cotit spre dreapta cum te uiti din fata avionului. Daca nu l-am prins bine singura sansa e sa il desfac si sa il prind pe o bucata de placaj pe care sa o torn la locul faptei pe urma...altfel nu vad sincer cum as putea, pt ca placile care ar trebui sa il tina nu sunt destul de apropiate incat sa nu fie distruse daca le gauresc.
1.acumulatorii de receptie stau cat mai un fata sub (langa) rezervor.
2.receptorul sta cat mai in spate invelit in pungi ,bureti alea alea,
daca folosesti pozitionarea pe care ti-am dat-o aproape ai scapat de problema centrajului.
toate astea le intepenesti bine ,bine cu polistiren expandat introdus fortat si lipit de fuselaj (nu siu de receptor si pack :D )
3.ai avut bafta ca nu ti-a pornit motorul ,cel mai probabil ajungeai la spital!! cum sa -l prinzi cu holzsuruburi?
dal jos pune suruburi serioase cu saibe ,saibe grover cu gramada, piulite s.a.m.d.
4.mai ai un motiv sa-l dai jos.daca e cotit spre dreapta cum te uiti din fata,inseamna ca e cotit spre stanga daca te uiti din spate spre elice ceea ce nu-ti anuleaza momentul anticuplu ci dimpotriva il amplifica ceea ce nu prea o sa zboare jucaria,o sa se angajeze pe aripa stanga dupa 3 metri in aer si se face scobitori.
5. placile (le zice batiu ) erau destul de apropiate daca le marcai ,le gaureai si le apropiai un pic fortat in momentul cand bagai suruburile pentru motor ramaneau pe pozitia normala.
eu zic sa te mai gandesti daca totusi pornesti motorul sau nu si sa te apuci serios de avionul ala sa-l faci ca lumea.
si in alta ordine de idei daca nu ai mai zburat la fel de serios sa te gandesti ce avion itzi cumperi (electric) sa inveti sa zbori.
io zic ca itzi trebuie cam un an de zbor pe electric dupa care poti sa ajungi la termik
#12
Postat 30 January 2005 - 08:24 AM
Eu pe avionul meu le am in spate ... dar sa vad cu aripa asta noua .. cum o sa le pun
Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 30 January 2005 - 08:25 AM
#13
Postat 30 January 2005 - 08:29 AM
#14
Postat 30 January 2005 - 08:36 AM
LooSeR, la 30 Jan 2005, 08:24, a spus:
regula cu asezarea este NEAPARAT!!
punctul de greutate io nu prea am auzit (creca te referi la cg)
daca nu ai observat nu vorbeam despre asezarea electronicii in avionul tau ci se vorbea despre un fuego!!
#15
Postat 30 January 2005 - 08:38 AM
#16
Postat 30 January 2005 - 11:05 AM
#17
Postat 30 January 2005 - 11:34 AM
Ai cu holzsuruburi e grava. Io aveam saibe , piulite toate cele si ziceam la fel ca tine ca tine. Si cand am pus mana pe el dupa 5 minute de mers mai era un pic si ramaneam cu el in mana. Vezi la fel si cu elicea . Mi-a zburat de fro 3 ori noroc ca m-a ratat. Nu e de gluma cu astea.
Combustibilul de rodaj trebuie sa fie de rodaj ... Am experimentat cu nitro 5 % si nici o diferenta. Daca imi aduc aminte bine (sper sa nu gresesc) motorul ala vroia maxim 5 % nitro. Oricum cu nitro nu faci decat sa il obosesti (cel putin asta a fost concluzia mea)
#18
Postat 30 January 2005 - 12:28 PM
red
PS: vezi ca atunci cand o ia prima data motorul o sa te surprinda. sa fi atent si sa nul scapi. eventual ia o sfoara groasa si leagal de roata din coada si ceva ce ai pe acolo ce pe acasa. asa e mai sigur. ca daca esti uns de ulei pe mana si modelul cu siguranta atunci risti sa iti scape, mai ales daca nu ai pornit pana acum motoare sa sti ce si cum se intampla.
Aceasta postare a fost editata de ReD: 30 January 2005 - 12:31 PM
#19
Postat 30 January 2005 - 12:42 PM
#20
Postat 30 January 2005 - 01:04 PM
#21
Postat 30 January 2005 - 01:44 PM
ia avionu in punga si vino pana la mine cu el si discutam toate aspectele (fara pornire de motor)
constructie,centraj,trimare, s.a.m.d.
ti-am dat mi cu mobilul meu,daca poti si vrei ma suni si stabilim o intalnire de lucru :D
#22
Postat 30 January 2005 - 02:06 PM
xorg, la 30 Jan 2005, 11:05, a spus:
s-ar putea sa fie si ce zice xorg ,in acest caz trebuie sa dam jos rezervorul sa vedem cum ai montat furtunele,alimentarea,suprapresiunea de la esapament s.a.m.d.
iar cu stickul de acceleratie cand e la ralanti cam ce orificiu de aer ramane?? throttle cut-off ai setat?
tre sa vedem pe viu ,altfel pe forum nu facem nika
si schimba combustibilu ca omori motoru!
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 30 January 2005 - 02:10 PM
#24
Postat 30 January 2005 - 05:43 PM
Bineinteles solutia profi este un batiu din Al sau din plastic.......dar se poate si asa :D
#25
Postat 31 January 2005 - 02:02 AM
Urmeaza sa puna mana un specialist ca nu se mai poate :())))
va multumesc mult de tot pentru ajutor, sincer cand am postat mesaj aici nu ma asteptam la asa reactii.
Cum rezolv ceva sau apar info noi va anunt, nu stiu daca fac rost de aparat sa fac poze dar vad eu
Anyway ma simt dator pt ajutor, nu ma pricep la modelism inca da am vointa...da ma pricep la site-uri, php, reclame, etc ....daca aveti careva nevoie aruncati o strigare .....sau daca vrea careva un cont mai mare de mail :()))
#26
Postat 31 January 2005 - 05:51 PM
Succes.
#27
Postat 31 January 2005 - 08:53 PM
thnx
#29
Postat 01 February 2005 - 09:06 AM
Are el telefonul meu iar tu il ai pe al lui!
Cu rabdare si ciocan.
#30
Postat 01 February 2005 - 10:49 AM