Modelism - RHC Forum: Placa sticlotextolit - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Placa sticlotextolit Posibilitatea de a indoi placa

#1 Useril este offline   Cornelius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 27-April 07

  Postat 17 December 2010 - 02:08 PM

Doresc sa confectionez trei pale de eoliana din placa sticlotextolit gros de 3 mm. Indoirea sa reproduca cat de cat alura palei de ventilator. Daca cineva a lucrat la cald cu astfel de placi, va rog dati-mi un sfat. Multumesc!
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 December 2010 - 11:02 PM

Nu poti deforma plastic placa de sticlotextolit dupa obtinerea ei. Singura solutie este sa faci singur pala din ceva similar, in forma finala. Parerea mea!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 19 December 2010 - 08:51 AM

Te duci la Hornbach si acolo o sa gasesti niste placi de 0.5x0.5 cm colorate...iti iei culoarea care vrei.

Apoi iti faci din "ceva" forma palei. Iei o placa de aia de plastic si o incalzesti cu un pistol cu aer cald...devine moale si se indoaie usor. O asezi peste forma ta si o uzi cu apa rece si astfel devine tare.

Dar te intreb dece nu folosesti o elice de la un ventilator dinala cu picior care se vinde vara cand e cald prin toate pietele?
0

#4 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 December 2010 - 09:30 AM

Eu asi incercara sa fac profil aerodinamic din grosimea de 3 mm si montajul pe butuc cu unghiul adecvat vantului din zona. Sa nu mai punem la socoteala ca in felul acesta se rezolva si eficientizarea sistemului in functie de conditiile pe care le ai.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#5 Useril este offline   Cornelius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 27-April 07

  Postat 20 December 2010 - 05:02 PM

Am testat opt tipuri de pale montate pe sase (trei) brate,inclusiv cele ale inventatorului ing.Cristea Gheorghe, la acelasi diam. si din acelasi material(carton).Mi se pare paradoxal,dar palele tip ventilator au trecut lejer de 100rot/min , fata de celelalte care se invirteau in jur de 80rot/min. Nu stiu ce viteza are vantul in zona, dar cateodata smulge tiglele de pe acoperis. Constructia trebuie sa fie solida. Eoliana va fi pt. testare pe timp de 1 an. Asi mai adauga axul rotorului a fost un surub M4 lagaruit pe o teava din cupru cu interior fi 5. Incerc si o varianta de lagaruire cu 2 rulmenti. Am sa testez o bucata de sticlotextolit gros 1 cu un jet de aer cald.
0

#6 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 21 December 2010 - 03:00 PM

Daca se inverte prea repede foloseste un reductor si ajungi tot la viteza de rotatie dirita dar ai cuplu mai mare.

Si chestiile alea mari eoliene au reductor inauntru.
0

#7 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 21 December 2010 - 03:21 PM

Vezi postareacharlie, la Dec 21 2010, 03:00 PM, a spus:

Daca se inverte prea repede foloseste un reductor si ajungi tot la viteza de rotatie dirita dar ai cuplu mai mare.

Si chestiile alea mari eoliene au reductor inauntru.




O alta varianta ar fi ,folosirea pasului variabil.Exact ca la rotorul de pe coada helicopterelor.
Ma gindesc si la montarea unui gyro care sa regleze pasul in functie de viteza vintului.Nu stiu exact daca aceasta varianta din urma este posibila.
Eolienele acelea imense au pas vaiabil,astfel incit in momentul in care se opresc,pala are unghi,,0,, fiind orientata longitudinal pe axul rotorului.Pe aceeasi directie cu aceea din care vine curentul de aer(vintul).
Asta ar fi o idee.
Stima si bafta la bricolat.
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#8 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2010 - 03:38 PM

Vezi postarearaoul_bvand, la Dec 21 2010, 03:21 PM, a spus:

folosirea pasului variabil.Exact ca la rotorul de pe coada helicopterelor.

Pas variabil are si rotorul principal, nu doar cel de pe coada.

Cat despre reglarea pasului, nu inteleg cum vrei sa faci asta cu un gyro (?!).
O varianta este ca pasul sa se poate mari odata cu departarea unor greutati de axa de rotatie datorita cresterii fortei centrifuge ca urmare a maririi turatiei.
It's difficult to make things simple!
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 December 2010 - 03:57 PM

Poate ar fi mai logic sa se regleze pasul pentru ca turatia sa fie constanta, indiferent de sarcina si intensitatea vantului...zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 December 2010 - 03:58 PM

0

#10 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 21 December 2010 - 04:55 PM

Vezi postareaZen, la Dec 21 2010, 03:38 PM, a spus:

Pas variabil are si rotorul principal, nu doar cel de pe coada.

Cat despre reglarea pasului, nu inteleg cum vrei sa faci asta cu un gyro (?!).
O varianta este ca pasul sa se poate mari odata cu departarea unor greutati de axa de rotatie datorita cresterii fortei centrifuge ca urmare a maririi turatiei.




Facusem referire la rotorul de pe coada,deoarece are un sistem mai simplu de confectionat decit cel de pe rotorul principal si este mai usor de inteles la prima vedere.



Despre varianta cu Gyro era doar o idee despre care am spus ca nu stiu daca se poate pune in practica.Pe un helly,cu ajutorul servoului de coada,acest gyro,nu face acelasi lucru?Schimba pasul palelor ajutind astfel la redresarea acestuia.(Mentinerea lui in acel punct).Ma gindeam ca ar merge si in aceasta aplicatie desi nu stiu daca sau cum se pune in practica.Dar sa nu deviem de la subiect....
Stima

Aceasta postare a fost editata de raoul_bvand: 21 December 2010 - 04:59 PM

Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#11 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2010 - 05:10 PM

Vezi postarearaoul_bvand, la Dec 21 2010, 04:55 PM, a spus:

Pe un helly,cu ajutorul servoului de coada,acest gyro,nu face acelasi lucru?Schimba pasul palelor ajutind astfel la redresarea acestuia.


Da, asta pe baza unei acceleratii momentane masurate, ori asta nu e prea valabil in cazul nostru.
Si apoi, la varianta centrifugala mecanica,nu ai nevoie de vreun servo.
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu