Modelism - RHC Forum: reglaje ESC & reciver - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

reglaje ESC & reciver

#1 Useril este offline   viotheman18 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:MTB

Postat 08 December 2010 - 12:38 AM

Salut,tocmai mi-am terminat automodelul (ansmann royal flash KIT) mi-am pus pe el un reciver HPI (dala stoc) un motor brushless LRP 10.5T care a venit si cu ESC ( http://www.autorc.ro...roducts_id=1513 ).totul e aproape OK dar am mici probleme cred,cu reciverul sau statia! deci: pornesc intai statia, comenzile sunt date pe "N" nu pe "R" pornesc automodelul (ESC-ul) si prima miscare pe care face cand accelerez in fata o ia in spate! am oprit si am pornit dinnou statia sau/si am lasat cateva secunde fara sa fac nimic si a mers foarte ok.faza asta a facut-o de cateva ori. mentionez ca toate firele sunt conectate corect,pe reciver am conectat ESC-ul in aceiasi ordine de culori ca si servo-ul(futaba S3003)deci nu e ca as fi pus ceva invers.am mai observat ca daca statia o setez cu servo pe "N" iar acceleratia pe "R" o ia cum trebuie,dar nu cred ca e ok asa ....help:)
Be the best, not the first !
0

#2 Useril este offline   xander 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 19-October 10

Postat 08 December 2010 - 01:44 AM

inverseaza 2 fire dintre esc si motor
0

#3 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2010 - 02:24 AM

Poate te lamureste asta:
http://www.lrp.cc/fo....php?f=4&t=4942
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#4 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2010 - 02:53 AM

Vezi postareaxander, la Dec 8 2010, 01:44 AM, a spus:

inverseaza 2 fire dintre esc si motor


Bun sfat. Tinand cont ca e combo cu senzori, da, iti rezolva problema. De tot.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#5 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 08 December 2010 - 08:03 AM

Daca totul e legat corect poti sa schimbi din radiocomanda sensul de rotatie. Ai un buton din care faci acest lucru.

Aceasta postare a fost editata de fasconal: 08 December 2010 - 08:03 AM

Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#6 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 08 December 2010 - 09:58 AM

Vezi postareafasconal, la Dec 8 2010, 08:03 AM, a spus:

Daca totul e legat corect poti sa schimbi din radiocomanda sensul de rotatie. Ai un buton din care faci acest lucru.

conform baietilor din link-ul dat de ovidiu nu ar fi o idee buna

FORUM-ul dat de Ovidiu a spus:

Please do not switch the servo reverse after setting up the ESC. You will run in the brake + reverse mode to drive forward. This could damage the ESC.

Aceasta postare a fost editata de porcofon: 08 December 2010 - 09:58 AM


.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#7 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 08 December 2010 - 11:20 AM

Nu contrazic cele spuse anterior.
Eu stiu ca:
- schimbarea firelor (cum se propunea mai sus) duce exact la cele postate de @porcofon si este o mare greseala, pentru ca mersul inainte nu este altceva decat functia de reverse din radiocomanda.
- schimbarea din radiocomanda din cate stiu eu nu este o simpla schimbare de polaritate ci tocmai ofera o schimbare de functii
Daca ma insel imi cer scuze.
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#8 Useril este offline   amd 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 731
  • Inregistrat: 25-March 08

Postat 08 December 2010 - 07:25 PM

in primul rand:
-tin sa precizez ca esc-urile de la LRP mai au aceasta problema, adica "incurca fata cu spatele". Spun asta pt ca si eu am avut un esc tot de la LRP, unul brushed insa, dar tot la fel se manifesta. Trebuia sa il deconectez de la pack, sa il reconectez si acesta isi revenea

in al doilea rand:
-partea cu schimbarea firelor nu este o problema deoarece atat timp cat stii ca regulatorul merge " pe directia inainte" poti schimba sensul motorului (prin comutarea a 2 fire la intamplare - din cele 3 existente intre esc si motor) astfel incat masinuta sa mearga inainte, acest lucru ne fiind daunator esc-ului.


bafta

Aceasta postare a fost editata de amd: 08 December 2010 - 07:27 PM

0

#9 Useril este offline   viotheman18 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:MTB

Postat 08 December 2010 - 09:41 PM

am facut ture cu ea si merge perfect dupa ce scot si conectez dinnou ESC-ul la baterie:) cred ca e ok si asa
Be the best, not the first !
0

#10 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2010 - 01:05 AM

Vezi postareaamd, la Dec 8 2010, 07:25 PM, a spus:

in al doilea rand:
-partea cu schimbarea firelor nu este o problema deoarece atat timp cat stii ca regulatorul merge " pe directia inainte" poti schimba sensul motorului (prin comutarea a 2 fire la intamplare - din cele 3 existente intre esc si motor) astfel incat masinuta sa mearga inainte, acest lucru ne fiind daunator esc-ului.


Inca o data: pentru combourile cu senzor legarea firelor motor-ESC altfel decat A-A, B-B si C-C duce la deteriorarea sistemului!
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#11 Useril este offline   viotheman18 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:MTB

Postat 09 December 2010 - 10:25 PM

se poate sa fie si altceva? ceva din telecomanda? o tin pe "N" si la controlul servo-ului si la acceleratie! pur si simplu comenzile sunt invesate.am vazut pe http://www.lrp.cc/fo....php?f=4&t=4942 ca ar putea avea efecte negative chestia asta...dar de ce nu stiu ptr ca doar comenzile sunt inversate nu si fire sau mai stiu eu ce!
Be the best, not the first !
0

#12 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 10 December 2010 - 03:19 AM

Vezi postareaviotheman18, la Dec 9 2010, 10:25 PM, a spus:

se poate sa fie si altceva? ceva din telecomanda? o tin pe "N" si la controlul servo-ului si la acceleratie! pur si simplu comenzile sunt invesate.am vazut pe http://www.lrp.cc/fo....php?f=4&t=4942 ca ar putea avea efecte negative chestia asta...dar de ce nu stiu ptr ca doar comenzile sunt inversate nu si fire sau mai stiu eu ce!


Forumul LRP a spus:

Most cars need a motor that turns counter clockwise.

Ansmann should warn the people as they build a uncommon car.


Deci, cam asta ar fi cu directia... In ceea ce priveste servoul nu-i nici o problema daca il setezi din statie pe reverse.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#13 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2010 - 02:53 PM

Problema rezolvata si nu prea.
Motorul si variatorul merg in sensul corect, nu incurca spatele cu fata sau alte ciudatenii.
Problema este legata strict de constructia masinii care desi pare ciudat are transmisia invers deci, ca masina sa meraga inainte motorul trebuie sa mearga in revers.
0

#14 Useril este offline   amd 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 731
  • Inregistrat: 25-March 08

Postat 10 December 2010 - 03:45 PM

imi cer scuze dar traiam cu impresia ca este un combo fara senzor ( referitor la schimbatul firelor )

referitor la faza cu transmisia "pe dos", daca ar fi asta problema de ce omul spune ca odata merge cum trebuie, alta data merge anapoda? ( " pornesc intai statia, comenzile sunt date pe "N" nu pe "R" pornesc automodelul (ESC-ul) si prima miscare pe care face cand accelerez in fata o ia in spate! am oprit si am pornit dinnou statia sau/si am lasat cateva secunde fara sa fac nimic si a mers foarte ok " )
0

#15 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2010 - 03:57 PM

Din pacate ESC-ul nu suporta programarea sensului de rotatie al motorului. Se poate rezolva in doua feluri:

1. Cum s-a spus si mai sus, inversarea canalului de acceleratie din statie. In acest caz e posibil ca frana sa nu mai functioneze, practic cand masina merge inainte ESC-ul e de fapt in marsalier, iar la majoritatea ESC-urilor trecerea de la marsalier la acceleratie se face fara franare.

2. Inversarea cablurilor motorului impreuna cu cablurile din senzor (in afara de cele doua de alimentare) la unul din capete. Firele din mufa senzorului se scot relativ usor, se pot re-orienta astfel incat sensul sa fie schimbat.

Pentru ambele solutii exista dezavantajul ca, motorul avand un timing fix care avantajeaza sensul actual de rotatie spre inainte, dupa modificare masina va merge mai tare in marsalier decat inainte.

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 10 December 2010 - 04:03 PM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#16 Useril este offline   viotheman18 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:MTB

Postat 16 December 2010 - 02:05 PM

gata problema cu sensul de rotatie gresit! modificari drastice la carcasele diferentialelor (le-am intors cu susu in jos:)) ) si gata acum merge in directia corecta!
detalii in poze

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture_4.JPG
  • Imagine atasata: Picture_8.JPG
  • Imagine atasata: Picture_6.JPG
  • Imagine atasata: Picture_5.JPG
  • Imagine atasata: Picture_7.JPG

Be the best, not the first !
0

#17 Useril este offline   Laurentiu Vasile 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 19-January 11
  • Gender:Male
  • Location:JILAVA<,ILFOV

Postat 04 March 2011 - 05:52 PM

Vezi postareaviotheman18, la 16 December 2010 - 02:05 PM, a spus:

gata problema cu sensul de rotatie gresit! modificari drastice la carcasele diferentialelor (le-am intors cu susu in jos:)) ) si gata acum merge in directia corecta!
detalii in poze

NU era nevoie sa faci modificarile astea, doar desfaceai diferentialul si intorceai roata principala invers si asa schimbai sensul fara atatea batai de cap.
0

#18 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2011 - 09:59 AM

Nu se putea asta pt ca roata din diferential sta intr-o adancitura in carcasa diferentialului, asa ca invers nu se poate monta.
0

#19 Useril este offline   dany_demon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 03-January 11
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 05 March 2011 - 11:20 PM

scz am postat unde nu trebuie

Aceasta postare a fost editata de dany_demon: 05 March 2011 - 11:21 PM

HPI Savage Flux HP - Flux Tork 2200KV motor + Tekin RX8 ESC
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu