Modelism - RHC Forum: Diferente cu/fara perii in motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Diferente cu/fara perii in motor Vreau sa incep si cu electrice

#1 Useril este offline   sectoristu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 23-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2011 - 04:05 PM

Salutare,

Sper sa postez unde trebuie.

Am experienta limitata in modelism. Am un nitro buggy 1/8 si un heli (ceva chinezarie).

In ultima perioada am inceput sa caut spre un offroad electric. De aici incep probleme... si urmatoarele intrebari pentru cei mai experimentati:

1. Care este diferenta intre motoarele cu perii si cele fara? Ma intereseaza avantajele celor fara perii.
2. ESC - Inteleg ca este variatorul (in curent si nu in tensiune) Mai face si altceva? la ce trebuie sa ma uit pentru a-l imperekea cu motorul?
3. LIPO - sunt cele mai bune - dar ce avantaje au in comparatie cu alte baterii?

Toate bune
0

#2 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2011 - 05:06 PM

1. Motor fara perii
Plusuri:
+ eficienta mai ridicata (de aici timp mai lung de utilizare pe fiecare incarcare a acumulatorului, caldura mai putina)
+ uzura redusa, mentenanta scazuta (nu se schimba periile, nu se face rodaj)
+ putere mai mare
Minusuri:
- pret mai mare sau chiar mult mai mare
- cele fara senzor tremura ("cogging") la plecarea de pe loc, cateodata nu e posibila deplasarea cu viteze mici

2. In general ESC-ul trebuie sa fie pentru aceeasi scara (nu folosesti, de exemplu, un ESC de 1/18 cu motor de 1/10), si sa suporte rating-ul motorului in T (turns). Motoarele cu T mai mic au puteri mai mari. Deci un ESC cu limita de 5.5T va suporta motoare de 5.5T, 6.5T, 7.5T etc, dar nu va functiona corespunzator cu un motor de 4.5T, de exemplu.
De asemenea trebuie sa te asiguri ca modul de functionare al motorului (periat, cu senzor, fara senzor) este suportat de ESC. Exista ESC-uri care pot folosi toate trei tipurile de motoare, dar exista si ESC-uri care functioneaza doar intr-un singur mod.

3. LiPo
Plusuri:
+ cantitate mare de energie inmagazinata pe volum redus, deci mai usoare si mai compacte decat alte tehnologii
+ curenti mari de descarcare, isi pastreaza voltajul nominal pe aproape toata capacitatea
+ curenti mari de incarcare, exista modele care suporta incarcare la 5C, deci mai putin de un sfert de ora pentru incarcarea completa
+ nu ca ar conta la auto, dar tehnologia LiPo permite forme diferite ale acumulatorilor, in timp ce la NiMH/NiCd esti restrictionat din cauza celulelor cu dimensiune fixa.
Minusuri
- relativ sensibile la socuri
- necesita balansare a celulelor
- daca cedeaza mecanic, au loc reactii exoterme violente
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#3 Useril este offline   sectoristu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 23-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2011 - 06:16 PM

Vezi postareaovidiugm, la Jan 25 2011, 05:06 PM, a spus:

1. Motor fara perii
Plusuri:
+ eficienta mai ridicata (de aici timp mai lung de utilizare pe fiecare incarcare a acumulatorului, caldura mai putina)
+ uzura redusa, mentenanta scazuta (nu se schimba periile, nu se face rodaj)
+ putere mai mare
Minusuri:
- pret mai mare sau chiar mult mai mare
- cele fara senzor tremura ("cogging") la plecarea de pe loc, cateodata nu e posibila deplasarea cu viteze mici

2. In general ESC-ul trebuie sa fie pentru aceeasi scara (nu folosesti, de exemplu, un ESC de 1/18 cu motor de 1/10), si sa suporte rating-ul motorului in T (turns). Motoarele cu T mai mic au puteri mai mari. Deci un ESC cu limita de 5.5T va suporta motoare de 5.5T, 6.5T, 7.5T etc, dar nu va functiona corespunzator cu un motor de 4.5T, de exemplu.
De asemenea trebuie sa te asiguri ca modul de functionare al motorului (periat, cu senzor, fara senzor) este suportat de ESC. Exista ESC-uri care pot folosi toate trei tipurile de motoare, dar exista si ESC-uri care functioneaza doar intr-un singur mod.

3. LiPo
Plusuri:
+ cantitate mare de energie inmagazinata pe volum redus, deci mai usoare si mai compacte decat alte tehnologii
+ curenti mari de descarcare, isi pastreaza voltajul nominal pe aproape toata capacitatea
+ curenti mari de incarcare, exista modele care suporta incarcare la 5C, deci mai putin de un sfert de ora pentru incarcarea completa
+ nu ca ar conta la auto, dar tehnologia LiPo permite forme diferite ale acumulatorilor, in timp ce la NiMH/NiCd esti restrictionat din cauza celulelor cu dimensiune fixa.
Minusuri
- relativ sensibile la socuri
- necesita balansare a celulelor
- daca cedeaza mecanic, au loc reactii exoterme violente




Scurt si la obiect!

Multzam pentru raspuns.

Pe aceasta cale multzam si lui radugns, pentru info in pm.

Ol za best
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu