vibratii rotor..
#1
Postat 01 October 2010 - 10:28 PM
Turatia din video e undeva sub 40% - la 100% imi smulge echiile daca-l tin mult. De retinut ca la maxim stanga/dreapta/sus/jos merge ok.
Am setat din statie end poiturile la cele 3 servouri de pe platiu la 65% si pare ok (inclusiv la turatie maxima) dar nu cred ca o sa-mi placa cu va zbura.
video aici: http://www.youtube.c...h?v=2x1QOMh4xQc
si 2. Am ceva vibratii, inca de la inceput. Se pare ca daca-i scot palele din coada nu mai face asa. vibratii sunt foarte fine. Vezi video: http://www.youtube.c...h?v=LGkZBHNOosI
Mai am un kit complet si am observat ca daca-i schimb tot mecanismul care vine pe axul din coada, vibratiile se intensifica. Ce ar putea cauza asta? Sau nu cumva sunt vibratii normale pt. un heli? de la hk ? :lol:
#4
Postat 02 October 2010 - 07:16 PM
Pune-i palele. Cind se rotesc, din cauza energiei rotative (giroscopice), vibratiile marunte din filmeme tale v-or disparea. De dorit ar fi sa reglezi turatia intre 2000 si 2500 rpm.
Dar:
- daca ceva nu e bine v-or aparea vibratii. Mai ample si mai distructive ca pe filmul tau.
- poti sa zbori cu vibratii de amplitudine mica, dar nu sunt de dorit pentru ca afecteaza mecanica, si deregleaza giroscopul.
- un elicopter corect reglat, zboara fara vibratii.
PS.
Poate-ti iei un alias mai uman.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 02 October 2010 - 07:18 PM
#5
Postat 02 October 2010 - 11:50 PM
vlad1, la Oct 2 2010, 08:16 PM, a spus:
Pune-i palele. Cind se rotesc, din cauza energiei rotative (giroscopice), vibratiile marunte din filmeme tale v-or disparea. De dorit ar fi sa reglezi turatia intre 2000 si 2500 rpm.
Dar:
- daca ceva nu e bine v-or aparea vibratii. Mai ample si mai distructive ca pe filmul tau.
- poti sa zbori cu vibratii de amplitudine mica, dar nu sunt de dorit pentru ca afecteaza mecanica, si deregleaza giroscopul.
- un elicopter corect reglat, zboara fara vibratii.
PS.
Poate-ti iei un alias mai uman.
1. vibratiile de la coada (pct. 2) nu dispar cand pun palele si da.. pot trai cu ele.. (nu stiu ce rpm am dar zobor intre 75% si 95%)
2. vibratiile de la rotor imi smulg echille (daca nu sunt prinse in suruburi).
PS: nu.
#6
Postat 02 October 2010 - 11:51 PM
#8
Postat 03 October 2010 - 03:49 PM
- toate partile rotative, vor fi in alt regim de masa/rotatie, si vor avea alte trepidatii/rezonante. Are sens practic sa elimini trepidatiile care apar in regimul de rotatie de zbor.
- energia in rotatie a palelor are un efect stabilizator enorm (giroscopic), modifica si ea rezonantele/trepidatiile din fuselaj (de vazut in rotatie cu pas zero)
- palele de coada, au sa stea (pozitia de echilibru) in unghi, asta va incarca mecanic toata transmisia de coada, toate pirghiile si jocurile.....crede-ma, va trepida alt fel.
1 Deci: vibratiile nu dispar, dar alea de pe film da. Exista insa sanse sa apara vibratii care chiar ar trebui eliminate inainte de zbor.
Chiar si asa, sunt elicoptere care zboara bine mersi cu vibratii sub control. Priveste terminatiile ampenajului vertical sau orizontal la heli-uri in zbor.
2. De unde stii ? cum ai testat capul ? Ai idee ce vibratii provoaca o alungire cu 'juma de tura' a vre-unei echei, oricare din ele ? (tracking) Sa stii ca dupa mai multe zboruri, capul rotativ 'se lasa', (adica i-si face jocuri), ceea ce reduce foarte mult vibratiile din fuselaj.
PS. ok. nu comentez, te reprezinta pe tine.
#9
Postat 04 October 2010 - 12:20 PM
vlad1, la Oct 3 2010, 04:49 PM, a spus:
- toate partile rotative, vor fi in alt regim de masa/rotatie, si vor avea alte trepidatii/rezonante. Are sens practic sa elimini trepidatiile care apar in regimul de rotatie de zbor.
- energia in rotatie a palelor are un efect stabilizator enorm (giroscopic), modifica si ea rezonantele/trepidatiile din fuselaj (de vazut in rotatie cu pas zero)
- palele de coada, au sa stea (pozitia de echilibru) in unghi, asta va incarca mecanic toata transmisia de coada, toate pirghiile si jocurile.....crede-ma, va trepida alt fel.
1 Deci: vibratiile nu dispar, dar alea de pe film da. Exista insa sanse sa apara vibratii care chiar ar trebui eliminate inainte de zbor.
Chiar si asa, sunt elicoptere care zboara bine mersi cu vibratii sub control. Priveste terminatiile ampenajului vertical sau orizontal la heli-uri in zbor.
2. De unde stii ? cum ai testat capul ? Ai idee ce vibratii provoaca o alungire cu 'juma de tura' a vre-unei echei, oricare din ele ? (tracking) Sa stii ca dupa mai multe zboruri, capul rotativ 'se lasa', (adica i-si face jocuri), ceea ce reduce foarte mult vibratiile din fuselaj.
PS. ok. nu comentez, te reprezinta pe tine.
Mda, aici s-ar putea sa ai dreptate (ma refer la faza cu palele puse). O sa testez.
Echiile mi le smulgea fara palele puse, si numai in anumite pozitii ale sticului si la turatii peste 40%
PS: setarea 60 60 60 din telcomanda a swasplateului controleaza limita servourilor de pe platou?
#10
Postat 04 October 2010 - 07:44 PM
Potitia sticului de gaz, depinde si ea de multe.... In mod normal, cam 60 % din cursa, ar trebui sa ai +4 grade colectiv, si 2000 -2200 rpm. Cit inseamna asta in curbele din statia ta, trebuie sa vezi concret.
Urmeaza procedurile de reglare pentru IDLE0,1,2 si eventual IDLE3. Sunt descrise in manualul statiei si/sau al elicopterului.
#13
Postat 07 October 2010 - 05:23 PM
Citeaza
De obicei inseamna o turatie prea mica in comparatie cu set-up pe care il ai ( dimensiune rotor, etc)
Citeaza
Setarile din swash mix regleaza niste limite intr-adevar. Dar nu al unui servo, doua, trei, ci a comenzii in sine ( cursa maxima a comenzii in planul respectiv, indiferent cu cate servouri e ea facuta, de exemplu la heli fara E-ccpm unde fiecare comanda e facuta cu un servo).
Aceasta postare a fost editata de Primus: 07 October 2010 - 05:28 PM
#14
Postat 07 October 2010 - 05:32 PM
Citeaza
Salut Morph, da, unele statii, au optiunea de a activa, daca se doreste, inca doua sau chiar trei moduri de zbor in plus, daca pilotul prefera. Cred ca e mai mult pentru avioane, scale, etc.
Noi la heli avem 4 moduri: Normal, Idle Up, Hold si Crash :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Primus: 07 October 2010 - 05:32 PM
#16
Postat 07 October 2010 - 09:35 PM
Primus, la Oct 7 2010, 06:23 PM, a spus:
Eu zbor un fel de idle up in care turatia nu scade sub 75%.
Am depistat un servo de ELE care zvacnea. Iar! L-am schimbat, dar tot face, mai rar ce-i drept. Ma gandesc sa schimb swashul pt ca re un joc destul de mare.
#17
Postat 07 October 2010 - 09:37 PM
Primus, la Oct 7 2010, 06:32 PM, a spus:
Noi la heli avem 4 moduri: Normal, Idle Up, Hold si Crash :D
Modul de zbor "Crash" l-am invatat primul. Si mi-a iesit din a 2a incercare !! :D
#18
Postat 08 October 2010 - 07:36 AM
Idle0: pas -2+10, se opreste motorul cu mansa jos. Numai pentru decolare/aterizare, pina la conditia 'zbor la punct fix'
Idle1: pas -5+10, motorul cu turatie cit mai constanta. Plimbare/promenada, zbor fin/precizie si zbor sportiv/agresiv
Idle2: pas -10+10 full 3D, la limitele echipamentului (cit poate motrul/acumulatorul/variatorul, cit permite capul rotativ....)
Astea 3 sunt selectabile pe un swich in partea dreapta. (fly condition)
Idle3: swich pe stinga prioritar (danger)
Mai mare, doua pozitii, se poate actiona indiferent de oricare alte mixere/comutatoare, conditii, sau pozitii ale statiei. Este modul de autorotatie sau aterizare fortata. Poti sa definesti si sa salvezi toti parametrii (stabilizatori, unghiuri, safe-uri...)
Eu nu comentez daca ne trebuie sau nu, daca-mi plac sau nu. Sunt acolo, se pot folosi (ma rog unii putem), Eclipse le stie nativ.
#19
Postat 08 October 2010 - 06:59 PM
vlad1, la Oct 8 2010, 08:36 AM, a spus:
...
Idle3: swich pe stinga prioritar (danger)...
... Eclipse le stie nativ.
La fel si RD8000.
#20
Postat 16 October 2010 - 03:42 PM
icsss, la Oct 7 2010, 06:03 PM, a spus:
Se inampla sporadic, in hover si cand il inclin fata/spate.
Am inlocuit swashul si facea la fel.
De vina erau O-ringurile de la Main Rotor Blade Holder - prea uzate.
Dupa ce le-am inlocuit zboara ca nou.