Modelism - RHC Forum: Probleme esc si pinion motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Probleme esc si pinion motor

#1 Useril este offline   Cipric 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi, Bacau

Postat 09 February 2011 - 12:38 AM

Am doua probleme legate de monster truck-ul jamara tiger pe care il am.
Prima ar fi ca am un regulator Robbe Rocar. Problema e ca nu merge. Teoretic ar trebui sa il conectez la baterie, astept pana se stinge un led rosu de pe el dupa care ar trebui sa mearga, cand receptorul ii da comanda de inainte ledul rosu trebuie sa stea aprins continuu, cand e pe revers ar trebui sa clipeasca si cand nu primeste nici o comanda led-ul rosu ar trebui sa stea stins. Partea de comanda a servo-ului de directie merge foarte bine, problema e ca nu merge comanda motorului (un Venti 600). Cand ii dau forward, merge cateva secunde dupa care se opreste si led-ul rosu mai clipeste de 3 ori si gata, merge doar asa cate un impuls. Regulatorul nu se incalzeste deloc si conexiunile sunt facute bine din cate am vazut eu. Motorul e ok cu alt esc imprumutat merge perfect.
A mai folosit vreodata cineva esc-ul asta, sau stie careva care ar putea fi problema?
O alta problema e ca as vrea sa scot pinionul de pe axul motorului venti 600 sa il folosesc la altceva. Problema e ca nu pot desface deloc hex-ul ala mic de pe pinion care il tine pe ax, vre-o ideea pentru al desface fara sa stric motorasu, am rupt deja un imbus de ala mic , asa de bine e strans?
Multumesc anticipat.
0

#2 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2011 - 01:04 AM

Probabil e prins si cu thread lock. Ce cheita imbus folosesti? Daca folosesti una proasta e normal sa nu tina. Plus de asta daca mai incerci mult o sa se toceasca probabil si surubul. Poti si sa tai cheiata imbus daca se toceste, cu flexul sau cu un sfic, o tai si gata, e cheita noua. :) .
Sa stii ca se gasesc si pinioane cu imbusuri de 2 mm sau 2 jumate. Acelea sunt mult (MULT) mai ok, mai ales pe brushless pot spune ca pinioanele astea cu imbus din ala minuscul sunt complet inutile ca nu tin, fiind motorul mai puternic. Nu stiu daca au la autorc dar au la un alt magazin, de unde trebuiesc luate suruburi separat, si anume "Stift filetat cap imbus M4 x 5 mm".
Am avut si eu pinion cu imbus din ala mic si dupa cateva incercari l-am aruncat la gunoi cu mare placere de nou...
Iar cheite imbus bune tot ce stiu e ca cele la 5 lei negre nu sunt bune de nimic, doar cele de nr mai mare, am auzit ca cele Stanley la vreo 35 de lei setul sunt bune, clasice sub forma de L, argintii, iar probabil cheite foarte bune cu maner de surubelnita ar fi cele tot de pe un site de modelistica la vreo 85 de lei setul. Dar daca schimbi pinionul cu cel cu imbus mai mare nu ai nevoie neaparat de cheite de calitate. Oricum ai nevoie de calitate doar la nr mic, 1mm, 1,5 mm, cele mari oricum nu se tocesc.
Cred ca am scris un fel de roman pt ce subiect am dezbatut. :lol: .
0

#3 Useril este offline   davidd 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 371
  • Inregistrat: 23-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Zalau;Cluj-Napoca
  • Interests:Everything

Postat 09 February 2011 - 09:56 AM

Incerca sa resetezi esc-ul.
"I reject your reality and substitute my own"
david_dinamovistu@yahoo.com
0742128727
0

#4 Useril este offline   Cipric 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi, Bacau

Postat 09 February 2011 - 10:10 AM

O sa trec azi prin Practiker si Baumax sa vad poate gasesc un imbus mai sanatos. Despre esc nu are buton de reset, nici intrerupator de deschis inchis, pur si simplu il bagi la baterie si atat. O sa mai incerc, sa verific si cu un aparat de masura conexiunile.
0

#5 Useril este offline   Lev 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 187
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2011 - 11:09 AM

Daca nu merge, in cel mai rau caz tai cu flexul surubul, tai un pic, te mai opresti sa vezi daca ai ajuns la axul motorului, mai tai... Si asa il poti desface fara sa strici motorul, eventual atingi axul un pic dar n-are nimic. Eu asa as face, decat sa dau 35 de lei pe imbusuri mai bine tai pinionul asta, il arunc si imi iau altul cu 20 de lei care oricum e mult mai bun, si nu mai am nevoie de cheite imbus mai bune. E 20 de lei cu tot cu 10 suruburi si transport prin posta...
0

#6 Useril este offline   Cipric 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi, Bacau

Postat 09 February 2011 - 04:26 PM

Am reusit pana la urma sa il desfac dupa ce l-am incalzit oleaca. Probabil s-a dilatat bronzul mai repede ca fierul din surubul ala si a mers relativ usor. ESC-ul mergea bine problema era acumulatorul, probabil are un element dus, cu orice alt acumulator merge bine. Singura problema care ramane este ca uneori servo-ul de directie caraie dupa ce revine la loc, degeaba ajustez din trimmer-ul de pe telecomanda tot se aude oleaca de bazaiala din cand in cand.
0

#7 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 10 February 2011 - 08:51 AM

Vezi postareaLev, la Feb 9 2011, 11:09 AM, a spus:

Daca nu merge, in cel mai rau caz tai cu flexul surubul, tai un pic, te mai opresti sa vezi daca ai ajuns la axul motorului, mai tai... Si asa il poti desface fara sa strici motorul, eventual atingi axul un pic dar n-are nimic. Eu asa as face, decat sa dau 35 de lei pe imbusuri mai bine tai pinionul asta, il arunc si imi iau altul cu 20 de lei care oricum e mult mai bun, si nu mai am nevoie de cheite imbus mai bune. E 20 de lei cu tot cu 10 suruburi si transport prin posta...


Nu imi vine sa cred ce citesc... Poate nu am inteles, zic, si am mai citit odata... Si tot nu-mi vine sa cred... Tu asa faci???
In loc sa dai banii pe scule bune sau chiar foarte bune, preferi sa ai scule proaste si sa folosesti flexul inlocuind piesa cu una noua???
"Ce nu face romanul cu flexul si ciocanul???"

Eu mi-am cumparat scule bune, http://www.autorc.ro/eds-c-26_122.html cate una pe rand, nu toate odata... Dar merita toti banii. Si pentru ca si eu sunt roman, mi-am cumparat si flex, dar nu de taiat dacii si oltcituri in doua, ci http://www.dremeleurope.com/dremelocs-ro/P...amp;prod_id=300 sa pot "cresta" la nevoie suruburile si sa le scot, nu sa le pulverizez.

Parerea mea este sa iti revizuiesti politica privind sculele de calitate, merita.

@Cipric: daca servoul este digital, este normal sa bazaie. Isi cauta punctul 0, d-aia bazaie. Daca nu este digital, cand il lasi pe liberi, ridica putin botul masinii ca servo-ul sa indrepte rotile si vezi daca mai caraie.

Aceasta postare a fost editata de Diesel: 10 February 2011 - 08:53 AM

0

#8 Useril este offline   Cipric 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi, Bacau

Postat 10 February 2011 - 03:55 PM

Multumesc pentru raspunsuri. Pana la urma recurgeam si la varianta flex+ ciocan mai mare :rolleyes:) bine ca a mers asa cu incalzitul si un imbus mai de calitate.
Deci este normal sa bazaie servo-ul din cand in cand, este un MG995, dar nu apar probleme cu consumul mai rapid al acumulatorului, ca se consuma curent aiurea?
Tot legat de esc-ul asta la un moment dat o i-a razna pe acceleratie, se accelereaza singur si trebuie sa reglez din trim. Face chestia asta doar dupa ce ii dau cateva comenzi pe acceleratie, poate sa fie de la modul in care is dispuse firele de legatura intre esc-motor-receiver-servo?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu