Centru de greutate avioane termice
#1
Postat 17 November 2006 - 11:56 AM
Se echilibreaza cu rezervorul gol.
Se merge pe camp si se umple rezervorul. Avionul se dezechilibreaza pentru ca rezervorul la multe avioane nu este in centrul de greutate.
Noi umblam la fineturi cu plumbi de echilibrare de 5-10-15 grame pe coada si pe bot dar uitam de 200-300g pe care le are rezervorul plin.
Deci cum sta treaba!??
Va rog raspunsuri concrete fara sa bateti campii. Subiectul sa ramana de referinta si pentru altii care vor sa citeasca si sa invete.
Asadar!?
#2
Postat 17 November 2006 - 12:05 PM
Daca exista alta solutie sunt tare curios sa o aflu si eu :D
Aceasta postare a fost editata de DMC: 17 November 2006 - 12:07 PM
#3
Postat 17 November 2006 - 12:15 PM
Altfel cand aterizezi din cauza trimului pus de tine avionul va veni cu coada lasata.
Alte pareri...
Solutia cu rezervorul in centrul de greutate este clara, nu o discutam.
Aceasta postare a fost editata de charlie: 17 November 2006 - 12:23 PM
#4
Postat 17 November 2006 - 01:17 PM
- in general, rezervorul e aproape de centrul de greutate (in fata dar foarte aproape), deci +- 200g in rezervor (la 10-15 cmc) corespunde cu +-20 g pe coada (pirghie 1/10) atita toleranta accepta orice avion. (discut +-200 g la un avion d +3Kg)
- modificarea de traiectorie in plan orizontal (stabilitatea orizontala care se compenseaza din trimerul de profundor) e mult mai puternic influentata de regimul de zbor (viteza) decit modificarea de masa in rezervor - Asta in seamna ca la inceput, cu rezervorul plin o sa ai viteza de zbor orizontal ceva mai mare, iar spre final (cind ai mai putin carburant in rezervor), o viteza de zbor orizontal ceva mai mica, fara sa mai modifici trimajul
Daca tot ai pus rezervorul relativ in fata, centreaza-l pe jumate plin, eroarea nu se vede la zbor, ai sa simti cind sa-l lasi sa fuga ceva mai repede.
#5
Postat 18 November 2006 - 01:08 AM
stati linishtiti ! In momerntul in care devi incepator profesionist, positia centrului de greutate devine relativa si nu mai constituie o problema majora mai ales inaintea primului zbor. Intai decolezi si vezi in aer despre ce este vorba, in ce directie trebuie mutat packul RC .....
Dace ne orinentam la datele date de constructor atunci reglajul se face cu rezervorul gol. Adica " uscat ". De ce ? Pornim de la ideea ca nu exista aproape nimic mai rau pentru un incepetorul subprofesionist decit in avion greu de coada !!! presupunem ca decolarea a fost ok iar zborul a facut placere. ! Vine momentul in care trebuie sa ne gindim la aterizare. Daca am " reglat ". sau mai bine " potrivit " centrul de greutate cu rezervorul jumate plin si venim la aterizare cu rezervorul aproape gol, avionul va fi greu de coada !!! Aici incepe maestria !!! Sa apreciezi viteza in momentul in care avionul zboara , incet , spre tine. La mica altitudine. Maestria si meseria sa apreciezi in aceasta pozititie viteza de zbor !!! Nu observi cind avionul se " opreshte " in aer. Ce observi este: Zbang, terra muma.... Striga repede " Bruiaj " ca doar nu o sa fi tu, pilot, de vina ! Toata dandanaua numai pentru ca reglajul a fost facut cu rezervorul jumate plin !
Deci chestie sigura: rezervor gol si un pic greu de bot. In caz de nesiguranta - greu de bot . Mai bine sa trebuiasca " tinut tras din manshe " deci sa trebuiasca apasata mansha, mai ales la atrizare.
CF4U
#6
Postat 18 November 2006 - 09:28 AM
A inviat Corsairuuuu!!! Nu credeam ca mai apuc....
Cetrajul trouble free pt. " incepetorul subprofesionist" se face cum zicea si piratul, a.i. cu rez. gol sa nu fie mai in spate decat pozitia de maxim in spate specificata de producator. Tre sa fie chiar mai in fatza putzin...
Sau, o alta solutie spectaculoasa ar fi sa se treaca pa buleftrice!!!
Sorry charlie de bascalie.
#7
Postat 18 November 2006 - 10:03 AM
Corsair4FU, la 18 Nov 2006, 01:08, a spus:
Ce observi este: Zbang, terra muma.... Striga repede " Bruiaj " ca doar nu o sa fi tu, pilot, de vina ! Toata dandanaua numai pentru ca reglajul a fost facut cu rezervorul jumate plin !
...
@Corsair4, ai respectu' meu, pentru explicatia detaliata si exempificata a ... bruiajelor radio ! :( :( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Toata stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#8
Postat 19 November 2006 - 12:28 AM
Bruiaj nu radio ci bruiaj supranasal. Sau cauzat de fimosa cerebrala ....
Nu ridea Herr Falterash ca si e buleftrice, cu zici matale, e stiinta mare da tot cu CG`u ca tre potrivit cu acumulatorii descarcati analog rezervorului gol ! Presupun ca-s grei Coulobii ....
CF4U
#9
Postat 19 November 2006 - 03:01 AM
Multumesc frumos.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 19 November 2006 - 03:02 AM
#10
Postat 19 November 2006 - 11:50 AM
Corsair4FU, la 18 Nov 2006, 01:08, a spus:
Obiceiul meu ,cam aiurea ce-i drept, e sa-mi proiectez/construiesc singur modelele...deci orientarea e...spre rezervorul...GOL :)
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#11
Postat 21 November 2006 - 03:13 PM
Succese si consider subiectul inchis.