Mikado Logo 500 SE ...un nou proiect
#62
Postat 14 October 2010 - 08:45 PM
cornel parscov, la Oct 14 2010, 08:32 PM, a spus:
Acus, in seara asta mai bricolez ceva pe la el, am fost foarte obosit. Mai desfac odata coada, ca am uitat sa pun niste bucse de plastic pe rotorul din coada.
Asta din cauza impachetarii total aiurea a pieselor.
Azi s-a ivit ocazia, cu ajutorul lui Mircea, sa adaug pe o comanda de la FastLad niste brate de servo pentru Futaba, si un kit antistatic.
Ieri motorul de 630 KV a facut cale intoarsa si cel de 890KV a plecat spre mine. Sper ca intr-o saptamana doua sa fie aici.
Astept in continuare ESC-ul care nu va fi disponibil decat in doua trei saptamani, conform celor de la Castle. Mi-e ciuda ca nu l-am comandat cand era pe stoc.
Pentru a impiedica uzura prematura a rulmentilor motorului, am sa comand si un set de counterbearing de la Mikado, o idee pe care nu am mai vazut-o pana acum.
http://www.readyheli.com/assets/images/photos/MIK4134-2.jpg
Aceasta postare a fost editata de Primus: 14 October 2010 - 08:53 PM
#63
Postat 15 October 2010 - 12:15 AM
Am pus si servourile, am terminat si coada, acum mai astept. Am probat packurile, intra fara probleme si packuri 6S de 4000 sau mai mari, puse cap la cap.
Ca lungime totala, e un pic mai scurt ca Trex 600N dar asta din cauza frame-ului si a carenei.
http://img84.imageshack.us/img84/559/dsc0006b.jpg
http://img810.imageshack.us/img810/7184/dsc0005ip.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/1616/dsc0004jq.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/5071/dsc0003iu.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/4051/dsc0002vp.jpg
Ultima imagine e cu Trex 600N cu noul setup de la Gryphon pe el, regulator, glow auto booster, low voltage led, flag pin switch.
Am setat tensiunea pe servouri la 6.8 Volti.
http://img547.imageshack.us/img547/7092/dsc0001b.jpg
Aceasta postare a fost editata de Primus: 15 October 2010 - 12:17 AM
#68
Postat 15 October 2010 - 07:44 PM
Poate o fi performant - asta nu stiu !
Eu as schimba modele de heli in conditiile :
- daca zbor mediu spre bine, le schimb sau maresc flotila pentru : ca sunt modele noi ca generatie, sau modele de top ( mai scumpe - vezi cel pozat la intalnirea din Bulgaria ) sau pur si simplu arata bestial ca design si este suficient pentru posibilitatile mele de zbor, sau si pentru ca imi place foarte tare sa le asamblez, reglez etc ( desi aici as inclina atunci mai mult pentru scale )
- daca zbor ca Tareq sau cei de nivelul lui - atunci il iau pe cel mai puternic, cel mai rezistent, cel mai usor ca sa imi iasa toate nazbatiile ce imi trec prin cap
intr-un cuvant pe cel pentru " profesionisti ".
- daca insa sunt pornit sa invat 3D foarte bine - atunci nu imi iau altele ci imi iau 2-3 identice si o basculanta de piese de schimb ca sa nu astept sosirea lor - asta inseamna mult timp insa alocat antrenamentelor ( in fiecare zi minim 1-2 ore ) si de asemenea multi bani alocati .
P.S.
La un moment dat cel mai " fatos " model de pe camp era Raptorul cu canopia comandata la Canomod. Pacat ca era doar Raptor si la 3D nu ajuta foarte mult !
Oricum, nu pot decat sa va doresc sa le stapaniti sanatosi si la cat mai multe figuri noi executate bine si safe pentru model si spectatori !
#69
Postat 15 October 2010 - 08:52 PM
Nu pot decat sa-l felicit pe Primus pentru alegerea facuta.
P.S. Frame-ul ala, poti sa-l calci cu masina si n-are nimic... Se pare ca, la Mikado, cu cat heli e mai de plastic, cu atat zboara mai bine.
P.P.S. Unii pot sa aiba zeci de avioane dar altii nu pot avea 5-6-10 heli diferite?!
Inca o data, felicitari, Primus, vedea-l-as inverted pe uratu' ala!
#70
Postat 15 October 2010 - 09:33 PM
Adica mai bine nu se poate acum. Am vazut pe camp Logo 400 si 600 si au inceput sa imi placa. Toate diferenta de look o face canopia care arata ca un supozitotr (si mai rau in felul asta arata Henseleite si Acrobat). Frame-ul in sine este foarte elegant si frumos.
Imi place mult mai mult decat frame-ul de carbon (gen Trex 500) care arata ca un sandwitch industrial.
Am eu un ESC Align de 75A (de la Trex 600E), daca vrei ti-l imprumut pana vine ICE. De fapt cred ca merge daca nu fortezi si cu ESC Align de 60A de la Trex 500.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#71
Postat 15 October 2010 - 10:52 PM
Cand facem si noi un buid precum cel de mai jos:
http://www.youtube.com/watch?v=q6AFuEB2YEY...player_embedded - tot TDR
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#72
Postat 16 October 2010 - 11:56 AM
Asa, sa le luam pe rand. Domnule, mie pana acum cateva luni, nu-mi placea Logo si pace. Insa cand m-am uitat mai atent la cel al lui Cornel, si mai ales cand am vazut cum se comporta in aer, am zis ca trebuie sa mi-au si eu unul. El insa mi-a zis, nu-ti lua 400, daca tot faci o investitie, ia 500, e un pic mai bine facut.
Oportunitatea a venit mai devreme de cat ma asteptam, si am zis sa profit. Nu era chiar momentul oportul din punct de vedere financiar, dar...
Pus langa metalul si carbonul de pe 600N intra-devar design-ul pare un pic mai "in varsta". Frame-ul ala de plastic arata solid, cand il tii in mana iti inspira incredere. Sunt cateva lucruri gandite bine, si nu stiu de ce altii nu se inspira de aici, fiind niste banalitati.
1. Orientarea servourilor. Am mai vazut-o la Minititan.
2. Pentru eliminarea tensiunilor, cei doi suporti de coada, au articulatii sferice, permitandu-le sa nu se inconvoaie la strangerea suruburilor in capete, ca la Trex, de exemplu.
Realitatea insa e ca zboara bine. Si o spun multi, nu e vorba de noi, o mana de oameni de pe aici, care facem 2 flipuri si un inverted. Nu am vrut sa jicnesc pe nimeni, nothing personal.
Sunt lucruri de imbunatatit la acest heli, dar nu e neaparat nevoie. Vom vedea cum zboara.
La montaj am constatat ca gripurile, si cele de pe coada, si cele de la rotorul central, nu se misca asa de liber ca la alti producatori. Compar cu alti 2, Thunder Tiger si Align. Nu stiu cum o fi in aer, dar acum asa e.
De asemenea, sa pui stabilizator vertical de carbon, iar cel orizontal sa il lasi de plastic iar mi se pare prea de tot, iar kitul nu e ieftin deloc. Pentru mine cel putin.
Cel mai tare m-a deranjat faptul ca mergi pe bajbaite la montaj. E greu cu un astfel de manual si cu o astfel de impachetare a pieselor. Serios acum. Documentatia o faci odata si gata, nu stai sa o gandesti la fiecare kit. Parerea mea e ca acest kit e facut de nemti pentru nemti.
Culmea e ca acum, cand il vad pe dulap asamblat, imi place din ce in ce mai mult. :)
Aceasta postare a fost editata de Primus: 16 October 2010 - 11:58 AM
#73
Postat 16 October 2010 - 12:01 PM
In legatura cu numarul de modele, si aici ma refer la elicoptere. Sigur ca sunt suficiente 2.
Intotdeauna imi spun ca am destule. Chiar inainte de a lua Logo. Asta nu ma impiedica sa imi doresc sa incerc si altceva.
Sunt dispus sa le mai schimb, am tot trecut de la unul la altul. Acum insa nimeni nu prea e dispus sa cumpere nimic. Iar sa le dau pe degeaba nu vreau.
De obicei investesc ceva banuti in fiecare dintre modelele mele. Cu greu ma despart de cate unul.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 16 October 2010 - 12:06 PM
#75
Postat 20 October 2010 - 09:15 AM
http://www.rautenstrauch.net/wp-content/up...ogo500-0005.jpg
E chestie de gust oricum. Si ca idee arata mai bine in realitate decat in poze, parerea mea.
Stabilizatorul vertical din carbon era imperativ necesar iar cel orizontal merge si din plastic cu conditia sa nu umbli prea des la el caci atunci se strica filetul. Neamtul s-a concentrat pe punctele cheie, iar piesele din plastic sunt un pic mai ieftine.
Referitor la cum zboara: nu sunt eu foarte avansat dar am constatat ca progrese am facut cand am trecut de la Trex la Logo si in combinatie cu V-stabi zboara foarte precis as putea spune. Nu stiu cum e Trex-ul cu v-stabi vad ca Patrocle nu a fost foarte multumit de el.
Cand am zburat din nou Trex-ul cu flybar am avut impresia ca am trecut iar la un "sandvich industrial" ca sa citez un clasic.
Cu privire la manual: la 400 mie m-i sa parut destul de explicit dar poate pentru ca era mai simplu decat 500-le. Putea fi facut mai bine totusi, manualul de Align e mult mai bine facut.
#76
Postat 20 October 2010 - 11:15 AM
- manualul e naspa. Oricare imprimata color de o stiu eu printaza mai bine niste foi A4. Cel putin un pas lipseste din cel de 400. in unele locuri nu e clar in ce pozitie vin piesele (rar); te poti prinde daca iti folosesti inteligenta :rolleyes:. Neaparat trebuie citit inainte
- cu pungile e cum zice Primus, dar nu te pune nimeni sa le versi :) Eu am luat doar ce imi trebuia din ele de fiecare data si n-am avut probleme
- de mare folos sunt desenele pieselor 1:1 in manual. Asta fiindca are piese si suruburi foarte asamanatoare (ex M3x8, x10, x12, x14) care se pot incurca intre ele
- piesele nu sunt deloc 'bling', arata banal, dar sunt de foarte buna calitate dupa parerea mea. iese 'smooth' si fara pic de joc. sa speram ca asa si ramane :); suruburile sunt super (cred ca mai degraba rupi capul decat sa rotunjesti hexagonul) si precis facute. frame-ul ala de plastic e rectificat in zonele esentiale (unde se prind alte componente critice). toate sunt mai solide decat la alte 500 de le-am vazut eu pana acuma. Exceptie notabila, vertical fin-ul de pe coada, e mult prea moale...
Primus, la Oct 16 2010, 12:56 PM, a spus:
asta e fiindca nu ai bagat rulmentii pana la capat, intra fest. nu e nicio problema ca se aranjeaza singuri la primul zbor. Altfel, poti sa tragi de gripuri si sa le apesi (destul de tare) si o sa fie la fix
Trex 500 zbura foarte bine, l-am vandut din motive de gust. Era insa destul de greu sa zboare perfect cu mini-v, asta fiindca mini-v negru e extrem de sensibil la vibratii. si ESP-ul vibreaza nitel mai mult de la TT.
Aceasta postare a fost editata de patrocle: 20 October 2010 - 11:19 AM
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#77
Postat 20 October 2010 - 12:14 PM
Legat de subiectul nostru,pot sa spun ca am vazut si eu LOGO 400 si mi se pare ok ca constructie si ca performante insa nu isi justifica pretul destull de ridicat zic eu ca sa nu mai pun la socoteala un crash,mie personal mi-ar fi frica sa zbor cu un heli foarte scump stiind ca daca am dat cu el raman cu frumusete de frame si maxim un maingear cu dinti in V-uri.Bafta si spor la reglaje Primus.
#78
Postat 20 October 2010 - 12:48 PM
Pur si simplu nu mi-a placut ca design - nu am cunostinte de posibilitatile lui tehnice.
Nu imi place nici combinatia verde cu albastru ( este o regula in asortarea si combinarea culorilor - ca teorie ) dar asta este altceva.
Intrebarea mea ar fi doar ca si curiozitate :
La competitiile internationale unde se prezinta toate vedetele , ce marci ( producatori ) de heli se zboara si cam care ar fi proportiile in total prezenti ?! - asta in ideea ca profesionistii stiu ce sa aleaga , excluzand pe cei sponsorizati si folositi ca imagine a unui brand.
#79
Postat 20 October 2010 - 02:04 PM
Si e fix pe dos, il controlezi TU si el face exact ce ii spui, nu altceva. Si asta mi se pare mie misto. E ca si cum ai avea un heli normal, dar perfect reglat si mai insensibil la vant (e vorba de rotit de la vant, nu de translatie)
Personal imi da mai multa incredere si informatii in plus, de ex. cand a se inclina in drepta si eu voiam la stanga, STIU ca l-am dat eu pe dos nu ca a batut vantul sau ca nu e bine trimat.
Si desigur, e chestie de gust, unora le place, altora nu. Cineva zicea ca examen de sofer ar trebui sa dai cu o masina care nu sta la mers in gol, are joc la volan si pune frana cu 3 roti, ca numai asa iesi sofer adevarat. Partial are dreptate :)
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#80
Postat 20 October 2010 - 02:26 PM
Heliuri bune, chestie sustinuta de posesori si nu si de zburatori ocazionali. Sunt banal de simple, de ce mama naiba sunt asa scumpe? Si ca piese si ca kituri. Designul e super ok, chiar daca e din 2000. Canopia se poate alege dupa gust, nu e un impediment in a nu lua heliul.
Legat de v-bar. Alta parere preconceputa, de ce as da 300$ (noroc cu Align aici) sa inlocuiesc o sarma? E adevarat, un sistem fbl stabilizeaza, nu e un stabilizator. Un inverted cu v-bar necesita un minim de input din partea utilizatorului.
Real Design, nu ai cum sa-ti faci o parere din ce zboara profesionistii. Ei au sponsori, zboara ce le dau sponsorii.
Tragand linie, orice sistem fbl induce lag, indiferent de servouri. Dar ajuta foarte mult pe cei la inceput (nu novice).
Citez pe cineva care zboara si zboara multe heliuri si foarte mult. De toate, de la 3g la v-stabi, de la walkera 4g3 la jr vibe .90
"Flybarless Fatigue: a new illness which has recently afflicted lots of flybarless converts. The main symptom is a feeling of being fed up with endlessly messing around with the thousands of settings and vibration issues to try to get that damn flybarless to fly perfectly, instead of just picking up a good, crisp flybarred heli and flying the hell out of it. And even though you got it to fly really really well, you just can't resist the temptation to mess around with the advanced settings to get it to fly just that little bit better, can you?"
:)
#81
Postat 20 October 2010 - 04:48 PM
- La intalnirile internationale Mikado este foarte bine reprezentat, asa ca senzatie cred ca are reprezentare mai bune decat cota de piata.
- Mikado este foarte scump ca tot ce se face in Germania in materie de modelism. De fapt comparat cu alte branduri germane este ieftin: vezi Kontronik, Acrrobat, TDR.
- Mikado printr-un joc al evolutiei este intr-o pozitie exceptionala si anume:
- au numai heli electrice intr-un timp in care electricele au devenit foarte populare;
- au numai heli mari care au devenit si mai populare odata cu ieftinirea bateriilor;
- au v-bar ul care e cel mai reputat sistem FBL.
- elicopterele sunt scumpe si automat inspira un aer de elita, nu pune nimeni intr-un asa heli scump electronica de 2 bani - zboara mai bine decat elicopterul mediu Align sau clona in primul rand din cauza electronicii.
- odata cu primul meu head FBL de la RJX am inteles ca defapt in epoca FBL mecanica head-ului este foarte simpla si oricine poate sa o faca daca e in stare sa faca 3 piese la cote corecte. Fie ca e Mikado, RJX, Align sau Protos, toate headurile FBL zboara la fel. Singurul head inovator (dar care evident zboara la fel) este cel de la Compass 6HV - va recomand sa aruncati un ochi.
- toate heli-urile moderne migreaza incet dat sigur catre servo to swash pe direct, fara bellcrank, fara nimic. Asta face ca si frame-ul se devina de importanta secundara, oricum le-ai pune servo merg cum trebuie la swash.
- in final ramane coada care e importanta dar la care la fel, aparent, intre diversele solutii constructive, nu difera ca performanta.
Asta inseamna ca practic, un Mikado FBL o sa zboare la fel de bine ca un Align FBL sau un Outrage FBL. Asta nu inseamna ca nu vreau si eu un Logo. Diferenta mare pare sa fie in continuare intre diversele electronici FBL.
Iarasi ca o paranteze, Futaba a scos o unitate FBL care va fi pe piata de la anul si deja beta testarii jura ca e din alta lume.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#82
Postat 20 October 2010 - 06:09 PM
Carena verde a fost aleasa din motive de cost. Altele frumusele costau, si se cam terminase bugetul.
Dar nu regret absolut deloc alegerea, dimpotriva, e ceva diferit fata de ce aveam deja pe dulap.
Intre timp am continuat cu montajul servourilor, care a decurs foarte bine, rutarea firelor foarte usoara din lacasul din spatele lor, iar pozitionarea Mini V-Bar in spate este la fix pentru lungimea cablurilor de servo.
Programarea a fost de-acum usoara, sunt la al treilea V-Bar.
Citeaza
Mircea, nici eu nu le-am varsat, insa ma enerveaza sa am 6 pungi deschise la un moment dat. Cand il faci in mai multe zile, e greu sa te apuci sa le capsezi la loc, etc. Se putea organiza altfel kitul. Ansamblu si punga, fara probleme.
Citeaza
Manualul poate fi imbunatatit intr-o zi. Nu cred ca e un capat de tara.
Cumva presimt niste schimbari la kiturile de Mikado in anii care vin, anul acesta trebuia sa iasa Logo 400 Carbon, cu frame de carbon, respectiv noul frame de carbon, pentru 500/600 care arata foarte bine. Ambele sunt postponed, cred ca le vedem anul viitor.
http://img543.imageshack.us/img543/5751/logocarbon.jpg
#83
Postat 20 October 2010 - 06:14 PM
REAL DESIGN, la Oct 15 2010, 07:44 PM, a spus:
Te rog sa nu te superi, nici tu, pe mine, dar acesta, in viziunea mea, nu este un impediment. Si, in plus, de cele mai multe ori, inainte, lucrurile se faceau mai cu atentie, cu dragoste. Se faceau sa dureze. Calitati pe cale de disparitie in vremurile noastre, caracterizate de superficialitate si goana dupa inavutire grabnica si fara nici un scrupul.
Multa bafta.
#84
Postat 20 October 2010 - 09:12 PM
dan_mitea, la Oct 20 2010, 07:14 PM, a spus:
Multa bafta.
Nu se supara nimeni , mai dam si noi cu parerea ! Si mesterul Dan Mitea dupa ce termina un model , alege cu grija "hainuta" - ( culorile si schema de la folie ) - nu il face la nimereala doar cu ce mai are prin casa ( ca deh ... sa incante si ochiul privitorului ).
Revenind :
Stiind ce statie are Primus ( un adevarat S.F. ) si vazand cum arata si Trex-ul 600N cu noul setup de la Gryphon ( e poza putin mai sus ) tot al lui Primus asteptam o alta achizitie, mai cool.
Referitor la durabilitatea lucrurilor - asta este - societate de consum cu foarte multi bani "virtuali " ( dar care s-ar putea sa se mai linisteasca din cauza crizei si sa ne arata unde ne aflam de fapt) .
P.S.
Pe mine ma omoara uralele de pe forum de genul " superb model " " extraordinar" , " deosebit " , " miraculos " - ( multe din ele fiind simple spume de 2 lei ) finalizate cu " sa il stapanesti si zbori sanatos ".- prea suna a periere , a liguseala .....
Cand este un model deosebit - O.K. e normal si chiar politicos chiar daca ne mai roade invidia !
Nu este cazul de fata caci nu este o spuma ci un heli bun si chiar scumput .
Noul frame de carbon pare sa schimbe radical aspectul daca se va scoate pe piata.
Referitor la impresii de zbor - pentru nivelul meu scazut de pilotaj - nu as simtii diferente - ( un biet hover si un circuit subtire ).
#85
Postat 21 October 2010 - 04:54 PM
nu avem in romania pilot asa bun in cat sa i trebuiasca un anumit model ca sa se preteze calitatilor lui.
la fel cum si ferrari nu sunt facute doar pt shumi'.,Un model mai deosebit te stimuleaza sa inveti .
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#86
Postat 21 October 2010 - 05:39 PM
REAL DESIGN, la Oct 20 2010, 10:12 PM, a spus:
Pai atunci nu te lua numai dupa aparente. Poate nu arata asa de cool dupa dorinta ta, dar eu zbor de anu trecut 400-le meu fara interventii majore la el.
Si te ajuta foarte mult sa progresezi , dupa cum zicea si Patrocle, ca heli urmeaza mult mai exact traiectoria dorita. La Trex un lucru ce ma enerva rau era multitudinea de surubele de 1.5mm pe frame. Mai bine mai putine si mai mari.
Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 21 October 2010 - 05:41 PM
#87
Postat 21 October 2010 - 05:56 PM
De acolo, doua poze cu noul frame pentru Logo 500/600
http://img843.imageshack.us/img843/8159/logo500carbonchassis1.jpg
http://img514.imageshack.us/img514/7564/logo500carbonchassis2.jpg
#88
Postat 22 October 2010 - 07:18 PM
In alta ordine de idei:
Primus:> cand iti vedem bijuteria cea mai tare la lucru, sper ca mai vi si pe la Chitila...
#89
Postat 24 October 2010 - 04:41 AM
cornel parscov, la Oct 22 2010, 08:18 PM, a spus:
In alta ordine de idei:
Primus:> cand iti vedem bijuteria cea mai tare la lucru, sper ca mai vi si pe la Chitila...
Abia mi-am comandat ESC-ul, daca am noroc vine inainte de weekendul viitor, e EMS. A fost cam out of stock peste tot.
Motorul e la posta il ridic luni.
Mai astept de asemenea un set de pinioane pentru servo de coada, 9254, cred ca e tot la posta.
Servo si V-Bar-ul sunt instalate, mai am de setat pasul si curbele.
Ar trebui sa apara si kitul antistatic comandat de Mircea de la FastLad.
Daca toate se leaga si vremea e bunicica, ii facem un test saptama viitoare.
Weekend-ul asta sunt ocupat, pacat de vremea excelenta de zbor. Profitati daca puteti. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Primus: 24 October 2010 - 04:42 AM
#90
Postat 24 October 2010 - 07:32 AM
Primus, la Oct 24 2010, 05:41 AM, a spus:
Motorul e la posta il ridic luni.
Mai astept de asemenea un set de pinioane pentru servo de coada, 9254, cred ca e tot la posta.
Servo si V-Bar-ul sunt instalate, mai am de setat pasul si curbele.
Ar trebui sa apara si kitul antistatic comandat de Mircea de la FastLad.
Daca toate se leaga si vremea e bunicica, ii facem un test saptama viitoare.
Weekend-ul asta sunt ocupat, pacat de vremea excelenta de zbor. Profitati daca puteti. :rolleyes:
servo reparat pe heli nou?
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro