Placa sticlotextolit Posibilitatea de a indoi placa
#3
Postat 19 December 2010 - 08:51 AM
Apoi iti faci din "ceva" forma palei. Iei o placa de aia de plastic si o incalzesti cu un pistol cu aer cald...devine moale si se indoaie usor. O asezi peste forma ta si o uzi cu apa rece si astfel devine tare.
Dar te intreb dece nu folosesti o elice de la un ventilator dinala cu picior care se vinde vara cand e cald prin toate pietele?
#4
Postat 19 December 2010 - 09:30 AM
#5
Postat 20 December 2010 - 05:02 PM
#7
Postat 21 December 2010 - 03:21 PM
charlie, la Dec 21 2010, 03:00 PM, a spus:
Si chestiile alea mari eoliene au reductor inauntru.
O alta varianta ar fi ,folosirea pasului variabil.Exact ca la rotorul de pe coada helicopterelor.
Ma gindesc si la montarea unui gyro care sa regleze pasul in functie de viteza vintului.Nu stiu exact daca aceasta varianta din urma este posibila.
Eolienele acelea imense au pas vaiabil,astfel incit in momentul in care se opresc,pala are unghi,,0,, fiind orientata longitudinal pe axul rotorului.Pe aceeasi directie cu aceea din care vine curentul de aer(vintul).
Asta ar fi o idee.
Stima si bafta la bricolat.
#8
Postat 21 December 2010 - 03:38 PM
raoul_bvand, la Dec 21 2010, 03:21 PM, a spus:
Pas variabil are si rotorul principal, nu doar cel de pe coada.
Cat despre reglarea pasului, nu inteleg cum vrei sa faci asta cu un gyro (?!).
O varianta este ca pasul sa se poate mari odata cu departarea unor greutati de axa de rotatie datorita cresterii fortei centrifuge ca urmare a maririi turatiei.
#9
Postat 21 December 2010 - 03:57 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 December 2010 - 03:58 PM
#10
Postat 21 December 2010 - 04:55 PM
Zen, la Dec 21 2010, 03:38 PM, a spus:
Cat despre reglarea pasului, nu inteleg cum vrei sa faci asta cu un gyro (?!).
O varianta este ca pasul sa se poate mari odata cu departarea unor greutati de axa de rotatie datorita cresterii fortei centrifuge ca urmare a maririi turatiei.
Facusem referire la rotorul de pe coada,deoarece are un sistem mai simplu de confectionat decit cel de pe rotorul principal si este mai usor de inteles la prima vedere.
Despre varianta cu Gyro era doar o idee despre care am spus ca nu stiu daca se poate pune in practica.Pe un helly,cu ajutorul servoului de coada,acest gyro,nu face acelasi lucru?Schimba pasul palelor ajutind astfel la redresarea acestuia.(Mentinerea lui in acel punct).Ma gindeam ca ar merge si in aceasta aplicatie desi nu stiu daca sau cum se pune in practica.Dar sa nu deviem de la subiect....
Stima
Aceasta postare a fost editata de raoul_bvand: 21 December 2010 - 04:59 PM
#11
Postat 21 December 2010 - 05:10 PM
raoul_bvand, la Dec 21 2010, 04:55 PM, a spus:
Da, asta pe baza unei acceleratii momentane masurate, ori asta nu e prea valabil in cazul nostru.
Si apoi, la varianta centrifugala mecanica,nu ai nevoie de vreun servo.