se incalzeste motorul
#1
Postat 18 August 2010 - 08:31 AM
am un buggy 1/10 si am luat un esc (http://www.lrp.cc/en...everse/details/) si un motor clash21. spurul este de 64 dinti iar pinionul de 21. dupa cum era de asteptat se incalzea motorul, cu aceste pinioane. am schimbat pinionul mic cu altele de 19, 17, 15 dar tot nu am scapat de fierbinteli. pana la urma motorul s a saturat de caldura si a scos fum. pun inapoi motorul si pinionul stoc, il scot la plimbare si in cateva minute (pana in 5) se incalzeste si acesta, nu chiar la acelasi nivel cu defunctul dar in comparatie cu datele dinainte de aceste schimbari diferenta este mare, toate astea masurate cu degetometru. caldura afara nu a fost excesiva, motorul nu a fost chinuit cu viteza, doar cateva ture inainte inapoi si ceva curbe.
m am gandit ca totusi la motorul ars a fost inca prea mare raportul, si pana la urma era normal sa se arda, dar acum am pus piesele stoc (in afara de esc) si tot se incalzeste.
este posibil sa fie din cauza esc-ului?
alta cauza nu gasesc, nu am frecari, am schimbat bucsele de la roti cu rulmenti, a desfacut tot pe rand si nu am gasit nimic in neregula.
#2
Postat 18 August 2010 - 08:45 AM
meSnaKe, la Aug 18 2010, 09:31 AM, a spus:
am un buggy 1/10 si am luat un esc (http://www.lrp.cc/en...everse/details/) si un motor clash21. spurul este de 64 dinti iar pinionul de 21. dupa cum era de asteptat se incalzea motorul, cu aceste pinioane. am schimbat pinionul mic cu altele de 19, 17, 15 dar tot nu am scapat de fierbinteli. pana la urma motorul s a saturat de caldura si a scos fum. pun inapoi motorul si pinionul stoc, il scot la plimbare si in cateva minute (pana in 5) se incalzeste si acesta, nu chiar la acelasi nivel cu defunctul dar in comparatie cu datele dinainte de aceste schimbari diferenta este mare, toate astea masurate cu degetometru. caldura afara nu a fost excesiva, motorul nu a fost chinuit cu viteza, doar cateva ture inainte inapoi si ceva curbe.
m am gandit ca totusi la motorul ars a fost inca prea mare raportul, si pana la urma era normal sa se arda, dar acum am pus piesele stoc (in afara de esc) si tot se incalzeste.
este posibil sa fie din cauza esc-ului?
alta cauza nu gasesc, nu am frecari, am schimbat bucsele de la roti cu rulmenti, a desfacut tot pe rand si nu am gasit nimic in neregula.
Salut,
Ai putea sa lasi un "joc" mai mare intre spur si pinion.
Scoate motorul si misca masina inainte , inapoi si vezi daca nu are ceva frecari.
De la esc ar putea fi, dar nu de rau, ci de bine. Se poate ca escul stoc sa nu fi dezvoltat puterea 100% din motor, iar cu cel LRP sa o dezvolte. Dar si asa nu ar trebui sa se incalzeasca in halul asta.
Primele doua variante cred ca sunt de vina...
Spor la treaba.
Astept un raspuns.
stima, Radu
Ps: poti lasa un telefon pe mesaj privat sa vb
Aceasta postare a fost editata de radugns: 18 August 2010 - 08:53 AM
Custom CNC parts GNS Racing
#3
Postat 18 August 2010 - 09:05 AM
frecari nu am gasit. am miscat toate, le am desfacut, verificat pe rand pus inapoi si nici o frecare.
din cate am tot citit pe aici imi amintesc ca daca poti sa stai cu mana pe motor cateva secunde nu ar fi problema, dar fac comparatie cum a fost inainte: acum cu toate stoc, in afara de esc, se incalzeste motorul in cateva minute de plimbare usoara, cam la fel cum se incalzea inainte dupa 30-40 minute.
#4
Postat 18 August 2010 - 10:08 AM
Si eu am un ESC AI de la LRP care accepta minim 13 T si il folosesc cu un motor cu perii LRP V10 spec 4 cu 17X2t si vreau sa-ti spun ca inainte sa incalzea atat motorul cat si escul foarte tare ( nu puteam tine mana pe ele ), asa ca am pus pe motor un radiator cu un cooler si pe esc inca un radiator mai mare peste cel initial http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif. Acum pot spune ca am rezultate considerabil de bune intrucat forjez masina pana se termina packul iar esc ul si motorul rezista eroric ( se incing in limitele normale ).
Numai bine
#5
Postat 18 August 2010 - 10:25 AM
meSnaKe, la Aug 18 2010, 10:05 AM, a spus:
frecari nu am gasit. am miscat toate, le am desfacut, verificat pe rand pus inapoi si nici o frecare.
din cate am tot citit pe aici imi amintesc ca daca poti sa stai cu mana pe motor cateva secunde nu ar fi problema, dar fac comparatie cum a fost inainte: acum cu toate stoc, in afara de esc, se incalzeste motorul in cateva minute de plimbare usoara, cam la fel cum se incalzea inainte dupa 30-40 minute.
Probleme nu sunt pana la 75-80gr. Dupa aceasta temperatura, mai intai se distrug magnetii, apoi se ard infasurarile rotorului...
Verifica daca motorul nu este pus in reverse si conecteaza capacitorii la motor, daca nu ai facut-o deja.
In general, ultimele generatii de LRP incalzesc motoarele si trebuie acordata o atentie deosebita la setarea raportului final al modelului.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#6
Postat 18 August 2010 - 10:30 AM
ranet, la Aug 18 2010, 11:25 AM, a spus:
Si care ar fi explicatia? Nu de alta, dar cu un esc simplu, ieftin, motorul merge perfect, iar cu un esc lrp il incalzeste foarte tare? Atunci el trebuie sa reduca numarul de dinti de la pinion si va merge mai incet, nu e o solutie prea buna.
stima, Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#7
Postat 18 August 2010 - 10:41 AM
motorul este legat bine si condensatorii sunt pusi.
in urma convorbirii avute cu Radu (multumesc de ajutor) am ramas sa desfac motorul si sa l curat. posibil sa fie ceva "impuritati" dar si sa fi ajuns ceva wd40 pe unde nu ar trebui.
Aceasta postare a fost editata de meSnaKe: 18 August 2010 - 10:44 AM
#8
Postat 18 August 2010 - 02:50 PM
Daca participi la curse, inteleg sa faci upgrade (ESC + motor, spur, pinion, etc) dar atunci in conditiile date ale pistei, ducand masina la "extrem" te poti trezii ca motorul si/sau ESC-ul se incalzesc. O cursa dureaza in speta 5 min asa ca nu-ti ramane decat sa faci set-up-ul astfel incat pentru pista in discutie sa obtii maxim de ture/timpul alocat fara sa distrugi nimic.
Aceasi masina, "frecata" juma' de ora pe strada/parcare/parc, cand cu fata cand cu spatele, poate fi un dezastru.
Sper ca m-am facut inteles.
#9
Postat 19 August 2010 - 07:39 AM
sau in cazul in care ai ramas fara motor sau esc sa nu le schimbi? si atunci care este rostul modelismului (nu ca pretind ca as fi modelist), in cazul in care iti iei ceva sa o tin pe dulap si sa o scot doar de sarbatori? nu cred ca exista cineva care sa isi fi luat un model sa si nu ii faca vreo modificare, chiar daca multi se joaca dupa "usa de la baie".
de aceea am si scris problema mea pe forumul modelistilor si nu pe forumul celor care merg la curse.
#10
Postat 19 August 2010 - 08:34 AM
meSnaKe, la Aug 19 2010, 08:39 AM, a spus:
sau in cazul in care ai ramas fara motor sau esc sa nu le schimbi? si atunci care este rostul modelismului (nu ca pretind ca as fi modelist), in cazul in care iti iei ceva sa o tin pe dulap si sa o scot doar de sarbatori? nu cred ca exista cineva care sa isi fi luat un model sa si nu ii faca vreo modificare, chiar daca multi se joaca dupa "usa de la baie".
de aceea am si scris problema mea pe forumul modelistilor si nu pe forumul celor care merg la curse.
Nu, Nu, Nu...
M-ai inteles gresit.
Pentru inceput trebuie sa-ti propui CEVA. Acest CEVA poate sa insemne: viteza, cuplu, acceleratie brusca, aderenta pe o anumita suprafata etc.
Apoi incerci sa faci set-up-ul corect pentru ceea ce iti doresti.
Cand esti multumit de cum se comporta masina (pentru ceea ce-ti doresti) si nici temperatura motorului si a ESC-ului nu sunt "catastrofale" atunci totul este ok.
De cele mai multe ori cand temperatura motorului si a ESC-ului sunt prea mari, prima "vina" este a raportului spur + pinion (dar nu e general valabil), pot sa fie frecari mari la trenul de rulare, pinion-spur prea stranse (fara jocul normal), motor neadecvat ESC-ului sau invers (asta cand cele doua se schimba fara a se tine cont de indicatiile producatorului/producatorilor) etc.
Bafta!
#11
Postat 19 August 2010 - 09:30 AM
cazul meu a fost urmatorul: mi am ars escul original, din greseala mea, am incercat izolarea cu balonul, a mers o vreme dar pana la urma tot a ajuns umiditatea la el. am cautat alt esc si doream waterproof si sa stie nimh si lipo, am optat pe cel scris in primul post. targetul meu fiind putina viteza in plus, am zis sa imi schimb si motorul. nestiind nimic despre motorul stoc pe care il aveam am spus ca ma duc pe incercate si am luat un clash21, dar am vazut ca diferenta este foarte mare intre cele doua motoare. dupa cum ai spus si tu, incalzirea motorului vine in primul rand de la raportul intre pinion si spur, de aceea am schimbat pinionul ajungand de la 23 (originalul) pana la 15 dinti, dar motorul tot se incalzea, de aceea nici nu am facut prea mare caz din faptul ca mi am ars acel clash21, dand vina pe pinioane.
acum am pinionul stoc, motor stoc, esc schimbat. frecari inca nu am gasit si nu mai stiu unde sa caut. toate se invart frumos, nu am dinti rupti sau deformati, nu se misca nimic aiurea, totul este uns cu vaselina, masina daca o pun pe o panta usoara, cu motorul scos, coboara frumos.
aseara am curatat motorul si l am pornit in gol, cam dupa 10-15 minute era cald(nu fierbinte). dupa racire am spus fie ce o fi ma duc sa il fortez sa vad daca tine. a tinut dar dupa 10 minute nu mai puteam sa tin mana pe motor. si chiar nu stiu ce sa ii mai fac.
ce upgrade am mai facut a fost schimbarea bucselor de la fuzete cu rulmenti, cate doi la fiecare fuzeta.
#12
Postat 19 August 2010 - 10:29 AM
Cu ajutorul unui termometru verifica incalzirea maxima a motorului. Daca dupa 15 minute de joaca nu depaseste 60-70gr.C, nu este nici o problema.
Este normal ca dupa 15-20 minute sa acorzi un ragaz de racire motorului... macar 20 minute.
@radugns
Cei de la LRP au reusit sa reduca drastic rezistenta interna a variatoarelor, astfel incat totul "trece" direct in motor.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#13
Postat 19 August 2010 - 03:03 PM
stima si respect modelistilor.adrian
auto:savage x 4,6 Big block
heli: angel 300
aero: BELLANCA DECATHLON Ep phoenix electric, aveonas EasyStar 2 , statie Graupner JR., statie T8 fg Futaba.
nitro e puterea...
Nr.tel : 0722449391
#14
Postat 20 August 2010 - 09:18 AM
multumesc tuturor de ajutor
menus din cate am vazut banuiesc ca ai acelasi model de buggy ca si mine. ai pus pe el motor de 38000 rpm? ce pinion ai pus?
eu am avut motor de 25300 rpm si am pus pinion de 15 si tot aveam rpm prea multe si caldura destula.
Aceasta postare a fost editata de meSnaKe: 20 August 2010 - 09:32 AM
#15
Postat 20 August 2010 - 11:54 AM
Sa-ti povestesc ce-am patit eu. Am tot schimbat unele si altele pe la masina si crezand ca am imbunatatit (nu ca n-ar fi asa) set-up-ul si pentru ca masina suporta regimuri tot mai inalte de viteza, am observat ca temperatura motorului era un pic cam ridicata. Am pus totul pe seama "forjelor", a temperaturilor de afara si a timpului de folosire fara pauza (chiar si trei acumululatori, fara pauza).
Azi, umbland pe la diferential am observat (nemaifiind conectate planetarele) ca rotile spate nu se invart cu usurinta. N-am rezolvat inca problema, dar cert este ca atunci cand strang jantele ceva freaca si ingreuneaza rularea. Este cert o sursa de incalzire a motorului.
Verifica deci toate subansamblurile ce implica frecare.
#16
Postat 20 August 2010 - 12:28 PM
#17
Postat 21 August 2010 - 01:17 PM
auto:savage x 4,6 Big block
heli: angel 300
aero: BELLANCA DECATHLON Ep phoenix electric, aveonas EasyStar 2 , statie Graupner JR., statie T8 fg Futaba.
nitro e puterea...
Nr.tel : 0722449391