combustibil ch3oh
#1
Postat 17 February 2003 - 10:58 PM
din ce am inteles este interzisa substata, nu ma da-ti in gat ca nu recunosc nimic; vreau sa-mi asigur combustibil pt uz personal si nimic mai mult!
#2
Postat 18 February 2003 - 08:42 AM
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 18 February 2003 - 01:09 PM
nu vreau sa ma complic daca nu se merita, sau daca obtin un combustibil de proasta calitate cu care risc sa stric motorul; singurul aspect vizat ar fi sa scad costurile la combustibil.
S62: am vazut ca e f.toxic; nu-l tin in casa il am la cineva la curte intr-un garaj.
danke de raspunsuri!
#5
Postat 18 February 2003 - 01:33 PM
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 18 February 2003 - 01:43 PM
Problema e sa scrie clar si raspicat pe sticla ce este si ca-i foarte toxic. Poti sa desenezi si acea moaca cu doua ciolane, ca-i convingatoare.
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 18 February 2003 - 02:14 PM
Bog
#9
Postat 18 February 2003 - 10:41 PM
bitex dezvolta subiectul cu succesul in distrugerea unui biet motorash, exemple.
#10
Postat 19 February 2003 - 12:43 AM
Eu am fost suficient de natang de exemplu sa conving focul de la un gratar cu putin alcool tehnic (care are o concentratie mult mai mica decat alcoolul metilic). Experienta a ramas una dintre cele mai interesante din viata mea. Slava Domnului fara daune sau victime.
Deci atentie, este pe cat de toxic, pe atat de inflamabil!
Si ca o concluzie, eu am mers motoarele mult timp pe combustibil facut din asa ceva. Ulei de ricin gasesti chiar la RHC, si pretul nu e chiar mare. Gandeste-te ca dintr-un litru de ulei iti ies vreo 5 de combustibil. Atentie proportiile sun procentual exprimate! Sa nu te pacalesti (sa faci cum am facut eu cand eram mai mic - nu mult mai mic) ca la un litru de alcool sa pui 200ml de ulei de ricin, ci la 800ml alcool sa pui 200ml ricin. Ma pierd in detalii puierile, dar o fac pt. ca eu m-am surprins facand diferite tampenii, iar accidentul nu asteapta decat greseala... e ca la vanatoare - majoritatea accidentelor se petrec cu vanatori experimentati!
Bafta!
#11
Postat 19 February 2003 - 01:19 AM
#12
Postat 19 February 2003 - 01:16 PM
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 20 February 2003 - 02:12 PM
Oni, la 20 Feb 2003, 13:43, a spus:
In cartea tehnica a motorului Raduga7 scrie Alcool Metilic SAU Etilic!
Pe la varsta de 14 ani, cand am procurat un asemenea motor l-am convins cu greu pe tata sa-mi dea alcoolul lui etilic...nu era de laborator, era alimentar! Ca urmare, in loc sa incerc o cantitate mica la inceput, am luat cei doi litri de alcool (Doamne, eu as face moarte de om astazi pentru asa prostie) si i-am amestecat cu ricin...bineinteles ca nu s-a amestecat, motorul dadea peste degete la pornire de sa zac...si atat! Mai greu a fost sa-i explic tatalui meu ca de fapt sacrificiul a fost nefolositor! Din clipa aia am devenit fan motoare diesel!...si am mancat fructele din visinata, ca izvorul secase!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 February 2003 - 02:14 PM
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 20 February 2003 - 02:50 PM
Sa stii ca la fel mi-am facut si eu vreo 2 litri si e perfect!Cineva mi-a adus 2 litri de alcool metilic de laborator...cu foarte mare greutate.
Eu mi l-am facut 10% ulei de ricin si 90% alcool (m-am luat dupa un francez care a afisat pe net o poza cu bidonul lui de combustibil ptr model rally cum am eu -zice chiar 8%ulei- si totusi nu cred ca are vreo importanta daca e F1 rally sau dtm).A mers super si asa voi face si mai departe.Este foarte adevarat ca daca pui 20% ulei de ricin si 80% alcool protejezi motorul (nici demarajul nu mai e acelasi).
Parerea mea este ca tu decizi cat ulei ii bagi in functie de cum vrei sa mearga si sa te tina (limitele ar fi 10% - 20% ulei si restul pana la 100% alcool).
Singura problema fara nitrometan e startul cand e frig afara ... o ia mai greu .
#17
Postat 20 February 2003 - 03:00 PM
cataWRC, la 20 Feb 2003, 14:50, a spus:
Eu mi l-am facut 10% ulei de ricin si 90% alcool (m-am luat dupa un francez care a afisat pe net o poza cu bidonul lui de combustibil ptr model rally cum am eu -zice chiar 8%ulei- si totusi nu cred ca are vreo importanta daca e F1 rally sau dtm).A mers super si asa voi face si mai departe.Este foarte adevarat ca daca pui 20% ulei de ricin si 80% alcool protejezi motorul (nici demarajul nu mai e acelasi).
Parerea mea este ca tu decizi cat ulei ii bagi in functie de cum vrei sa mearga si sa te tina (limitele ar fi 10% - 20% ulei si restul pana la 100% alcool).
Singura problema fara nitrometan e startul cand e frig afara ... o ia mai greu .
...grija mare...8-10% ulei se folosesc doar la motoarele cu biela pe ace!!!!!!!
La cele cu biela pe cuzinet nu coborati sub 18% cu uleiul daca nu vreti sa spargeti motorul!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 February 2003 - 03:04 PM
Cu rabdare si ciocan.
#18
Postat 20 February 2003 - 04:28 PM
Insa intrebarea mea ramane inca valabila: se poate procura nitrometan ? Se pare ca ar avea "totusi" un rol in combustibil...
#19
Postat 20 February 2003 - 11:14 PM
recomandari pt uleiul de ricin?
#20
Postat 21 February 2003 - 08:25 AM
"N-ai sa vezi motor cu ace, cat e Marea de mare, si Dunarea de lunga.
Combustibilul este cu 10-12% ulei, nitro pana la max.25% regulamentar, restul metanol. Daca esti nebun poti sa pui nitro si mai mult, dar la concurs nu te primim caci masuram cu NitraMax."
Cam asta e...in aeromodelism si navomodelism se vand motoare cu ace pe biela pentru competitii care folosesc chiar 6% ulei in amestec! Se pare ca in domeniul auto nu se folosesc! Scuze pentru eroare!
Fairplay!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 February 2003 - 09:50 AM
Cu rabdare si ciocan.
#22
Postat 22 February 2003 - 10:18 AM
alcoolul metilic sau metanolul este un element al combustibilului de motoare pt noi deci ce ai tu e foarte bun .Se foloseste in amestec cu uleiul de ricin sau ulei sintetic ,proportile sint : pt. ulei de ricin de buna calitate max 20% min 12% (val minima se foloseste in cursa ) si pt ulei sintetic max 12% (se gaseste si la noi ulei sintetic de foarte buna calitate la importatorul de ulei MOTUL se numeste MICROMOTUL) .
Am sa incerc sa -ti spun citeva cuvinte despre uleiuri ,avantaje si dezavntaje :
Uleiul de ricin este un ulei natural obtinut din procesarea ricinului prezinta bune calitati de ungere dar participa la ardere in motor si depune calamina si formeaza asa zisele gume (mici formatiuni de guma elastica care pot duce la astuparea unor canale in motor sau carburator ) si din cauza acestor considerente afara incepe sa fie folosit tot mai putin.
Uleiul sintetic este obtinut din sinteza pe cale chimica are ca principala calitate neparticiparea la ardere (automat creste in acest caz cifra octanica a combustibilului folosit ) si nu depune calamina si nu formeaza gume .
Acstea sint in mare calitatile celor doua tipuri de uleiuri folosite in modelism,dar in functie de posibilitati se potoate folosi si unul si celalant depinde de ce ai.
recomandarea mea este la motorul pe care il ai sa folosesti 15% ulei de ricin de ANALIZA de la farmacie (circa 400.000 lei /Kg )
NITROMETANUL este un compus chimic de sinteza care folosit in combustibil care schimba cifra octanica si modifica nr de atomi de oxigen dint-o molecula de combustibil satfel : daca luam o molecula de combustibil standad de 80/20 v-om vedea ca avem 16 atomi de oxigen ,daca modificam amestecul si-l facem 15/15/70 (15% nito) observam ca v-om avea 32 de atomi de oxigen si motorul da senzatia de nervozitate si putere mai mare .
Concluzionind folosirea nitometanului aduce un plus de vigoare motorului si o mai nare stabilitate in functionare la regimuri extreme (turatii mici -turatii mari) PONT - daca nu ai nito il poti inlocui cu benzina fara plumb astfel -max 7% benzina - echivalent 5% nito atentie insa sint cifrele maxime
SPOR LA TREABA
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#23
Postat 22 February 2003 - 05:05 PM
Bog
#24
Postat 24 February 2003 - 08:45 AM
rallyman, la 22 Feb 2003, 10:18, a spus:
Uleiul sintetic este obtinut din sinteza pe cale chimica are ca principala calitate neparticiparea la ardere (automat creste in acest caz cifra octanica a combustibilului folosit ) si nu depune calamina si nu formeaza gume .
...hop si eu cu parerea:
Uleiul de ricin NU intra in ardere, ba mai mult, cum intra in motor, asa iese!!!
Isi pierde onctuozitatea la aprox 100grd Celsius mai mult decat la sintetic ceea ce vine in sprijinul afirmatiei "ricinul este mai bun". Problema lui este pretul si faptul ca fiind ulei vegetal, sicativeaza in timp formand lacuri pe suprafetele de lucru...pentru a evita acest fenomen, eu spal motoarele dupa fiecare zi de zbor.
Uleiul sintetic intra in ardere...se poate constata foarte usor demontand un motor care a mers cu sintetic...e plin de funingine inaultru ca un godin care a ars smoala...pe motivul acesta, in sintetic se adauga ceva aditivi detergenti de curatare...Cu toate ca nu are calitatea ricinului, pretul sinteticului in Romania il depaseste pe cel al ricinului...
Pentru relantiuri joase putem folosi in loc de nitrometan, acetona (aprox 3%)...eu folosesc in mod uzual, nu e o afirmatie pur teoretica.
Cu rabdare si ciocan.
#26
Postat 26 February 2003 - 03:30 AM
Cu respect, MARIUS
Aceasta postare a fost editata de MRX: 26 February 2003 - 03:32 AM
#27
Postat 26 February 2003 - 09:51 AM
Telefon: 0721 385365
#28
Postat 11 March 2003 - 07:08 AM
#29
Postat 23 April 2003 - 02:54 AM
#30
Postat 07 May 2003 - 11:24 AM
Am o mica nedumerire:
Toata lumea pe forum spune ca procentul de nitro se calculeaza din total mai putin uleiul de ricin:
de exemplu un litru de combustibil 20%nitro si 14% ulei ar trebui sa contina 0.688l alcool, 0.172l nitrometan si 0.14l ulei de ricin.
Cumparand combustibil de la RHC pe eticheta scrie:
66% alcool, 20%nitro si 14%ulei sau 0.66l, 0.2l si respectiv 0.14l ulei pentru un litru de combustibil.
Calculand dupa metoda de pe forum ar rezulta un combustibil cu 23.26% nitro.
Care este exprimarea general acceptata de modelisti/producatori de motoare - procentul de nitro se scade din total sau din total mai putin uleiul?
Merci mult.
:)