Modelism - RHC Forum: combustibil - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

combustibil ch3oh

#1 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 17 February 2003 - 10:58 PM

am facut rost de 'metanol absolut'(CH3OH), asha scrie pe eticheta, pot sa-mi prepar combustibil din asa ceva? se poate si fara nitro?
din ce am inteles este interzisa substata, nu ma da-ti in gat ca nu recunosc nimic; vreau sa-mi asigur combustibil pt uz personal si nimic mai mult!
0

#2 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 February 2003 - 08:42 AM

In procente volumice 80% alcool balansat cu ulei de ricin. Nitrometanul (pana in 10%) se scade din procentul de alcool (nu este strict necesar decat daca doresti performante ridicate). Daca e alcool de laborator, este cel mai bun...altfel poti avea surpriza ca din cauza impuritatii (apa sub 1%) uleiul sa scindeze.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#3 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 18 February 2003 - 08:48 AM

E foarte toxic !!! Cantitati foarte mici produc orbirea !!! Cantitati mai mari produc decesul !!! Asta daca ajunge in organism.
Atentie deci!!!
Iulian
0

#4 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 18 February 2003 - 01:09 PM

Marinaru: tot pe eticheta scrie 'reactiv de laborator', sa inteleg ca e posibil sa nu aiba impuritati?
nu vreau sa ma complic daca nu se merita, sau daca obtin un combustibil de proasta calitate cu care risc sa stric motorul; singurul aspect vizat ar fi sa scad costurile la combustibil.
S62: am vazut ca e f.toxic; nu-l tin in casa il am la cineva la curte intr-un garaj.
danke de raspunsuri!
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 February 2003 - 01:33 PM

...eu cred ca e perfect! Fa-l combustibil si daca mai ai ocazia sa procuri, nu ezita. Cat despre toxicitate, nu e cazul sa exageram! Nu cred ca esti un ferment care se preteaza sa bea tot ce gaseste! Si peste toate astea, combustibilul ramane la fel de toxic ingerat...dar toti trebuie sa avem grija!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 18 February 2003 - 01:38 PM

ok; marfa faza cu fermentul.
0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 February 2003 - 01:43 PM

Daca ai pastrat sticla in bune conditiuni, ai toate sansele sa fie foarte bun pentru combustibil si mai cauti doar ulei de ricin. Incearca sa gasesti tot ulei bun. Nu strici nici un motor din asta. Dar ai multe alte variante sa strici un motor!!!

Problema e sa scrie clar si raspicat pe sticla ce este si ca-i foarte toxic. Poti sa desenezi si acea moaca cu doua ciolane, ca-i convingatoare.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 18 February 2003 - 02:14 PM

no problem cu Metanolul care il ai.Fa cuminte niste combustibil cai bun.Totusi hai sa ne mai vorbim inainte ca sa nu faci alceva.

Bog
0

#9 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:41 PM

bogdanele stai linistit ca nu ma apuc de trafic de substante fara tine.
bitex dezvolta subiectul cu succesul in distrugerea unui biet motorash, exemple.
0

#10 Useril este offline   URK 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 February 2003 - 12:43 AM

Si ca o mica gluma: daca ramai fara lumina in timp ce-l prepari, sa nu cumva sa aprinzi vreo lumanare - ti-o aprinzi definitiv...
Eu am fost suficient de natang de exemplu sa conving focul de la un gratar cu putin alcool tehnic (care are o concentratie mult mai mica decat alcoolul metilic). Experienta a ramas una dintre cele mai interesante din viata mea. Slava Domnului fara daune sau victime.
Deci atentie, este pe cat de toxic, pe atat de inflamabil!

Si ca o concluzie, eu am mers motoarele mult timp pe combustibil facut din asa ceva. Ulei de ricin gasesti chiar la RHC, si pretul nu e chiar mare. Gandeste-te ca dintr-un litru de ulei iti ies vreo 5 de combustibil. Atentie proportiile sun procentual exprimate! Sa nu te pacalesti (sa faci cum am facut eu cand eram mai mic - nu mult mai mic) ca la un litru de alcool sa pui 200ml de ulei de ricin, ci la 800ml alcool sa pui 200ml ricin. Ma pierd in detalii puierile, dar o fac pt. ca eu m-am surprins facand diferite tampenii, iar accidentul nu asteapta decat greseala... e ca la vanatoare - majoritatea accidentelor se petrec cu vanatori experimentati!

Bafta!
URK
0

#11 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 19 February 2003 - 01:19 AM

ok, nici eu nu duc lipsa la capitolul 'am incercat din curiozitate', asha ca orice precizare in manipulare si preparare ma intereseaza, nu am cine stie ce abilitati asha ca fara vedere sau parlit pe mecla nu stiu ce sanse ash avea, nici macar voce nu am ....sa cant la colt de strada, poate doar sa mimez vederea cu bastonul ar mai fi o varianta; danke :)
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 February 2003 - 01:16 PM

Mai mereu aveam ajutajele prea mici si pulberea prea puternica. Sau de multe ori prea putin presata. Nu imi lasam nimic sa cedeze si de multe ori ceda chiar tubul motorului. De multe ori faceam motoarele in tuburi-cartuse de 7.62 sau 14 si ca sa fie al dracului, mai sertizam serios si capatul liber sa nu cumva sa pierd pulberea pe acolo din cauza presiunii. De multe ori erau variantele: ori se deplaseaza in sens normal cu viteza foarte mare (destul de rar si mereu pierdeam motorul) ori din cauza presiunii ceda sertizarea si sensul de deplasare era invers. Adica o explozie serioasa a pulberii si functionare normala, ca un cartus de manevra, fara glont, dar nefiind tinut de nimic "zbura" in jos, ricosa din placa si sarea unde apuca. Nu se merita facut motor metalic daca chimia nu e pusa la punct si ajutajul nu e cel potrivit. Nu are rost sa palavragim aiurea despre prostiile facute in tinerete. Sa nu mai spun ca adunam pulbera si din capsele de impuscat bolturi in beton, ca gaseam usor pe vremea aia... De obicei mergeam cu fitil, ca era mai simplu. Bine ca mi-a trecut.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   Oni 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 20 February 2003 - 01:43 PM

Daca tot veni vorba de combustibil, oare alcoolul etilic nu este bun in loc de metanol ? Si nitrometanul este greu de procurat ?
0

#14 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 February 2003 - 02:12 PM

Oni, la 20 Feb 2003, 13:43, a spus:

Daca tot veni vorba de combustibil, oare alcoolul etilic nu este bun in loc de metanol

In cartea tehnica a motorului Raduga7 scrie Alcool Metilic SAU Etilic!
Pe la varsta de 14 ani, cand am procurat un asemenea motor l-am convins cu greu pe tata sa-mi dea alcoolul lui etilic...nu era de laborator, era alimentar! Ca urmare, in loc sa incerc o cantitate mica la inceput, am luat cei doi litri de alcool (Doamne, eu as face moarte de om astazi pentru asa prostie) si i-am amestecat cu ricin...bineinteles ca nu s-a amestecat, motorul dadea peste degete la pornire de sa zac...si atat! Mai greu a fost sa-i explic tatalui meu ca de fapt sacrificiul a fost nefolositor! Din clipa aia am devenit fan motoare diesel!...si am mancat fructele din visinata, ca izvorul secase!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 February 2003 - 02:14 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#15 Useril este offline   cataWRC 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1486
  • Inregistrat: 27-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2003 - 02:50 PM

Ptr ######

Sa stii ca la fel mi-am facut si eu vreo 2 litri si e perfect!Cineva mi-a adus 2 litri de alcool metilic de laborator...cu foarte mare greutate.
Eu mi l-am facut 10% ulei de ricin si 90% alcool (m-am luat dupa un francez care a afisat pe net o poza cu bidonul lui de combustibil ptr model rally cum am eu -zice chiar 8%ulei- si totusi nu cred ca are vreo importanta daca e F1 rally sau dtm).A mers super si asa voi face si mai departe.Este foarte adevarat ca daca pui 20% ulei de ricin si 80% alcool protejezi motorul (nici demarajul nu mai e acelasi).

Parerea mea este ca tu decizi cat ulei ii bagi in functie de cum vrei sa mearga si sa te tina (limitele ar fi 10% - 20% ulei si restul pana la 100% alcool).

Singura problema fara nitrometan e startul cand e frig afara ... o ia mai greu .
0

#16 Useril este offline   cataWRC 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1486
  • Inregistrat: 27-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2003 - 02:52 PM

Iata o sugestie !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Dcp00855.jpg

0

#17 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 February 2003 - 03:00 PM

cataWRC, la 20 Feb 2003, 14:50, a spus:

Ptr ######

Eu mi l-am facut 10% ulei de ricin si 90% alcool (m-am luat dupa un francez care a afisat pe net o poza cu bidonul lui de combustibil ptr model rally cum am eu -zice chiar 8%ulei- si totusi nu cred ca are vreo importanta daca e F1 rally sau dtm).A mers super si asa voi face si mai departe.Este foarte adevarat ca daca pui 20% ulei de ricin si 80% alcool protejezi motorul (nici demarajul nu mai e acelasi).

Parerea mea este ca tu decizi cat ulei ii bagi in functie de cum vrei sa mearga si sa te tina (limitele ar fi 10% - 20% ulei si restul pana la 100% alcool).

Singura problema fara nitrometan e startul cand e frig afara ... o ia mai greu .

...grija mare...8-10% ulei se folosesc doar la motoarele cu biela pe ace!!!!!!!
La cele cu biela pe cuzinet nu coborati sub 18% cu uleiul daca nu vreti sa spargeti motorul!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 February 2003 - 03:04 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#18 Useril este offline   Oni 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 February 2003 - 04:28 PM

Probabil ca alcoolul etilic nu se amesteca bine cu uleiul deoarece contine apa. Este foarte greu de obtinut alcool absolut (aproape de 100%) deoarece este higroscopic; pe langa asta prin distilare se poate obtine cel mult ceva de genul 90%. Restul de apa se indeparteaza prin metode chimice.

Insa intrebarea mea ramane inca valabila: se poate procura nitrometan ? Se pare ca ar avea "totusi" un rol in combustibil...
0

#19 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 20 February 2003 - 11:14 PM

deci in concluzie cel putin vis-a-vis de costuri treaba e ok, daca se respecta proportiile 80/20 nu se risca bushirea motorului, atentie la manipulare... e bine; ma duc sa cumpar ulei de ricin si ma apuc de preparat, chiar si fara nitro, pt antrenament usor 'de vara' cred ca e mai mult decat suficient.
recomandari pt uleiul de ricin?
0

#20 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 February 2003 - 08:25 AM

Picco mi-a scris pe MI si ma simt dator sa postez aici observatiile lui:

"N-ai sa vezi motor cu ace, cat e Marea de mare, si Dunarea de lunga.
Combustibilul este cu 10-12% ulei, nitro pana la max.25% regulamentar, restul metanol. Daca esti nebun poti sa pui nitro si mai mult, dar la concurs nu te primim caci masuram cu NitraMax."

Cam asta e...in aeromodelism si navomodelism se vand motoare cu ace pe biela pentru competitii care folosesc chiar 6% ulei in amestec! Se pare ca in domeniul auto nu se folosesc! Scuze pentru eroare!
Fairplay!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 February 2003 - 09:50 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#21 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 21 February 2003 - 10:34 AM

Important de precizat!

Sa nu te lenevesti si sa faci amestecul substantelor in aer liber. Nu in balcon (in casa ... oricum nu). Sa nu te risti....

alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#22 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 22 February 2003 - 10:18 AM

PT ######
alcoolul metilic sau metanolul este un element al combustibilului de motoare pt noi deci ce ai tu e foarte bun .Se foloseste in amestec cu uleiul de ricin sau ulei sintetic ,proportile sint : pt. ulei de ricin de buna calitate max 20% min 12% (val minima se foloseste in cursa ) si pt ulei sintetic max 12% (se gaseste si la noi ulei sintetic de foarte buna calitate la importatorul de ulei MOTUL se numeste MICROMOTUL) .
Am sa incerc sa -ti spun citeva cuvinte despre uleiuri ,avantaje si dezavntaje :
Uleiul de ricin este un ulei natural obtinut din procesarea ricinului prezinta bune calitati de ungere dar participa la ardere in motor si depune calamina si formeaza asa zisele gume (mici formatiuni de guma elastica care pot duce la astuparea unor canale in motor sau carburator ) si din cauza acestor considerente afara incepe sa fie folosit tot mai putin.
Uleiul sintetic este obtinut din sinteza pe cale chimica are ca principala calitate neparticiparea la ardere (automat creste in acest caz cifra octanica a combustibilului folosit ) si nu depune calamina si nu formeaza gume .
Acstea sint in mare calitatile celor doua tipuri de uleiuri folosite in modelism,dar in functie de posibilitati se potoate folosi si unul si celalant depinde de ce ai.
recomandarea mea este la motorul pe care il ai sa folosesti 15% ulei de ricin de ANALIZA de la farmacie (circa 400.000 lei /Kg )
NITROMETANUL este un compus chimic de sinteza care folosit in combustibil care schimba cifra octanica si modifica nr de atomi de oxigen dint-o molecula de combustibil satfel : daca luam o molecula de combustibil standad de 80/20 v-om vedea ca avem 16 atomi de oxigen ,daca modificam amestecul si-l facem 15/15/70 (15% nito) observam ca v-om avea 32 de atomi de oxigen si motorul da senzatia de nervozitate si putere mai mare .
Concluzionind folosirea nitometanului aduce un plus de vigoare motorului si o mai nare stabilitate in functionare la regimuri extreme (turatii mici -turatii mari) PONT - daca nu ai nito il poti inlocui cu benzina fara plumb astfel -max 7% benzina - echivalent 5% nito atentie insa sint cifrele maxime
SPOR LA TREABA
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#23 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 22 February 2003 - 05:05 PM

Nu stiu cind a crescut pretu asa mult la ricin dar eu l-am luat asta toamna cu 150.000 lei litru.Uleiul a fost foarte bun(sa nu intelegeti altceva) si motoarele au mers foarte bine.

Bog
0

#24 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 February 2003 - 08:45 AM

rallyman, la 22 Feb 2003, 10:18, a spus:

Uleiul de ricin este un ulei natural obtinut din procesarea ricinului prezinta bune calitati de ungere dar participa la ardere in motor si depune calamina si formeaza asa zisele gume (mici formatiuni de guma elastica care pot duce la astuparea unor canale in motor sau carburator ) si din cauza acestor considerente afara incepe sa fie folosit tot mai putin.
Uleiul sintetic este obtinut din sinteza pe cale chimica are ca principala calitate neparticiparea la ardere (automat creste in acest caz cifra octanica a combustibilului folosit ) si nu depune calamina si nu formeaza gume .

...hop si eu cu parerea:
Uleiul de ricin NU intra in ardere, ba mai mult, cum intra in motor, asa iese!!!
Isi pierde onctuozitatea la aprox 100grd Celsius mai mult decat la sintetic ceea ce vine in sprijinul afirmatiei "ricinul este mai bun". Problema lui este pretul si faptul ca fiind ulei vegetal, sicativeaza in timp formand lacuri pe suprafetele de lucru...pentru a evita acest fenomen, eu spal motoarele dupa fiecare zi de zbor.
Uleiul sintetic intra in ardere...se poate constata foarte usor demontand un motor care a mers cu sintetic...e plin de funingine inaultru ca un godin care a ars smoala...pe motivul acesta, in sintetic se adauga ceva aditivi detergenti de curatare...Cu toate ca nu are calitatea ricinului, pretul sinteticului in Romania il depaseste pe cel al ricinului...
Pentru relantiuri joase putem folosi in loc de nitrometan, acetona (aprox 3%)...eu folosesc in mod uzual, nu e o afirmatie pur teoretica.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#25 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 24 February 2003 - 09:52 AM

Votez cu Marinaru!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#26 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 26 February 2003 - 03:30 AM

Ma bag shi eu in vorba. Daca in loc de nitro, benzina fara Pb. sau acetona folosesc petrosin (white spirit) o fi bine? Daca da, in ce proportie iar daca nu, de ce?


Cu respect, MARIUS

Aceasta postare a fost editata de MRX: 26 February 2003 - 03:32 AM

Marius-Dan Morcov
0

#27 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 26 February 2003 - 09:51 AM

Daca-i motorul altuia, totdeauna e bine si e sfatuit sa incerce! Ce zici? Foloseste un motor de care sa nu-ti para rau si pe care sa-l cunosti bine, si incearca sa schimbi proportiile treptat. Vezi ce obtii. In mod sigur nu iei de bun ce-ti spun altii pe net. Poate-l faci diesel pur...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#28 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 11 March 2003 - 07:08 AM

Acetona mi-a dat impresia ca rotunjeshte mersul motorului ( Cox .049), nu mai apar intreruperi. Treaba cu petrosinul - prostii in capul meu, nici macar nu se amesteca cu combustibilul. Asha ca, mr. Bitex, ai avut dreptate sa-mi tragi bobarnace, sunt shi eu mic ce vrei! Ideal era daca aveam un turometru electronic, mi-ash fi dat seama in mod concret daca a adus acetona un plus de putere.
Marius-Dan Morcov
0

#29 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 23 April 2003 - 02:54 AM

obs.: nu este indicat un amestec de 20%ricin sau mai mare, motorul functioneaza haotic si nu reuseshte sa ramana in relanti(testat pe un motorash ofna in stare buna de functionare); incerc acum cu maxim 18%, sa vad daca merge mai bine. mentionez ca nu am adaugat nitro deloc!!!
0

#30 Useril este offline   Dot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 14-January 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2003 - 11:24 AM

Salutare,

Am o mica nedumerire:
Toata lumea pe forum spune ca procentul de nitro se calculeaza din total mai putin uleiul de ricin:
de exemplu un litru de combustibil 20%nitro si 14% ulei ar trebui sa contina 0.688l alcool, 0.172l nitrometan si 0.14l ulei de ricin.

Cumparand combustibil de la RHC pe eticheta scrie:
66% alcool, 20%nitro si 14%ulei sau 0.66l, 0.2l si respectiv 0.14l ulei pentru un litru de combustibil.
Calculand dupa metoda de pe forum ar rezulta un combustibil cu 23.26% nitro.

Care este exprimarea general acceptata de modelisti/producatori de motoare - procentul de nitro se scade din total sau din total mai putin uleiul?

Merci mult.

:)
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu