Modelism - RHC Forum: se incalzeste motorul - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

se incalzeste motorul

#1 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 18 August 2010 - 08:31 AM

Salut
am un buggy 1/10 si am luat un esc (http://www.lrp.cc/en...everse/details/) si un motor clash21. spurul este de 64 dinti iar pinionul de 21. dupa cum era de asteptat se incalzea motorul, cu aceste pinioane. am schimbat pinionul mic cu altele de 19, 17, 15 dar tot nu am scapat de fierbinteli. pana la urma motorul s a saturat de caldura si a scos fum. pun inapoi motorul si pinionul stoc, il scot la plimbare si in cateva minute (pana in 5) se incalzeste si acesta, nu chiar la acelasi nivel cu defunctul dar in comparatie cu datele dinainte de aceste schimbari diferenta este mare, toate astea masurate cu degetometru. caldura afara nu a fost excesiva, motorul nu a fost chinuit cu viteza, doar cateva ture inainte inapoi si ceva curbe.
m am gandit ca totusi la motorul ars a fost inca prea mare raportul, si pana la urma era normal sa se arda, dar acum am pus piesele stoc (in afara de esc) si tot se incalzeste.
este posibil sa fie din cauza esc-ului?
alta cauza nu gasesc, nu am frecari, am schimbat bucsele de la roti cu rulmenti, a desfacut tot pe rand si nu am gasit nimic in neregula.
0

#2 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 18 August 2010 - 08:45 AM

Vezi postareameSnaKe, la Aug 18 2010, 09:31 AM, a spus:

Salut
am un buggy 1/10 si am luat un esc (http://www.lrp.cc/en...everse/details/) si un motor clash21. spurul este de 64 dinti iar pinionul de 21. dupa cum era de asteptat se incalzea motorul, cu aceste pinioane. am schimbat pinionul mic cu altele de 19, 17, 15 dar tot nu am scapat de fierbinteli. pana la urma motorul s a saturat de caldura si a scos fum. pun inapoi motorul si pinionul stoc, il scot la plimbare si in cateva minute (pana in 5) se incalzeste si acesta, nu chiar la acelasi nivel cu defunctul dar in comparatie cu datele dinainte de aceste schimbari diferenta este mare, toate astea masurate cu degetometru. caldura afara nu a fost excesiva, motorul nu a fost chinuit cu viteza, doar cateva ture inainte inapoi si ceva curbe.
m am gandit ca totusi la motorul ars a fost inca prea mare raportul, si pana la urma era normal sa se arda, dar acum am pus piesele stoc (in afara de esc) si tot se incalzeste.
este posibil sa fie din cauza esc-ului?
alta cauza nu gasesc, nu am frecari, am schimbat bucsele de la roti cu rulmenti, a desfacut tot pe rand si nu am gasit nimic in neregula.

Salut,

Ai putea sa lasi un "joc" mai mare intre spur si pinion.
Scoate motorul si misca masina inainte , inapoi si vezi daca nu are ceva frecari.
De la esc ar putea fi, dar nu de rau, ci de bine. Se poate ca escul stoc sa nu fi dezvoltat puterea 100% din motor, iar cu cel LRP sa o dezvolte. Dar si asa nu ar trebui sa se incalzeasca in halul asta.
Primele doua variante cred ca sunt de vina...

Spor la treaba.
Astept un raspuns.

stima, Radu

Ps: poti lasa un telefon pe mesaj privat sa vb

Aceasta postare a fost editata de radugns: 18 August 2010 - 08:53 AM


Custom CNC parts GNS Racing
0

#3 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 18 August 2010 - 09:05 AM

motorul zic eu ca e pus bine, am bagat o hartie intre ele si asa l am strans, putin joc am intre pinioane, se simte jocul si la miscarea cu mana si se vede si cu ochiul liber.
frecari nu am gasit. am miscat toate, le am desfacut, verificat pe rand pus inapoi si nici o frecare.
din cate am tot citit pe aici imi amintesc ca daca poti sa stai cu mana pe motor cateva secunde nu ar fi problema, dar fac comparatie cum a fost inainte: acum cu toate stoc, in afara de esc, se incalzeste motorul in cateva minute de plimbare usoara, cam la fel cum se incalzea inainte dupa 30-40 minute.
0

#4 Useril este offline   Robotroc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 21-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2010 - 10:08 AM

Salut

Si eu am un ESC AI de la LRP care accepta minim 13 T si il folosesc cu un motor cu perii LRP V10 spec 4 cu 17X2t si vreau sa-ti spun ca inainte sa incalzea atat motorul cat si escul foarte tare ( nu puteam tine mana pe ele ), asa ca am pus pe motor un radiator cu un cooler si pe esc inca un radiator mai mare peste cel initial http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif. Acum pot spune ca am rezultate considerabil de bune intrucat forjez masina pana se termina packul iar esc ul si motorul rezista eroric ( se incing in limitele normale ).


Numai bine
0

#5 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 18 August 2010 - 10:25 AM

Vezi postareameSnaKe, la Aug 18 2010, 10:05 AM, a spus:

motorul zic eu ca e pus bine, am bagat o hartie intre ele si asa l am strans, putin joc am intre pinioane, se simte jocul si la miscarea cu mana si se vede si cu ochiul liber.
frecari nu am gasit. am miscat toate, le am desfacut, verificat pe rand pus inapoi si nici o frecare.
din cate am tot citit pe aici imi amintesc ca daca poti sa stai cu mana pe motor cateva secunde nu ar fi problema, dar fac comparatie cum a fost inainte: acum cu toate stoc, in afara de esc, se incalzeste motorul in cateva minute de plimbare usoara, cam la fel cum se incalzea inainte dupa 30-40 minute.


Probleme nu sunt pana la 75-80gr. Dupa aceasta temperatura, mai intai se distrug magnetii, apoi se ard infasurarile rotorului...
Verifica daca motorul nu este pus in reverse si conecteaza capacitorii la motor, daca nu ai facut-o deja.

In general, ultimele generatii de LRP incalzesc motoarele si trebuie acordata o atentie deosebita la setarea raportului final al modelului.
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#6 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 18 August 2010 - 10:30 AM

Vezi postarearanet, la Aug 18 2010, 11:25 AM, a spus:

In general, ultimele generatii de LRP incalzesc motoarele si trebuie acordata o atentie deosebita la setarea raportului final al modelului.

Si care ar fi explicatia? Nu de alta, dar cu un esc simplu, ieftin, motorul merge perfect, iar cu un esc lrp il incalzeste foarte tare? Atunci el trebuie sa reduca numarul de dinti de la pinion si va merge mai incet, nu e o solutie prea buna.

stima, Radu

Custom CNC parts GNS Racing
0

#7 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 18 August 2010 - 10:41 AM

asta am spus si eu, ca nu ar fi o problema destul de mare, cat s a incalzit, repet incalzirea se face pana in 5 minute, dar in cazul a 30 minute poate sa creasca seminficativ.
motorul este legat bine si condensatorii sunt pusi.
in urma convorbirii avute cu Radu (multumesc de ajutor) am ramas sa desfac motorul si sa l curat. posibil sa fie ceva "impuritati" dar si sa fi ajuns ceva wd40 pe unde nu ar trebui.

Aceasta postare a fost editata de meSnaKe: 18 August 2010 - 10:44 AM

0

#8 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 18 August 2010 - 02:50 PM

Multi fac upgrade la masini fara nici un target.
Daca participi la curse, inteleg sa faci upgrade (ESC + motor, spur, pinion, etc) dar atunci in conditiile date ale pistei, ducand masina la "extrem" te poti trezii ca motorul si/sau ESC-ul se incalzesc. O cursa dureaza in speta 5 min asa ca nu-ti ramane decat sa faci set-up-ul astfel incat pentru pista in discutie sa obtii maxim de ture/timpul alocat fara sa distrugi nimic.
Aceasi masina, "frecata" juma' de ora pe strada/parcare/parc, cand cu fata cand cu spatele, poate fi un dezastru.
Sper ca m-am facut inteles.
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#9 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 19 August 2010 - 07:39 AM

fasconal sa ti spun drept nu prea inteleg, in afara de faptul ca o masina pregatita pt cursa o sa se distruga dupa un frecus de juma de ora pe strada. aici iti dau dreptate. in rest tu propui ca cei multi care au modele si nu participa la curse sa stea in banca lor si sa si lege masina cu atza sa se plimbe prin parc?
sau in cazul in care ai ramas fara motor sau esc sa nu le schimbi? si atunci care este rostul modelismului (nu ca pretind ca as fi modelist), in cazul in care iti iei ceva sa o tin pe dulap si sa o scot doar de sarbatori? nu cred ca exista cineva care sa isi fi luat un model sa si nu ii faca vreo modificare, chiar daca multi se joaca dupa "usa de la baie".
de aceea am si scris problema mea pe forumul modelistilor si nu pe forumul celor care merg la curse.
0

#10 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 19 August 2010 - 08:34 AM

Vezi postareameSnaKe, la Aug 19 2010, 08:39 AM, a spus:

fasconal sa ti spun drept nu prea inteleg, in afara de faptul ca o masina pregatita pt cursa o sa se distruga dupa un frecus de juma de ora pe strada. aici iti dau dreptate. in rest tu propui ca cei multi care au modele si nu participa la curse sa stea in banca lor si sa si lege masina cu atza sa se plimbe prin parc?
sau in cazul in care ai ramas fara motor sau esc sa nu le schimbi? si atunci care este rostul modelismului (nu ca pretind ca as fi modelist), in cazul in care iti iei ceva sa o tin pe dulap si sa o scot doar de sarbatori? nu cred ca exista cineva care sa isi fi luat un model sa si nu ii faca vreo modificare, chiar daca multi se joaca dupa "usa de la baie".
de aceea am si scris problema mea pe forumul modelistilor si nu pe forumul celor care merg la curse.


Nu, Nu, Nu...
M-ai inteles gresit.
Pentru inceput trebuie sa-ti propui CEVA. Acest CEVA poate sa insemne: viteza, cuplu, acceleratie brusca, aderenta pe o anumita suprafata etc.
Apoi incerci sa faci set-up-ul corect pentru ceea ce iti doresti.
Cand esti multumit de cum se comporta masina (pentru ceea ce-ti doresti) si nici temperatura motorului si a ESC-ului nu sunt "catastrofale" atunci totul este ok.
De cele mai multe ori cand temperatura motorului si a ESC-ului sunt prea mari, prima "vina" este a raportului spur + pinion (dar nu e general valabil), pot sa fie frecari mari la trenul de rulare, pinion-spur prea stranse (fara jocul normal), motor neadecvat ESC-ului sau invers (asta cand cele doua se schimba fara a se tine cont de indicatiile producatorului/producatorilor) etc.
Bafta!
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#11 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 19 August 2010 - 09:30 AM

in acesta situatie fasconal imi cer scuze.
cazul meu a fost urmatorul: mi am ars escul original, din greseala mea, am incercat izolarea cu balonul, a mers o vreme dar pana la urma tot a ajuns umiditatea la el. am cautat alt esc si doream waterproof si sa stie nimh si lipo, am optat pe cel scris in primul post. targetul meu fiind putina viteza in plus, am zis sa imi schimb si motorul. nestiind nimic despre motorul stoc pe care il aveam am spus ca ma duc pe incercate si am luat un clash21, dar am vazut ca diferenta este foarte mare intre cele doua motoare. dupa cum ai spus si tu, incalzirea motorului vine in primul rand de la raportul intre pinion si spur, de aceea am schimbat pinionul ajungand de la 23 (originalul) pana la 15 dinti, dar motorul tot se incalzea, de aceea nici nu am facut prea mare caz din faptul ca mi am ars acel clash21, dand vina pe pinioane.
acum am pinionul stoc, motor stoc, esc schimbat. frecari inca nu am gasit si nu mai stiu unde sa caut. toate se invart frumos, nu am dinti rupti sau deformati, nu se misca nimic aiurea, totul este uns cu vaselina, masina daca o pun pe o panta usoara, cu motorul scos, coboara frumos.
aseara am curatat motorul si l am pornit in gol, cam dupa 10-15 minute era cald(nu fierbinte). dupa racire am spus fie ce o fi ma duc sa il fortez sa vad daca tine. a tinut dar dupa 10 minute nu mai puteam sa tin mana pe motor. si chiar nu stiu ce sa ii mai fac.
ce upgrade am mai facut a fost schimbarea bucselor de la fuzete cu rulmenti, cate doi la fiecare fuzeta.
0

#12 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 19 August 2010 - 10:29 AM

Eu zic sa faci in felul urmator:
Cu ajutorul unui termometru verifica incalzirea maxima a motorului. Daca dupa 15 minute de joaca nu depaseste 60-70gr.C, nu este nici o problema.
Este normal ca dupa 15-20 minute sa acorzi un ragaz de racire motorului... macar 20 minute.

@radugns
Cei de la LRP au reusit sa reduca drastic rezistenta interna a variatoarelor, astfel incat totul "trece" direct in motor.
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#13 Useril este offline   menus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-May 10
  • Gender:Male
  • Location:fieni/dambovita

Postat 19 August 2010 - 03:03 PM

salutare.acelasi variator il am si eu pe un buggy insa cu un motor gt3 turbo de 12 x 2 care zic eu ca este prea puternic pt actiune pe denivelari...in fine prin asta vreau sa iti spun ca mi se incalzea si mie motorul la inceput insa am umblat la pinion si acu e ok,nu se mai incalzeste.(asta ca off topic).iti propun sa umbli putin la surubelele care prind diferentialele deoarece daca sunt stranse prea tare iti incetineste transmisia.umbla pe la acele surubele pana vezi ca merg foarte usor rotile insa sa nu le desfaci mult ci pana iti dai seama la ochi ca merg rotile usor.in al doilea rand eu pe a mea am pus la motor si un radiator si sa sti ca isi face treaba de minune,nu se mai incalzeste foarte rau decat cat e normal,adica pot tine mana pe el lejer.incearca si ce ti-am spus caci eu am intampinat astfel de probleme la diferentiale dupa ce le-am uns si le-am strans prea tare.

stima si respect modelistilor.adrian
auto:hpi nitro mt2 g3.0

auto:savage x 4,6 Big block

heli: angel 300

aero: BELLANCA DECATHLON Ep phoenix electric, aveonas EasyStar 2 , statie Graupner JR., statie T8 fg Futaba.

nitro e puterea...

Nr.tel : 0722449391
0

#14 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 20 August 2010 - 09:18 AM

cred ca am rezolvat problema. de fapt am gasit cauza. am pus masina pe suport si am dat drumul la motor la o turatie maricica. si am tot verificat. am observat ca, incalzirea incepe de la bucsa de pe partea cu periile, asadar ceva este descentrat acolo. urmeaza sa l desfac, sa i schimb bucsa si sa il centrez foarte bine.

multumesc tuturor de ajutor

menus din cate am vazut banuiesc ca ai acelasi model de buggy ca si mine. ai pus pe el motor de 38000 rpm? ce pinion ai pus?
eu am avut motor de 25300 rpm si am pus pinion de 15 si tot aveam rpm prea multe si caldura destula.

Aceasta postare a fost editata de meSnaKe: 20 August 2010 - 09:32 AM

0

#15 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 20 August 2010 - 11:54 AM

S-ar putea sa nu fie nimic in neregula acolo. Capacul motorului care "gazduieste" acea bucsa este mai cald decat restul morului pentru tot el (capacul) "gazduieste" si periile.
Sa-ti povestesc ce-am patit eu. Am tot schimbat unele si altele pe la masina si crezand ca am imbunatatit (nu ca n-ar fi asa) set-up-ul si pentru ca masina suporta regimuri tot mai inalte de viteza, am observat ca temperatura motorului era un pic cam ridicata. Am pus totul pe seama "forjelor", a temperaturilor de afara si a timpului de folosire fara pauza (chiar si trei acumululatori, fara pauza).
Azi, umbland pe la diferential am observat (nemaifiind conectate planetarele) ca rotile spate nu se invart cu usurinta. N-am rezolvat inca problema, dar cert este ca atunci cand strang jantele ceva freaca si ingreuneaza rularea. Este cert o sursa de incalzire a motorului.
Verifica deci toate subansamblurile ce implica frecare.
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#16 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 20 August 2010 - 12:28 PM

am avut si eu problema aceasta. la mine a fost din cauza hexagoanelor. s a uzat canalul de stift iar la strangere hexagonul se culca pe fuzeta. am cumparat alte hexagoane din plastic dar nu imi plac si chiar acum imi fac alte hexagoane din aluminiu. canalul de stift in fac mai putin adanc cu o zecime si pe hexagon ii fac un umar (adica imi face strungarul) care sa culce direct pe diametrul interior al rulmentului. in acest fel la strangere hexagonul va ramane fix doar pe rulment.
0

#17 Useril este offline   menus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-May 10
  • Gender:Male
  • Location:fieni/dambovita

Postat 21 August 2010 - 01:17 PM

mesnake aveam pinion de 14 si spur de 65 insa tot degeaba...cu tot cu radiator nu facea fata,asa ca l-am scos si am pus pe ea un firebolt de la hpi si nu am treaba.astept acu sa vad ce motor gasesc mai bun insa nu asa puternic ca gt3 ala care l-am scos la vanzare.fireboltul imi place cum se misca si nu am probleme cu incalzitul sau cu ESC-ul.puneti radiator pe ea ca se merita(eu vreau sa mai cumpar unu sa pun si la variator :rolleyes:)).bafta multa.
auto:hpi nitro mt2 g3.0

auto:savage x 4,6 Big block

heli: angel 300

aero: BELLANCA DECATHLON Ep phoenix electric, aveonas EasyStar 2 , statie Graupner JR., statie T8 fg Futaba.

nitro e puterea...

Nr.tel : 0722449391
0

#18 Useril este offline   meSnaKe 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 28-August 09

Postat 22 August 2010 - 07:25 PM

am radiator pe motor.
acolo a fost problema, la bucsa. am desfacut motorul si l am remontat si acum nu se mai incalzeste tare. dupa 15 minute de functionare pot sa tin mana pe motor linistit.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu