Modelism - RHC Forum: Bimotor destinat AP - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Bimotor destinat AP Heptad sau Blu-Baby?

#61 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 04 February 2011 - 11:48 AM

aripa noua:

Imagine atasata: 1.jpg Imagine atasata: 2.jpg Imagine atasata: 3.jpg Imagine atasata: 4.jpg
Imagine atasata: 5.jpg

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 04 February 2011 - 11:52 AM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#62 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 04 February 2011 - 11:50 AM

continuare:

Imagine atasata: 6.jpg Imagine atasata: 7.jpg Imagine atasata: 10.jpg Imagine atasata: 9.jpg
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#63 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 04 February 2011 - 12:45 PM

Aaa, :D , o sa aiba si flapsuri! Bine gandit, si eu am constatat la bimotorul meu ca vine cam tare la aterizare.
Nu stiu daca ai prevazut dar cred ca e bine sa ai un pic de unghi de incidenta la aripa. Eu initial nu i-am facut si era cam "alunecos" pe traiectorie. Intre timp am rezolvat-o si pe asta (prin decupaj pur si simplu) si se simte o imbunatatire in planare.
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 04 February 2011 - 12:46 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#64 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 04 February 2011 - 04:04 PM

Aripa noua are ~ 1,5 grade de incidenta .....in plus e mai usoara cu 1 kg !!! ......si vom mai "castiga" 150 gr. dintr-un tren de aterizare refacut pe fuselaj....

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 04 February 2011 - 04:07 PM

0

#65 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 13 February 2011 - 08:40 PM

Astazi am reusit sa-l zburam, fara evenimente...
Am zburat fara giro deocamdata, nici nu cred insa ca e nevoie fiind enervant de stabil :)
Pentru echilibrare am pus bateria in locul unde va veni camera de filmat si instalatia FPV. Exact asa cum a fost in aer azi are 2007gr (cu o baterie de 5000mA). Motoarele sunt 2 bucati Turnigy 2217 20turn 860kv, arhisuficiente pentru o planare linistita. Elice 11x4.7, escuri de 20A. Nu sunt convins ca pe vant puternic motoarele mai sunt suficiente, insa nici aripa nu se potriveste cu furtuna.. deci o sa am grija sa-l folosesc doar pe vreme decenta.
Multumesc prietenilor - proiectanti si piloti - pentru tot ajutorul acordat, la mai maareeee! :wub:
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#66 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 13 February 2011 - 10:12 PM

Bravo frate !!! Felicitari !!! ...acu' sa vedem si un zbor cu flapsurile activate http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#67 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 14 February 2011 - 08:27 AM

Biciclistule... l-ai dovedit pana la urma! Felicitari multe de tot! Sincer v2 zboara mult mai bine decat varianta anterioara. Nu stiu daca este doar faptul ca ieri a fost o zi aproape perfecta ptr zbor dar din filmare am vazut ca planeaza mult mai bine. Saptamana vitoare, daca imi vin bateriile din HK, il scot si eu pe al meu
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#68 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2011 - 08:50 AM

Felicitari, imi pare rau ca nu am fost si eu acolo. Din ce se vede zboara foarte bine pur si simplu, adica e un avion bun si pentru cineva care nu are de gand sa puna aparate foto, doar pentru zbor.

Pare ca zboara la fel de frumos ca TwinStar de la Multiplex.
0

#69 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 15 February 2011 - 10:23 PM

In primul rand, felicitari constructorului si proiectantului, pentru ca formeaza o echipa extraordinara.
Modelul este foarte reusit, iar Dan dovedeste de fiecare data ca este un mester desavarsit.
Cu bateria (un monstru 3S 5000 mAh) avionul era usor greu de bot, dar acest aspect nu a influentat major zborul. Cand se va monta camera video in bot, in locul acumulatorului, iar acumulatorul se va monta in fuselaj, centrul de greutate o sa fie optim.
De zburat, zboara foarte bine si planeaza foarte bine. Viteza de angajare este destul de mica, iar zborul este foarte stabil, ceea ce-l va face o buna platforma FPV.
In cazul motoarelor era bine daca erau doar un pic mai "musculoase", dar a zburat bine si cu acestea.
In rest, sa avem zile cu soare si zboruri cat mai multe !
Felicitari pentru proiect !
0

#70 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2011 - 07:01 AM

Foarte, foarte frumos. De la inceput si pana la sfarsit a fost o incantare.
Felicitari tuturor celor implicati si multa, multa bafta.
0

#71 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 16 February 2011 - 10:57 AM

Va multumim frumos. Robert si cu mine ne-am bautut multa vreme capul cu fine tuningul, reusind intr-un final sa aducem pasarea la 2Kg fix, RTF, o incarcare alara mica, dar si un comportament bun pe vant. Versiunea anterioara nu a fost decat un test, stiam ca aripa aceea era grea, mare fata de fuselaj si nepractica. Rolul testului a fost sa confirme calitatile unui bimotor destinat AP si FPV. Acesta - exact asa cum a zburat in film - este primul avion pe care m-am hotarat sa-l pastrez (pe toate celelalte le-am numit teste sau acumulare de experienta si le-am recuperat electronica apoi.. thx & goodbye).
Ceea ce vom incerca in continuare e sa slabim inca 1kg - in conditiile unei anverguri doar putin mai mici (1,6m), monomotor. Dar fiind o noua incercare, va fi povestita intr-un nou topic :drinks:
Inca o data multumiri pentru incurajari - conteaza enorm!!!
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#72 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 28 February 2011 - 09:37 AM

Salutare!

Am reinceput testarile cu GAZ-ul meu bimotor. Cu bateria de 3S 5000mAh zboara mai bine decat in incercarile anterioare, este echilibrat mai bine.
I-am facut si niste flapsuri imporvizate, de test, ptr o aterizare mai inceata. Sa nu radeti :mellow: dar am ales experimental aceasta pozitie, dat fiind faptul ca nu l-am pevazut cu asa ceva din constructie si nu aveam chef sa tai din eleroane doar ptr testari. Surpriza a fost ca au efect benefic si isi fac treaba.
In poza se poate vedea ca am dezlipit carena de motor pentru a indoi batiul un pic in jos. Aripa are oarece unghi de incidenta si cand dau gaz motoarelor este racheta in sus. Sper ca orientarea motoarelor in jos sa contracareze cum trebuie.
Imagine atasata: flaps.jpg

Imagini video:

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#73 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 February 2011 - 06:50 PM

BRAVO !!! ......zboara super Ok dar parca-i prea rapid ....poate ar merita aripa refacuta si prevazuta de la inceput cu flapsuri .....ma tot gandesc daca n-ar merita incercat la scara modelelor noastre , voleti la bordul de atac .....FELCITARI !!!
0

#74 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 February 2011 - 07:21 PM

Foarte frumos, felicitari si la cat mai multe zboruri reusite.

PS. Nu cumva, spun si eu, este un pic cam greu? Ce incarcare alara ai?
0

#75 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 28 February 2011 - 07:33 PM

si mie mi se pare cam greu, din cauza asta ai si viteza asa mare, parerea mea, incearca si cu un profil concav convex de planor, este cel scobit la intrados, si-ti va conferi un plus de portanta si un minus la viteza :blush:
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#76 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 28 February 2011 - 07:54 PM

Vezi postareadan_mitea, la 28 February 2011 - 07:21 PM, a spus:


PS. Nu cumva, spun si eu, este un pic cam greu? Ce incarcare alara ai?


Habar nu am, am zis ca e facut dupa ureche, desenat direct pe foaia de depron :wacko:
Aripile totalizeaza 155 x 23cm = 0.3565 mp , greutate in functie de echipare intre 1400-1600 gr. Ar iesi in jur de 4 gr?:blush: Am impresia ca gresesc ceva , nu stiam cum se calculeaza greutatea alara pana acum 10 minute :nea:
Lamuriti-ma va rog! (oricum este prea tarziu, avionul este facut dar macar sa stiu cum stau lucrurile)
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#77 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 February 2011 - 09:55 PM

Vezi postareaFlorinelu, la 28 February 2011 - 07:54 PM, a spus:

Habar nu am, am zis ca e facut dupa ureche, desenat direct pe foaia de depron :wacko:
Aripile totalizeaza 155 x 23cm = 0.3565 mp , greutate in functie de echipare intre 1400-1600 gr. Ar iesi in jur de 4 gr?:clapping: Am impresia ca gresesc ceva , nu stiam cum se calculeaza greutatea alara pana acum 10 minute :nea:
Lamuriti-ma va rog! (oricum este prea tarziu, avionul este facut dar macar sa stiu cum stau lucrurile)


...intre 40 gr/dm2 ( la 1400 gr ) si 47 gr/dm2 ( la 1600 gr. ) ....cam mare !!!
0

#78 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 28 February 2011 - 10:08 PM

Ce pot sa ii mai fac este sa schimb sistemul de tren de aterizare (clasic, cu doua roti si o bechie ceva) si sa trec pe 2 celule la vreo 3000mAh si cu elici mai mari. Cred ca s-ar mai usura cu vreo 300gr cel mult.
O sa mai experimentez cu flapsurile alea sa gasesc un compromis bun intre marime si unghi insa accentul trebuie pus tot pe reducerea greutatii, este clar.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#79 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 February 2011 - 10:46 PM

Ca principiu , cel putin pentru mine , la proiectarea unui aeromodel , trebuie sa se tina seama prioritar ( printre altele ) de incarcarea alara "tinta" ( relativ la tipul-destinatia aeromodelului ) ceea ce va determina in final anvergura . In plus , o rezerva de 10-15% pentru eventualele erori datorate aproximarii greutatii materialelor componente. Un site care "mi-a deschis ochii" de ceva timp ( desi e amintit de catre Dan Mitea de ani de zile ) ....
0

#80 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 March 2011 - 04:07 AM

O mica observatie referitor la marimea bateriei. Este o falsa impresie ca un model cu o baterie mai mare va zbura mai mult. In nici un caz dubland capacitatea bateriei nu dublezi durata de zbor. Mai mare inseamna mai greu, va avea nevoie de viteza mai mare si bateria se va consuma mai repede. In locul unei baterii enorme este preferabil sa ai doua mai mici. In general bateria o alegi pentru a avea o durata de zbor de, aproximativ, 15minute...zic si eu.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 March 2011 - 04:09 AM

0

#81 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 01 March 2011 - 08:32 AM

Vezi postareadan_mitea, la 01 March 2011 - 04:07 AM, a spus:

Este o falsa impresie ca un model cu o baterie mai mare va zbura mai mult.


Mda, de treaba asta eram constient de ceva vreme de la un Extra 300 din ala simplu, profile. In cel mai fericit caz durata zborului ramane aceeasi insa de cele mai multe ori se diminueaza asa cum ai zis.
Oricum pentru un avion creionat direct pe depron tot zboara :lol: .
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#82 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 01 March 2011 - 10:25 AM

Vezi postareaFlorinelu, la 01 March 2011 - 08:32 AM, a spus:


Oricum pentru un avion creionat direct pe depron tot zboara <_< .


....asa-i !!! ...si zboara bine pentru un "avion creionat direct pe depron".....cum ar fi zburat daca ai fi facut ceva calcule pregatitoare ? ...cred ca aproape perfect pentru scopul urmarit ....
0

#83 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 27 April 2011 - 11:14 AM

Acum ca avem pista tunsa la Cet Vest am zis sa mai scot la aer bimotorul care a somat in ultima vreme din cauza unor improvizatii care au dus a prajirea unui ESC (cand incepe sa se invarta motorul se incinde foarte, foarte tare o piesulica). Din zborurile din iarna am remarcat ca la scaderea vitezei sub o anumita limita una dintre aripi cadea brusc pe o parte, incontrolabil aproape si pica in gol 4-5m pana il redresam. Am mai citit pe net si am aflat ca fenomenul asta se numeste "tip stall". Nu stiu exact care este termenul corect in romana dar inteleg ca este vorba de o angajare a extremitatilor aripilor. Am cateva zburatoare in dotare: Easy Star, Izicraft, Extra 300 (depron), Funder and Lightning...la niciunul nu am experimentat fenomenul asta. La acestea cel mult, cred ca pateam ceea ce am gasit pe net ca se numeste "root stall" adica un fel de "afundare" a avionului cu botul in jos dar cu redresare aproape instantanee. La tipul asta de angajare avionul ramanea fix pe axa de roll.

Am citit despre "tip stall" cum ca s-ar contracara prin cateva metode dintre care una ar fi cea a aripilor torsionate si alta lipirea unor baghete pe bordul de atac. Aripile nu prea am cum sa le torsionez iar baghetele nu stiu exact cam de forma si cum ar trebuie fixate. Am inteles ca fenomenul de "tip stall" apare datorita faptului ca varfurile aripilor de angajeaza mai repede decat marginea dinspre fuselaj dar ceea ce nu inteleg este daca aceasta treaba se intampla doar datorita incarcarii alare cam mari (unde va pe langa 45g/dm2). Am ingreunat de multe ori celelalte avioane din dotare cu tot felul de camere, baterii suplimentare, nici nu am mai tinut cont de echilibrare etc si tot nu au facut "tip stall" niciodata.
Ce i-am mai facut bimotorului este ca i-am dat oarece unghi al aripii fata de ampenajul orizontal, in dorinta de a plana mai usor fara motor (initial plana cam in viteza). Nu l-am masurat cu exactitate ci ochiometric. Din cauza acestui unghi experimentez oare fenomenul de "stall"? Am patit treaba asta si daca zburam contra vantului(destul de puternic), cu motorul redus astfel incat avionul statea aproape pe loc (cu EZ si Izicraft am stat astfel de nenumarate ori)... toate bune si frumoase apoi, din senin, bang! picaj pe o parte in gol 4-5 m si redresat cu emotii. Stiu ca este facut dupa ureche dar nu este primul avion construit si as vrea sa aflu ce am facut gresit la el.
:drinks:
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu