formatarea acumulatorilor va rog sa ma caute cine stie
#1
Postat 18 February 2011 - 11:22 PM
daca stie cineva va rog sa ma contactati
sau e la fel ca acumulatorii de la telefoane mobile?...adik la incarcat cate 12ore primele 3 incarcari?
ID- dr4g0s2004
tel.0758362575
#3
Postat 19 February 2011 - 12:28 AM
Powerjack GP Pro
Plug in charger
PRI:230V~50Hz 16,5W
SEC: TX 11,2V --- 200mA
BAT: 5.6V --- 200mA
GLOW: 1,4V --- 500mA
asta e cu cablu cu mufa pentru pack acumulatori masina , mufa pentru incarcare telecomanda , mufa pentru fisa( care e ca o bujie si o pun la fisa cu care pornesc motorul adik TX)
ID- dr4g0s2004
tel.0758362575
#4
Postat 19 February 2011 - 05:08 AM
Damian constantin dragos, la 19 February 2011 - 12:28 AM, a spus:
Powerjack GP Pro
Plug in charger
PRI:230V~50Hz 16,5W
SEC: TX 11,2V --- 200mA
BAT: 5.6V --- 200mA
GLOW: 1,4V --- 500mA
asta e cu cablu cu mufa pentru pack acumulatori masina , mufa pentru incarcare telecomanda , mufa pentru fisa( care e ca o bujie si o pun la fisa cu care pornesc motorul adik TX)
PAREREA MEA este sa cauti pe cineva care are un incarcator cu incarcare/descarcare sa faci refresh de cel putin 1 (incarcare , pauza 1 ora, descarcare, pauza, incarcare ) cu 0.5 C . Din experienta mea cu nimh , rata de 1/2 C este cea mai potrivita pentru operatiunile cu acest tip de acumulatori.
#7
Postat 23 February 2011 - 10:59 PM
FlorinSS, la 19 February 2011 - 05:08 AM, a spus:
si daca nu am facut asta ce se intampla? intreb pentru ca eu am incarcat decat cu incarcator de perete
FlorinSS, la 19 February 2011 - 05:08 AM, a spus:
Destinat pentru pachete cu 6 celule NiCd sau NiMH
Metoda de incarcare dupa principiul "Delta U"
Timer de siguranta: 360 minute +/-10% (cand "Delta U" nu poate fi recunoscut)
Afisare incarcare: LED rosu incarcare; LED verde conservare incarcare
Tensiune nominala intrare: 230 V~50 Hz +/-10%
Tensiune nominala iesire: 8,4 V
Capacitate de incarcare: Min. 900mAh; max. 5400 mAh
Curent de incarcare rapida: 900 mAh +/-10%
Curent de conservare: 90 mAh +/-10%
Stecker european
Dimensiuni: 106 x 68 x 51 (fara stecker)
Aceasta postare a fost editata de lamav4: 23 February 2011 - 11:01 PM
#9
Postat 24 February 2011 - 12:05 PM
rad_gaby, la 24 February 2011 - 06:01 AM, a spus:
AM VAZUT CA UNII PRODUCATORII DE INCARCATOARE RECOMAnda un refresh la 10 incarcari .
deci , fa un refresh acum si poate le foloseste la ceva , dar asa cum spune colegul de mai sus , daca nu faci la inceput formatarea este totul cam incert , in functie de acumulatori .
recomand urmarirea constanta a incarcarilor , sau cum fac unii grafic de incarcare.
de cate ori il incarci inregistrezi rezultatele pe hartie si vzi rezultatele. a inteles ca la Aero, fiind riscul mai mare , acumulatorii in general sunt foarte bine urmariti (pt a evita distrugeri semnificative).
#11
Postat 24 February 2011 - 02:22 PM
cristake, la 24 February 2011 - 12:13 PM, a spus:
Dupa fiecare utilizare intai ii descarci pana la 0,9 V/celula si dupa aceea ii incarci...
Break inu' parca era la motoare... inclusiv electrice.
La nimh era recomandat sa faci la inceput 3-5 cicluri de incarcare descarcare cam la jumatate din capacitatea lor.
Daca faci incarcarea cu orice aparat, acesta nu iti arata cat a incarcat fiecare celula in parte, decat la lipo. In schimb, iti trebuie un d-asta (da click) care iti descarca acumulatorul pana la limita si iti mentine la limita de jos a acumulatorului, fiecare celula in parte. Incarcarea incepand, pe fiecare celula, de la aceeasi valoare.
#12
Postat 24 February 2011 - 02:51 PM
"Powerjack GP Pro
Plug in charger
PRI:230V~50Hz 16,5W
SEC: TX 11,2V --- 200mA
BAT: 5.6V --- 200mA
GLOW: 1,4V --- 500mA"
cu iesirea "SEC: TX 11,2V --- 200mA", timp de peste 20 de ore, poti si 24. Daca intradevar nu scoate mai mult de 200mA, nu-i pericol sa-i supraincarci deoarece ii incarci cu o rata de 1/12,5C. Oricum, dupa 20 de ore pune mana pe ei si vezi sa nu fie prea calzi, ideal ar fi sa nu depasesti 40 grade celsius. Dupa prima incarcare, foloseste-i in emitator pana te avertizeaza cumva acesta ca s-au descarcat, daca are asa ceva. Cu astfel de acumulatori si la astfel de aplicatie nu prea ai de ce sa te omori cu formatari si descarcari controlate. Apoi iar ii incarci la fel si tot asa.
Daca insa vorbesti de niste celule speciale de tractiune, la alea trebuie sa ai multa grija si un incarcator specializat.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 24 February 2011 - 02:54 PM
#13
Postat 24 February 2011 - 03:11 PM
ovidiugm, la 23 February 2011 - 10:49 PM, a spus:
Atentie sa activezi protectia LiPo in ESC, sa nu se descarce sub 6V.
Se poate modifica acea valoare de 6V? Am vazut ca este ok sa il lasi pana la minim 3 - 3.5V/cell, si este foarte safe.
Am mai citit ca nu este bine sa il lasi la incarcat prea mult timp, ci sa il scoti imediat ce a terminat de incarcat.
Niciodata sa nu se descarce sub 3 - 3.5V/cell, astfel durata de viata scade drastic.
Nu este recomandat sa se mai foloseasca, daca se incalzeste in timp ce se incarca. Nu are voie sa se incalzeasca. Daca se intampla asta, atunci are o problema.
Atentie, sunt destul de instabili, iar in cazul in care sunt loviti puternic, pot avea reactii violente.
Dupa folosire, daca este cald, se lasa sa se raceasca dupa care se baga la incarcat. Niciodata nu se incarca, atat timp cat este cald.
Cred ca informatiile astea sunt foarte necesare deoarece multi chiar nu avut curiozitatea sa interbe care ar terbui sa fie ciclul de incarcare/descarcare al unui acumulator.
Se vor folosi doar incarcatoare speciale pentru LiPO!
Short Circuit Short circuit results in a sudden very high current, the overheating of cells, the leaking of electrolyte and gases with a possibility of explosion, catch of fire and other dangers. Warming-up over 60°C or even heating-up over 90°C The sealing of the cover from aluminum-laminate film can dispart, resp. the interior acid electrolyte can start to vaporize and build-up high pressure. Leaking out of acid and poisonous gases with the danger of explosion may result! Overheating of terminal tabs during soldering may result in similar effects! Never expose cells to fire or liquids, including water! Mechanical Damages Falling, crashing and bending can lead to internal short circuits with according results. Sharp tips or edges can damage the cover, as does tearing out the terminal tabs! Wrong Charging Only proper chargers with suitable charging programs for Lithium-Polymer accumulators must be used. The carging current must not exced 1C. The charging process has to be stopped instantly in any case, if the cell voltage reaches 4.3V, resp. if inadmissible warm-up or any other abnormal effects should occur! Do not confuse poles! Never use NiCd- or NiMh-carging programs: Danger of explosion! Wrong Discharging The maximum admissible discharge currents should be applied only for short terms and interchanging with periodes of lower discharging currents. The cell voltage must not go below 2.7V, as this will destroy the cell! Discharging must be stopped immediately, if the cell voltage gets close to 3.0V, resp. inadmissible warm-up or any other abnormal effects should occur. Survey Failure Persons, who may handle cells thoughtless or inappropriate must be kept away under all circumstances.
#14
Postat 24 February 2011 - 04:18 PM
Diesel, la 24 February 2011 - 02:22 PM, a spus:
La nimh era recomandat sa faci la inceput 3-5 cicluri de incarcare descarcare cam la jumatate din capacitatea lor.
Daca faci incarcarea cu orice aparat, acesta nu iti arata cat a incarcat fiecare celula in parte, decat la lipo. In schimb, iti trebuie un d-asta (da click) care iti descarca acumulatorul pana la limita si iti mentine la limita de jos a acumulatorului, fiecare celula in parte. Incarcarea incepand, pe fiecare celula, de la aceeasi valoare.
Adica la curent 1/2C? Atentie, doar la acumulatorii de tractiune dar si la aia e cam mult 1/2C la formatare! Insa la acumulatorii pentru emisie 1/2C inseamna moarte prematura.
Vedeti ca au aparut incarcatoare care egalizeaza, masoara si celulele de Nixx. Graupner a scos Ultramat 16S ce masoara fiecare celula si egalizeaza 6 celule maxim (Lixx, Nixx) si Ultramat 18 pe 12 celule.
#15
Postat 24 February 2011 - 05:07 PM
Diesel, la 24 February 2011 - 02:22 PM, a spus:
La nimh era recomandat sa faci la inceput 3-5 cicluri de incarcare descarcare cam la jumatate din capacitatea lor.
Daca faci incarcarea cu orice aparat, acesta nu iti arata cat a incarcat fiecare celula in parte, decat la lipo. In schimb, iti trebuie un d-asta (da click) care iti descarca acumulatorul pana la limita si iti mentine la limita de jos a acumulatorului, fiecare celula in parte. Incarcarea incepand, pe fiecare celula, de la aceeasi valoare.
Vreau sa incarc un acumulator nimh Traxxas 8.4v 3000mah cu un incarcator turnigy; prima oara il incarc cu 2A pana zice incarcare completa si apoi il descarc pana la jumatate, si iar il incarc complet de 5 ori. Nu am vazut sa arate in meniul incarcatorului cat are fiecare celula sau poate nu stiu eu unde sa ma uit.
#16
Postat 24 February 2011 - 05:17 PM
Pentru egalizarea celulelor NiMH trebuie ca acumulatorul sa fie in configuratie "side by side" si sa se foloseasca un tray specific (cum a indicat Diesel mai sus). Practic tray-ul face contact cu fiecare celula in parte pentru a putea citi voltajele individuale.
http://www.teamnovak.com/password/nov_pic/sec_page/photos/4510smart_tray_se1200px.jpg
Bine, de fapt se poate si daca acumulatorul e in configuratie "stick pack", dar am vazut doar sisteme (foarte ingenioase, de altfel) artizanale pentru asta.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 24 February 2011 - 05:19 PM
#17
Postat 24 February 2011 - 05:48 PM
#18
Postat 24 February 2011 - 05:59 PM
E o idee si cu tras fire, desi pana la urma se pare ca exista (sau a existat, cel putin) si un egalizor pentru acumulatori NiMH stick-pack, ar fi o solutie mai eleganta. Are practic niste surubele care iau contact cu fiecare celula in parte. E nevoie sa se taie izolatia de pe acumulator, dar doar in punctul de contact (nu afecteaza cu absolut nimic):
Link: http://www.muchmorer...roducts_id=2902
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 24 February 2011 - 05:59 PM
#19
Postat 24 February 2011 - 06:11 PM
Ptr lamav4: S-ar putea ca incarcatorul Turnigy sa nu aiba posibilitatea de afisare a tensiunii pe fiecare celula cand e in mod Nixx, chiar daca ai avea firele si conectorul necesar.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 24 February 2011 - 06:15 PM
#20
Postat 24 February 2011 - 06:49 PM
navigator, la 24 February 2011 - 02:51 PM, a spus:
"Powerjack GP Pro
Plug in charger
PRI:230V~50Hz 16,5W
SEC: TX 11,2V --- 200mA
BAT: 5.6V --- 200mA
GLOW: 1,4V --- 500mA"
cu iesirea "SEC: TX 11,2V --- 200mA", timp de peste 20 de ore, poti si 24. Daca intradevar nu scoate mai mult de 200mA, nu-i pericol sa-i supraincarci deoarece ii incarci cu o rata de 1/12,5C. Oricum, dupa 20 de ore pune mana pe ei si vezi sa nu fie prea calzi, ideal ar fi sa nu depasesti 40 grade celsius. Dupa prima incarcare, foloseste-i in emitator pana te avertizeaza cumva acesta ca s-au descarcat, daca are asa ceva. Cu astfel de acumulatori si la astfel de aplicatie nu prea ai de ce sa te omori cu formatari si descarcari controlate. Apoi iar ii incarci la fel si tot asa.
Daca insa vorbesti de niste celule speciale de tractiune, la alea trebuie sa ai multa grija si un incarcator specializat.
da te cred ca asa...doar ca aia e iesirea pentru telecomanda ...adik are mufa pentru telecomada....iar pentru acumulatorii pe care ii am este BAT: 5.6V --- 200mAh caci la asta am mufa de incarcare
ID- dr4g0s2004
tel.0758362575
#21
Postat 24 February 2011 - 09:54 PM
M-ati ametit de tot, oameni buni, eu nu vreau decat sa incarc un acumulator nimh, simplu, daca ma tine 50-100 de incarcari e bine, decat sa fac tot ce ati zis mai bine il vand si imi iau lipo.
Daca am un acumulator nimh nou proaspat scos din cutie, cum ar trebui sa il incarc ca sa functioneze bine?
#22
Postat 25 February 2011 - 06:50 PM
totul e simplu .bateria NiMH are aceas caracteristica ca si bateria NiCD ,dece nu trebuie nici o formare
Incarcarea se va face incarcarea normala este 10% din cap totala ( o baterie de 5000ma se incarca cu 500 mamp12 to 16 ore . dar poti sa incarci si rapid cu un amper cu 2 3 4 amp .
baterie cu incarcare normala merge pina la 1000 de incarcat
incarcarea rapida cam minca din viata bateriei dar totus te tine 5 600 incarcari
la cea ce sa referit baieti anterior este bateria LiPo
deci incarca si sa te folosest de el asta tot
#24
Postat 25 February 2011 - 07:07 PM
ovidiugm, la 25 February 2011 - 06:56 PM, a spus:
Meeei Ovidule nu tra ste ii die om die nu jtie sa se scrie
XRAY T4
XRAY T3 2012
XRAY T3 2012
XRAY NT1
XRAY XB808e
XRAY M18 PRO
SCHUMACHER CAT SX 3
SCHUMACHER Mi4Lp
Team Durango DESC 410
Team Durango DESC 410
SERPENT S120LT
#26
Postat 25 February 2011 - 11:23 PM
#27
Postat 25 February 2011 - 11:28 PM
Formatare se incarca cu C/10 ,daca retin bine la 2500mah se da un 250 mah(indicat pe un incarcator pe care sa vezi ce se intimpla).
Se fac 3-5 cicluri incarcare-descarcare dupa care gata.
Daca e stick pack las-o moarta cu balansarea ca nu merge(te bucuri de 3-400 incarcari)asta e!!!,daca vrei poti sa-l desfaci lipesti celulele side-by-side si asa poti sa-l si egalizezi!!!
Bafta la joaca.
#28
Postat 26 February 2011 - 04:57 PM
NAF, la 25 February 2011 - 11:28 PM, a spus:
Formatare se incarca cu C/10 ,daca retin bine la 2500mah se da un 250 mah(indicat pe un incarcator pe care sa vezi ce se intimpla).
Se fac 3-5 cicluri incarcare-descarcare dupa care gata.
Daca e stick pack las-o moarta cu balansarea ca nu merge(te bucuri de 3-400 incarcari)asta e!!!,daca vrei poti sa-l desfaci lipesti celulele side-by-side si asa poti sa-l si egalizezi!!!
Bafta la joaca.
iesti diestiept ma,
XRAY T4
XRAY T3 2012
XRAY T3 2012
XRAY NT1
XRAY XB808e
XRAY M18 PRO
SCHUMACHER CAT SX 3
SCHUMACHER Mi4Lp
Team Durango DESC 410
Team Durango DESC 410
SERPENT S120LT
#29
Postat 26 February 2011 - 07:57 PM
adica sa nu le formatez?
/.....mai e regula a formata acumulatorii
asa ca am sa ii formatezi cum am facut si pana acum mai am inca odata si gata
deci tot ce voi face e ca n acumulator de la telefon....
am reusit de doua ori si acum merg perfect...doar ca nu ii descarc pe masina ca nu am cum sa o scot pe zapada asta afara.
asa ca la descarcare folosesc un led care sta aprins 24/24 iar la o zi jumate il schimb...ca e ars.
deci la bere ca e de bere si la tuica ca e de tuica
ID- dr4g0s2004
tel.0758362575
#30
Postat 04 March 2011 - 09:48 PM
ovidiugm, la 23 February 2011 - 10:49 PM, a spus:
Atentie sa activezi protectia LiPo in ESC, sa nu se descarce sub 6V.
salut!ce inseamna mai exact :activarea protectiei LIPO in ESC.are ESC vreun buton sau trebuie sa ubmlu pe undeva, pentru a face aceasta operatie?
scuze daca intrebarile par prea banale, dar chiar nu am idee despre aceste lucruri, si deja am la activ o termica zdrobita ce zace acum intr-o punga desfacuta complet.
multumesc