control motor electric fara statie
#5
Postat 12 September 2010 - 09:49 PM
renatoa, la Sep 8 2010, 09:06 AM, a spus:
ideea e ca motorul vreau sa-l folosesc la masina personala unde trebuie sa mearga ceva mai mult, o rezista servo testerul sau exista vreo schema care sa-l inlocuiasca?
#6
Postat 12 September 2010 - 10:35 PM
De exemplu,daca motorul tau ar trage 10A,regulatorul sa fie de 30-40A minim.
Bafta.
#9
Postat 13 September 2010 - 11:22 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#10
Postat 14 September 2010 - 12:24 AM
Si binenteles, asa cum a scris cineva anterior, un servotester tunat poate fi folosit pe post de pedala de acceleratie.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 14 September 2010 - 12:25 AM
#11
Postat 14 September 2010 - 09:19 AM
Bogdan
0742 796 172
#12
Postat 16 September 2010 - 09:58 PM
#13
Postat 16 September 2010 - 10:19 PM
Conceptul de turbo electric nu este nou, dar inca nu e o tehnologie matura, si rezultate obtinute sunt slabute. Oricum scopul forumului este de a incuraja ideile noi si asteptam feedback cu privire la proiectul tau.
P.S in loc sa folosesti o elice fie ea tripla mai bine te orientezi spre un Electric Ducted Fan (EDF).
Aceasta postare a fost editata de Bughy: 16 September 2010 - 10:20 PM
Bogdan
0742 796 172
#14
Postat 16 September 2010 - 10:26 PM
Bughy, la Sep 16 2010, 11:19 PM, a spus:
Conceptul de turbo electric nu este nou, dar inca nu e o tehnologie matura, si rezultate obtinute sunt slabute. Oricum scopul forumului este de a incuraja ideile noi si asteptam feedback cu privire la proiectul tau.
P.S in loc sa folosesti o elice fie ea tripla mai bine te orientezi spre un Electric Ducted Fan (EDF).
si chiar daca nu iese mare sfaraiala tot o sa incerc lucrarea, asa de mult m-a prins subiectu incat am renuntat la orice proiect modelistic :) Deci da masina este pe injectie tip fsi 1.6 si doar dupa ce i-am pus filtru de aer sport s-a vazut o mare diferenta. Sincer cred ca am sanse sa iasa ceva, daca nu asta e
#16
#17
Postat 17 September 2010 - 04:19 AM
Aceasta postare a fost editata de ghost: 17 September 2010 - 04:25 AM
#18
Postat 17 September 2010 - 11:21 AM
ghost, la Sep 17 2010, 05:19 AM, a spus:
Stop o tura... Cum sa pui turbo DUPA carburator. Asa ceva inca nu s-a descoperit.
ghost, la Sep 17 2010, 05:19 AM, a spus:
Majoritatea daca nu toate au activat fuse de CP deci nu prea poti citi ce este acolo si nici sa reprogramezi. Si daca ai putea citi tot nu ai acces la codul sursa.
1. Daca mai pui inca injectorul ala de ce sa mai folosesti carburatorul. Injectia monopunct nu e in galerie ci are un fel de "carburator" cu injector
2. Ai citit ca omu are un motor FSI. Daca nu ma insel are ceva din gama VAG care evident ca e multipunkt. Nu are carburatoare si altele.
Iar ce vb tu cu sonda lambda e asa o pura teorie. Toti parametrii monitorizati de un ECU ("calculatoru masinii") sunt corelati de o mapa sau harta cum vrei sa ii zici. Vorbim de niste ecuatii si sisteme foarte complexe. Sonda lambda e doar unul dintre ei. Si motorul lui daca nu ma insel are 2 sonde. Una inainte si una dupa catalizator :huh:
ghost, la Sep 17 2010, 05:19 AM, a spus:
Nu dau cu pietre dar de ce deschizi un subiect daca nu ai "batai de cap" cu privire la el.E usor sa arunci acolo o teorie de functionare ideala a unui motor monopunkt si gata. Incercam sa il ajutam pe om sa faca ceva bun, si ne spunem parerile bazate in primul rand pe experienta personala. Eu sunt mai mult decat convins ca omul stie sa caute pe gogu.
@ dan_mitea se simte ceva diferenta cu filtru sport. Acesta asigura debit de aer mai mare in motor chiar si fata de unul normal nou. Se simte in general in sarcina serioasa(i.e. panta), dar nu un castig de cai cum spun unii 10-15 cai. Povesti! E un castig in cuplu mai mult. Pe siteul unui producator serios de filtre de aer spor se poate calcula castigul pe care il ai daca pui aceste filtre pe masina ta. Max 5 cai am vazut castig la masini serioase.
Bogdan
0742 796 172
#19
Postat 17 September 2010 - 11:21 AM
Trebuie motor serios pentru a putea compresa aerul, motorasele din modelism fac fass si atat. In orice caz nu ai nevoie de nici un alt senzor, pentru ca injectia combustibilului se face deja in functie de viteza aerului pe admisie citita de un debitmetru.
#20
Postat 17 September 2010 - 12:26 PM
Bughy, la Sep 17 2010, 12:21 PM, a spus:
Daca tot am intalnit discutia, ma poti ajuta cu un raspuns? Debitul mai mare de aer se obtine pe seama maririi suprefetei elementului filtrant sau prin "marirea" orificiilor din elementul filtrant? Scuze ca nu gasesc un termen potrivit, ar fi ceva legat de finete sau de porozitate. Adica exista riscul ca particule mai mari de praf sa treaca de filtru, daca schimbam cu unul sport? Ca s-ar trage niste concluzii din asta si s-ar putea merge pana la extrem, daca cineva risca...
Telefon: 0721 385365
#21
Postat 17 September 2010 - 12:57 PM
#22
Postat 17 September 2010 - 06:47 PM
Cea de a doua varianta este un filtru de aer conic. Acesta se monteaza altfel si DA se mareste astfel suprafata de filtrare.:) Cum se monteaza acesta cu o teava de inox in general care intra in galeria de admisiea sau clapeta de acceleratie deprinde de motor. Evident trebuie montat si debitmetrul dupa caz imediat dupa filtru, intre acesta si admisie.
Bogdan
0742 796 172
#23
Postat 17 September 2010 - 06:53 PM
Zen, la Sep 17 2010, 12:21 PM, a spus:
Trebuie motor serios pentru a putea compresa aerul, motorasele din modelism fac fass si atat. In orice caz nu ai nevoie de nici un alt senzor, pentru ca injectia combustibilului se face deja in functie de viteza aerului pe admisie citita de un debitmetru.
Sa stii ca ei nevoie foarte mare de sondele Lambda. Debitmetrul o fi masurand el cantitatea de aer dar nu si calitatea lui. Sonda lambda mai este cunoscuta si sub numele de sonda O2. In fond si la urma urmei ma intereseaza proportia dintre benzina si oxigenul din aer. Aici intervin sondele. Desigur discutam de motoare ceva mai pretentioase care au emisii cat mai mici si consum redus.
Bogdan
0742 796 172
#24
Postat 18 September 2010 - 10:58 AM
Bughy, la Sep 17 2010, 07:47 PM, a spus:
Cea de a doua varianta este un filtru de aer conic. Acesta se monteaza altfel si DA se mareste astfel suprafata de filtrare.:) Cum se monteaza acesta cu o teava de inox in general care intra in galeria de admisiea sau clapeta de acceleratie deprinde de motor. Evident trebuie montat si debitmetrul dupa caz imediat dupa filtru, intre acesta si admisie.
Ideea e ca filtrul stock e facut din hartie, sau un fel de carton care din pacate filtreaza prea bine si limiteaza puterea dar nu se poate curata, asa au aparut filtrele sport refolosibile, se curata cu o substanta dedicata, apoi se greseza cu un alt spray din kitul de curatare. Exista 2 tipuri de filtre sport, cel care intra in cutia originala in locul filtrului original si care da totusi un plus de putere, si cel conic care se monteaza direct pe admisie, ce include orificiile pt sonda de aer si cred ca pt cea de relanti, iar per total se simte o crestere bunicica as spune a puterii motorului (respira mai usor) mai mult in cuplu dacat in cai putere. Deci parerea mea e ca merita asemenea investitie mai ales ca o firma de renume iti ofera garantie pe viata, de aici si ideea mea cu marirea debitului de aer in camera de admisie, care cred ca va da roade daca e facuta cum trebuie.
Oricum debitmetrul de aer sesizeaza cantitatea de aer primita si in concordanta coreleaza cantitatea de benzina din injectoare, lucrul asta se vede cand esti in mers si scoti din viteza si lasi masina sa ruleze. Chiar daca motorul nu este in sarcina din cauza curentului de aer ce intra in admisie se vede un consum instant de 7-9%, deci cred ca si la o crestere a cantitatii de aer motorul nu se va opri ci se va pompa mai multa benzina ca sa sustina arderea.
Problema mea apare in faptul ca nu stiu inca cum sa leg electronica in asa fel incat sa functioneze in functie de turatia motorului. Astept pareri
#25
Postat 18 September 2010 - 12:24 PM
Nu ma bag deloc in aspectul celalalt, cu imbunatatirea performantelor, muncind suplimentar pe langa masina pentru asta, nu ca nu mi-ar face placere. Vad ca asta ar fi destinatia discutiei. Incerc sa nu mai deranjez, nici macar cu intrebari.
Ca o ultima observatie, fara nici o intentie, degeaba ai garantie pe viata pe filtru, daca motorul va fi suprasolicitat chiar si prin regimul de functionare. Sigur se va uza prematur. Doream sa aflu daca pe langa asta, se adauga si efectul impuritatilor. E bine ca nu-i cazul.
Mult succes! Parerea mea ca un pasionat, poate face multe sa se simta bine. Cred ca mai mult s-ar scoate din lucrul la evacuare decat la admisie, in cazul asta. Si daca se rezolva cu o comanda externa, se poate rula oriunde, fara riscuri mari de a trece in partea ilegala (zgomote, noxe...).
Mult succes in continuiare!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 September 2010 - 12:52 PM
Telefon: 0721 385365
#26
Postat 18 September 2010 - 12:45 PM
bogdan_minitehnicus, la Sep 18 2010, 11:58 AM, a spus:
Problema mea apare in faptul ca nu stiu inca cum sa leg electronica in asa fel incat sa functioneze in functie de turatia motorului. Astept pareri
1.Niciodata sa nu te bazezi pe consumul instant. In majoritatea cazurilor abereaza.
2.Problema intr-un motor nu vine de la prea mult aer, ci de la prea mult combustibil. Prin urmare, daca debitmetrul sesizeaza un debit mai mare de aer, pompa nu va introduce mai mult combustibil decat daca apesi mai mult pe acceleratie. Mai exact, ECU calculeaza cantitatea maxima de combustibil (indiferent cat apesi pe acceleratie) pentru o anumita cantitate de aer.
Asumandu-ti faptul ca vei uza prematur motorul,cum spunea bitex, dupa parerea mea solutia cea mai simpla si eficace este sa pui o turbosuflanta second-hand.
Cauti o iesire de la pompa de ulei a motorului si o duci la turbina (desigur si retur),in rest ai de facut doar legaturi etanse pe galerii. Nu cred ca ai nevoie de nici o alta electronica sau senzori pentru ca turbina se autoregleaza dupa cat de mult apesi acceleratia.
#27
Postat 18 September 2010 - 01:55 PM
Zen, la Sep 18 2010, 01:45 PM, a spus:
2.Problema intr-un motor nu vine de la prea mult aer, ci de la prea mult combustibil. Prin urmare, daca debitmetrul sesizeaza un debit mai mare de aer, pompa nu va introduce mai mult combustibil decat daca apesi mai mult pe acceleratie. Mai exact, ECU calculeaza cantitatea maxima de combustibil (indiferent cat apesi pe acceleratie) pentru o anumita cantitate de aer.
Asumandu-ti faptul ca vei uza prematur motorul,cum spunea bitex, dupa parerea mea solutia cea mai simpla si eficace este sa pui o turbosuflanta second-hand.
Cauti o iesire de la pompa de ulei a motorului si o duci la turbina (desigur si retur),in rest ai de facut doar legaturi etanse pe galerii. Nu cred ca ai nevoie de nici o alta electronica sau senzori pentru ca turbina se autoregleaza dupa cat de mult apesi acceleratia.
O mica intrebare am da tine Zen. Ai zis in doua randuri sa puna o turbosuflanta second-hand. Stii ce implica montarea unui kit turbo pe o masina ? Nu doar "pak pak" o conducta de ulei si 2 furtune. Sa itzi rezum eu cam ce modificari trebuie aduse unui motor aspirat pentru a putea pune turbo:
1. Motorul trebuie 'decomprimat'. Raportul de compresie la unul turbo e mai mic decat la unul aspirat. Ai doua posibilitati. Pistoane forjate noi sau varianta low budget garnitura de chiuloasa mai groasa.
2.Modificare la galeria de evecuare, suport turbo, downpipe(saxofon), modificare galerie de admisie, intercooler, furtune
3. Toate turbosuflantele de generatie noua au geometrie variabila. Nu se autoregleaza ci presiunea oregleaza ECU cu niste electrovalve pe furtune de vacum... in fine nu intru exact in detalii. Intradevar exista la unele camioane mai vechi(ATEGO), turbo cu autoreglare... nu cea mai eficienta.
4. Montat senzor de presiune, control la boost etc... si cea mai importanta SOFTUL din ECU trebuie informat ca are turbo.
La motoarele cu tuning performant se schimba toata electronica cu ECU special proiectat pentru tuning.
Cea ce am insirat anterior sunt doar putine din astpectele care trebuie luate in considerare cand montezi o turbosuflanta pe motor. Nu e chiar asa simplu ;). Si spun astea pentru ca am niscaiva experienta in domeniu.
Succes in continuare.
Bogdan
0742 796 172
#28
Postat 18 September 2010 - 02:05 PM
Te rog sa nu te superi pe mine.
Multa bafta.
PS. S-ar putea sa ai performante mai bune daca intretii motorul perfect. Sa ai setul motor nou, uleiul bun, filtul de aer curat, bujiile noi si de calitate, etc, etc...zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 18 September 2010 - 02:10 PM
#29
Postat 18 September 2010 - 04:45 PM
Bughy, la Sep 18 2010, 02:55 PM, a spus:
Asa este, eu am descris varianta simplista cu turbina clasica(din categoria:se poate si asa ;) ). Am spus ca e varianta cea mai simpla in comparatie cu un compresor cu motor electric(ideea de la care a pornit el) asta nu inseamna ca e floare la ureche.
Inca o data am incercat sa raspund la obiect admitand ca utilizatorul este constient de riscurile la care se expune si vrea neaparat tunning home-made.
#30
Postat 18 September 2010 - 08:00 PM
Zen, la Sep 18 2010, 05:45 PM, a spus:
Inca o data am incercat sa raspund la obiect admitand ca utilizatorul este constient de riscurile la care se expune si vrea neaparat tunning home-made.
O sa incerc sa raspund si la problema pusa de tine cat si de Dan, deci ca sa fac un turbo masinii la nemti ma costa in jur de 4000-5000Euroi si ar scoate cu stage 1 200cp, iar investitia asta din pacate n-am cum s-o fac pt ca am salariu romanesc. Ideea este ca din fabrica motorul este setat cam la 70% din capacitate si nu cred ca 5-10 cp in plus din admisie pot sa dauneze asa grav motorului. Am vazut chip tunning la diesel de la 105 cp ce au mers spre 130 si 150 cp, iar cu cei 10cp pe care-i preconizez eu sunt mic copil ;). Oricum mi-ar placea ca ideea mea lowbudget sa prinda forma si chiar sa functioneze. Va astept in continuare cu sugestii si pareri.