Modelism - RHC Forum: Centru de greutate avioane termice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Centru de greutate avioane termice

#1 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 17 November 2006 - 11:56 AM

se da un avion termic.
Se echilibreaza cu rezervorul gol.
Se merge pe camp si se umple rezervorul. Avionul se dezechilibreaza pentru ca rezervorul la multe avioane nu este in centrul de greutate.
Noi umblam la fineturi cu plumbi de echilibrare de 5-10-15 grame pe coada si pe bot dar uitam de 200-300g pe care le are rezervorul plin.


Deci cum sta treaba!??
Va rog raspunsuri concrete fara sa bateti campii. Subiectul sa ramana de referinta si pentru altii care vor sa citeasca si sa invete.

Asadar!?
0

#2 Useril este offline   Flightaddicted 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 12-May 04

Postat 17 November 2006 - 12:05 PM

Pai treaba sta cam asa...toata lumea echilibreaza avionul cu rezervorul gol (cel putin pe cei pe care ii cunosc eu). Evident cu rezervorul plin o sa fie mai greu de bot ceea ce se regleaza in aer din trim. Daca e mai greu de coada cu rezervorul plin atunci se schimba stilul de zbor. Eu unu nu am auzit sau am vazut pe cineva echilibrand avionul cu rezervorul plin sau altfel.
Daca exista alta solutie sunt tare curios sa o aflu si eu :D

Aceasta postare a fost editata de DMC: 17 November 2006 - 12:07 PM

0

#3 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 17 November 2006 - 12:15 PM

Corect numai ca valoarea trimului este buna Mihai numai in prima secunda de zbor...pe masura ce se goleste rezervorul valoarea trimului trebuie sa se modifice.
Altfel cand aterizezi din cauza trimului pus de tine avionul va veni cu coada lasata.

Alte pareri...

Solutia cu rezervorul in centrul de greutate este clara, nu o discutam.

Aceasta postare a fost editata de charlie: 17 November 2006 - 12:23 PM

0

#4 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 November 2006 - 01:17 PM

Daca ai vrea sa fii riguros, ar trebui sa centrezi cu rezervorul la jumatate, dar:

- in general, rezervorul e aproape de centrul de greutate (in fata dar foarte aproape), deci +- 200g in rezervor (la 10-15 cmc) corespunde cu +-20 g pe coada (pirghie 1/10) atita toleranta accepta orice avion. (discut +-200 g la un avion d +3Kg)
- modificarea de traiectorie in plan orizontal (stabilitatea orizontala care se compenseaza din trimerul de profundor) e mult mai puternic influentata de regimul de zbor (viteza) decit modificarea de masa in rezervor - Asta in seamna ca la inceput, cu rezervorul plin o sa ai viteza de zbor orizontal ceva mai mare, iar spre final (cind ai mai putin carburant in rezervor), o viteza de zbor orizontal ceva mai mica, fara sa mai modifici trimajul

Daca tot ai pus rezervorul relativ in fata, centreaza-l pe jumate plin, eroarea nu se vede la zbor, ai sa simti cind sa-l lasi sa fuga ceva mai repede.
0

#5 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 November 2006 - 01:08 AM

Domnilor,


stati linishtiti ! In momerntul in care devi incepator profesionist, positia centrului de greutate devine relativa si nu mai constituie o problema majora mai ales inaintea primului zbor. Intai decolezi si vezi in aer despre ce este vorba, in ce directie trebuie mutat packul RC .....

Dace ne orinentam la datele date de constructor atunci reglajul se face cu rezervorul gol. Adica " uscat ". De ce ? Pornim de la ideea ca nu exista aproape nimic mai rau pentru un incepetorul subprofesionist decit in avion greu de coada !!! presupunem ca decolarea a fost ok iar zborul a facut placere. ! Vine momentul in care trebuie sa ne gindim la aterizare. Daca am " reglat ". sau mai bine " potrivit " centrul de greutate cu rezervorul jumate plin si venim la aterizare cu rezervorul aproape gol, avionul va fi greu de coada !!! Aici incepe maestria !!! Sa apreciezi viteza in momentul in care avionul zboara , incet , spre tine. La mica altitudine. Maestria si meseria sa apreciezi in aceasta pozititie viteza de zbor !!! Nu observi cind avionul se " opreshte " in aer. Ce observi este: Zbang, terra muma.... Striga repede " Bruiaj " ca doar nu o sa fi tu, pilot, de vina ! Toata dandanaua numai pentru ca reglajul a fost facut cu rezervorul jumate plin !

Deci chestie sigura: rezervor gol si un pic greu de bot. In caz de nesiguranta - greu de bot . Mai bine sa trebuiasca " tinut tras din manshe " deci sa trebuiasca apasata mansha, mai ales la atrizare.

CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#6 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2006 - 09:28 AM

Io-teeee!!!!
A inviat Corsairuuuu!!! Nu credeam ca mai apuc....

Cetrajul trouble free pt. " incepetorul subprofesionist" se face cum zicea si piratul, a.i. cu rez. gol sa nu fie mai in spate decat pozitia de maxim in spate specificata de producator. Tre sa fie chiar mai in fatza putzin...

Sau, o alta solutie spectaculoasa ar fi sa se treaca pa buleftrice!!!
Sorry charlie de bascalie.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#7 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 November 2006 - 10:03 AM

Corsair4FU, la 18 Nov 2006, 01:08, a spus:

...
Ce observi este: Zbang, terra muma.... Striga repede " Bruiaj " ca doar nu o sa fi tu, pilot, de vina ! Toata dandanaua numai pentru ca reglajul a fost facut cu rezervorul jumate plin !
...

@Corsair4, ai respectu' meu, pentru explicatia detaliata si exempificata a ... bruiajelor radio ! :( :( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif


Toata stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#8 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 November 2006 - 12:28 AM

@ Thomnu Doctor,

Bruiaj nu radio ci bruiaj supranasal. Sau cauzat de fimosa cerebrala ....


Nu ridea Herr Falterash ca si e buleftrice, cu zici matale, e stiinta mare da tot cu CG`u ca tre potrivit cu acumulatorii descarcati analog rezervorului gol ! Presupun ca-s grei Coulobii ....


CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 November 2006 - 03:01 AM

La mine a picat la marele fix. Sunt exact in aceasta faza cu termicul. Si ma gandeam, dupa cleerul meu, sa-l centrez cu rezervorul jumate.
Multumesc frumos.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 19 November 2006 - 03:02 AM

0

#10 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 19 November 2006 - 11:50 AM

Corsair4FU, la 18 Nov 2006, 01:08, a spus:

... Dace ne orinentam la datele date de constructor atunci reglajul se face cu rezervorul gol. Adica  " uscat ".

Obiceiul meu ,cam aiurea ce-i drept, e sa-mi proiectez/construiesc singur modelele...deci orientarea e...spre rezervorul...GOL :)
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#11 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 21 November 2006 - 03:13 PM

Ma bucr ca ati raspuns...acum stiu si incepatorii ca avionul e bine sa fie greu de bot dacat sa fie greu de coada.

Succese si consider subiectul inchis.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu