Pagina 1 din 1
Reglaje elicopter
#1
Postat 10 August 2011 - 01:00 PM
Am tot citit de la unii si de la altii, dar as vrea sa lamuresc cateva lucruri:
- elicopterul avand cel putin doua moduri de zbor, cele pe care le stiu eu sunt hover si 3d, comutarea intre ele stiu ca se face cu un switch. La mine, e vorba de un DX7, switchul asta e implicit Hold/Rudder D/R, din dreapta sus. Am testat si am vazut ca intr-adevar imi schimba cursa pitchului intre cele doua moduri.
De curand insa am vazut un alt tutorial si acolo cel care prezenta a zis la un moment dat de Throttle Hold, adica putea sa dea de colectiv, dar fara sa-i porneasca motorul. La DX7, switchul implicit este de asemenea tot cel de Hold/Rudder D/R, pentru ca atunci cand pornesc statia cu swithcul pe ON ma avertizeaza.
Cum pot sa fac sa pastrez functia de Throttle Hold pe acest buton, si sa pun pe alt buton (FLT mode de ex) functia de schimbare intre modurile de zbor?
- a doua nelamurire este ca eu am pus gyroul din softul statiei pe GEAR, iar la elicopter, mufa fizica este pe alt canal (AUX 2), pentru ca daca il conectez tot pe GEAR, nu mai imi intra in setupul lui.(e vorba de GA-250 MEMS) E valabil si viceversa, am testat si daca il setez din soft pe canalul pe care este montat si fizic, nu imi intra in setup. Ma refer la mufa de Gain cand zic de montat fizic. El pare sa functioneze bine, daca il rotesc imi misca coada, etc. E in regula sau gresesc eu?
- elicopterul avand cel putin doua moduri de zbor, cele pe care le stiu eu sunt hover si 3d, comutarea intre ele stiu ca se face cu un switch. La mine, e vorba de un DX7, switchul asta e implicit Hold/Rudder D/R, din dreapta sus. Am testat si am vazut ca intr-adevar imi schimba cursa pitchului intre cele doua moduri.
De curand insa am vazut un alt tutorial si acolo cel care prezenta a zis la un moment dat de Throttle Hold, adica putea sa dea de colectiv, dar fara sa-i porneasca motorul. La DX7, switchul implicit este de asemenea tot cel de Hold/Rudder D/R, pentru ca atunci cand pornesc statia cu swithcul pe ON ma avertizeaza.
Cum pot sa fac sa pastrez functia de Throttle Hold pe acest buton, si sa pun pe alt buton (FLT mode de ex) functia de schimbare intre modurile de zbor?
- a doua nelamurire este ca eu am pus gyroul din softul statiei pe GEAR, iar la elicopter, mufa fizica este pe alt canal (AUX 2), pentru ca daca il conectez tot pe GEAR, nu mai imi intra in setupul lui.(e vorba de GA-250 MEMS) E valabil si viceversa, am testat si daca il setez din soft pe canalul pe care este montat si fizic, nu imi intra in setup. Ma refer la mufa de Gain cand zic de montat fizic. El pare sa functioneze bine, daca il rotesc imi misca coada, etc. E in regula sau gresesc eu?
#3
Postat 11 August 2011 - 02:17 PM
Din ce am vazut, throttle hold la elicoptere electrice taie motorul, incat sa poti regla pitchul fara ca motorul sa porneasca, iar throttle cut e pentru motoarele termice, comanda servoul la o pozitie mai joasa pentru a opri motorul.( de ex la aterizare)
M-am informat gresit? Oricum la Spektrum butonul asta e standard in dreapta sus, ce ma enerveaza e ca nu functioneaza, motorul porneste in ambele pozitii ale switchului, si acelasi switch coincide cu cel care imi schimba modul de zbor.
Chiar nimeni cu spektrum nu stie cum rezolv asta?
Iar cu Gainul, la ce te referi cand zici Futaba? Eu nu am Futaba, d-asta intreb.
M-am informat gresit? Oricum la Spektrum butonul asta e standard in dreapta sus, ce ma enerveaza e ca nu functioneaza, motorul porneste in ambele pozitii ale switchului, si acelasi switch coincide cu cel care imi schimba modul de zbor.
Chiar nimeni cu spektrum nu stie cum rezolv asta?
Iar cu Gainul, la ce te referi cand zici Futaba? Eu nu am Futaba, d-asta intreb.
#4
Postat 11 August 2011 - 02:35 PM
Nu.
Trottle hold, este butonul de retinere a motorului.
La mine, cind il apas, emitatorul arata un mesaj permanent 'trottle lock', si motorul ingheata in pozitia in care a fost la momentul apasarii. Practic pot sa 'inghet' canalul motorului in orice pozitie vreau. Cind il apas din nou, motorul revine la pozitia in care-l comanda mansa. (se reactiveaza toate setarile/mixerele cu influenta pe canalul 3 motor).
Trottle cut, este butonul de oprire a motorului (termic).
Cind il apas, motorul sare pe o pozitie prestabilita, programata uzual la -25 sau -50 (depinde de EPA, setari si mixerele active). Sta acolo atita timp cit butonul este apasat, dupa care revine la conditia initiala. Este util sa opresti motorul termic intr-o pozitie sub ralanti.
Trottle hold, este butonul de retinere a motorului.
La mine, cind il apas, emitatorul arata un mesaj permanent 'trottle lock', si motorul ingheata in pozitia in care a fost la momentul apasarii. Practic pot sa 'inghet' canalul motorului in orice pozitie vreau. Cind il apas din nou, motorul revine la pozitia in care-l comanda mansa. (se reactiveaza toate setarile/mixerele cu influenta pe canalul 3 motor).
Trottle cut, este butonul de oprire a motorului (termic).
Cind il apas, motorul sare pe o pozitie prestabilita, programata uzual la -25 sau -50 (depinde de EPA, setari si mixerele active). Sta acolo atita timp cit butonul este apasat, dupa care revine la conditia initiala. Este util sa opresti motorul termic intr-o pozitie sub ralanti.
#5
Postat 11 August 2011 - 02:51 PM
Am intrat foarte mult in detalii nenecesare, dar la modul general asta am spus si eu, nu stiu de ce am intrat in polemica throttle hold/cut. :clapping:
Pe mine ma intereseaza throttle hold (cu stickul de throttle la minim, sa nu mai fie discutii), sa pot sa plimb pitchul linistit, fara sa stau sa scot mereu firele motorului..
Pe mine ma intereseaza throttle hold (cu stickul de throttle la minim, sa nu mai fie discutii), sa pot sa plimb pitchul linistit, fara sa stau sa scot mereu firele motorului..
Aceasta postare a fost editata de paul_e88: 11 August 2011 - 02:53 PM
#6
Postat 11 August 2011 - 05:03 PM
paul_e88, la 11 August 2011 - 02:51 PM, a spus:
Pe mine ma intereseaza throttle hold (cu stickul de throttle la minim, sa nu mai fie discutii), sa pot sa plimb pitchul linistit, fara sa stau sa scot mereu firele motorului..
Da, dar curba de pitch pentru thr-hold poate fi diferita de curba pentru idle N,1,2 (tot Futaba) si in conditiile astea, tot trebuie sa scoti doua fire de la motor... Mai bine iti spune cineva cu Spektrum/JR.
#7
Postat 11 August 2011 - 08:52 PM
Am pus cap la cap informatiile, si aveti dreptate fiecare..
Throttle holdul credeam ca initial omoara motorul, dar de fapt mentine motorul la pozitia throttlelului in momentul activarii switchului.
Problema era ca eu credeam ca switchul de throttle hold imi schimba intre modurile de zbor, insa de fapt trecea de la curba de pitch N la curba de pitch Throttle Hold. (acum am vazut ca e si asa ceva, mersi rad_gaby)
De fapt fiecare switch functioneaza cum trebuie, doar ca acea curba nu era reglata.
Problema la prima vedere e ca automat throttle holdul nu va functiona decat intr-un mod de zbor.
Voi cum il folositi? in ce mod de zbor?
Throttle holdul credeam ca initial omoara motorul, dar de fapt mentine motorul la pozitia throttlelului in momentul activarii switchului.
Problema era ca eu credeam ca switchul de throttle hold imi schimba intre modurile de zbor, insa de fapt trecea de la curba de pitch N la curba de pitch Throttle Hold. (acum am vazut ca e si asa ceva, mersi rad_gaby)
De fapt fiecare switch functioneaza cum trebuie, doar ca acea curba nu era reglata.
Problema la prima vedere e ca automat throttle holdul nu va functiona decat intr-un mod de zbor.
Voi cum il folositi? in ce mod de zbor?
#8
Postat 12 August 2011 - 07:07 AM
In nici un mod de zbor.
Trottle hold, doar pe sol pentru a asigura modelul de la armare (cuplare/pornire) pina la decolare; si de la aterizare pina la oprire (decuplare).
Trottle cut, il folosesc numai pe sol, pentru a opri motoarele termice (la nava, auto, avion si heli).
PS.
Folosesc 3 moduri de zbor (idle-uri), si am programate 4.
Trottle hold, doar pe sol pentru a asigura modelul de la armare (cuplare/pornire) pina la decolare; si de la aterizare pina la oprire (decuplare).
Trottle cut, il folosesc numai pe sol, pentru a opri motoarele termice (la nava, auto, avion si heli).
PS.
Folosesc 3 moduri de zbor (idle-uri), si am programate 4.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1