Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 04 February 2011 - 11:52 AM
Bimotor destinat AP Heptad sau Blu-Baby?
#63
Postat 04 February 2011 - 12:45 PM
Nu stiu daca ai prevazut dar cred ca e bine sa ai un pic de unghi de incidenta la aripa. Eu initial nu i-am facut si era cam "alunecos" pe traiectorie. Intre timp am rezolvat-o si pe asta (prin decupaj pur si simplu) si se simte o imbunatatire in planare.
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 04 February 2011 - 12:46 PM
#64
Postat 04 February 2011 - 04:04 PM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 04 February 2011 - 04:07 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#65
Postat 13 February 2011 - 08:40 PM
Am zburat fara giro deocamdata, nici nu cred insa ca e nevoie fiind enervant de stabil :)
Pentru echilibrare am pus bateria in locul unde va veni camera de filmat si instalatia FPV. Exact asa cum a fost in aer azi are 2007gr (cu o baterie de 5000mA). Motoarele sunt 2 bucati Turnigy 2217 20turn 860kv, arhisuficiente pentru o planare linistita. Elice 11x4.7, escuri de 20A. Nu sunt convins ca pe vant puternic motoarele mai sunt suficiente, insa nici aripa nu se potriveste cu furtuna.. deci o sa am grija sa-l folosesc doar pe vreme decenta.
Multumesc prietenilor - proiectanti si piloti - pentru tot ajutorul acordat, la mai maareeee! :wub:
#66
Postat 13 February 2011 - 10:12 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#67
Postat 14 February 2011 - 08:27 AM
#68
Postat 14 February 2011 - 08:50 AM
Pare ca zboara la fel de frumos ca TwinStar de la Multiplex.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#69
Postat 15 February 2011 - 10:23 PM
Modelul este foarte reusit, iar Dan dovedeste de fiecare data ca este un mester desavarsit.
Cu bateria (un monstru 3S 5000 mAh) avionul era usor greu de bot, dar acest aspect nu a influentat major zborul. Cand se va monta camera video in bot, in locul acumulatorului, iar acumulatorul se va monta in fuselaj, centrul de greutate o sa fie optim.
De zburat, zboara foarte bine si planeaza foarte bine. Viteza de angajare este destul de mica, iar zborul este foarte stabil, ceea ce-l va face o buna platforma FPV.
In cazul motoarelor era bine daca erau doar un pic mai "musculoase", dar a zburat bine si cu acestea.
In rest, sa avem zile cu soare si zboruri cat mai multe !
Felicitari pentru proiect !
#70
Postat 16 February 2011 - 07:01 AM
Felicitari tuturor celor implicati si multa, multa bafta.
#71
Postat 16 February 2011 - 10:57 AM
Ceea ce vom incerca in continuare e sa slabim inca 1kg - in conditiile unei anverguri doar putin mai mici (1,6m), monomotor. Dar fiind o noua incercare, va fi povestita intr-un nou topic :drinks:
Inca o data multumiri pentru incurajari - conteaza enorm!!!
#72
Postat 28 February 2011 - 09:37 AM
Am reinceput testarile cu GAZ-ul meu bimotor. Cu bateria de 3S 5000mAh zboara mai bine decat in incercarile anterioare, este echilibrat mai bine.
I-am facut si niste flapsuri imporvizate, de test, ptr o aterizare mai inceata. Sa nu radeti :mellow: dar am ales experimental aceasta pozitie, dat fiind faptul ca nu l-am pevazut cu asa ceva din constructie si nu aveam chef sa tai din eleroane doar ptr testari. Surpriza a fost ca au efect benefic si isi fac treaba.
In poza se poate vedea ca am dezlipit carena de motor pentru a indoi batiul un pic in jos. Aripa are oarece unghi de incidenta si cand dau gaz motoarelor este racheta in sus. Sper ca orientarea motoarelor in jos sa contracareze cum trebuie.
Imagini video:
#73
Postat 28 February 2011 - 06:50 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#74
Postat 28 February 2011 - 07:21 PM
PS. Nu cumva, spun si eu, este un pic cam greu? Ce incarcare alara ai?
#75
Postat 28 February 2011 - 07:33 PM
#76
Postat 28 February 2011 - 07:54 PM
dan_mitea, la 28 February 2011 - 07:21 PM, a spus:
PS. Nu cumva, spun si eu, este un pic cam greu? Ce incarcare alara ai?
Habar nu am, am zis ca e facut dupa ureche, desenat direct pe foaia de depron :wacko:
Aripile totalizeaza 155 x 23cm = 0.3565 mp , greutate in functie de echipare intre 1400-1600 gr. Ar iesi in jur de 4 gr?:blush: Am impresia ca gresesc ceva , nu stiam cum se calculeaza greutatea alara pana acum 10 minute :nea:
Lamuriti-ma va rog! (oricum este prea tarziu, avionul este facut dar macar sa stiu cum stau lucrurile)
#77
Postat 28 February 2011 - 09:55 PM
Florinelu, la 28 February 2011 - 07:54 PM, a spus:
Aripile totalizeaza 155 x 23cm = 0.3565 mp , greutate in functie de echipare intre 1400-1600 gr. Ar iesi in jur de 4 gr?:clapping: Am impresia ca gresesc ceva , nu stiam cum se calculeaza greutatea alara pana acum 10 minute :nea:
Lamuriti-ma va rog! (oricum este prea tarziu, avionul este facut dar macar sa stiu cum stau lucrurile)
...intre 40 gr/dm2 ( la 1400 gr ) si 47 gr/dm2 ( la 1600 gr. ) ....cam mare !!!
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#78
Postat 28 February 2011 - 10:08 PM
O sa mai experimentez cu flapsurile alea sa gasesc un compromis bun intre marime si unghi insa accentul trebuie pus tot pe reducerea greutatii, este clar.
#79
Postat 28 February 2011 - 10:46 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#80
Postat 01 March 2011 - 04:07 AM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 March 2011 - 04:09 AM
#81
Postat 01 March 2011 - 08:32 AM
dan_mitea, la 01 March 2011 - 04:07 AM, a spus:
Mda, de treaba asta eram constient de ceva vreme de la un Extra 300 din ala simplu, profile. In cel mai fericit caz durata zborului ramane aceeasi insa de cele mai multe ori se diminueaza asa cum ai zis.
Oricum pentru un avion creionat direct pe depron tot zboara :lol: .
#82
Postat 01 March 2011 - 10:25 AM
Florinelu, la 01 March 2011 - 08:32 AM, a spus:
Oricum pentru un avion creionat direct pe depron tot zboara <_< .
....asa-i !!! ...si zboara bine pentru un "avion creionat direct pe depron".....cum ar fi zburat daca ai fi facut ceva calcule pregatitoare ? ...cred ca aproape perfect pentru scopul urmarit ....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#83
Postat 27 April 2011 - 11:14 AM
Am citit despre "tip stall" cum ca s-ar contracara prin cateva metode dintre care una ar fi cea a aripilor torsionate si alta lipirea unor baghete pe bordul de atac. Aripile nu prea am cum sa le torsionez iar baghetele nu stiu exact cam de forma si cum ar trebuie fixate. Am inteles ca fenomenul de "tip stall" apare datorita faptului ca varfurile aripilor de angajeaza mai repede decat marginea dinspre fuselaj dar ceea ce nu inteleg este daca aceasta treaba se intampla doar datorita incarcarii alare cam mari (unde va pe langa 45g/dm2). Am ingreunat de multe ori celelalte avioane din dotare cu tot felul de camere, baterii suplimentare, nici nu am mai tinut cont de echilibrare etc si tot nu au facut "tip stall" niciodata.
Ce i-am mai facut bimotorului este ca i-am dat oarece unghi al aripii fata de ampenajul orizontal, in dorinta de a plana mai usor fara motor (initial plana cam in viteza). Nu l-am masurat cu exactitate ci ochiometric. Din cauza acestui unghi experimentez oare fenomenul de "stall"? Am patit treaba asta si daca zburam contra vantului(destul de puternic), cu motorul redus astfel incat avionul statea aproape pe loc (cu EZ si Izicraft am stat astfel de nenumarate ori)... toate bune si frumoase apoi, din senin, bang! picaj pe o parte in gol 4-5 m si redresat cu emotii. Stiu ca este facut dupa ureche dar nu este primul avion construit si as vrea sa aflu ce am facut gresit la el.
:drinks:

Ajutor


Raspuns nou


Citare Multipla













